کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

آموزش ساده ماسک کردن در فتوشاپ؛ بدون درد و خونریزی!

ماسک کردن، از جمله تکنیک‌هایی است که یادگیری آن باعث تغییر روش استفاده از فتوشاپ می‌شود. فهم این تکنیک به شما کمک می‌کند که از یک کاربر آماتور فتوشاپ، به یک متخصص حرفه‌ای فتوشاپ تبدیل شوید.


Understanding-Masking-header

در این مقاله سعی در توضیح این مطلب داریم که ماسک کردن در فتوشاپ چگونه کار می‌کند و چطور به شما کمک می‌کند که بصورت غیرپایدار به ویرایش عکس بپردازید. پیش نیاز یادگیری این مطلب، دانستن نحوه استفاده از قلموها، نحوه تغییر رنگ سیاه سفید و فهم تفاوت آنها و همچنین نحوه استفاده از لایه‌ها در فتوشاپ است.

نحوه ماسک کردن در فتوشاپ

اگر به معنی واژه ماسک دقت کنید، تا حدود زیادی به فهم این مقوله نزدیک می‌شوید. چرا ما از ماسک استفاده می‌کنیم؛ برای پوشاندن چهره، درست؟ پس دلیل استفاده ما از ماسک بر روی یک لایه، پوشاندن یا آشکار کردن محتویات آن لایه از لایه‌‌های دیگر است. به وسیله ماسک شما می‌توانید شفافیت (opacity) و غلظت (fill) یک لایه را کنترل کنید. البته این مسئله بدون ماسک هم امکان پذیر است، اما در حالت معمولی بر روی کل لایه تاثیر می‌گذارد، درحالی که به وسیله ابزار ماسک شما قادر خواهید بود که این تاثیرات را بر روی قسمت‌های خاصی از لایه اعمال کنید.

از دو راه می‌توان یک ماسک جدید ساخت. روش اول با فشردن آیکون ماسک در پایین تب لایه‌ها، و روش دوم با ساختن یک adjustment layer که دقیقاً به روش ماسک عمل می‌کند.

Understanding-Masking-background-without-maskدر این عکس می‌بینید که هیچ ماسکی ساخته نشده است. با فشردن نشانه ماسک که در تصویر علامت گذاری شده است، یک ماسک جدید برای لایه انتخابی ساخته می‌شود.

Understanding-Masking-adding-mask-whiteهمانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای لایه انتخابی یک ماسک ساخته شد.

Understanding-Masking-adjustment-layerاین تصویر نحوه ساختن یک adjustment layer را نشان می‌دهد. این لایه‌ها، مانند ماسک، امکان ویرایش غیرپایدار را فراهم می‌کنند. البته هرکدام از آنها تاثیرات نوری و رنگی ویژه خود را دارند.

Understanding-Masking-adjustment-layer-with-white-maskاین تصویر نشان می‌دهد که یک adjustment layer کِرو ساخته شده است.

هنگام کار با ماسک بخاطر داشته باشید که رنگ سفید نشان دهنده مکان‌هایی است که تصویر لایه نمایش داده شده و رنگ سیاه بیانگر قسمت‌هایی از لایه است که پنهان می‌شوند و نمایش داده نخواهند شد. اگر ماسک شما به طور کامل سفید باشد، یعنی لایه شما بطور کامل نمایش داده خواهد شد. همچنین اگر ماسک شما کاملاً سیاه باشد، لایه شما کاملاً پنهان شده و لایه زیرین نمایش داده می‌شود.

به خاطر بسپارید؛ سفید : آشکار بودن لایه ، سیاه : پنهان شدن لایه

در عکس مورد استفاده ما، لایه بالایی، یعنی لایه‌ای که برای آن ماسک ساخته شده است سیاه و سفید بوده و لایه زیرین که لایه اصلی است رنگی است.

Understanding-Masking-white-maskهمانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، ماسک لایه بالایی کاملاً سفید بوده و لایه بصورت طبیعی و کامل نمایش داده شده و لایه زیرین را پوشانده است.

Understanding-Masking-black-maskدر این تصویر نیز مشاهده می‌کنید که ماسک بطور کامل سیاه بوده و عملاً لایه کاملاً پنهان شده است. برای انجام سریع این کار، ماسک موردنظر را از لایه‌ها انتخاب کرده و با وارد کردن همزمان کلیدهای Ctrl+i ، ماسک موردنظر را کاملاً سیاه کنید. با فشردن دوباره این کلیدها، ماسک دوباره معکوس شده و کاملاً سفید می‌شود. این دستور باعث معکوس کردن ماسک می‌شود.

وقتی اقدام به ساخت یک ماسک می‌کنید، بصورت پیش فرض ماسک سفید ساخته می‌شود . هنگام فشردن آیکون ماسک، اگر همزمان کلید Alt را فشار دهید، ماسک ساخته شده سیاه خواهد بود.

Understanding-Masking-creating-black-maskیکی از تکنیک‌های استفاده از ماسک

. مانند کاری که ما کرده‌ایم، از لایه اصلی عکس خود یک کپی درست کرده و لایه کپی را سیاه و سفید کنید.

. سپس برای لایه کپی یک ماسک بسازید. توجه داشته باشید که ماسک کاملاً سفید باشد.

. ماسک ساخته شده را از تب لایه‌ها انتخاب کنید. سپس ابزار قلمو را انتخاب کرده و رنگ مورد استفاده را سیاه انتخاب کنید.

. یکی از آبجکت‌های عکس خود را برای رنگی شدن اننتخاب کنید. ما در این عکس گیتار را انتخاب کرده‌ایم. سپس قلمو را روی ‌آن بکشید تا جسم کاملاً رنگی شده و ماسک ‌آن پاک شود.

Understanding-Masking-painting-with-black-on-maskهمانطور که مشاهده خواهید کرد، با انجام این کار ساده تغییر بسیار زیبا و موثری در عکس خود مشاهده خواهید کرد. البته ماسک کردن تنها یک ابزار است و نحوه استفاده از آن به خلاقیت شما بستگی دارد. چیزی که مشخص است این است که این ابزار پهنه وسیعی از خلاقیت را بر روی شما می‌گشاید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22740 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1393/06/30 تعداد مشاهده: 2215
سافت گذر