کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316236 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با سیستم مناسب ویژه بازی ۴k بیش‌تر آشنا شویم

در این نوشته قصد داریم یک سیستم مخصوص بازی را با قابلیت پردازش تصاویر ۴k به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید. برای پردازش تصاویر با قدرت تفکیک‌پذیری ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل، علاوه‌بر نمایشگر ۴k به سخت‌افزار مناسب هم نیاز است.

بازی 4k

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ عرضه فناوری‌های نوین و حرکت شتابان شرکت‌های سازنده به سمت طراحی و تولید قطعات سریع‌تر کامپیوتر از یک سو و لزوم جایگزین‌کردن قطعات نسل قبل با نمونه‌های سریع و با ظرفیت بیش‌تر از سوی دیگر، نیازی است که هر از گاهی فکر کاربران را به خود مشغول می‌کند. درک این نیاز زمانی بیش‌تر احساس می‌شود که سیستم کامپیوتری کاربر در اجرای برخی از نرم‌افزارها و به‌خصوص اجرای بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت HD عاجز و ناتوان است. این ناتوانی باعث می‌شود که کاربر دست به جیب شود و با ارتقای برخی از قطعات، همچون پردازنده و کارت گرافیک یا حتی با تعویض کلی سیستم، حداقل خود را تا یک دوره دو تا سه ساله از مشکلات ناشی از ضعف کامپیوتر بیمه کند.

شاید مدت زمان زیادی از ارتقا یا تعویض کامپیوترتان نگذشته و نقدینگی شما اندک باشد. اما مگر پیشرفت فناوری اجازه می‌دهد تا یک شب خواب راحت به چشمان ما راه پیدا کند؟ نگران نشوید، ما قصد هزینه تراشی برای شما را نداریم، اما می‌خواهیم به کاربرانی که بازی رایانه‌ای به بخشی از وجودشان تبدیل شده است و به اصطلاح بازی‌خور هستند، اعلام کنیم که اگر زمانی در رؤیای اجرای یک بازی رایانه‌ای با بهترین کیفیت تصویری بودند، کم‌کم باید آماده شوند تا این آرزو را به واقعیت نزدیک کنند. البته کم نیستند بازی‌کننده‌هایی که در حال حاضر بازی « Battlefield 4» را در نمایشگرهای ۲K با وضوح ۱۰۸۰P اجرا کرده و از گرافیک بالا و در جزئیات High لذت می‌برند، اما فکر کردن به بازی، آن هم در وضوح ۳۸۴۰ پیکسل خطی در یک نمایشگر بزرگ ۴k بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود. متأسفانه با وجود کاهش متوالی قیمت، تهیه این نوع از نمایشگرها هنوز هم برای بیش‌تر کاربران تقریباً غیر‌ممکن است. اما امیدواریم که در سال آینده و با تمهیداتی که سازندگان این نمایشگرها اندیشیده‌اند، متعادل‌شدن قیمت و ورود برندهای متنوع نمایشگرهای ۴k را در بازارهای داخلی شاهد باشیم.

در این نوشته قصد داریم یک سیستم مخصوص بازی را با قابلیت پردازش تصاویر ۴k به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید. برای پردازش تصاویر با قدرت تفکیک‌پذیری ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل، علاوه‌بر نمایشگر ۴k به سخت‌افزار مناسب هم نیاز است.

شاید برخی از کاربران این‌گونه می‌اندیشند که برای اجرای بازی در این وضوح، تهیه یک نمایشگر ۴k و کارت گرافیک قوی کافی است، اما باید گفت که یک سیستم مناسب برای اجرای بازی در وضوح ۴k، علاوه‌بر نمایشگر مخصوص و کارت گرافیک، به یک پردازنده پرقدرت، حافظه‌هایی با ظرفیت و فرکانس مناسب، مادربورد نیمه حرفه‌ای و منبع تغذیه قوی نیاز خواهد داشت. اگر سیستم شما به قطعات مناسب، به خصوص کارت گرافیک قدرتمند، مجهز است، شاید خرید یک نمایشگر ۴k تنها هزینه‌ای باشد که باید بپردازید. اما برای روشن شدن موضوع تصمیم داریم تا بهترین و خوش قیمت‌ترین قطعاتی را که برای تهیه یک سیستم ۴k مخصوص بازی نیاز است، در دو پلتفرم اینتل و AMD معرفی کنیم تا شایسته اتاق بازی شما باشد.

انتخاب پردازنده، نخستین گام در سیستم ۴K

پردازنده‌های چند هسته‌ای شرکتAMD با کارایی بالا امکان بهره‌مندی از بیش‌ترین پرفورمنس را در اختیار سیستم قرار می‌دهند. پردازنده ضریب باز و ۸ هسته‌ای FX-8150 با فرکانس پایه ۳۶۰۰ مگاهرتز و ۸ مگابایت حافظه نهان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیستم ویژه بازی ۴k بوده و برای سیستم ویژه بازی با پلتفرم AMD انتخاب شده است (شکل‌۱).

 بازی 4k

اما پردازنده Core i5-4670K اینتل با قیمتی مناسب نسبت به مدل ۴۷۷۰k، ۴ هسته حقیقی و ۴ رشته پردازشی، فرکانس پایه ۳۴۰۰ مگاهرتز و ۶ مگابایت حافظه نهان سطح ۳، علاوه بر  تجهیز به گرافیک مجتمع درونی، از قابلیت پردازشی فوق العاده‌ای در بازی و اورکلاکینگ برخوردار است. این پردازنده نیز برای سیستم ویژه بازی با پلتفرم اینتل در نظر گرفته شده است (شکل‌۲).

 بازی 4k

 قیمت پردازنده AMD FX-8150: 550 هزار تومان

قیمت پردازنده Intel Core i5-4670K: 750 هزار تومان

در انتخاب مادربورد باید حساس بود

از آن‌جایی که مادربورد مرکز فرماندهی سیستم است و ارتباط تمامی قطعات به واسطه این قطعه امکان‌پذیر می‌شود، انتخاب این قطعه حساسیت بالاتری دارد. برای سیستمی که پلتفرم AMD دارد، مادربورد ۹۹۰FX Extreme9 از برند ازراک انتخاب مناسبی خواهد بود. این محصول سوکت AM3+، به سه شکاف گرافیکی، هشت درگاه USB 3.0، هشت درگاه ساتای ۶ گیگابایتی و قابلیت نصب ۶۴ گیگابایت حافظه DDR3 مجهز است. تراشه این مادربورد ۹۹۰FX بوده و از قابلیت بسیار خوبی در بازی و حتی اورکلاکینگ برخوردار است (شکل۳).

 بازی 4k

اما مادربورد Z87-Pro با سوکت LGA 1150 از برند ایسوس، که برای پلتفرم اینتل در‌نظر گرفته‌ایم، با برخورداری از سه شکاف گرافیکی، مدار PWM قدرتمند در بخش پردازنده و قیمت مناسب، قادر به برقراری ارتباطی ایمن و پویا در سیستم ۴k خواهد بود (شکل‌۴).

 بازی 4k

قیمت مادربورد ۹۹۰FX Extreme9: یک میلیون تومان
قیمت مادربورد ایسوس Z87-Pro: 850 هزار تومان

کارکرد صحیح پردازنده با خنک کننده باکیفیت

اگرچه پردازنده‌های امروزی با لیتوگرافی پایینی تولید شده‌اند و دمای کاری و مصرف آن‌ها کم‌تر از نسل‌های قبل است، باید توجه داشت که در طول بازی، آن هم در وضوح ۴k، پردازنده با تمام قدرت پردازشی خود مشغول به‌کار خواهد بود. این مهم باعث تولید گرمای بیش‌تر می‌شود، به همین دلیل استفاده از خنک‌کننده‌های استوک (داخل جعبه پردازنده) به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. برای هر دو پلتفرم، کولر Ice Matrix 600 از برند خوش قیمت Deep Cool منتخب ما خواهد بود. این کولر پردازنده با ۶ لوله مسی و بلاک صیقلی (Mirror) با روکش نیکل، می‌تواند با دفع صحیح و اصولی گرمای هر دو پردازنده FX-8150 و Core i5-4670k، حفاظت تمام عیاری را از این دو قطعه حیاتی به عمل آورد (شکل ۵).

 بازی 4k

قیمت کولر Ice Matrix 600: 170 هزار تومان

نباید از تناسب حافظه‌ها غافل شد!

پردازش تصاویر با وضوح بالا، علاوه‌بر نیاز به پردازنده و گرافیک قدرتمند، به حافظه‌هایی با ظرفیت و فرکانس مناسب نیز وابسته است. برای سیستم مخصوص بازی ۴k در هر دو پلتفرم،  دو کیت ۸ گیگابایتی DDR3 از برند کینگستون مدل HyperX Beast و با فرکانس کاری ۱۸۶۶ مگاهرتز کافی به نظر می‌رسد. مجموع ۱۶ گیگابایت حافظه، بستری مناسب را برای تبادل اطلاعات پرحجم میان پردازنده و کارت گرافیک مهیا خواهد ساخت. این حافظه‌ها با زمان تأخیر CL10 از قابلیت اورکلاکینگ مناسبی نیز برخوردارند (شکل ۶).

 بازی 4k

قیمت حافظه‌های کینگستون HyperX Beast: 550 هزار تومان

کارت گرافیک باید قدرتمند باشد

کار پردازش تصاویر، آن هم در وضوح فوق‌العاده ۴k، وظیفه‌ای است که هر کارت گرافیکی به یقین از عهده آن بر‌نخواهد آمد. به‌خصوص این‌که برای رندرینگ و پردازش تصاویر در سیستم مخصوص بازی ۴k به دو کارت گرافیک نیاز است. با توجه به حساسیت موضوع، دو کارت گرافیک Radeon R9 290X با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۴k با برندگیگابایت، انتخاب ما برای سیستم ویژه بازی پلتفرم AMD است. این کارت گرافیک به ۴‌گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس ۵۰۰۰ مگاهرتز مجهز شده و در آزمون‌های پردازش تصاویر ۴k در حالت کراسفایر نشان داده است که نه تنها چیزی از ان‌ویدیا کم ندارد، بلکه در برخی موارد حتی بالاتر از محصولات هم رده در برند ان‌ویدیا نیز ایستاده است. سرعت کلاک تراشه‌گرافیکی ۱۰۴۰ مگاهرتز است و یک Display Port، یک HDMI و دو DVI-D2 خروجی‌های آن را تشکیل می‌دهند (شکل ۷).

 بازی 4k

 اما برای پلتفرم اینتل، دو کارت گرافیک GTX 780 DCUII از برند ایسوس برای چینش در حالت SLI انتخاب ما است. این کارت گرافیک با برخورداری از هسته گرافیکی کپلر و ۱۰ فاز دیجیتال، به ۳ گیگابایت حافظه GDDR5 با فرکانس ۶۰۰۸ مگاهرتز و فرکانس ۸۶۳ مگاهرتز برای فعالیت تراشه گرافیکی (قابل افزایش تا ۹۰۲ مگاهرتز) تجهیز شده است که رابط گرافیکی ۳۸۴ بیتی آن، پهنای باند قابل قبولی را در اختیار سیستم قرار خواهد داد. یک درگاه Display Port، یک درگاه HDMI و دو درگاه DVI نوع I و D ارتباط این کارت را با نمایشگر امکان‌پذیر کرده است  (شکل ۸).

 بازی 4k

قیمت یک کارت گرافیک گیگابایت Radeon R9 290X : 700 دلار
قیمت یک کارت گرافیک ایسوس GTX 780 DCUII : 500 دلار

ذخیره‌سازها، مدعی بی ادعا

همان‌طور که می‌دانید، در یک سیستم کامپیوتری، هارددیسک اهمیت بالایی دارد و دلیل آن به ارتباط مستمر پردازنده و حافظه‌ها با هارددیسک باز می‌گردد. اما برای پشتیبانی از سرعت بالای پردازش در سیستم ۴k پیشنهاد می‌کنیم که از ترکیب SSD و هارددیسک در کنار هم استفاده شود. این مهم به افزایش سرعت اجرای نرم‌افزارها، بوت ویندوز و بازی‌ها منجر خواهد شد. به همین سبب، برای هر دو پلتفرم یک هارددیسک ۱ترابایتی سیگیت مدل باراکودا در کنار حافظه SSD مدل SP-900 ساخت شرکت Adata و با سرعت خواندن ۵۵۰ مگابایت و نوشتن ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه بیش‌ترین هماهنگی و پرفورمنس را برای سیستم ۴k مورد نظر ما به ارمغان خواهند آورد.(شکل ۹: حافظه  SSD شرکت Adata )

 بازی 4k

 بازی 4k

(شکل شماره ۱۰: هارددیسک ۱ ترابایتی سیگیت)
قیمت SSD: 220 هزار تومان
قیمت هارددیسک ۱ ترابایتی سیگیت: ۱۸۵ هزار تومان

نمایشگر، آن هم از نوع ۴k

نمایشگر در یک سیستم نقشی کلیدی دارد. زیرا نتیجه فعالیت و ارتباط تمامی قطعات سیستم،‌ از جمله مادربورد، پردازنده، حافظه‌ها و کارت گرافیک در نهایت روی نمایشگر قابل مشاهده خواهد بود. از آن‌جایی که سیستم مورد نظر ما ۴k است، بنابراین باید نمایشگر انتخابی هم از این مقدار وضوح پشتیبانی کند. برای سیستم با پلتفرم AMD، نمایشگر ۲۸ اینچی مدل UD590 از برند سامسونگ انتخاب ما خواهد بود. این نمایشگر با نور پس زمینه LED خود می‌تواند با استفاده از کابل HDMI تصاویر را با ۳۰ هرتز و با کابل DisplayPort با ۶۰ هرتز رفرش ریت نمایش دهد (شکل۱۱).

 بازی 4k

همچنین نمایشگر ۲۸ اینچی مدل P2815Q از برند Dell را برای پلتفرم اینتل انتخاب کرده‌ایم. این نمایشگر با ظاهری ساده و شکیل به خروجی‌های HDMI و DP مجهز است و نمای زیبایی را به اتاق بازی شما خواهد بخشید (شکل ۱۲).

 بازی 4k

قیمت نمایشگرهای سامسونگ و Dell هر کدام ۷۰۰ دلار

کیس زیبا، قدرت و پویایی را منتقل می‌کند

زیبایی و ابهت کیس علاوه بر این‌که به نمای اتاق بازی شما جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد می‌بخشد، به‌نوعی گویای قطعات حرفه‌ای داخل خود نیز خواهد بود. برای سیستم ۴k در هر دو پلتفرم کیس مدل Falcon از برند خوش نام گرین انتخاب شد. این کیس با طراحی اسکلت معکوس و بدنه استیل در اندازه ATX طراحی شده است و با نمای زیبای خود جلوه بصری ویژه‌ای را به اتاق و میز کامپیوتر مخصوص بازی شما می‌افزاید (شکل ۱۳).

 بازی 4k

قیمت کیس گرین مدل Falcon: 280 هزار تومان

منبع تغذیه

همواره و در مقالات قبل توصیه کرده‌ایم که نباید به فکر خرید منابع تغذیه بی‌کیفیت و ارزان قیمت بود. همین‌طور به تفصیل شرح دادیم که این نوع منابع تغذیه به چه علت و چگونه باعث تحمیل آسیب‌های مالی به کاربران خواهند شد. با توجه به موارد فوق، یک سیستم ۴k مخصوص بازی با وجود دو کارت گرافیک پر مصرف، به یک منبع تغذیه با توان بالا نیاز دارد. برای هر دو پلتفرم، منبع تغذیه ۱۰۰۰ واتی از برند دیپ کول مدل Quanta را در نظر گرفته‌ایم. این پاور با استاندارد ۸۰PLUS Gold، المان‌های باکیفیت داخلی، ۴ ریل‌های خروجی ۱۲ ولت، دو خروجی ۶ پین و یک خروجی ۸ پین با ۱۲ ولت جریان مخصوص کارت‌های گرافیک، محصول باکیفیتی است که خوشبختانه در بازارهای داخلی نیز عرضه شده است (شکل ۱۴).

 بازی 4k

قیمت منبع تغذیه دیپ کول مدل Quanta: 550 هزار تومان

و اما…

در این مقاله تلاش کردیم که کاربران را با سیستم مناسب ویژه بازی ۴k بیش‌تر آشنا کنیم. به یقین قطعات منتخب و نحوه چینش آن‌ها در کنار هم، با در نظر گرفتن کارایی، همخوانی قطعات با یکدیگر و موجودی بازار داخلی بود و سعی شد تا قطعاتی انتخاب شوند که بیش‌ترین هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند. انتخاب و اعلام قطعات به این معنی نیست که کاربران نخواهند توانست با قطعاتی ارزان قیمت‌تر وضوح ۴k را تجربه کنند، اما باید توجه داشت که اگر انتظار داریم تا از بازی در بهترین کیفیت و وضوح بیش‌ترین لذت را ببریم، به همان مقدار هم باید برای خرید قطعات حرفه‌ای‌تر هزینه کنیم. ما هم در کنار شما امیدواریم که علاوه بر کاهش بیش‌تر نمایشگرهای ۴k و ورود برندها و مدل‌های متنوع آن به بازار داخلی، قیمت قطعات دیگر نیز کاهش یابد تا هر چه زودتر امکان تهیه یک سیستم ویژه بازی ۴k برای کاربران خوب ایرانی بیش از پیش فراهم شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22784 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/07/01 تعداد مشاهده: 1851
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

هادی حسینی تبار 1393/07/01 13:29
سیستم مقرون به صرفه ای رو معرفی کردید اما قیمت برخی از قطعات تو بازار ایران بیش از ایناست به طور مثال AMD FX-8150 تو انتخاب بهترین پردازنده ای ام دی مدل A10-7850K بهترینه چون با پردازش4 هسته ای cpu و8 هسته گرافیک توان بهتری داره و قیمتش نصبت به fx ارزتنتر هست مقرون به صرفه تر
تو انتخاب مادیبرد amd سوکت+ fm2 بهترین انتخابه چون تو این سوکت amd سی پی یو و گرافیک رو با هم ادغام کرده تا پردازنده ها این سری هم cpu باشند هم vga