کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: بررسی صفحه‌کلید مخصوص بازی جی13

به گزارش سافت‌گذر ؛ گیمرهای حرفه‌ای می‌دانند که ماوس و صفحه‌کلید بهترین و در عین حال سنتی‌ترین (بخوانید: بی‌بخارترین) روش برای کنترل بازی‌های ویدیویی هستند و هر گیمری در آرزوی ابداع یک روش بهتر برای بردن بیش‌ترین لذت از بازی‌هایی ویدیویی است.

 

جی13 صفحه‌کلیدی مطمئن است که از عهده بازی‌هایی که پشتیبانی می‌کند، به‌خوبی برمی‌آید. بااین‌حال، پروفایل‌های آپدیت‌نشده و قیمت، دل‌سرد کننده‌اند. این موضوع به‌ویژه زمانی خود را نشان می‌دهد که صفحه‌کلید را برای بازی خاصی خریداری می‌کنید.

کلیدهای ماکرو
طراحی و چیدمان کلیدها
صفحه‌کلید جی13 را که از جعبه درمی‌آورید و در دست چپ قرار می‌دهید، مثل دستکش به‌دست می‌چسبد. اندازه‌اش برای دست یک فرد عادی طراحی شده، ازاین‌رو افرادی با دست‌های بزرگ‌تر و نیز چپ‌دست‌ها به‌خوبی با صفحه‌کلید ارتباط برقرار نمی‌کنند. از بخت خوب، اندازه من فیت یک آدم معمولی است، ازاین‌رو تا دستانم به اندام زیبا و پیچ‌وتاب‌دار دستگاه خورد، احساس آرامش کردم.

محل مخصوص قرار گرفتن مچ دست، بی‌نقص است و باعث می‌شود در تجربه بازی‌های طولانی فشار اضافی به‌دست نیاید. از‌طرفی، کلیدها روی سطح بزرگی قرار گرفته‌اند ولی بدون این‌که کل دست جابه‌جا شود، هر کلید به‌راحتی زیر انگشتان واقع می‌شود. جنس محل قرارگیری دست از پارچه است نه ماده‌ای فرآوری‌شده از چرم پلاستیکی. همین موضوع سبب شده زیر دست احساس خوشایندی داشته باشد.

 

صفحه‌کلید جی13 از طریق یواس‌بی به کامپیوتر یا لپ‌تاپ وصل شده و تنها به یک درگاه نیاز دارد. درضمن نیازی به آداپتور اضافی نیست و برق از همان یواس‌بی تأمین می‌شود. البته جی13 زمانی‌که به درگاه چندگانه (هاب) یواس‌بی صفحه‌کلید جی15 وصل می‌شود کار نمی‌کند و دلیلش نیز همین الزامات الکتریکی است.

درون جعبه دستگاه، سی‌دی درایور مخصوص و راهنمای راه‌اندازی سریع به صورت دفترچه تعبیه‌شده است تا بدون دردسر، دستگاه به رایانه وصل گردد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ 22 کلید با نورزمینه و نیز کلیدهای میانی کاملاً جداشده به شما کمک می‌کند راحت‌تر موقعیت انگشتان را روی کلیدهای استاندارد WASD تنظیم کنید. جوی‌استیکی که مشابهش در دسته‌های آنالوگ دیده می‌شود، درواقع کار یک کلید دیجیتال اضافی را انجام می‌دهد. انگشت شست روی این جوی‌استیک قرار می‌گیرد و دو کلید دیگر نیز در اطراف آن دیده می‌شود.

برخی به محل قرارگیری جوی‌استیک ایراد گرفته و می‌گویند نمی‌توانند هم‌زمان دست‌شان روی قسمت کلیدها و جوی‌استیک باشد. ضمناً استفاده از این دکمه در وسط بازی به خاطر اندازه کوچک، دشوار می‌شود. ازاین‌رو میزان استفاده به اندازه دست بستگی پیدا می‌کند.

 

ال‌سی‌دی تک‌رنگ 160 در 43 پیکسلی دستگاه مشابه صفحه‌نمایش صفحه‌کلید جی15 است. همان‌طورکه از وضوح ال‌سی‌دی برمی‌آید محتویات با وضوح بالا روی آن قابل نمایش نیست، اما اطلاعات مربوط به پردازنده و حافظه یا میزان خون و سپر بازی‌های مختلف به‌خوبی رویت می‌شود. دکمه‌های زیر نمایشگر برای تنظیم نور صفحه و اعمال مدیریت روی پروفایل است. حتی می‌توان سرخط خبرهای روز را را از نظر گذراند(!). واقع امر، نمی‌توان سطح میزان روشنایی و نور پس‌زمینه را «تنظیم» نمود، بلکه دو گزینه بیش‌تر پیش‌رو نیست: خاموش/روشن.

 

زیر کلیدها و قاعده صفحه‌کلید سنگین‌تر بوده و به لطف کفی تفلون ضدلغزش، دستگاه قرص‌ومحکم به میز می‌چسبد. درست است که کمی جای اشکال گرفتن دارد، اما بهترین قابلیت یک صفحه‌کلید استاندارد مخصوص بازی، توانایی ذخیره و انتقال تنظیمات پروفایل و ماکروهاست و این کار را می‌توان در جی13 انجام داد. مانند ماوس بازی «جی9»، صفحه‌کلید جی13 نیز از حافظه داخلی بهره می‌برد، ازاین‌رو مهم نیست که کجا می‌روید، پروفایل‌تان شما را همراهی می‌کند.

درحالی‌که همه کلیدهای یک صفحه‌کلید بازی در جی13 یافت نمی‌شود، اما با همراهی و همنوایی یک ماوس بازی، همه‌چیز کامل می‌شود. با انجام تنظیمات سفارشی لازم، جی13 کم‌تر از هر صفحه‌کلید مخصوص بازی دیگر فضا از حافظه رم می‌گیرد.

ماکروها و نرم‌افزار مدیریتی
باتوجه‌به قابلیت ثبت آنی ماکروها توسط کلید کنار ال‌سی‌دی، براحتی می‌توان ترتیب خاصی از دکمه‌ها را روی کلیدهای برنامه‌خور پیاده کرد و در همان لحظه شاهد اعمال تغییرات بود. نرم‌افزار جی13 از بازی‌های گوناگونی پشتیبانی می‌کند. از‌طرفی می‌توان نسخه سوم نرم‌افزار «گیم‌پنل» GamePanel لاجی‌تک را از وب‌سایت مربوطه تهیه کرد. در این نسخه به‌روزرسانی‌شده، پروفایل بازی‌ها و برنامه‌های ال‌سی‌دی بیش‌تری گنجانده شده است. چنانچه بازی یا برنامه‌ای توسط این نرم‌افزار پشتیبانی نمی‌شود، لاجی‌تک به مشتریان توصیه می‌کند که یا پروفایل‌های سفارشی‌شده مشتریان دیگر را بیابند و یا خودشان پروفایل و برنامه مخصوص بسازند. این کار از طریق برنامه موجود در سی‌دی امکان‌پذیر است.

 
این پنجره به شما می‌گوید کدام برنامه‌هایی که روی سیستم‌تان نصب هستند، توسط صفحه‌کلید پشتیبانی می‌شوند

به گزارش سافت‌گذر ؛ با نرم‌افزار گیم‌پنل می‌توان نور پس‌زمینه 22 دکمه و نور ال‌سی‌دی را به رنگ دلخواه تنظیم کرد. گفتنی است که نتیجتاً هر دو یک‌رنگ می‌شوند. رنگی که تنظیم می‌کنید، برای تشخیص سریع پروفایل درحال استفاده به کارتان می‌آید.

 

 
تنظیم یک ماکرو از طریق نرم‌افزار، بی‌نهایت آسان است

جی13 مانند سری جی15 به کاربر اجازه می‌دهد بسیار سریع و آنی کلیدهای ماکرو را به کلید موردنظر تغییر دهد و همان‌طورکه در بالا گفتیم این کار با کلید «ضبط ماکرو» Macro Record یا از طریق نرم‌افزار پیچیده‌تر همراه صفحه‌کلید انجام می‌شود.

