کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316267 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بانک‌های کشور در معرض خطر حمله «خونریزی قلبی»

یک کارشناس امنیت سایبری در رابطه با خطرپذیری سیستم‌های بانکی داخلی در برابر حمله «خونریزی قلبی» هشدار داد.

به گزارش سافت گذر و به نقل از گرداب، یک کارشناس در رابطه با رخنه جدیدی که در سیستم کدنگاری OpenSSL پیدا شده گفت: درحال حاضر بسیاری از بانک‌های ما از این سیستم کدنگاری استفاده می‌کنند و در معرض خطر بزرگی قرار گرفته‌اند. البته روز گذشته برای رخنه «خونریزی قلبی» یک به روزرسانی منتشر شد که تا حد بسیاری جلوی نفوذ هکرها را می‌گیرد و تعدادی از بانک ایرانی نیز این به روزرسانی را انجام دادند.

پویان افضلی اظهار کرد: SSL یک شیوه کدنگاری بین کاربر و سایت پذیرنده است که با اعمال الگوریتم‌هایی خاص باعث می‌شود هکر نتواند به این اطلاعات مهم دسترسی داشته باشد. OpenSSL نیز یکی از شاخه‌های این شیوه کدنگاری محسوب می‌شود که بسیاری از سایت‌های ایرانی از جمله بانک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

وی درباره اینکه این رخنه چه اطلاعاتی را در اختیار هکرها قرار می‌دهد گفت: هکر با استفاده از این باگ می‌تواند تمامی اطلاعات کد شده اعم از کد کارت بانکی، رمز اصلی کارت، رمز دوم و تاریخ انقضا را مشاهده کند، درحقیقت این رخنه وضعیت بسیار خطرناکی را بوجود آورده که باید سریعا با نصب بسته امنیتی ارائه شده در اینترنت آن را برطرف کرد. اگرچه هفت یا هشت بانک تا به این لحظه این بسته امنیتی را اعمال کردند اما برخی از بانک‌ها و سایر سازمان‌ها از این موضوع بی‌خبرند.

این کارشناس مسائل امنیتی افزود: تنها بانک‌ها نیستند که در معرض خطر قرار گرفته‌اند، بلکه سازمان‌های دولتی بسیاری داریم که اطلاعات مهمی را در خود جای داده‌اند و از این سیستم کدنگاری استفاده می‌کنند. باید به سرعت بسته امنیتی مورد نظر را اعمال کرد تا اطلاعات به دست افراد سودجو نیفتد.

افضلی درباره اینکه معمولا سازمان‌ها و بانک‌های ایرانی به دلیل تحریم‌ها مجبورند مجوز SSL خود را از شرکت‌های دست سوم بگیرند و درصورت ایجاد مشکل، آیا این شرکت‌ها پاسخگو هستند یا خیر، گفت: به دلیل اعمال تحریم‌ها معمولا این مجوز از سمت شرکت‌های دست سوم ترکی به شرکت‌های ایرانی داده می‌شود، حال باید دید که شرکت ترک مورد نظر تعهدی در رابطه با ایجاد مشکل داده است یا نه، معمولا بسیاری از این شرکت‌ها چنین تعهدی را نداده‌اند اما بعضی از آن‌ها نیز متقبل شده‌اند در صورت ایجاد مشکل هزینه‌ای را به عنوان خسارت پرداخت کنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 20232 گروه خبری: اخبار بانکداری الکترونیکی منبع خبر: gerdab.ir تاریخ خبر: 1393/01/25 تعداد مشاهده: 3473
کلید واژه ها: , , , , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

یه نفر 1393/01/27 13:29
جناب آقای احسان صالحی ویندوز اکس پی تماما در معرض حمله هکرهاس، اینکه بگیم مشکلی نداره و داره کار می کنه کاملا اشتباهه.بروز رسانی یه سیستم عامل گام اول برقراری امنیته.
بهزاد جعفرپور 1393/01/26 12:21
بنده کارت عابر بانک صادراتم را بدلیل انقظاء کارت در بهمن ماه سال گذشته عوض کردم و بلافاصله از دستگاه خودپرداز رمز دوم دریافت کردم تا بتوانم خرید اینترنتی کنم و تا سه روز پیش هیچ مشکلی نداشتم تا اینکه زمانیکه خواستم خرید اینترنتی انجام دهم و رمز دوم را وارد کردم سیستم از من ایراد رمز دوم گرفت و نتوانستم خرید کنم و ازم خواست تا به بانک بروم و دوباره رمز را فعال کنم. اون روز من شک کردم که شاید سیستم بانکداری مورد حمله قرار گرفته و بانک مجبور شده رمزهای دوم را ریست کنه ولی پیش خودم گفتم نه بابا شکاک نباش بانکها با این همه ادعایی که دارند حتما از پسش بر میان، حالا که این خبر رو میخونم میبینم دیگه نمیشه به هیچ چیز اطمینان کرد حتی به کارت بانکی و حساب بانکی ...
احسان صالحی 1393/01/26 08:53
آقا یا خانم "رهگذر" سیستم عابر بانک ها هر چه باشه اصلا آپدیتش نمی کنند(ایران) فقط همین که کار کنه و مشکلی نداشته باشه کافی است/ اگه آپدیت هم بخواهد فقط یه تیم باید دنبال کرک معتبر و قابلیت آپدیت باشن(از نسخه های اصلی ماکروسافت که نخریدم که اورجینال باشن ! )
رهگذر 1393/01/25 23:24
معضل دیگه اینه که سیستم عامل عابربانکهای کشور همگی ویندوز اکس پی هست...ویندوزی که از 8 آوریل به بعد دائماً در معرض خطر قرار گرفته و هیچ امنیتی نخواهد داشت...lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol boluslay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet