کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9152 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: دستگاهی برای «کنترل از راه دور» لپ‌تاپ و رایانه

به گزارش سافت‌گذر ؛ تا به حال شده که بخواهید از دور، رایانه‌تان را کنترل کنید؟

 
محصولی که امروز آن را بررسی می‌کنیم کمی با سایر محصولاتی که تا کنون دیده‌اید متفاوت است. آن‌چه کمپانی مشهور لنوو ساخته است و البته اولین محصول از این دست نیست، یک کنترل از راه دور برای رایانه یا لپ‌تاپ شماست. اگرچه از یک کنترل از راه دور انتظار می‌رود که حداکثر 25 تا 30 دکمه داشته باشد، اما این یکی خیلی بیش‌تر از این‌ها دکمه دارد... و در عین حال، به راحتی در یک دست جا می‌شود. این دستگاه برای کار با لپ‌تاپ به خصوص در مسافرت و زمانی که نمی‌خواهید لپ‌تاپ را روی پایتان بگذارید، بسیار کاربردی است.

طراحی منحصربه‌فرد ام‌کی 2
باید گفت که پرداخت گرافیتی جدید "کنترل از راه دور و صفحه‌کلید" مدل "ان5902" لنوو بهتر از مدل قبلی این محصول است که اثرانگشت به خود می‌گرفت. کف دستگاه نیز مات کار شده و به جای جلای قسمت بالایی، زبری خاصی دارد که روی سطح به خوبی می‌ایستد. حلقه آبکاری‌شده با فلز کروم که از زیر کلید اسپیس شروع شده و دورتادور صفحه‌کلید را می‌پوشاند، کار کلیک چپ و راست را انجام می‌دهد.

یکی دیگر از تغییرات شایان توجه نسبت به مدل قبلی «ان5901»، این است که ماوس توپی، جای خود را به سیستم «هدایت نوری انگشتی» داده است که ما به آن به اختصار «ترک‌پد نوری» می‌گوییم. این جور به آن فکر کنید که انگشت شست را روی طرف زیرین یک موس نوری عادی می‌کشید، با این تفاوت که این کار راحت‌تر صورت می‌گیرد و دیگر خبری از نشانه‌گری معکوس و نور قرمز لیزری نیست. این تغییر را لنوو شاید به خاطر دقت و تشخیص بالای ترک‌پد نوری انجام داده، چراکه وقتی در هال هستید ممکن است دستتان به چیپس و پفک آلوده باشد و بخواهید همزمان با این دستگاه هم کار کنید. "ماوس قدرتمند" MightyMouse نه‌چندان «قدرتمند» اپل را خاطرتان هست؟ وقتی کثیف می‌شد چه‌قدر تمیز کردنش دردسر داشت و داد آن همه مشتری را درآورده بود؟ لنوو درس خود را از اپل آموخته است.

 

با کلیک روی بخش مرکزی ترک‌پد، عمل کلیک چپ صورت می‌گیرد، بااین‌کار بهتر می‌توان با یک دست با ماوس کار کرد. درست زیر ترک‌پد، نوار لغزنده عمودی برای بالاپایین کردن لمسی صفحات اضافه شده است. یک کلیک وسط از قلم افتاده، اما درواقع لزومی به آن نیست، چراکه می‌توان با فشردن همزمان کلید «کنترل و کلیک» همان کارکرد را داشت.

 

از‌طرفی، چیدمان کلیدها نیز نسبت به مدل‌های پیشین دستخوش اصلاحاتی شده است، از جمله اصلاحات نورپشت کلیدها و 75 کلیدی شدن دستگاه است. البته کارهای حشو و تکراری نظیر دکمه دوم آلت و شیفت هم به چشم می‌خورد، اما سایر اصلاحات بسیار خوب پیاده شده است. کلیدهای مخصوص Home و End بسیار به کار می‌آیند، این قضیه درباره کلید Alt-Tab در بالا گوشه سمت راست نیز صحت دارد که با فشردن «اف‌ان» عملکرد دیگرش یعنی Alt-F4 برای بستن پنجره‌ها فعال می‌شود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ دکمه دیگری نیز برای بالا آوردن فوری مرورگر اینترنتی در نظر گرفته‌شده است. چیزی که این وسط گم‌شده «دکمه سبز» است که با آن «مدیا سنتر» باز می‌شد. برنامه مدیا سنتر را هنوز می‌توان با فشردن کلیدهای ویندوز، آلت و اینتر باز کرد، اما فشردن این سه روی این صفحه‌کلید کوچک دشوار به نظر می‌رسد. از همه اصلاحات بهتر، افزوده شدن زائده پلاستیکی روی دکمه جهت پایین است که با حس انگشت و بدون نگاه کردن می‌توان آن را به‌سرعت پیدا کرد. این زائده همانی است که روی دکمه‌های اف و جی J نیز قرار دارد.

در اتاق پذیرایی
اولین بازخوردی که با امتحان صفحه‌کلید لنوو ان5902 گرفتم، قابل اعتماد بودن سیگنال وایرلس 2.4 گیگاهرتزی دستگاه بود. به‌راحتی می‌توانستم در‌حالی‌که در فاصله 4 متری از صفحه‌نمایش روی کاناپه صفحه‌کلید دستم بود، جملات کامل را بدون این‌که حرفی بیفتد تایپ کنم. دردسرتان ندهم، گیرنده دستگاه را به پشت کیس کنار روتر وایرلس متصل کردم. همین را با صفحه‌کلید «ری مینی وایرلس» مقایسه کنید. آن‌جا مجبورید از چند کابل اضافی یواس‌بی‌استفاده کنید تا گیرنده را از سایر اجزا فاصله دهید تا نویز نگیرد. صفحه‌کلید لنوو همچنین اشکال «ری مینی» و آی‌فون 4 را که یک‌دفعه سیگنال وایرلس‌شان قطع می‌شود، ندارد.

 

از بخت بد، ترک‌پد نوری لنوو به پای ترک‌پد خازنی «ری» نمی‌رسد. سرعت حرکت نشان‌گر موس به خاطر وضوح بسیار پایین 500 دی‌پی‌آی دستگاه، شدیداً محدود است. البته ایراد دیگر پهنای کم حسگر برای قرار گرفتن شست روی آن است (کم‌تر از نیم اینچ). وقتی صفحه‌نمایش 1080پی می‌شود، حتی با وجود حداکثر کردن سرعت، دیگر حرکات افقی ماوس جواب نمی‌دهد. به‌علاوه، در حرکت‌های کوتاه‌تر که انگشت شست را برمی‌داریم به علت سنسوری که دستگاه برای تشخیص برداشته شدن انگشت دارد، عملکرد ماوس، کمی عجیب‌وغریب می‌شود.

همه این‌ها این سؤال را پیش می‌آورد که چرا لنوو از ترک‌پد خازنی استفاده نکرده است؟ حتی با اضافه‌شدن نوار لغزنده، هنوز هم جا برای گذاشتن یک ترک‌پد بزرگ‌تر خازنی بود. اگر اندازه و معیارهای زیبایی‌شناختی مد نظر بوده، پس چرا لنوو دست‌کم «ترک‌پوینت» را از لپ‌تاپ‌های «تینک‌پد» روی این صفحه‌کلید نگذاشته است. حداقل آن‌ها از دقت و سرعت خوبی برخوردار بودند.

در آزمایش‌هایی که با دستگاه انجام دادیم، جابه‌جایی در برنامه‌های «مدیا سنتر»، «باکسی Boxee» و «هولو دسک‌تاپ Hulu Desktop»، که طراحی ساده‌ای دارند، راحت بود. همه این‌ها مرهون کلیدهای جهت «تی وارونه» است. کلیدهای جهت روی این صفحه‌کلید در محیط‌های کم‌نور هم از طریق زائده پلاستیکی که روی جهت پایین قرار دارد، زیر دست لمس و به‌راحتی پیدا می‌شود. کلیدهای جهت به‌دلیل این‌که گوشه سمت راست دستگاه واقع شده‌اند، برای چپ‌دستان دردسرسازند، اما فقط آن‌هایی‌که دستان کوچکی دارند این مسئله را دشوار می‌بینند. بااین‌حال، پیدا کردن جای دکمه‌های «اسکیپ» Escape و «بک‌اسپیس» Backspace که در باکسی و مدیا سنتر برای عقب رفتن استفاده می‌شوند، سخت است. این دو دکمه دیگر در گوشه‌ها قرار ندارند. برای مدیا سنتر، کلیدهای مخصوص مدیا فوق‌العاده مفید است. اما برای پیدا‌کردن‌شان کمی دقت لازم است. برخلاف ریموت‌های مادون‌قرمز عادی، با حس لامسه قابل تشخیص نیستند؛ یعنی مثلاً دکمه «پخش» همان حسی را زیر دست دارد که دکمه «توقف» دارد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در مقایسه با صفحه‌کلید «ری»، نور پشت کلیدها اندکی کم‌نور و غیرمتعادل است، اما به‌هرحال کارتان را در اتاق‌های تاریک راه می‌اندازد. زمانی‌که نور پشت کلیدها روشن می‌شود، با فشردن هر کلید، نور تا پنج ثانیه روشن می‌ماند. از‌طرفی، اگر تایپ می‌کنید و نمی‌توانید هر دکمه‌ای را که می‌خواهید فشار دهید، می‌توانید با فشردن کلید “Function” (اف‌ان) که سمت چپ اسپیس قرار دارد، نور را فعال کنید.

عمر باتری
 
لنوو درباره عمر باتری دستگاه ازراه‌دورش مدعی است که تا بیش از 3 ماه با دو باتری قلمی دوام می‌آورد. ظاهراً حالت «برق کم» مانند صفحه‌کلید «ری» وجود ندارد. این قابلیت کار را بسیار راحت می‌کند، اما همیشه باید یادتان باشد که دستگاه را زمانی‌که استفاده نمی‌کنید، خاموش کنید. من که به‌شخصه در این مورد خیلی سابقه خوبی ندارم. البته باتری‌های قابل شارژ به جای نوع قلیایی قابل استفاده هستند، ولی باید یک شارژر جداگانه تهیه کنید زیراکه ان5902 مکانیسم شارژ ندارد. یک کار خوبی که روی دستگاه انجام شده این است که درون محفظه باتری‌ها جایی برای کار گذاشتن گیرنده نانو است که وقتی از دستگاه استفاده نمی‌کنید به کار می‌آید. در موقع سفر زمانی‌که یک لپ‌تاپ سینمای خانگی HTPC دارید، این قابلیت از گم شدن گیرنده جلوگیری می‌کند.
 

خلاصه مطالب
روی‌هم‌رفته به نسبت، از صفحه‌کلید نسل دومی ازراه‌دور لنوو راضی هستم و بیش‌تر از آن به عنوان کنترل سینمای خانگی استفاده می‌کنم. علی‌رغم نقاط ضعف آشکاری که در حساسیت ماوس و حس یکسان دکمه‌های مدیا وجود دارد، ان5902 هنوز این شایستگی را دارد که در اتاق پذیرایی شما جای داشته باشد. این‌ها همه به‌دلیل طراحی متمایز، راحتی و قابل اطمینان بودن وایرلس است. 70 دلار برای کنترلی که ماوسش با مشکل مواجه است کمی قیمت بالایی است، بااین‌وضع، پیشنهاد می‌کنم اگر حاضر نیستید این مقدار هزینه کنید، تا زمانی‌که این دستگاه را در یک حراجی ندیده‌اید(!)، از خرید دست نگه دارید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22729 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/06/29 تعداد مشاهده: 1922
اخبار مرتبط
سافت گذر