تست‌های واقعی
مشخصات رایانه خانگی استفاده شده در تست:
پردازنده: Core 2 Duo E6600
مادربرد: ASUS P5B Deluxe Wi-Fi
گرافیک: ZOTAC GeForce GTX 260 AMP2! Edition
سیستم‌عامل: Windows Vista 64-bit Service Pack 1

از قبل به صورت پیش‌فرض نرم‌افزار «دمای هسته» Coretemp را برای نمایش دمای پردازنده نصب داشتم، و عجیب این‌که نرم‌افزار لاجی‌تک به‌سرعت آن‌را پیدا کرد و آمار را نمایش داد.

 
آمار نمایش‌داده‌شده روی ال‌سی‌دی

همین موضوع را می‌توان درخصوص بازی نصب‌شده «بحران: کلاهک جنگی» Crysis Warhead گفت. درلحظه‌ای که نرم‌افزار نصب شد، به‌سرعت فهمید که این بازی روی سیستم نصب است. با بالا آمدن بازی، میزان خون، سپر و مهمات روی ال‌سی‌دی به نمایش درآمد. از بخت بد، درک کارکردهای پیش‌فرض کلیدهای 22گانه جی13 آسان نبود. این بدین خاطر است که راه میانبری برای دانستن کارکرد هر دکمه یا ماکرو وجود ندارد. ازآن‌جا‌که جوی‌استیک فقط به عنوان ورودی دیجیتال مثل چهار جهت عمل می‌کند، مجبور می‌شوید به دکمه‌های سنتی صفحه‌کلید برگردید.

به گزارش سافت‌گذر ؛ دیدن میزان خون، مهمات و سایر اطلاعات درون بازی عالی است، اما حقیقت را بخواهید با بالاپایین کردن سر برای دیدن تلویزیون و نمایشگر حواس آدم پرت می‌شود، به‌ویژه این‌که در صحنه حساسی باشید و از هر طرف صدای شلیک گلوله و انفجار نارنجک بیاید.

 
یکی از صحنه‌های درگیری در بازی «بحران: کلاهک جنگی»

 
و این هم شیوه نمایش اطلاعات درون بازی روی ال‌سی‌دی

ازآن‌جا‌که کارم با یک بازی اول‌شخص تیراندازی تمام‌شده بود، به سراغ یک بازی استراتژیک رفتم: «چکش جنگ 40.000 طلوع جنگ 2» Warhammer 40,000 Dawn of War II. از همان آغاز، نرم‌افزار نتوانست بازی را خودکار شناسایی کند و با بررسی بیش‌تر متوجه شدم لاجی‌تک پروفایل‌های نرم‌افزار را ماه‌هاست که به‌روز نکرده است. ازاین‌رو کلی طول کشید تا چیدمان کلیدها را تنظیم کنم. ال‌سی‌دی هم کمکی نمی‌کرد و فقط تیتر خبرها را نمایش می‌داد(!) درحالی‌که من یادم نمی‌آمد کدام حرکت را برای کدام کلید تعریف کرده‌ام.

 
یکی از غول‌ها و بایدهای بازی‌های استراتژیکی «وارهمر» در جی13 پروفایل ندارد!

خلاصه مطالب
درصورتی‌که وقت، 70 دلار پول و نیاز شدیدی به پد مخصوص بازی دارید، جی13 لاجی‌تک یکی گزینه‌های بسیار خوب در بازار است. روی صفحه‌کلید، خوب کار شده است. ویندوز و مک را نیز پشتیبانی می‌کند. جی13 به‌ویژه مکمل سایر ابزارهای جانبی مخصوص بازی است. نقطه‌ضعف آن این است که پروفایل‌ها از سوی شرکت سازنده به‌روز‌رسانی نمی‌شود. با این حال، دستگاه استخوان‌داری است و قابلیت‌هایش زیاد است، ازاین‌رو برای راه‌اندازی صحیح نیاز به کمی زمان دارد.

مسلماً این محصول را به گیمرهای حرفه‌ای و جدی توصیه می‌کنم، به این شرط که پروفایل بازی موردعلاقه از پیش در نرم‌افزار وجود داشته باشد. درغیراین‌صورت، پیشنهاد می‌کنم چندسالی دندان روی جگر بگذارید تا سازنده سر عقل بیاید و کار به‌روزرسانی را انجام دهد!
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22708 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/06/27 تعداد مشاهده: 1630
کلید واژه ها: , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر