کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان می‌کند؟

حتما گذ‌ر شما نیز گاهی به پاساژ معروف علاء‌الدین افتاده است. بلی! پاساژ علاء‌الدین بورس فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت و لوازم جانبی، واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر تهران. پاساژی که اکنون مدت مدیدی است بیمار شده و بیماری خود را به اطرافش نیز‌ داده است.

به گزارش سافت گذر به نقل از «تابناک»، اگر برای خرید گوشی هوشمند گذرتان به این پاساژ افتاده باشد،‌ می‌توانید به سادگی حدس بزنید‌ ما از چه بیماری سخن می‌‌گوییم؛ اتفاقی که برای بسیاری از مشتریان این پاساژ هر روزه و بارها رخ می‌دهد و به احتمال بسیار ‌برای شما نیز رخ داده است.

بنا بر این گزارش، پاساژ علاءالدین اکنون برای بسیاری از مشتریان موبایل در سراسر کشور به عنوان بورس اصلی بازار موبایل و تبلت شناخته می‌شود. گذری کوتاه به این پاساژ به خوبی نشان می‌دهد که از همه قشر و از همه جای ایران برای خرید گوشی هوشمند و تبلت به این پاساژ ‌می‌‌روند. شاید هر روزه بیش از دو هزار تن. شلوغی پاساژ این روز‌ها به دلیل استقبال مشتریان و تنوع کم نظیر دستگاه‌های هوشمند بیش از همیشه هم شده است.
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل مشتریان اما برای مراجعه به این پاساژ این است که معمولا می‌توان گوشی یا تبلت مورد نظر را با بهایی پایین‌تر از سایر مراکز تهیه کرد. از سویی، اگر دنبال یک برند یا مدل خاص باشید، این مدل یا برند در این پاساژ با احتمال بیشتری وجود خواهد داشت.

این موضوع البته از یک نگاه درست است. به هر حال و بر پایه منطق در بورس و بازار اصلی یک محصول، امکان خرید آن محصول با بهایی پایین‌تر بسیار منطقی و محتمل است و همچنین یافتن اجناس نادر نیز در بازار اصلی ممکن‌تر؛ اما آیا به راستی علاءالدین یک بازار و بورس اصلی، شفاف و بر اساس منطق است؟

بگذارید اول از هر چیز با نحوه برخورد فروشندگان در بازار اصلی هوشمندجات ایران شروع کنیم. متأسفانه بیشتر فروشندگان در این پاساژ گویا اساسا دانشی نسبت به مشتری مداری که از اولین و ساده‌ترین اصول کسب و کار آن هم در حوزه خدمات است، ندارند.

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

دیدگاه «کاسبی» در این بازار به شدت از سوی فروشندگان نهادینه شده و همه چیز دیگر از جمله احترام به مشتریان تحت‌الشعاع این «کاسبی» قرار گرفته است؛ دیدگاهی که اساسا هیچ سنخیتی با محصولی که در آن به فروش می‌رسد، ندارد. مشتری از آغاز ورود به این پاساژ با این موضوع روبه‌رو می‌شود که فروشندگان چندان حوصله ندارند و اگر پای پول در میان نباشد، کمترین ارزشی برای فروشندگان ندارد!

موضوع دوم بد‌اخلاقی‌هایی است که در این ساختمان چند طبقه گویا دیگر عادی شده است. این بد‌اخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها از درگیری‌های فیزیکی هر چند روز یک بار بین فروشندگان با خود یا مشریان یا مشتریان با هم شروع می‌شود و تا غل و غش در معامله هم پیش می‌رود.

بگذارید روشن‌تر صحبت کنیم. از نظر ما لقب پاساژ علاءالدین را باید پاساژی گذاشت که ‌کسی از آن بدون برنامه بیرون نمی‌آید! قطعا متوجه منظور ما هستید. هر روزه مشتریان بارها و به دلیل ناآگاهی و سواد ناکافی در این بازار از سوی فروشندگان فریب می‌خورند.

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟
اشاره کردیم که گفته می‌شود در این پاساژ می‌توان گوشی مورد نظر خود را با بهایی کمتر پیدا کرد؛ اما داستان از چه قرار است؟ یکی از مشتریان ـ که متأسفانه فرد مطلعی نبوده است ـ برای خرید یک گوشی هوشمند به بازار علا‌ءالدین رفته بود و با کمی گشت و گذار در این پاساژ در کمال ناباوری توانسته بود گوشی مورد نظر خود را با بهایی معادل ۷۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ رسمی آن پیدا کند.

خوشحال از این موفقیت و هنگام پرداخت وجه، فروشنده از وی ‌پرسیده بود ‌آیا تمایل به ریختن برنامه ‌روی گوشی خود دارد یا نه. همچنین توضیح داده بود که اگر برنامه‌ها را ‌روی گوشی خود نصب نکند، امکان استفاده از برخی امکانات گوشی هوشمند را ندارد.

این مشتری نیز به دلیل ‌اطلاع ناکافی ‌خواسته بود، ‌هر برنامه‌ای که لازم است ‌روی گوشی نصب شود و در مجموع فروشنده نیز برای ‌نصب این نرم‌افزار‌ها، هزینه‌ای معادل ۱۲۰ هزار تومان از وی گرفته بود. نتیجه آنکه بهای تمام شده این گوشی برای این مشتری ۵۰ هزار تومان بیش از قیمت رسمی رقم خورد!
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

یکی از همین فروشندگان که مدتی در علاءالدین «کاسبی» کرده بود، داستان‌ جالبی تعریف می‌کرد. وی می‌گفت زمانی که مشتری برای خرید گوشی هوشمند تصمیم نهایی خود را می‌گیرد، به وی برای ریختن برنامه‌ها بر روی گوشی توضیحات می‌دادیم و پس از اقناع وی، وارد مرحله دوم می‌شدیم.

اما مرحله دوم چیست؟ وی می‌گفت: به مشتری توضیح می‌دادیم که سه بسته نرم‌افزاری وجود دارد؛ اولی ساده و ۵۰ هزار تومان، دومی متوسط و ۷۰ هزار تومان و سومی کامل و ۱۰۰ هزار تومان‌ و بعد با توضیحات لازم، مشتری را قانع می‌کردیم که بسته کامل را بر روی گوشی خود نصب کند؛ اما این سه بسته با هم هیچ فرقی نداشت و ما یکسری نرم افزارهای مشخص را بر روی گوشی نصب می‌کردیم!

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟
اما جالب‌ترین این رویدادها دست بر قضا برای خود ما رخ داد! برای خرید یک گوشی از برندی که در خود ایران نمایندگی دارد، تعمدا به پاساژ علاءالدین رفتیم تا عملا تفاوت در نوع خرید را دریابیم. پس از گشت و گذار در بین مشتریان و مغازه‌های شلوغ در طبقه دوم این پاساژ، گوشی مورد نظر را با بهایی ‌حدود ۷۵ هزار تومان کمتر از بهای نمایندگی یافتیم.

اما در حین چک و چانه برای خر‌ید، فروشنده پرسید: راستی گوشی را چند ماهه Activate – فعال – کنم؟ پرسیدیم منظورتان چیست که توضح داد: این گوشی‌ها در مخابرات ایران رجیستر نشده ‌و باید آن‌ها را شش ماهه یا یک ساله و دو ساله رجیستر کنیم تا فعال شود.

پرسیدیم هزینه هر کدام چقدر است؟ گفت: شش ماهه ۶۵ هزار تومان، یک‌ساله ۱۰۰ هزار تومان و دو ساله ۱۵۰ هزار تومان. ما که اصل ماجرا را فهمیده بودیم، پرسیدیم: اگر نخواهیم رجیستر شود، گفت: ما گوشی Active نشده نمی‌فروشیم! از این مغازه بیرون آمدیم و داستان برای ما هنگامی جالب شد که با پرس و جو از چند مغازه دیگر فهمیدیدم که فروشندگان با هم همین ‌را ‌می‌‌گویند!

فاجعه در پاساژ علاءالدین بسیار عمیق، ساختاری و نهادینه شده است. جالب آنکه ‌کسی نیز هیچ توجهی به اجحافی که در حق مشتریان در اینجا می‌شود، ندارد! البته و متأسفانه این نکته بیش از همه ناشی از کم سوادی و بی‌اطلاعی مشتریانی است که بیشتر به این پاساژ سر می‌زنند و فروشندگان نیز از این موضوع سوء‌استفاده می‌کنند.

عمق این بیماری اخلاقی فجیع را زمانی درک می‌کنید که متوجه می‌شوید در این پاساژ رسما مافیا شکل گرفته ‌و همه فروشندگان یک رویه را در برابر فروش با هم هماهنگ کرده‌اند و برای نمونه، هیچ کس نیست که گوشی بدون برنامه و غیر Active ‌بفروشد! شما یا حتما باید برای گوشی خود برنامه بریزید و فعالش کنید و یا قید خرید گوشی را بزنید، چون هیچ کس در غیر این صورت به شما گوشی نخواهد فروخت!

در این بازار عملا غش در معامله می‌شود و گویا فریب دادن مشتریان به شیوه‌ای نو در کسب و کار بدل شده است. این نوع کسب و کار فریبکارانه نهادینه گشته و به قانون کسب و کار در علاءالدین ‌تبدیل شده است، به شیوه‌ای که اگر فروشندگان این گونه نفروشند در رقابت ورشکست می‌شوند!

بدبختانه گویا علاءالدین این بیماری را به اطرافش نیز تسری داده ‌و اطراف این پاساژ تبدیل به بازار حاشیه‌ای دستگاه‌ها و لوازم جانبی قاچاق و دزدی شده است.
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

هم‌اکنون پرسش ما از مسئولان ذیربط، اعم از دولتی و صنفی این است که آیا قرار نیست کسی با این بیماری شکل گرفته در خیابان جمهوری و زیر پل حافظ مبارزه کرده و آن را درمان کند؟ آیا غش و فریب در معامله به یکی از شیوه‌های کسب و کار رسمی تبدیل شده ‌که این گونه در روز روشن و ‌کاملا رسمی سر مشتریان بی‌اطلاع در این بازار کلاه می‌رود؟

اما تا آن زمانی که مسئولان پاسخ این پرسش‌ها را بدهند، ما بنا به روال هر روزه چند نکته آموزشی برای شما داریم.

نخست: اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند یا تبلت هستید، شک نکنید که خرید از نمایندگی‌ها بهترین گزینه است، زیرا دست‌کم از اصلی بودن دستگاه خود اطمینان خواهید داشت. به غیر از آن هرچند به ظاهر خرید متفرقه می‌تواند ارزان‌تر باشد، این اختلاف بها ناشی از اطمینانی است که خدمات پس از فروش و ضمانت دستگاه شما‌ به شما می‌دهد.

دوم: گوشی هوشمند شما برای کار کردن نیاز به هیچ نرم‌افزاری ندارد و شما برای نصب نرم‌افزار نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید و نصب نرم افزار نیاز به هیچ تخصصی ندارد و هر فردی خود به سادگی قادر به نصب نرم افزار بر روی گوشی هوشمند خود است. اگر برای نخستین بار قرار است یک اندروید یا هوشمند دیگری دست خود بگیرید، این نکات را فراموش نکنید.

سوم: گوشی هوشمند شما به شکل پیش فرض فعال است و نیاز به هیچ رجیستری خاصی ندارد. تنها در صورتی که این مدل برای اپراتورهای خاص تولید شده باشد، نیاز به Unlock ‌دارد که معمولا از سوی خود شرکت و یا پیش از ورود به بازار مقصد این کار بر روی آن صورت گرفته است. در غیر این صورت، گوشی شما قطعا قاچاق است.

چهارم: پیش از خرید گوشی هوشمند مورد نظر خود حتما با افراد آگاه در این باره مشورت کنید‌ و مهم‌تر اینکه خود در مورد دستگاه مورد نظر در اینترنت تحقیق کنید. زمان خرید نیز حتما با فردی مطلع ‌به خرید بروید.

نکته پایانی اینکه نه در علاءالدین و نه در هیچ جای دیگر اجازه ندهید فروشنده از ناآگاهی شما و نه از محصول خود کسب درآمد کند.

شما نیز تجربه های خرید خود را جهت آشنایی بیشتر دیگر دوستان سافت گذری در بخش نظرات سایت اعلام نمایید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22355 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: tabnak.ir تاریخ خبر: 1393/06/09 تعداد مشاهده: 2644
سافت گذر
نظرات بینندگان

فضل الرحمن 1402/06/02 23:30
منم یه بار واسه خرید رفتم اول قیمت رو به من گفتن 15 میلیون منم قبول کردم و بعد منم از سادگی خودم بدون اینکه فاکتور رو چک کنم اون رو امضا کردم و بعدش وقتی که گوشی رو از کارتن آوردن بیرون و کارهای ریجستری رو انجام دادن منم یه لحظه با گوشی قبل خودم کار میکردم که پیامک واریز رو دیدم و متاسفانه از سادگی خودم کارت رو خودم نکشیده بودم دیدم که به جای 15 میلیون زده 19 میلیون
واقعا شوکه شدم و بهش گفتم که چرا 19 کشیدی گفتش که من گفته بودم 19 میلیون
منم گفتم که قول و قرارمون 15 میلیون بود و هرچی اصرار کردم مردم الدنگ و کلاهبردار قبول نکرد همینجوری 4 میلیون ضرر کردم
خیلی مواظب باشین که گول این کلاهبردارای لعنتی پاساژ علاءالدین رو نخورید
و همیشه از سایت و ارزانترین قیمت و به بهترین شکل خریداری کنید...
حسین 1393/06/11 08:39
گوشی خریدن از علادین جرات میخاد
2 تا گوشی از اونجا خریدیم هر دو مشکل داشت
یکیش بعد یه هفته دیگه روشن نشد، فروشنده هم قبول نمیکرد
فقط نمایندگیlay:none">prednisolon blodsocker prednisolon klysma prednisolon graviditet
مهدی 1393/06/10 17:07
سزاشون فقط نخریدن و تحریم کردنه ! همین و بس ! سزای گرون فروش و شیاد نخریدنه !
علی 1393/06/10 13:46
متاسفانه عدم برخورد با چنین فروشندگانی باعث شده است تا این روش کاملا همه گیر شود. اینکار مصداق بارز کلاهبرداری است. البته سازمان تعذیرات حکومتی نیز در این خصوص هیچگاه حرکتی نکرده که نشان از عدم موافقت با این کلاهبرداری ها باشد. شاید بهتر است قبل از اینکه به فکر پاساژ ... باشیم، فکری برای سازمان تعذیرات بیاندیشیم. سازمانی عریض و طویل که این روزها وظیفه اش را نمی داند یا فراموش کرده.
رامین آرتی 1393/06/10 08:09
سلام .... من از کسبه پاساژ علاالدین هستم از سال 79 صاحب مغازه شدم و با چنگ و دندون نگهش داشتم .... در روزهایی که همه دومیلیون تومان درآمد از راه کثیف شارلاتان بازی در می اوردند من با دخل 60 هزارتومانی به خونه میرفتم ..... بارها مغازه رو اجاره دادم و تنها چیزی که از دولت و پاساژ نصیبم شد بدهی بود ... اجاره های که باید میگرفتم بعد از گذشت یک سال کمتر از مالیاتی بود که به اداره مالیات پرداخت کردم یا شارژ ماهی 500 هزارتومانی برای خدمات پاساژ.... وقتی مجددا برای احیای مغازه تصمیم گرفتم که با صداقت کار کنم باز هم همان مسئله کمبود درآمد گریبانم را گرفتم و وقتی به اداره مالیات مراجعه میکنم که من درامدم کفاف مالیات رو نمیده میگه درشو ببند .... اونجا همینه ... باید با روش بقیه کار کنی تا نتیجه بگیری ..... علنا ترغیب به دزدی ....
خود مالکان علاالدین اکثرا اجاره داده اند و رفته اند و یکسری بچه و جوان با نیت یک شبه پولدار شدن به اینجا مهاجرت کرده اند ....
.... وقتی هم به مشتری قیمت تمام شده بدهی نمیخره چون فکر میکنه گرون فروشی .... اشکال از مردم هم هست صادق اگر باشی در دل مردم جا نداری .... فقط پورخندی نصبیت میشه ....
محسن 1393/06/10 08:07
مطالب گفته شده صحیح است

متاسفانه اگر از سطح بالاتر نگاه کنیم دلیل اصلی این موارد و موارد مشابه این است که متاسفانه حلال و حرام هیچ مرزی ندارد و حرام خوری و کلاه برداری به نام زرنگی شناخته میشود و هیچ کدام از این مغازه داران و دلالان ، این کارها و لقمه ها و دزدی ها را حرام نمیدانند
به نظر من علت اصلی این موارد و موارد مشابه این است که مرز حلال و حرام گم شده است

ممنون
حدیث 1393/06/10 07:53
و چه زیبا فرمودند:

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله :
إنَّ الدّینارَ وَ الدِّرهَمَ أهْلَکا مَنْ کانَ قَبلَکُم وَ هُما مُهْلِکاکُم؛

دینار و درهم، کسانى را که پیش از شما بودند، نابود کرد و آن دو شما را هم به نابودى مى‏ کشند.

منبع: کافى: ج2، ص316، ح 6lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
حق 1393/06/10 07:50
با سلام
بنده اولین بار بود که چنین چیزی را شنیدم. از اطلاع رسانی سافت گذر عزیز هم واقعا ممنونم.

متاسفانه فقط ظاهری از اسلام ناب داریم. در کشوری که **مسولین** دم از اسلام ناب میزنند، ببینید چطور چشمشان را بر روی این جنایت بزرگ بسته اند.
من فقط از این متحیر شدم که این بنده گان خدا در قیامت با چه رویی می خواهند جواب بدند.

من به هیچ وجه از اسرائیل ملعون انتظار ندارم که چنین کاری را انجام ندهند. چون دینی ندارند چون خدایی ندارند!!

ولی دلم از همین مسولین بی لیاقت خونه که با این همه ادعای شیعه علی بودن، ببین چی شده در پایتخت!!!!!

بنظر شما در حال حاضر جرم کی بیشتر شده؟؟؟؟ اسرائیل جنایتکار ویا مسولین ریاه کار و جنایتکار؟؟

------------

البته فقط 10 درصد از مسولین هستند که وظیفه خود را به نحو احسن انجام میدهند و بقیه فقط دهانشون بازه ببینند کی بودجه میاد.

اینها را لعت نمیکنم. چون میدونم دودمانشان بر باد میره! فقط از خدا می خوام که به راه راست هدایت بشند و انشاالله که یه جایی سرشون به سنگ بخوره و هدایت بشند.
علی 1393/06/10 07:49
خوش به حالتون که پول دارید موبایل بخرید.
من با این که 24 سالمه ، هنوز موبایل ندارم :(lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
حسین 1393/06/10 01:40
عزیزان یه عده هستن مثل موش کثیف سالهای دارن اینطوری زندگی میکنن. زمان قدیم جوری دیگه الانم این شکلی. ای ما هستیم که باید اطرافیانمون و اگاه کنیم. هدف این سایت هم یاد اوری دادن زکات علم ماست. یعنی وظیفه داریم به دیگران یاد بدیم
میلاد 1393/06/09 21:57
طبقه 6 هم بگم که ارزون هست ولی قابل توجه که بگم گوشی هایی که به صورت عمده فروخته شده و ایرادات جزیی دارند که از چشم مشتری دورند رو مرجوع میکنند به همان فروشگاه و همان دستگاه ها تک فروشی می شوند
محمود 1393/06/09 20:00
تمام مطالبی که گفته شده صحیح است، ومن با ان مواجهه شده ام البته چون کمی دانش فنی دارم، سرم کلاه نرفته با این حال قید این پاساژ را زدم ایکاش کمی هم از تهویه بسیار بد ان میگفتید
سروش 1393/06/09 19:03
یه کلاه برداری جدید دیگه هم اینکه میری گوشی بخری، هر مغازه ای یه قیمت رو بهت میگه! مثلا اختلاف قیمت این مغازه با بغلیش حتی تا 150000 تومن هم میرسه...

تو هم با کلی خوشحالی میخای بری اون ارزونه رو بگیری، همه چی رو اوکی می کنی، در آخرین لحظه موقع فاکتور نوشتن و پول دادن یهو میبینی که حدود همون 150 هزار تومن رو اضافه میکنه ته فاکتور به عنوان مالیات بر ارزش افزوده! آخه یکی نیس بگه لامصب مگه تو واسه هر گوشی ای که تو مغازت داری انقد مالیات میدی! اگه اینطور باشه که فقط ماهی 400، 500 میلیون رو داری به عنوان مالیات میدی که...!

جدا از این کلاه بردای مالیاتی، یه عده اسم اون سلام علیک و انتخاب زبان و ساعت که موقع اولین بار روشن کردن گوشی بالا میاد رو میذارن setup tool box و این حرفا و به مشتری بدبخت می گن اگه اینکارو نکنیم گوشیت بالا نمیاد یا اگه خودت بخوای اینکارو بکنی و گوشیتم بالا بیاد، اگه فردا روز یهو سوخت ما هیچ مسئولیتی رو به عهده نمیگیریم! و تازه بعضیاشون با کلاس هم شدن و میگن که تو آمریکا واسه اینکار 29.99 دلار میگیرن و حالاهم اینا این مبلغو تبدیل به ریال میکنن و میکشن رو قیمت نهایی گوشی!

خیلییییی دزدن. به عینه دیدم که پدر و مادری اومده بودن واسه فرزندشون کادو تولد گوشی بگیرن، چون اطلاعات نداشتن، طرف تا تونسته کرده تو پاچشون.

ولی اگه در هر صورت می خواین از این پاساژ موبایل بخرین، به قول دوستان برین طبقات 4 و 5 و 6 که عمده فروشیه و زیاد از این حرفارو اونجا نمیشنوین...
امير حسيني 1393/06/09 16:16
متأسفانه یکی از نامعتبرترین مراکز خرید گوشی همراه بازار علاءالدین است. دیده شده حتی از شهرستانها هم برای خرید گوشی به این بازار می‌ایند که تفکر واقعا اشتباهیه
وقتی جوونای مشغول به کار فروشندگی! در این مرکز برجی بین 12 تا 15 میلیون باید اجاره بها بدن مشخصه که وارد رقابت خیلی کثیفی میشن
فکر میکنم آتیش گرفتن گاه و بیگاه این مجتمع سوز سینه کسانی باشه که واقعا ذیحق هستن و حقشون پایمال شده
نمیدونم این نظر رو منتشر میکنید یا نه ولی واریز چند ده میلیارد تومان اجاره بها در ماه به حساب آقای مالک این مرکز خرید (عین) حتی کوچکترین حس مقابله با این نوع رفتارای منفعت طلبانه رو کاملا از بین برده
با این اوضاع شعبه دوم علاءالدین رو هم توی همون راسته به تازگی افتتاح کردن
فقط سود سود و فقط سود همین
اینطور نیست؟
sohrab 1393/06/09 16:11
درسته ، همینطوره .

من خیلی وقته که دیگه به جای پاساژ علاءالدین از " بازار موبایل ایرانیان " خرید میکنم

بهترین مزیتش هم اینه که میتونی با گوشی ها در کمال آرامش کار کنی و محیطش مثل علاءالدین کثیف و شلوغ نیست.

پله برقی های پاساژ علاءالدین خودش مستلزمـ اختصاص دادن ِ پُستی جداگانه ست !!!
Allen 1393/06/09 14:55
با سلام خدمت گروه سافت گذر که به فکر این دردهای جامعه ایرانی هستید.
هستند فروشندگانی که به بهانه اجاره دادن ماهی 15 میلیون تومان ، نانشان در خون مشتریان میزنند و به خورد خود و خانواده شان می دهند.
این معاملات سبب بوجود آمدن بی اعتمادی در تمام جامعه و کشور شده است. واقعا به کجا رسیده ایم....؟
امانی 1393/06/09 11:46
من از این پاساژ حدود 10 تا گوشی برا خودم و خانواده ام و فامیلامون خریدم/دو سه بار به این کلاهبرداری برخورد کردم ولی قبول نکردم و خرید نکردم/ تو پاساژ گشتم و از چندین مغازه که بدون کلک گوشی میفروختن خرید کردم و تا حالا هیچ کدوم از گوشی ها مشکل پیش نیومده/ تو پاساژی که بیشتر از 1000 تا مغازه داره خلاصه تعدادی مغازه مشکل دار هم پیدا میشه
me 1393/06/09 10:22
سلام
همه این مطالب که گفتید درست. اما یه نکته فراموش شده. بیشتر افرادی که به این سایت یا سایت های مربوط به اخبار IT سرمیزنن، کم و بیش با این حوزه آشنایی دارن. پس معمولا میتونن این ترفندهای بچه گانه رو تشخیص بدن. به نظرم مدیران سایت باید این مساله رو پیگیر بشن تا این مطلب در روزنامه های کثیر الانتشار به چاپ برسه و اگاهی برای عموم جامعه ایجاد بشه نه افرادی که خودشون مطلع هستن!
ناشناس 1393/06/09 09:08
سلام. اخیرا بعضی فروشنده ها اعلام میکند گوشی سیستم عامل ندارد وهزینه زیادی با این حیله از مشتری میگیرند مردم خوب ما بدانند که هیچ گوشی بدون سیستم عامل وجود ندارد همین آندروید که میشنوید خود یک سیستم عامل است. بیماری پاساژ علائدین به سرطانی مهلک تبدیل شده از فروش گارانتی های تقلبی گرفته تا گوشی های کار کرده بجای نو به اسم پشت ویترین بوده و خیلی چیزهای دیگه . چیزی که واضح و مسلم است این عمل کرد کلاهبرداری و نوعی دزدی است جالبتر از همه اینها سکوت عمیق مسئولین در برابر این گونه اعمال است اگر این کار علائدینی ها مال یکماه یا دو ماه بود میگفتیم هنوز به گوش مسئولین نرسیده ولی اگر یک سر به اتحادیه اینها بزنید از خیل عظیم شکایات مردم متوجه میشوید که حضرات هم با خبر از این چپاول ها هستند ولی چرا هیچ اقدامی نمیشود نمیدونم. چند راهنمایی هم من دارم خدمت هموطنان عزیزم در مرحله اول اصلا از این پاساژ خرید نکنند از نمایندگیها خرید کنید دوم از مغازه هایی که 3یا4 فروشنده داره خرید نکنید اکثر این افراد به جهت درگیری فیزیکی با مشتری هستند تازه اونهایی هم که ممکنه افراد خوبی باشند اون مغازه باید جیب همشونو پر کنه پس قطعا در چنین فروشگاهی نمیتوانید به قیمت عادی خرید کنید . سوم اینکه سیمکارت خودتونو به فروشنده ندید تمام گوشی های هوشمند بدون سیمکارت روشن میشوند چرا که اگر در انتهای کار اکتیو یا نرم افزار نخواهید سیمکارت را نمیتوانید پس بگیرید . چهارم اینکه از طبقه چهارم به بالا و سعی کنید از عمده فروش ها خرید کنید عمده فروش ها اکثرا ویترین ندارند.گارانتی های معتبر داخل جعبه گوشی هستند و جعبه با هولوگرام نماینگی آن پلمب شده است قبل از اینکه فروشنده جعبه را باز کند خودتان پلمب بودن جعبه را بررسی کنید . البته عزیزان این را هم عرض کنم که همه کسبه این پاساژ دزد و کلاهبردار نیستند و افراد محترم و با انصاف هم در این پاساژ زیاد هستند ولی متاسفانه تشخیص آنها سخت است چنانچه به اینترنت دسترسی دارید قبل از رفتن به سر گردنه علائدین گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید و به هیچ وجه پشنهاد فروشنده را برای مدل های دیگر نپذیرید و لیست گارانتی های معتبر موبایل را از اینتر نت سرچ کنید و نام گارانتی اصلی گوشی مورد نظرخود را بخاطر بسپارید. البته پاساژ علائدین در بین بسیاری از مردم به پاساژ دزدها معروف شده .اخیرا میگن نرم افزار رایگان میریزیم و میخواهند گوشی را ببرند جای دیگر لطفا نپذیرید وبه هیچ وجه اجازه ندهید گوشی را از جلوی چشم شما جای دیگر ببرند اگر بردند آن گوشی را دیگر قبول نکنید پول را در آخرین مرحله و بعد از گرفتن گوشی بپردازید .انشاالله که تونسته باشم کمکی بکنم
حامد 1393/06/09 08:29
با سلام من خودم عاشق تکنولو‍‍‍ژی ام(با اینکه هیچ وقت بهش اعتماد نمی کنم) اما در مورد خرید مخصوصا در علاءالدین باید بگم که اگر

فروشنده آشنا یا دوستتون هم باشه و سرتون کلاه هم نزاره باز اتفاقی که می افته اینکه یکسری اطلاعات رو به شما نمیده(چون یا

واقعا نمی دونه یا از قصد نمی گه) که در نتیجه اگر در باره ی کالایی که می خواید بخرید خودتون چیزی ندونید حتما در آینده خیلی نزدیک

خودتون رو ندامت می کنید.ممنون از خوندنتون....
مهرداد 1393/06/09 07:55
با سلام و تشکر از توجه شما به این موضوع
موردی را اشاره کردید کاملا صحیح بوده و چند سالی است که گریبان این پاساژ را گرفته. از آنجایی که یکی از دوستانم سابقا در این ساختمان فروشگاهی را اجاره کرده بود، با این رویکرد آشنا شده ام.
زمانی که محور همه چیز پول باشد نباید انتظار دیگری داشت! مافیای علاالدین سالهاست که شکل گرفته. این ساختمان که نام خود را از مالک آن گرفته است و ایشان تخصصی هم در این زمینه نداشته اند، این پاساژ را به بورس تلفن همراه تبدیل نمودند و از فروش واحد های خود خودداری کرده و اکثرا واحد ها اجاره ای هستند و قیمت آن را نیز ایشان به شخصه تعیین می کند. این باعث شده رقم های نجومی اجاره و فروش برای واحد های این پاساژ رقم خورده و فروشندگان نیز برای کسب درآمد و جبران این هزینه ها به هر روشی دست زنند. از سوی دیگر زمانی که تعرفه های گمرکی وارادات گوشی در چند سال پیش افزایش یافت عده ای به وارد کردن گوشی های قاچاق دست زدند و وزارت ارتباطات هم تهدید کرده بود که گوشی هایی که شناسه آن به هنگام ورود به کشور ثبت نشده باشد را غیرفعال خواهدکرد. تهدیدی که هیچگاه شکل نگرفت ولی بازاری را برای رجیستر کردن گوشی های قاچاق با کد مشابه گوشی های مجاز ایجاد نمود که تا اکنون که این موضوع هیچ جایگاهی ندارد ادامه پیدا کرده.
متاسفانه در ایران ارگانی که واقعا از حقوق مشتری دفاع نماید وجود ندارد. به همین دلیل چنین مکان هایی محل ترک تازی سودجویان شده است. امیدوارم با اطلاع رسانی، حداقل مردم از اتفاقاتی که رخ می دهد اطلاع یابند و فرصت را از فرصت طلبان بگیرند والا به سازمان های دولتی که امیدی نیست.
آنتی دزدالدین 1393/06/09 04:57
آخرین بار که خواستم گوشی بگیرم مثل همیشه رفتم دزدالدین (علاءالدین). کلا اکراهم میومد تو این پاساژ پا بذارم ولی 1نفرو میشناختم که تقریبا آشنا بود. جنس اصل میداد، پول نرم افزار و کوفت هم از "من" نمیگرفت. (اینو تو خرید قبلیم 1دوستی بهم معرفی کرده بود و سفارش منم پیشش کرده بود) ازش قیمت گرفتم قیمتش مناسب بود چون قبلش تو اینترنت قیمتا رو چک کرده بودم. بهش گفتم گوشی رو میخوام . گفت تو مغازه ندارم الان میرم واست میارم. تو علاءالدین همیشه آدم ته دلش ترس داره که سرش کلاه نذارن. لحظه آخر با خودم گفتم ""الان منم مقصرم، حداقل پاساژ ولیعصر یا بازار موبایل هم 1قیمت میگرفتی، حتی اگه 10، 15 هزار تومن از اینجا گرون تر باشه از اونجا میخرم. علاءالدین باید تحریم بشه!!"" آقا دقیقه 90 یه بهانه آوردم و زدم بیرون. رفتم پاساژ میدون ولیعصر. تمام مغازه ها رو قیمت گرفتم. قیمت همشون مثل همون علاءالدینیه بود.(تازه همونطور که گفتم اون علاءالدینیه آشنا بود و محال بود به بقیه همین قیمتو بده) مغازه ای فروشندش که از همه مودب تر بود و مطمئن هم بنظر می رسید انتخاب کردم و خیلی شیک خرید کردم. جدی میگم: بهترین خرید موبایلم بود. واقعا لذت بردم. فروشنده مودب، قیمت خوب، بدون شارلان بازی نرم افزار و رجیستر.... نکات آموزنده:
1- فریب اسم علاءالدین رو نخورید که قیمت کف پیدا میکنید. علاءالدین قدیم خیلی ساله که مرده.
2- همیشه واسه خرید گوشی میرفتم علاءالدین که قیمت کف بازارو بگیریم و فکر میکردم این افتخاره، فکر میکردم بهش میگن زرنگی که پایین ترین قیمت گیرت بیاد. ولی میدونید واقعیت ماجرا چی بود؟ حداقل 4 تا 5 ساعت باید وقت و انرژی میذاشتم که کل علاءالدینو با اون راهروهای کثیف و گرم و شلوغش، با اون پله های برقی خراب و غیر استاندارش بگردم. با انواع بی احترامی و برخورد بد فروشنده ها مواجه میشدم. با خیلی ها باید دهن به دهن میشدم. دست آخر بعد از خرید ته دلم همش دل چرکینی داشتم نکنه گوشی ریفرشه، نکنه شارژر تقلبی داده، نکنه باتری تعویضی داده باشه...
3- شاید برخورد مسئولین تا حدودی کارساز باشه ولی بهترین ابزار با چنین معضلاتی اطلاع رسانی، آگاه سازی و حرکت هماهنگ و گروهی مثل تحریمه
4- اگر نمیخواهید سرتان کلاه بره.. اگر نمیخواهید ضرر مالی کنید.. اگر نمیخوید گوشی مشکوک بخرید.. اگر برای شخصیتتون احترام قائلید.. اگر برای جان و سلامتیتون ارزش قائلید.............. به علاءالدین نروید!!! نترسید، در علاءالدین افرادی چاقو بدست انتظار شما رو نمیکشن! (هرچند که پاساژ و اطراف آن به محل محبوب جیب بر ها تبدیل شده) ولی جهت اطلاع، این پاساژ تاحالا 2بار دچار آتش سوزی جزئی شده. با پله های خراب و راهرو غیر استاندارد، با سیستم اطفاء حریق معیوب و این حجم ازدحام، در صورت آتش سوزی جدی خدا میدونه چه فاجعه ای رخ میده. حتی اگر ( دقت کنید: حتی اگر) گوشیتون رو در این بازار ارزانتر از جاهای دیگه پیدا کردید بخدا 10، 15 هزار تومن ارزش این همه مصیبت و سختی و ریسک و توهین نداره. تازه اگرم گوشی ارزونترتون بدون عیب و نقص باشه!
5-اگر به قیمتای فروشگاه محلتون اعتماد ندارید.. اگر خرید گوشی رو 1برنامه مهیج نیز میدونید که در کنارش گشتی هم بزنید.. اگر تمایلی به خرید از نمایندگی و پرداخت هزینه گارانتی ندارید.. گزینه هایی مثل پاساژ موبایل ولیعصر یا بهتر از اون مثل بازار موبایل ایران هست که انصافا از علاءالدین خیلی مطمئن تره ضمن اینکه راهرو های بزرگ و تمیز و شیک،صندلی جهت استراحت، سیستم گرمایشی سرمایشی، امکان تست و کار با گوشی، پارکینگ و سرویس بهداشتی و... از دیگر مزایایی هست که شما ازش بهره مند میشید.
6- استثناء همیشه وجود داره. نباید فکر کرد که تمامی فروشندگان پاساژهایی مثل پاساژ موبایل ولیعصر یا بازار موبایل ایران درستکار و سالم هستن. در خود بازار موبایل ایران من خودم 2 مورد شارلاتان دیدم که به بیماری رجیستر علاءالدینی دچار شده بودن. همچنان که فروشنده مودب و گاها منصف هم تو علاءالدین پیدا میشه ولی باز پاساژهای دیگه به علاءالدین شرف دارن لپ کلام اینکه با هر عقلی حساب کنی هیچ دلیلی وجود نداره شمای عزیز وارد علاءالدین بشین مگه اینکه فقط و فقط و فقط به دنبال گوشی و لوازم قدیمی و نایاب باشین. در حال حاضر باید دور مرکز فروشی مثل علاءالدین 1 خط قرمز مشتی کشید تا نشون بدیم شایسته چیزهای خوبیم. یادتون نره که: //از ماست که بر ماست//
اگر با بنده موافق و هم نظر هستید خواهشا تو نظراتون اعلام کنید.
سینا 1393/06/09 01:11
با سلام و تشکر از مطلب خوب و مفیدتون
یک اتفاق که برای خود بنده افتاده بود؛ 1-2 ماه پیش گوشی iPhone 5S دست دوم خریده بودم و با توجه به اینکه گوشی اصلیم و مورد استفاده ام iPhone 4 ام بود، خیلی ازش استفاده نمیکردم (توضیحات برای این داده شد که دوستان فکر نکنن با این مدل گوشی ناآشنا هستم) تست های اولیه رو در هنگام خرید انجام داده بودم و بعد از 1-2 روز استفاده زیادی برام نداشت و بیشتر تو خانه بود. تا بعد از 1-2 ماه یک روز به صورت کاملا اتفاقی متوجه شدم وقتی دوربین رو عوض میکنم و Switch میکنم به دوربین جلو گوشی هنگ میکنه و بعد که دوباره Switch میکنم به دوربین پشت دیگه کلا صفحه سیاه میشه. اول فک کردم مشکل نرم افزاری هستش اما بعد که فریمور گوشی رو عوض کردم و دیدم درس نشد. بردم پیش فروشنده که خودش تعمیرکار بود بهش گفتم اصلا استفاده نکردم! خودش رو زد به نفهمیدن!!! LCD شو عوض کرد بازم نشد و معلوم شد مشکل از بورد گوشی هست. دوستان خواهشا خواهشا تا میتونید گوشی دست دوم نخرید. بابت 200-300 تومن یک خرج بیشتر نزارید رو دست خودتون.
رضا قوامی 1393/06/09 01:01
نظر من اینه میری طبقه 6 از عمده فروش ها گوشی رو میگیری
پایین قیمت کنید برید بالا ارزونترم میگیرید ضمنا نرم افزار هم نمیزنن و اکتیو هم نمیکنن تو طبقه 6 ;)
و اینکه طبقه های پایین تر هم میرن از اون طبقه گوشی رو میگیرن و به شما میدن
بر باد رفته 1393/06/09 00:43
سلام
کاملا حق با شماست
آخرین بار حدود 2سال قبل علاءالدین رفتم و تک تک حرفهای شما رو با چشمهام دیدم و همین کلاه سر منم رفت
خدا ازشون نگذره
دیگه هیچوقت نمیرم علاءالدین
ب شما هم توصیه میکنم تا وقتی ب چیزی نیاز ضروری ندارین نخرینش تا فروشندگان سودجو ازتون سواستفاده نکنن
خودم الان موبایل نوکیا105 دارم و کارم باهاش راه میفته و راضیم
درصورتیکه قبلا ب روزترین گوشیها رو داشتم
مهدی 1393/06/08 23:57
کاملا درسته قانون نباشه اینطوری میشه
بدتر از اون فرهنگ بیمار این ملته که گزارش اینجور چیزا رو هم نمیدن به دلیل اینکه تو نیازهای اولیه شون موندن..
سر همدیگر و کلاه میزارن و بهش افتخارم میکنن
متاسفم.