کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: برای خرید دوربین چه باید بدانید؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ اگر شما هم به دوربین گوشی هوشمند خود راضی نمی‌شوید و به دنبال تصاویری بهتر هستید، شاید به دنبال خرید یک دوربین مستقل باشید و آن وقت مسلماً باید مواردی را مدنظر داشته باشید که در انتخاب یک دوربین تعیین‌کننده هستند.

 

برای خرید دوربین که به مغازه یا اینترنت می‌روید، دنیا دور سرتان می‌گردد؛ چه اندازه‌ها، اشکال و قابلیت‌هایی دوربین‌های دیجیتال جدید دارند. بعد نوبت به قیمت می‌رسد. آیا می‌خواهید پول کمی بابت چیزی کوچک و ابتدایی بپردازید یا همین دوربین گوشی کفایت می‌کند؟ آیا یک دوربین جیبی کارتان را راه می‌اندازد یا یک مدل بی‌آینه و لوکس می‌خواهید؟ شاید اصلاً به دنبال یک دوربین دیجیتال آینه‌دار باکیفیت می‌گردید که لنزهایش نیز عوض می‌شود؟

راهنمای خرید را تا آخر دنبال کنید تا دوربین مدنظر جهت نیازهای تصویربرداری را پیدا نمایید. این راهنما در دو بخش تنظیم‌شده که بخش نخست انواع دوربین را معرفی کرده و بخش دوم به ویژگی‌های مهم یک دوربین می‌پردازد.

بخش اول: انواع دوربین‌ها
1-    «اشاره‌کن‌وعکس‌بگیر» یا فشرده، 139 تا 350 دلار

 

این دوربین‌های ساده به‌راحتی درجیب جا شده و برای عکس‌برداری سریع استفاده می‌شوند. تنها عکاسان تازه‌کار که مراعات قیمت را هم می‌کنند، مشتری این نوع دوربین نیستند. با کم‌تر از 150 دلار، دوربین‌های جمع‌و‌جور و اتوماتیک زیادی به تورتان می‌خورد.

نکات مثبت: غالباً در جیب جا می‌شوند و کاملاً قابل‌حمل هستند. کاملاً اتوماتیک و خودکار هستند. با هزینه‌ای پایین می‌توانید مدل‌های اقتصادی خوبی بخرید.
نکات منفی: کیفیت عکس‌برداری فقط کمی بالاتر از دوربین گوشی است. حسگر کوچک، در نور کم عکس‌های نویزدار یا دانه‌دانه‌ای می‌گیرد.
قابلیت‌های کلیدی: قابل جابه‌جایی، اتوماتیک، لنزهای زوم اپتیکال، لرزه‌گیر داخلی.
لوازم جانبی: کارت حافظه اس‌دی، باتری قلمی (بسته به مدل، متغیر است)، محافظ دوربین.

1-    دوربین گوشی‌های هوشمند، 200 تا 500 دلار

 

اکثر گوشی‌ها، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های درخور ‌توجهی دارند. بااین‌حال، همه مدل‌ها یکسان نیستند. برخی کمپانی‌ها دوربین‌های باوضوح بسیار بالا زده‌اند تا نبود زوم اپتیکال را جبران کنند. آی‌فون 5اس اپل همان دوربین 8 مگاپیکسلی سری‌های قبلی را حفظ کرده است، اما حسگر و متعاقباً پیکسل‌ها بزرگ‌تر شده تا نور بیش‌تری جذب شود. اما توجه داشته باشید که در نور کم، یک دوربین فشرده، کیفیت بهتری از آی‌فون به‌دست می‌دهد. در عین حال، گلکسی اس4 زوم سامسونگ هم یک گوشی و هم یک دوربین است؛ زوم اپتیکال دستگاه 10ایکس است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ دوربین‌های گوشی‌ها اغلب از قابلیت‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای نظیر عکس‌برداری همزمان با دوربین پشت و جلو، یا حذف بخش‌های ناخواسته از عکس بهره می‌برند.

نکات مثبت: به اشتراک‌گذاری سریع روی شبکه‌های اینترنتی، عدم نیاز به حمل دوربین اضافی، شمار زیاد برنامه‌های ویرایش عکس.
نکات منفی: کیفیت دوربین گوشی‌ها دربهترین‌حالت، فقط قابل مقایسه با دوربین‌های فشرده پایین‌دستی است، حسگرهای بسیار ریز این گوشی‌ها در نور کم عکس‌های دیجیتالی نویزدار می‌گیرد و اکثرشان زوم اپتیکال ندارند.
قابلیت‌های کلیدی: اتصال به اینترنت، راحتی استفاده، به اشتراک‌گذاری سریع، عکس‌های فوق سریع و پشت سر هم، حالت پانوراما، لرزه‌گیر در برخی مدل‌ها.
لوازم جانبی: قاب محافظ، برنامه‌های ویرایش، لنزهای اضافی، سه‌پایه و نگه‌دارنده در برخی مدل‌ها.

2-    دوربین‌های بریج، 250 تا 500 دلار

 

این دوربین‌ها چیزی بین دوربین‌های جمع‌و‌جور فشرده و دوربین‌های دارای لنز قابل تعویض هستند. دوربین‌های بریج، همان‌طور که نامشان نشان می‌دهد، پلی میان فشرده‌های مبتدی و دوربین‌های عکاسی قدیمی از یک سو و بی‌آینه‌های جدید از سوی دیگر هستند، ازاین‌رو از هرکدام چند ویژگی در خود دارند. مشخصه این دوربین‌ها، لنزهای «سوپرزوم» تا بزرگ‌نمایی اپتیکال 50ایکس است. با این قابلیت می‌توانید بدون تعویض لنز، عکس‌های زاویه‌باز، نمای نزدیک یا نمای دور بگیرید.

نکات مثبت: لنزهای سوپرزوم به شما این اجازه را می‌دهد که عکس‌های منظره‌ای یا نمای نزدیک از هر سوژه‌ای که خواستید بگیرید، کنترل خودکار و دستی، راحتی کار و ابتکار را به ارمغان می‌آورد. در برخی مدل‌ها ال‌سی‌دی برای مشاهده پیش‌نمایش در زوایای مختلف قابل تنظیم است، همین موضوع سبب شده تا بتوانید در زوایای سخت عکس‌برداری کنید.
نکات منفی: حسگر کوچک تصویری مشابه مدل‌های فشرده است و همان نقطه‌ضعف کیفیتی در نور کم را دارد. دقت تصویر لنز دستگاه به پای لنزهای قابل تعویض نمی‌رسد. در مقام مقایسه با دوربین‌های دیجیتال آینه‌دار، عملکرد کلی پایینی دارد.
قابلیت‌های کلیدی: لنز داخلی سوپرزوم، طراحی جمع‌و‌جور و قابل‌حمل، ال‌سی‌دی قابل چرخش.
لوازم جانبی: بند دستی، محافظ دوربین، فلش خارجی، میکروفون استریوی خارجی جهت فیلم‌برداری.

3-    دوربین‌های دیجیتال انعکاسی تک‌لنز (دی‌اس‌ال‌آر)، 500 تا 1500 دلار

 

دوربین‌های انعکاسی تک‌لنز غیردیجیتال (اس‌ال‌آر) برای مدت طولانی پرچم‌دار کیفیت در حوزه عکس‌برداری بودند. این دوربین‌ها از یک دوربین و سیستم منشوری استفاده می‌کنند. بااین‌کار، عکاس از طریق نمایاب، «عین عکسی» را می‌بیند که چند ثانیه بعد می‌خواهد بگیرد. از‌طرفی، دوربین‌های دیجیتال «دی‌اس‌ال‌آر» از سریع‌ترین دوربین‌ها به شمار می‌روند که مورد استفاده عکاسان ورزشی و خبرنگاران تصویری است. لنز این دوربین‌ها قابل تعویض بوده و عکاس گزینه‌های زیادی پیش‌رو می‌بیند. از عکس‌های کشیده گرفته تا بزرگ‌نمایی زیاد برای گرفتن عکس‌های نمای نزدیک از سوژه‌های دور.

نکات مثبت: سرعت بالا، لنزهای قابل تعویض، عکس و فیلم‌برداری با کیفیت بالا HD، حسگر بزرگ برای دقت بالا در فضاهای تاریک.
نکات منفی: بدنه بزرگ‌تر، سنگین‌تر و پیچیده‌تر نسبت به دوربین‌های فشرده، قیمت بالا به‌ویژه با لنزهای گران‌قیمت.
قابلیت‌های کلیدی: کنترل کاملاً خودکار یا دستی، لنزهای قابل تعویض، عکس‌های فوق سریع و پشت سر هم، نمایاب اپتیکال که قاب‌بندی سوژه در نور روز را ممکن می‌کند.
لوازم جانبی: فلش خارجی، لنزهای اضافی، سه‌پایه، کیف یا کوله دوربین.

4-    دوربین‌های بی‌آینه، 400 تا 1500 دلار

 

دوربین‌های بی‌آینه یا فشرده در ژاپن بیش‌تر از آمریکا و اروپا محبوب است. البته این اختلاف دارد از بین می‌رود. این دستگاه‌ها با لنزهای کوچک قابل تعویض، قابلیت جابه‌جایی دوربین‌های فشرده را با کیفیت برتر دی‌اس‌ال‌آرها درهم می‌آمیزد. این مدل دوربین ها برخلاف دی‌اس‌ال‌آرها از سامانه نمایاب اپتیکال مبتنی بر آینه استفاده نمی‌کنند، از نامشان هم پیداست: بی‌آینه. ازاین‌رو اندازه کوچک‌تری دارند.

نکات مثبت: کیفیت نزدیک به دی‌اس‌ال‌آر، اندازه کوچک بدنه و لنز، سر و صدای کم‌تر، بی‌آینه بودن یعنی اجزای متحرک و خرابی کم‌تر.
نکات منفی: لنزهای محدود در مقایسه با دی‌اس‌ال‌آرها، عملکرد کند به‌ویژه در خصوص فوکوس اتوماتیک، قیمت بالا.
قابلیت‌های کلیدی: لنزهای کوچک قابل تعویض، بدنه کوچک، حسگر بزرگ‌تر به نسبت دوربین‌های فشرده و بریج.
لوازم جانبی: فلش خارجی، نمایاب الکترونیکی خارجی، جای دوربین.

ویژگی‌های مهم یک دوربین در هنگام خرید
1-    وضوح/مگاپیکسل
میزان مگاپیکسل حسگر یک دوربین تعیین‌کننده میزان جزئیات تصویر است. بااین‌حال، مسئله‌ای وجود دارد: انباشته کردن مگاپیکسل‌های زیاد روی حسگری کوچک یعنی مسئله‌ای که بیش‌تر در دوربین‌های فشرده و گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، باعث می‌شود سطح کم‌تری برای دریافت نور داشته باشد. نتیجتاً در نور کم عکس‌ها نویزدار و دانه‌دانه درمی‌آیند. خلاصه کلام؟ نگران مگاپیکسل دستگاه نباشید، هر چیزی بالای 8 مگاپیکسل کارتان را راه می‌اندازد.

 

2-    کیفیت لنز
مهم‌ترین جزء یک دوربین لنز آن است، خواه فشرده با لنز غیرقابل تعویض باشد و خواه دوربینی با لنز تعویض‌شونده. کلید گرفتن یک عکس خوب، داشتن لنزی جهت گرفتن عکس‌های بادقت بالا در  هر شرایط عکس‌برداری، به‌ویژه نور کم و سوژه‌های سریع و درحال حرکت است. به دنبال لنزهایی با دیافراگم سریع باشید که درجه «اف» یا بازوبسته شدن روزنه کم‌تری دارند. پایدارسازی تصویری یا لرزه‌گیری نیز باید از ویژگی‌های لنز باشد تا بتوانید عکس‌های دقیقی در نور کم بگیرید.

3-    دیافراگم/دریچه نور
دیافراگم به زبان ساده، اندازه شکاف لنز است. در دوربین‌های پیشرفته‌ای نظیر دی‌اس‌ال‌آر، بی‌آینه یا حتی بسیاری از مدل‌های فشرده، عکاس می‌تواند این دریچه را برای کنترل میزان نور ورودی تنظیم نماید. همان‌طورکه گفتیم به دنبال لنزهایی با شکاف هرچه بزرگ‌تر باشید. این بزرگی به‌طور معکوس با درجه اف پایین بیان می‌شود، مثلاً f/2.8 یا f/1.8. ازاین‌رو، نور بیش‌تری به حسگر می‌خورد و تصاویر روشن‌تر و دقیق‌تری در تاریکی دارید. در عکس‌های پرتره نیز پس‌زمینه، محوشدگی پیدا کرده و صورت سوژه را برجسته می‌کند.

4-    لرزه‌گیر
فناوری‌ای که به کم شدن تارافتادگی تصویر به‌دلیل تکان خوردن دست کمک می‌کند، بر دو قسم است. لرزه‌گیری اپتیکال به‌دلیل این‌که جزئی از دوربین یا لنز جهت خنثی کردن تکان‌خوردگی به صورت فیزیکی تغییر مکان می‌دهد، مؤثرتر و بهتر است. لرزه‌گیر تصویر حتی به حوزه گوشی‌های هوشمند نیز وارد شده و نمونه‌اش جی2 ال‌جی است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ از‌طرف دیگر، لرزه‌گیر دیجیتال جهت تصحیح تارشدگی از نرم‌افزار درون دوربین استفاده می‌کند، اما حاصل کار به دقت لرزه‌گیری اپتیکال نمی‌رسد. نکته قابل‌توجه، قیمت پایین این گونه لرزه‌گیرها و کوچک بودن ابعادشان است که همین موضوع سبب شده در گوشی‌های همراه بیش‌تر کاربرد پیدا کنند.

 

5-    فاصله کانونی
فاصله کانونی، اندازه نزدیک بودن یک سوژه را مشخص می‌کند. لنزهای زوم‌دار با فاصله‌های کانونی مختلف عرضه می‌شوند: از زاویه‌باز گرفته تا نمای نزدیک. فاصله کانونی با واحد میلی‌متر بیان می‌شود، مثلاً 70mm تا 200mm برای یک لنز نمای دور. البته فاکتور بزرگ‌نمایی نیز این ویژگی را بروز می‌دهد: 5x، 10x یا 20x. برخی لنزها موسوم به «پرایم» فاصله کانونی ثابتی دارند. این لنزها که انعطاف‌پذیری کمی دارند نسبت به زوم‌دارها ارزان‌تر بوده و کیفیت بهتری نیز ارائه می‌کنند. یک لنز پرایم خوب عموماً دریچه نوری بزرگ‌تری نیز دارد.

6-    نوع و اندازه حسگر
این حسگر است که نور را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند که تصویر را می‌سازند. به بیان دیگر، هرچه حسگر بزرگ‌تر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می‌رود. با حسگرهای بزرگ، مگاپیکسل‌های بیش‌تری اجازه حضور می‌یابند و نتیجتاً پیکسل‌های بیش‌تری برای جذب نور به‌وجود می‌آید.

بزرگ‌ترین حسگر یک دوربین جهت مشتری، «قاب کامل» دوربین‌های پیشرفته دی‌اس‌ال‌آر است. وجه تسمیه آن به خاطر اندازه یکسانش با یک فیلم 35 میلی‌متری است. حسگرهای «ای‌پی‌اس-سی» APS-C که اندکی کوچک‌تر از قاب کامل‌ها هستند در دوربین‌های دیجیتال اس‌ال‌آر معمولی و برخی مدل‌های بی‌آینه استفاده می‌شود. اندازه حسگر دیگر مدل‌های بی‌آینه از ای‌پی‌اس-سی کوچک‌تر بوده و با نام «میکرو چهارسوم» Micro Four Thirds شناخته می‌شود. کوچک‌تر از این، حسگر دوربین‌های بریج است که از لحاظ اندازه با دوربین‌های فشرده برابری می‌کند. درنهایت به گوشی‌های همراه می‌رسیم که با نادیده گرفتن چند استثنا، کوچک‌ترین حسگرها را دارا می‌باشند.

7-    درجه‌بندی ایزو
سرعت ایزو، استانداردی که حساسیت فیلم را نشان می‌دهد، جای خود را در دوربین‌های دیجیتال باز کرده است. هر چه ایزو بالاتر باشد، دوربین بهتر می‌تواند در نور کم و بی‌فلش تصاویر را بگیرد. همه‌چیز که برابر باشد، یک حسگر بزرگ‌تر بهتر می‌تواند با سرعت بالای ایزو تصاویر باکیفیت بگیرد. باز هم مسئله‌ای پیش می‌آید: هر چه حساسیت را بالاتر می‌برید، اختلال تصویر یا نویز که خود را با دانه‌دانه شدن تصویر نشان می‌دهد، بیش‌تر می‌شود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ بیشنه 6400 یا بالاتر ایزو به شما این اختیار را می‌دهد که در شرایط نوری تاریک و محیط داخل یا بیرون، عکس بهتری بگیرید. بااین‌حال، میزان اختلال تصویر به اندازه و کیفیت حسگر و قابلیت پردازنده دوربین جهت درست کردن این موضوع برمی‌گردد.

 

8-    سرعت شاتر
سرعت شاتر مقدار زمانی است که شاتر دوربین باز می‌ماند. هرچه سرعت شاتر بالا می‌رود، طبیعتاً یک سوژه سریع و درحال‌حرکت بهتر می‌افتد. تنظیمات شاتر نوعاً با دهم و صدم ثانیه بیان می‌شود. دوربین‌های با سرعت شاتر بالا، عکس‌های سریع بهتری می‌اندازند. ازاین‌رو چنانچه به عکاسی ورزشی علاقه‌مندید به دوربین با 1/5000 ثانیه یا سریع‌تر نیاز دارید. بهترین دوربین‌های دی‌اس‌ال‌آر با سرعت 1/8000 عکس می‌گیرند. این دوربین‌ها به درد مسابقات فرمول یک می‌خورد و ازاین‌رو برای عکس‌برداری عادی زیاد است.

9-    تعداد فریم‌درثانیه
غالب دوربین‌ها قابلیتی دارند که به موجب آن می‌توان عکس‌های سریع و پشت سر هم گرفت. این قابلیت با پایین نگه داشتن شاتر فعال می‌شود. واحد اندازه‌گیری آن فریم‌درثانیه (اف‌پی‌اس) است. برخی دی‌اس‌ال‌آرها و یا حتی اشاره‌کن‌وعکس‌بگیرها و گوشی‌های همراه نیز تا 10 فریم‌برثانیه اجازه عکس‌برداری می‌دهند. درصورتی‌که می‌خواهید از وقایع سریع نظیر رخدادهای ورزشی عکس بگیرید، دوربین‌تان باید فریم‌درثانیه بالایی داشته باشد.

سایر ویژگی‌های قابل ذکر
1-    فیلم‌برداری اچ‌دی
زمانی توانایی فیلم‌برداری اچ‌دی لوکس و تجملی محسوب می‌شد، اما امروزه همه نوع دوربین می‌تواند تا 1080p فیلم بگیرد. بااین‌حال، تعداد فریم‌درثانیه فرق می‌کند: از 60 فریم‌برثانیه برای ویدیوهای باکیفیت از وقایع سریع گرفته تا 24 فریم در ثانیه جهت ویدیوهای معمولی و حتی 120 فریم‌درثانیه در آی‌فون 5اس برای پخش به صورت آهسته.

 

2-    اتصال وای‌فای
وای‌فای در دوربین‌های امروزی جهت انتقال عکس‌ها و تصاویر استفاده می‌شود. با این قابلیت، فاصله بین دوربین‌های وای‌فای‌دار و گوشی‌های هوشمند کم‌تر شده است. سازندگان دوربین، به‌شدت در تلاش بوده‌اند که این روند به‌اشتراک‌گذاری را ساده کنند.

3-    جی‌پی‌اس
برخی دوربین‌ها از سامانه برچسب‌زنی جی‌پی‌اس عکس‌ها بهره می‌برند. پس از این‌که عکس‌ها برچسب طول و عرض جغرافیایی خورد، می‌توانید آن‌ها را وارد نرم‌افزار مکان‌یابی روی نقشه بکنید. نظیر این برنامه‌ها، «آی‌فوتو»ی آی‌فون است که عکس مربوطه را روی نقشه جایی‌که گرفته‌شده، نشان می‌دهد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22667 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/06/25 تعداد مشاهده: 1898
سافت گذر