کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316294 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هدیه امروز: یکی از بهترین دستگاه‌ها برای پشتیبان گرفتن از اطلاعات

به گزارش سافت‌گذر ؛ کاربران خانگی شاید با دستگاه‌های «دوقلوی» ذخیره‌سازی اطلاعات خیلی آشنا نیاشند، اما ممکن است شما هم بعد از خواندن متن امروز برای ذخیره‌سازی یا پشتیبان گرفتن از اطلاعات خود به استفاده از یکی از این دستگاه‌ها رو بیاورید.

 

اگرچه هر روزه داده‌های بیش‌تری روی سامانه‌های ابری به منظور سهولت در دسترسی بارگذاری می‌شود، بااین‌حال دلایل زیادی برای نگه داشتن یک نسخه از داده‌ها نزد خود کاربران وجود دارد. خوشبختانه، راه‌حل‌های متنوعی جهت این کار یافت می‌شود، ازجمله متداول‌ترین‌ها:‌ یواس‌بی درایوها، هاردهای جداگانه، و دستگاه‌های حافظه‌ متصل به شبکه NAS. از جمله دستگاه‌های نسل آخر، «تیکس ان2310» Thecus N2310 است که امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

مشخصات
برای کاربران خانگی، ان2310 قطعاً از جمله دستگاه‌های به صرفه اقتصادی و مناسب جهت تازه‌کاران می‌باشد. قطعات سوار شده روی دستگاه شامل پردازنده 800 مگاهرتزی و رم 512 مگابایتی DDR3 می‌شود. این دستگاه جا برای دو هارد با ظرفیت حداکثر 4 ترابایتی دارد. به‌علاوه، یک درگاه شبکه، یک پورت یواس‌بی 3 و یک پورت یواس‌بی 2 در پشت دستگاه دیده می‌شود.

 

ابعاد آن هم نسبت به رقیبش «سینالجی دی‌اس212» Synology DS212 کوچک‌تر است: ارتفاع 13.4 سانتی‌متر، عرض 9.6 سانتی‌متر و عمق 20.3 سانتی‌متر. یک فن 60 میلی‌متری دستگاه را خنک نگه می‌دارد. تیکس با قیمت کم‌تر از 200 دلاری، بدون احتساب هارد درایوها، یکی از ارزان‌ترین محصولات در این زمینه در بازار است.

 

طراحی
تیکس ان2310، دستگاهی است کوچک و دوبخشی که سراسر از پلاستیک ساخته شده است. هیچ درپوشی برای قسمت درایوها وجود ندارد، ازاین‌رو به‌راحتی می‌توان آن‌ها را داخل یا خارج نمود. اندازه کوچک بدین معناست که می‌توان به‌سهولت آن‌را از نظر دور نگه داشت. به علاوه مواد سازنده باعث شده قیمت دستگاه پایین بیاید. از بخت بد، همین موضوع سبب شده احساس کنید دستگاه بی‌ارزش است؛ درست است که پس نصب ان2310 اکثر افراد دیگر به آن دست هم نمی‌زنند، اما اگر طراحی و ظاهر بهتری داشت، جای دوری نمی‌رفت.

به گزارش سافت‌گذر ؛ در جلوی دستگاه، دکمه خاموش/روشن و «کپی یواس‌بی» دیده می‌شود. قسمت پشتی نیز بسیار به شلوغ است: دکمه ریست، پورت اتصال پاور، قفل سخت‌افزاری «کنسینگتون» Kensington، درگاه یواس‌بی‌ها و پورت شبکه.

 

نصب سخت‌افزاری
مراحل اتصال هاردها به ان2310 بسیار آسان است: کافی است هارددرایو را درون یکی از دو جعبه تعبیه شده قرار دهید، چهار پیچ را ببندید و جعبه را روی ان2310 سوار کنید. پس از آن، کابل شبکه را وارد نموده، پاور را وصل می‌کنید و کار تمام است.

 

سروصدا
با در نظر گرفتن دوگانه بودن دستگاه و داشتن تنها یک فن، ان2310 به نسبت آرام است. تصمیم گرفتیم با برنامه «اسمارت تولز» صدای دستگاه را بر مقیاس دسی‌بل اندازه بگیریم. برای این کار گوشی را به فاصله یک اینچی دستگاه آوردیم و نتیجه 65 دسی‌بل بود. درنظر داشته باشید که صداهای درون اتاق، خود نزدیک 40 دسی‌بل بود. البته سینالجی دی‌اس212 کمی کم سروصداتر است: تقریباً 55 دسی‌بل، که بیش‌تر به‌دلیل فن بزرگ‌تر است.

 

تنظیمات اولیه
پیش از متصل شدن به ان2310، می‌بایست نخست نرم‌افزار Thecus Intelligent NAS  را روی رایانه نصب نمایید. نصب کاملاً آسان است، تنها نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که نرم‌افزار و درایو باید در یک زیرشبکه subnet یکسان باشند. در غالب اوقات این مورد، مسئله‌ای پیش نمی‌آورد،‌ اما چنانچه از آن دسته از افراد باشید که به هنگام نصب نرم‌افزار جدید، در زیرشبکه‌ای جداگانه اقدام به ساخت درایو مجازی نموده‌اید، چند دقیقه‌ای زمان می‌برد تا مشکل را برطرف نمایید، چراکه در این حالت، نرم‌افزار نمی‌تواند ان2310 را پیدا کند.

 

متأسفانه، از لحاظ نرم‌افزاری این دستگاه با مشکل مواجه است. پس از نصب نرم‌افزار موردنظر، به سراغ راه‌اندازی دستگاه می‌رویم. در مقام نظر، نرم‌افزار می‌بایست شما را قدم به قدم به سمت راه‌اندازی سیستم ببرد، اما به‌سرعت متوجه خواهید شد که جاهایی از کار می‌لنگد. نخستین بار زمانی به این موضوع پی بردم که گزینه‌های قابل انتخاب (مثل تصویر بالا)، پس‌زمینه یکسانی با صفحه پشتی نداشت.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در طول مراحل نصب، از شما خواسته می‌شود یک شناسه تیکس بسازید که البته مشخص نیست بعداً به چه دردتان می‌خورد. یکی از عجایب دیگر این که از شما خواسته نمی‌شود که رمز ورود را دو بار وارد کنید. در ضمن، به شما گفته می‌شود که آدرس سیستم نامگذاری دامین متغیر DDNS را وارد کنید که مشخص نیست چگونه باید تشخیص دهید آدرس چیست! زمانی‌که حالت پیش‌فرض را انتخاب می‌کنید یک پیغام خطا به شما می‌گوید این آدرس موجود نیست، البته با وارد کردن آدرس‌های متفاوت می‌توانید از این مرحله جان سالم به در ببرید. زمانی‌که این کار را به انجام رساندید، به‌راحتی می‌توانید وارد صفحه ان2310 و سپس درایوتان شوید.

زمانی‌که نهایتاً دستگاه وصل شد، شرایط استفاده از درایو را می‌بینید که می‌گوید: «تیکس هیچ مسئولیتی در قبال خسارات اعم از تبعی،‌ جزئی یا خاص ندارد. این موارد، بدون محدودیت، شامل از دست رفتن داده‌های ذخیره‌شده، هزینه بازگرداندن داده‌ها، هدررفت سود و هزینه نصب/حذف/جایگزینی هرکدام از محصولات تیکس و هرگونه بازدید، تست، بازطراحی ناشی از هر نقصی یا تعمیر یا جایگزینی محصولات که برخاسته از محصولات تیکس باشد، ‌می‌گردد.»

کاملاً متوجه هستم که وکلای شرکت به این سند سلب مسئولیت به هنگام عرض دعوی ما نیاز دارند، اما به هر حال انسان در مورد دوام و طول عمر این دستگاه هم به فکر واداشته می‌َشود.

پس از گذر از این مرحله، برنامه به من گفت که سیستم‌عامل و سایر اجزای محصول را ارتقا دهم، روند این ماجرا بسیار سرراست بود و کم‌تر از 10 دقیقه به طول انجامید.

در مرحله بعد، نوبت به چیدمان داده‌ها می‌رسد. دو حالت قابل انتخابند:‌ RAID و JBOD. در حالت نخست، چنانچه یکی از درایوها با مشکل مواجه شد اطلاعات شما از آسیب مصون می‌ماند اما نصف فضای دستگاه قابل استفاده است، در‌حالی‌که دومی فضای بیش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد اما در صورت پیش آمدن مشکلی برای یکی از درایوها، همه اطلاعات را از دست می‌دهید. به‌شخصه توصیه می‌کنم مورد اول را انتخاب نمایید.

 

 

کل یک درایو را می‌توان با یک گذرواژه کنترل کرد تا از این‌که فرضاً یک نفر یک درایو را برداشته و روی دستگاه خود نصب کند، جلوگیری شود. این قابلیت خوبی است، اما بدین معناست که به هنگام هر بار راه‌اندازی مجدد نیاز به وارد کردن گذرواژه است. حدوداً چهار ساعت زمان صرف چیدمان داده‌ها برای دو هارد یک ترابایتی می‌شود، بااین‌حال با استفاده از گزینه «فرمت سریع» می‌توانید سرعت کار را بالا ببرید.

 

عملکرد
چنانچه بخواهیم تنها از منظر نگهداری داده‌ها بررسی کنیم، عملکرد ان2310 خوب است. به منظور تعیین سرعت از نرم‌افزار «بسته عملکرد روی شبکه» بهره بردیم. به هنگام کپی فایل از دستگاه سرعت تقریبی 74 مگابایت بر ثانیه و برای کپی به دستگاه  71 مگابایت بر ثانیه ثبت شد. این عملکرد، بسیار خوب و درواقع بهتر از آن چیزی است که روی سینالجی مشاهده کرده بودیم.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ با این وجود، زمانی‌که ان2310 بیش از یک کار را انجام می‌دهد، عملکرد آن تا حدی پایین می‌آید. حتی در چندین مورد پیش‌آمد که به هنگام اجرای بیش از سه برنامه همزمان، سیستم قفل کرد. حدس ما این است که این مسئله مربوط به پردازنده 800 مگاهرتزی دستگاه است.

 

نرم‌افزار
از منظر شاخصه «حافظه متصل به شبکه» NAS اگر نگاه شود، تیکس ان 2310 نسبت به قیمت، عملکرد بسیار خوبی را دارد. البته دستگاه بخشی از این عملکرد را طی اجرای نرم‌افزار داخلی از دست می‌دهد. جدیدترین نسخه سیستم‌عامل،‌ تیکس اواس6 Thecus OS6 است. من تابه‌حال از نسخه‌های پیشین استفاده نکرده‌ام، اما طبق ادعای وبسایت خود دستگاه، این نسخه دارای رابط بسیار روان‌تر و آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است. که این خود جای بسی نگرانی است، چون این سیستم‌عامل دقیقاً نقطه‌ضعف دستگاه به حساب می‌آید.

 

پنل کنترل اصلی دستگاه، قدیمی به نظر می‌آید و کار با آن پردردسر است. برخلاف سیستم‌عامل‌های امروزی و مدرن،‌ پنجره‌های داخل ان2310 قابل حرکت دادن نیستند و اندازه‌شان هم تغییر نمی‌کند. به‌علاوه،‌ هر کدام از ابزارهایی که در پنل کنترل باز می‌کنید، کاربری محدود دارند، و با این وجود فضای زیادی هم اشغال می‌کنند.

به‌مانند سینالجی،‌ می‌توانید افزونه‌هایی روی برنامه‌های داخلی نصب کنید. «بیت‌تورنت» و «پلکس» و برخی دیگر از نرم‌افزارها قابل نصب هستند، اما به جای این‌که به شما احساس یکپارچه بودن سیستم را بدهند، انگار با نوار چسب به یک گوشه از صفحه چسبانده شده‌اند. هربار که یکی از این برنامه‌ها باز می‌شود، این‌طور می‌نماید که دارید از ابزاری کاملاً مجزا استفاده می‌کنید و نه بخشی از ان2310.

 

همچنین باید مواظب باشید که کار زیادی از دستگاه نکشید. همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، تیکس به منظور پایین آوردن هزینه تمام‌شده، پردازنده به نسبت ضعیفی کار گذاشته است. درست است که برای کاربری‌های اولیه خوب جواب می‌دهد اما سرعت، به هنگام اجرای چندکار همزمان به‌شدت افت می‌کند. مسیری که تیکس در ساخت محصول خود برگزیده کاملاً درست است، اما در بخش نرم‌افزاری هنوز جای کار دارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ می‌توانید با استفاده از اینترنت به دستگاه دسترسی داشته باشید و سرویس رایگان DDNS تیکس در این‌جا به کار می‌آید. همان‌طورکه متوجه خواهید شد نصب امکانات اینترنتی دستگاه کار تازه‌کاران نیست، اما شرکت اطلاعات کافی جهت راه‌اندازی را در قالب دفترچه (لینک دانلود) در اختیار کاربر قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های زیبای دستگاه، «کپی یواس‌بی» است. چنانچه بخواهید اطلاعات موجود در یک درایو یواس‌بی را کپی نمایید،‌ کافی است آن‌را به دستگاه وصل نموده، و دکمه کپی یواس‌بی را در جلوی دستگاه بفشارید. همه داده‌ها از یواس‌بی کپی شده و به پوشه یواس‌بی کپی در دستگاه انتقال می‌یابد. برای استفاده از این امکان باید دستگاه را نزدیک میز کار قرار دهید، اما برای آن‌هایی‌که مشکلی با این کار ندارند، این قابلیت جهت جابه‌جایی فایل‌ها بسیار مفید است.

 

نتیجه‌گیری
هدف تیکس این بوده تا کاربران خانگی با صرف هزینه کمی بتوانند داده‌های خود را مدیریت کنند. درصورتی‌که به دنبال وسیله‌ای هستید که درعین داشتن قیمت پایین از فایل‌ها نسخه پشتیبان تهیه کند، تیکس ان2310 نیازهایتان را برآورده می‌سازد. کاربری و عملکرد پایه دستگاه جهت کارهای عادی خانگی، عالی است. در مدت یک ماهی که که آن‌را در حال تست داشتم، کاملاً قابل اطمینان نشان داد. با قیمت کم‌تر از 200 دلار بدون احتساب درایوها، ان2310 می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

یکی از نکات منفی بزرگ،‌ عدم روان بودن رابط کاربری است. ازآن‌جاکه این ایراد تنها یک ایراد نرم‌افزاری است، امید می‌رود شرکت در بازبینی‌های دوباره نسبت به رفع آن اقدام نماید. ازطرف‌دیگر، چنانچه نیاز به فضای بیش‌تری دارید و مرتباً از شبکه استفاده می‌کنید، بهتر است سراغ دستگاه‌های قوی‌تر و کارآمدتر بروید.

سرجمع، فکر می‌کنم تیکس در مسیر درستی قدم نهاده و با چند تغییر جزئی می‌تواند برای خود جایی در بازار حافظه‌های متصل به شبکه باز کند.

 
امتیاز: 7 از 10 – نقاط قوت: قیمت پایین، عملکرد خوب نسبت به قیمت، اندازه، امکانات اینترنتی رایگان – نقاط ضعف: رابط کاربری ضعیف، قدرت کم پردازنده، برنامه‌ها گویی مجزا از سیستم‌عامل هستند
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21949 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/05/14 تعداد مشاهده: 1618
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر