کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734738596 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316224 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چرا زمان بروزرسانی‌های اندروید روت را از دست می‌دهیم؟

آپدیت‌های OTA یا Over The Air اندروید، روت را پاک می‌کنند و شما مجبور خواهید بود در صورت وابستگی به برنامه هایی که برای استفاده حتما نیاز به روت شدن دارند، دوباره دستگاه را روت کنید. البته راه‌هایی برای حفظ این دسترسی روت وجود دارد و روت مجدد روی برخی دستگاه‌ها به نسبت آسان‌تر خواهد شد.

android-root

این امر روی دیوایس‌های Nexus که آپدیت‌ها را به طور مستقیم از گوگل دریافت می‌کند می‌تواند بسیار آزار‌‌‌‌‌‌دهنده باشد. حال آن که بر روی یک دیوایس قدیمی که هیچ گاه آپدیت‌های اندروید را دریافت نمی‌کند این به ذهن هم نمی‌آید.

چرا روت را از دست می‌دهیم؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ اندروید بر پایه لینوکس است، پس اندروید دیوایس‌ها، یک کاربر روت دارند که که مثل حساب کاربری ادمین ویندوز عمل می کند. به صورت پیش فرض اندروید به شما اجازه دسترسی به این حساب کاربری روت را نمی دهد. روت کردن در واقع پروسه فعال سازی دسترسی به این حساب روت توسط نصب su binary است. برنامه‌ها می توانند با صدا زدن su به امتیازات بیشتری دست پیدا کنند، بدین معنی که می‌توانند از بند sandbox امنیتی اندروید رها شده و کارهای بیشتری انجام دهند. اندروید به صورت روت شده عرضه نمی‌شود زیرا این امر مشکلات امنیتی به همراه خواهد داشت، به خصوص برای کاربرانی که اطلاعات فنی کمتری دارند.

پروسه روت کردن هم چنین نرم افزاری مانند SuperSU یا Superuser را نصب می‌کند. این برنامه دسترسی به su binary را کنترل می‌کند و شما به واسطه آن می‌توانید تعیین کنید که کدام برنامه‌ها می‌توانند دسترسی روت داشته باشند.

معمولا با نصب آپدیت برای سیستم عامل، دسترسی روت را از دست خواهید داد. آپدیت های OTA قسمت بندی سیستم اندروید شما را به حالت کارخانه‌ای بر‌می‌گرداند و su binary را پاک می‌کند.

اگر شما بر روی دستگاه خود Xposed Framework را نصب دارید، قبل از نصب آپدیت OTA آن را پاک کنید زیرا در غیر این صورت با پیغام خطای زیر مواجه شده و به روز رسانی نصب نخواهد شد.

روت

حالت بقای SuperSU

یک سری حقه برای نگه داشتن دسترسی روت بعد از به‌روز‌رسانی وجود دارند که البته بی عیب و نقص هم نیستند. مثلا ممکن است فقط برای آپدیت‌های جزئی عمل کنند و اگرچه این حقه ها برای نسخه‌های گذشته عمل می‌کردند اما الزامی ندارد بر روی نسخه های آینده اندروید هم جواب بدهند. به عبارت دیگر ممکن است بتوانید روت را بعد از آپدیت نگه دارید اما زیاد روی آن حساب باز نکنید.

برای مثال SuperSU یک گزینه حالت بقا “Survival mode” دارد، شما می‌‌توانید آن را قبل از نصب آپدیت OTA فعال کنید. البته برای این کار به نسخه تجاری SuperSU به نام SuperSU Pro نیاز دارید که ۲.۴۹ دلار برایتان خرج بر‌می‌دارد و هیچ ضمانتی هم نیست که عمل کند!

OTA RootKeeper یک نرم افزار رایگان است که کاری مشابه انجام می‌داد اما دیگر برای نسخه‌ ۴.۳ و آپدیت‌های بالاتر آن عمل نمی‌کند.

 روت

خب ما کنجکاو شدیم ببینیم واقعا بازدهی این روش چقدر است، بنابراین SuperSU Pro را خریداری کرده و آن را روی یک Nexus 4 روت شده با نسخه اندروید ۴.۴.۳ نصب کردیم. سپس حالت بقا را فعال کرده و آپدیت OTA اندروید نسخه ۴.۴.۴ را روی آن نصب کردیم. آپدیپ به صورت نرمال نصب شد. پس از آن دستگاه ما هم‌چنان روت باقی مانده بود، موفق شدیم!

بله حالت بقا عمل کرد، اما باید به این نکته دقت داشت که نسخه ۴.۴.۴ اندروید یک آپدیت جزئی به حساب می‌آید. احتمال اینکه این روش با یک آپدیت سنگین تر کار نمی‌کرد وجود دارد. ممکن است نسخه های آتی اندروید پروسه آپدیت کردن را عوض کنند و به کلی این روش را بی‌اثر سازند (دقیقا همان اتفاقی که برای OTA Rootkeeper افتاد) بنابراین ممکن است هرگز دیگر عمل نکند. همان طور که در صفحه SuperSU Pro در Google Play هشدار داده شده است که هیچ تضمینی وجود ندارد!

 روت

سه راه برای روت کردن

از دست دادن روت روی برخی دیوایس‌ها نسبت به سایرین مساله جدی‌تری است. سه راه متفاوت برای روت کردن یک دستگاه با سیستم عامل اندروید وجود دارد.

باز کردن قفل Bootloader : گوگل و سازندگان دستگاه‌های اندروید به صورت رسمی روت را پشتیبانی نمی‌کنند، اما یک راه رسمی برای به دست آوردن دسترسی سطح پایین در بعضی دستگاه‌ها ارائه کرده‌اند. برای مثال دستگاه‌های Nexus برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده‌ است و شما می‌توانید به راحتی با یک دستور ساده Bootloader را آنلاک کنید. سپس به راحتی می‌توانید فایل .zip حاوی su binary را از صفحه بازیابی، به دیوایس خود فلش کنید. ابزارهایی مانند Nexus Root Toolkit برای دیوایس‌های Nexus، این پروسه را اتوماتیک می‌کند. سایر سازندگان نیز راه‌هایی برای باز کردن قفل Bootloader ارائه داده اند اما فقط برای دستگاه‌های به خصوص.

استفاده از آسیب‌ پذیری امنیتی : برخی از دیوایس‌ها فقل هستند و سازندگان آن‌ها هیچ راه حل رسمی‌ای برای باز کردن قفل Bootloader آن‌ها ارائه نکرده‌اند. با این حال این دستگاه‌ها هم‌چنان قابل روت شدن هستند، اما تنها با پیدا کردن یک شکاف امنیتی روی دستگاه و استفاده از آن برای نصب su binary. یک آپدیت OTA ممکن است شکاف امنیتی را درست مانند از روت درآوردن آن اصلاح کند. برای مثال یک جایزه ۱۸۰۰۰ دلاری برای اولین کسی که بتواند یک گلکسی اس ۵ سامسونگ در حال اجرا روی Verizon یا AT&T را روت کند درنظر گرفته شده بود! یک شکاف امنیتی پیدا شد اما آپدیت‌های بعدی توانست جلوی آن را بگیرد و امکان روت شدن گلکسی اس ۵ را از بین برد.

 فلش کردن CyanogenMod یا هر رام دلخواه دیگر : رام های custom مانند CyanogenMod معمولا به صورت از پیش روت شده عرضه می‌شوند. CyanogenMod دارای یک گزینه روی صفحه تنظیمات خود است که این اجازه را می‌دهد تا دسترسی روت را فعال یا غیرفعال کنید. آپگرید کردن به نسخه‌های بالاتر CyanogenMod یا هر رام دیگری دستگاه شما را از روت خارج نمی‌کند، البته اگر رام قابلیت فعال‌سازی روت به صورت ادغامی را داشته باشد.

 روت

دوباره روت کردن چقدر سخت است؟

 بر روی یک دستگاه که Bootloader آن از حالت قفل خارج شده است و اجازه دستکاری نرم افزارش را به شما می‌دهد (مثل دیوایس‌های Nexus) از روت درآوردن دستگاه کمترین زحمتی ندارد. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که دستگاه اندروید خود را بعد از آپدیت OTA به کامپیوتر متصل کرده و دقیقا از طریقی که قبلا آن را روت کرده اید مجددا روت کنید. برای مثال می‌توانید Nexus Root Toolkit را اجرا کنید یا آن را به صورت دستی با adb روت کنید.

بر روی یک دستگاه قفل شده که اتها با استفاده از شکاف امنیتی قابل روت کردن است، شاید بهتر باشد در نصب هرگونه آپدیت OTA تجدید نظر کنید. قبل از نصب آپدیت، چک کنید که آیا برای نسخه جدید راهی برای روت کردن وجود دارد یا خیر. اگر هیچ راهی وجود نداشت بهتر است تا یافتن شکاف امنیتی دیگر دست نگه دارید. البته واضح است که اگر روت شدن اهمیتی برایتان ندارد هیچ مشکلی برای آپدیت کردن وجود ندارد.

اگر تمایل ندارید هر بار بعد از آپدیت کردن دستگاه را مجددا روت کنید، می‌توانید یک رام دلخواه مانند CyanogenMod با قابلیت دسترسی روت ادغامی را روی دستگاه خود داشته باشید.

 روت

از دست دادن روت می‌تواند یک مساله بسیار جزئی باشد که تنها دو دقیقه از وقت شما را بگیرد، یا می‌تواند هفته‌ها و ماه‌ها شما را کلافه کند. این بستگی به روش روت کردن و هم چنین دستگاه شما دارد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23203 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/07/27 تعداد مشاهده: 1841
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر