کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316164 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نگاهی به بازار خرید و فروش آیفون ۶ در بازار ایران

محصولات اپل و به خصوص گوشی های آیفون و تبلت های آیپد این کمپانی همواره جزو محصولاتی بوده و هستند که خواهان و هوادار زیادی در سراسر دنیا دارند و به همین خاطر هم است که با عرضه هر نسخه جدید این محصولات، افراد زیادی برای خرید آن صف می کشند و بسیاری از رسانه ها هم به آن می پردازند. اما در ایران و بازار گوشی های هوشمند تفاوت زیادی با دیگر نقاط دنیا وجود دارد. عدم وجود یک نماینده رسمی، دسترسی محدود، دانش کم و موارد دیگر باعث شده تا بازار مرتبط با محصولات اپل به آب گل آلودی تبدیل شود که می توان ماهی های بزرگ و فربه ای از آن صید کرد! داستان محصولات اپل طبق معمول برای آیفون ۶ که به تازگی رونمایی شده هم تکرار شده و در این مطلب قصد داریم به مسائل مرتبط با آیفون ۶ در بازار ایران و نحوه خرید آن بپردازیم.

آیفون 6

 چرا آیفون؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ هر کسی دلایلی برای خرید آیفون دارد. برخی می خواهند متمایز باشند و در جمع دوستان یا محیط های کاری با قرار دادن گوشی آیفون روی میز نگاه ها را به خود جلب کرده و قبل از آغاز سخن، پیشفرض هایی از وضعیت مالی، رفتاری و افکاری دارنده آیفون در ذهن مخاطب ایجاد کنند. برخی علاقمندند که گوشی هوشمند با سیستم عامل iOS داشته باشند زیرا کار با آن را دلپذیر تر دانسته و از پلتفرم های دیگر مانند ویندوز یا اندروید خوششان نمی آید. برخی هم معتقدند محصولات اپل هنگ نمی کند و به قول معروف عمری کار می کنند. علاقمندان به عکاسی با آیفون هم دلایل خوبی برای استفاده از آیفون دارند که البته با وجود عکس های زیبا و با کیفیتی که با این گوشی ثبت شده به این نتیجه میرسیم که این دلایل کاملاً منطقی هستند. این دلایل هر چه که باشند و از نظر هر شخصی منطقی یا غیر منطقی به نظر برسند، در نهایت باعث شده تا آیفون طرفداران زیادی داشته باشد و آیفون ۶ با استقبالی بی نظیر روبرو شود. به نحوی که باز هم شاهد تشکیل صف های طولانی در فروشگاه های اپل هستیم و در ایران هم فروشگاه های زیادی به عرضه محصولات اپل و ابزار ها و محصولات مرتبط با آن بپردازند. با این حال میبینیم که در فروشگاه های ایرانی هر چیزی که نام اپل به خود میگیرد یا به نحوی به آن مرتبط می شود، ناگهان قیمتی نجومی پیدا کرده و حس و حالی از خاص بودن در آن ایجاد میشود که البته این مسئله منطق قابل قبولی هم ندارد! کاور ها و محافظ های صفحه نمایش، کابل ها و لوازم جانبی و بسیاری موارد دیگر همگی وسایلی هستند که وجود نام اپل یا آیفون در گوشه آن باعث میشود تا به قیمت چند برابر در بازار ایران به فروش برسد.

آیفون 6

پیش از ورود

 چند روز قبل از آنکه مراسم معرفی آیفون ۶ برگزار شود، میتوانستیم فروش ویژه محصولات جانبی اپل را در فروشگاه های مختلف مشاهده کنیم که بیشتر این تخفیف ها و فروش ویژه در مورد کاور های گوشی مشاهده میشد. کاوری که در ابتدای ورود آیفون ۵ به قیمت صد هزار تومان به فروش میرسید، یک هفته قبل از معرفی آیفون ۶ به قیمت بیست هزار تومان فروخته میشد. قیمت آیفون ۵S شانزده گیگابایتی نیز برای اولین بار به نزدیک دو میلیون تومان رسید و حالا می توان با قیمت کمتر از دو میلیون تومان نیز آن را خریداری کرد. به نظر میرسد بازار حسابی خود را برای عرضه آیفون شش آماده کرده است و می خواهد هر چه سریعتر از شر محصولات و لوازم قدیمی خلاص شود!

آیفون 6

بشتابید! فروش ویژه آیفون ۶!

آیفون ۶ معرفی شده و همزمان با پیش فروش شگفت انگیز آنلاین اپل و صف های طولانی پشت در فروشگاه ها، در ایران نیز شاهد هستیم که فروشگاه ها نسخه های مختلف آیفون ۶ را پیش فروش کرده و حتی برخی از آن ها نیز فروش آن را آغاز کرده اند (این مسئله قطعاً از ویژگی های منحصر به فرد بازار ایران است که با وجود عدم عرضه رسمی آیفون در منطقه خاورمیانه، می توان در بازار نسخه هایی از آیفون را یافت). حتماً به یاد دارید که اولین حضور آیفون ۵S در ایران با قیمت پنج میلیون به بالا همراه بود و حالا همین اتفاق برای آیفون ۶ هم رخ داده است. با اندکی گشت و گذار در اینترنت و فروشگاه های اینترنتی می توان مواردی از این دست را مشاهده کرد:

فروشگاه های آنلاین معروفی همچون دیجی کالا و چاره عبارت به زودی را در کنار آیفون ۶ ذکر کرده اند و در زمان نوشته این مقاله هنوز قیمتی در زیر این محصولات ذکر نشده است. فروشگاه های گوشی شاپ و آل دیجیتال نیز هنوز گوشی های آیفون را عرضه نکرده اند. (به روز رسانی: ساعاتی پس از نوشتن این مطلب مشخص شد که فروشگاه چاره نیز آیفون ۶ را با قیمت بالای چهار میلیون تومان به مجموعه خود افزوده است).

فروشگاه اینترنتی البسکو آیفون ۶ نسخه شانزده گیگابایتی را به قیمت ۲۸۹۰۰۰۰ تومان برای چهار تا شش هفته آینده پیش فروش کرده است. برای خرید نسخه ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶ پلاس نیز باید هشت هفته صبر کنید و ۳۱۹۰۰۰۰ تومان بپردازید. اینکه این قیمت ها ثابت است یا تغییر خواهند کرد هنوز مشخص نیست.

سایت جی اس ام اعلام کرده که قصد دارد برای اولین بار و زود تر از همه از طریق پیش فروش آیفون ۶ را به خریداران ارائه دهد. در ضمن آنها در صورت تمایل خریدار گوشی را برایشان گارانتی هم می کنند! جی اس ام شرایطی هم در نظر گرفته است که شامل محدود بودن تعداد گوشی ها (پس دست بجنبانید و سریع بخرید!) و متغیر بودن قیمت نهایی بر اساس رنگ و حافظه و روزانه بودن قیمت (البته قیمت دلار را هم طبق معمول و به طور پیشفرض باید لحاظ کرد!). جی اس ام به ازای هر گوشی ۲۵۰۰۰۰ تومان به عنوان پیش خرید از خریداران دریافت کرده و سپس برای نهایی شدن خرید با آنها تماس می گیرد.

یکی از نمونه های جالب در میان فروشگاه ها، الماس پایتخت است که در سایت خود فروش ویژه آیفون ۶ را اعلام کرده است: “دوستان عزیز از امروز آیفون ۶، ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۵ میلیون تومان، آیفون ۶، ١٢٨ گیگابایتی با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و آیفون ۶ پلاس، ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان به صورت ویژه و با قیمتی مناسب در الماس پایتخت به فروش میرسد.”

سایت apple-nic نسخه ۱۶ گیگابایتی آیفون ۶ را ۴۶۹۰۰۰۰ تومان قیمت زده است. در کادر بالای صفحه ذکر شده که پیش فروش آیفون ۶ به حد نصاب رسیده و دوره بعدی طی سه روز آینده اعلام می گردد. قیمت ها با تحویل روز میباشد. این سایت مهلتی پنج هفته ای برای ارسال آیفون ۶ پلاس در نظر گرفته و قیمت این سری از گوشی ها نیز از ۳۲۲۰۰۰۰ تومان آغاز می شود.

سایت mobile.ir نیز مرجعی جالب به شمار می آید که فروشندگان مختلف قیمت های خود را در آن ثبت می کنند. آیفون ۶ شانزده گیگابایتی بین ۳۸۰۰۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰۰۰ و آیفون ۶ پلاس با همین ظرفیت حدود ۵۶۰۰۰۰۰ تا شش میلیون تومان قیمت خورده است.

پس از خرید

نه اشتباه نکنید! با خرید آیفون ۶ کارتان تمام نشده و هنوز با فروشنده محترم که با هزار و یک منت آیفون جدید را با قیمت چند برابر به شما فروخته کار دارید. برای استفاده از آیفون جدید یک Apple ID نیاز دارید و در ضمن دلتان می خواهد که نرم افزارهایی برای آیفون جدید نصب کنید. تمامی این امور هزینه ای جدا در بر خواهد داشت که البته هزینه کمی هم به شمار نمی آید و شاید هزینه ای به اندازه یک گوشی هوشمند ارزان قیمت داشته باشد! آیفون جدید شما به یک کاور و و محافظ صفحه نمایش نیز نیاز دارد که آن هم با قیمت چند برابری به شما فروخته خواهد شد. اگر سیم کارت شما از نوع نانو نباشد، باید هزینه دیگری برای برش سیمکارت نیز متحمل شوید.

آیفون 6

 مهندس تازه از امریکا برگشته!

این جمله ای است که اکثر اوقات در زمانی که به یکی از فروشگاه های اپل طبقه همکف پایتخت میروم میشنوم. اگر از فروشنده سوال کنید که آیا آیفون مورد نظر اصل است، برای کجاست، لوازمش دستکاری شده یا نشده، و خلاصه هر شک و تردید و سوال دیگری را مطرح کنید، او به شما همکار دیگرش را نشان داده و می گوید مهندس تازه از امریکا برگشته! آشفتگی فراوان بازار باعث شده تا همواره خریدار نگران باشد که محصولی که خریداری میکند اصل است و عاجزانه تلاش می کند تا نشانه هایی مبنی بر اصل بودن جنس مورد نظر بیابد. پیشتر مطالب مختلف زیادی در بازار درباره اصل و تقبلی بودن آیفون به گوش میخورد که شامل چیز های عجیبی همچون نوع فونت، رنگ و چیز های بسیار عجیب دیگر میشد که البته در حال حاضر هم این موارد و اطلاعات نادرست همچنان وجود دارند و برخی سعی می کنند با این روش ها کاربران را برای خرید محصولاتشان قانع کنند. در حال حاضر نیز فروشگاه های مختلف سعی می کنند با راهکار های مختلف اطمینان خریدار را کسب نمایند. طراحی دکوراسیون و استفاده از نماد ها و نشانه هایی مشابه با فروشگاه های اپل استور یکی از این موارد هستند که در چند سال اخیر پررنگ شده است. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و با دریافت نامه ها و مجوزهای مختلفی، خود را به عنوان نماینده رسمی محصولات اپل در ایران معرفی کرده اند تا به این روش شکلی قانونی رسمی به کار خود داده و حتی در کار دیگر فروشگاه ها تداخل ایجاد کنند! با این حال باید بدانید که این موارد همگی نادرست هستند و اپل تا کنون هیچ گونه نمایندگی (به هیچ روش یا مسیری) در ایران نداشته، ندارد و برنامه ای هم برای انجام این کار اعلام نشده است. پس فریب این مدل تبلیغات یا اطلاع رسانی فروشگاه ها یا شرکت های مختلف را نخورید.

آیفون 6

من آیفون می خوام!

به طور کلی خرید آیفون جدید با این قیمت منطقی به نظر نمیرسد اما همه ما میدانیم که کسانی هستند که آیفون را با این قیمت بالا خریداری کرده اند و از خرید خود هم کاملاً راضی هستند! برخی سایت های مختلف پیش فروش خود برای چند هفته آینده را اعلام کرده و قیمتی که ارائه کرده اند در مقایسه با قیمت های فعلی منطقی تر به نظر می رسد. اپل نیز اعلام کرده روز ۲۶ سپتامبر عرضه رسمی آیفون در کشورهایی همچون ترکیه و امارات را آغاز خواهد کرد. پس اگر مشتاق خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۶ پلاس (که در حال حاضر با قیمت بالای ده میلیون تومان عرضه می شود) هستید، شاید بهتر باشد تا ۵ روز آینده صبر کرده و در سفری به امارات یا ترکیه، گوشی مورد علاقه تان را خریداری کنید. انجام این کار هم هزینه کمتری دارد و هم یک سفر تفریحی را تجربه خواهید کرد! به هر حال توصیه ما برای کسانی که آیفون ۶ می خواهند صبر کردن برای کاهش قیمت این محصول و منطقی تر شدن قیمت آن است (مگر آنکه واقعاً عجله داشته باشید و بودجه کافی هم در اختیارتان باشد). یک گزینه دیگر نیز وجود دارد و آن خرید آیفون ۵S است که حالا قیمت آن به کمتر از دو میلیون تومان رسیده و از iOS 8 نیز پشتیبانی می کند. اپل هنوز از این گوشی پشتیبانی می کند و برنامه ای برای از دور خارج کردن آن نیز ندارد. در ضمن به نظر می رسد لوازم جانبی این گوشی ارزان تر از آیفون ۶ باشد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 22782 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/07/01 تعداد مشاهده: 1476
سافت گذر
نظرات بینندگان

علی جوادی 1393/07/02 00:30
مطمئنا این قیمت 4 برابر قیمت اصلی این گوشی هست و بعد از مدتی کوتاه افت بسزایی میکنه