کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نکسوس ۹ یا آیپد ایر ۲، کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

پنجشنبه هفته گذشته اپل محصولات جدیدش را معرفی کرد که در میان آنها iPad Air 2 به عنوان یکی از تبلت های قدرتمند خودنمایی می کرد و از طرف دیگر نیز تبلت Nexus 9 گوگل نیز که مدت ها بود انتظارش را می کشیدیم و شایعات بسیاری نیز در مورد آن شنیده بودیم رسما معرفی شد و پیش فروش آن آغاز شده است.

حال بد نیست نگاهی به مقایسه این دو بکنیم و جدای از طرف داری صرفا ببینیم کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

 نکسوس 9

طراحی و ساخت

نکسوس ۹ ساخته شده توسط شرکت HTC است بدنه پشتی آن از پلاستیک نرم با اصطکاک است که مانع از سر خوردن آن از میان دست ها شود و دور صفحه نمایش آن را نیز فریم آلومینیومی پوشانده.ابعاد آن ۷٫۹۵× ۲۲۸٫۵× ۱۵۳٫۶۸ میلی متر و وزن آن نیز ۴۲۵ گرم برای نسخه وای فای است. ایر ۲ صفحه نمایش بزرگتری دارد و ابعاد آن ۶٫۱×۲۴۰×۱۶۹٫۵ میلی متر و وزن آن نیز ۴۳۷ گرم برای نسخه وای فای است، بدنه آن کاملا از آلومینیوم است. ایر ۲ تقریبا یک اینچ از نکسوس ۹ بزرگ تر است و ضخامت کمتری دارد اما با این وجود فقط ۱۲ گرم از نکسوس سنگین تر است که تقریبا به اندازه وزن یک مداد است.

صفحه نمایش

معمولا دیوایس های اندرویدی دقت تصویر بهتری را نسبت به اپل ارائه میکنند اما فاکتور های دیگری در کیفیت صفحه نیز نقش دارند، با این حال این دو رقیب دقت تصویر یکسانی را نشان می دهند با اینکه در اندازه متفاوت هستند. ایر ۲ دارای صفحه نمایش ۹٫۷ اینچی با تکنولوژی IPS LED و دقت تصویر ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل است که با این اوصاف ۲۶۴ پیکسل را در هر اینچ جای داده است. نکسوس ۹ دارای صفحه نمایش ۸٫۹ اینچی IPS LED با دقت تصویر مشابه ایر ۲ است که چون صفحه کوچک تری دارد، تعداد ۲۸۷ پیکسل را در هر اینچ جای داده است. با این حال ممکن است نکسوس تصویر تیز تر و اندکی با کیفیت تر را نمایش دهد و البته ایر ۲ نیز مجهز به لایه ضد بازتاب است که به عقیده خودشان ۵۶ درصد بازتاب نور را نسبت به مدل های قبلی کاهش می دهد که به این معنی است که در زیر آفتاب میتواند عملکرد بهتری داشته باشد. هر دو نیز از نسبت ابعاد ۴:۳ پشتیبانی میکنند.

قدرت پردازشی

ایر ۲جزو نسل دوم محصولات ۶۴ بیتی اپل میباشد که از پردازنده جدید A8x و پردازنده حرکتی M8 استفاده میکند که بنا به گفته اپل ۴۰ درصد کارایی بیشتر نسبت به مدل قبلی و پردازنده گرافیکی نیز جهش ۲٫۵ برابری داشته اند. نکسوس ۹ اولین دستگاه اندرویدی است که با معماری ۶۴ بیتی طراحی شده است و از پردازنده دو هسته ای Tegra K1 و پردازنده گرافیکی Kepler بهره می برد که ساخته شرکت Nvidia هستند و همچنین در تبلت مخصوص بازی این شرکت به نام “Shield” نیز به کار رفته اند که اندکی پیش آن را معرفی کردیم. مشخص است که هر دو تبلت از پلتفرم های نرم افزاری متفاوتی استفاده میکنند و با این امکانات عادلانه نیست که بخواهیم بگوییم کدام عملکرد بهتری را ارائه خواهند کرد.

دوربین ها

تا کنون دوربین تبلت های توجه ویژه ای را به خود اختصاص نمی دادند و هیچکس روی دوربین یک تبلت برای عکاسی حساب باز نمیکرد اما اکنون اپل همان دوربینی را که روی آیفون ۶ نسب کرده، برای ایر ۲ نیز به کار برده است و مقداری از ویژگی هایی که قبلا روی دوربین آیفون بود مانند Timelapse،Slowmotion و غیره، اکنون روی آیپد نیز در دسترس است. دوربین نکسوس ۹ نیز مانند دوربین ایر۲ است یعنی همان دوربین ۸ مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم ۲٫۴ . حال باید دید کدام عکس های بهتری را ثبت خواهند کرد.

سیستم عامل

در حقیقت سیستم عامل iOS و Android دنیایی با هم تفاوت دارند اما با این وجود ایر۲ با سیستم عامل iOS 8.1 عرضه خواهد شد که چندی پیش نسخه ۸ این سیستم عامل را دیدیم و با آن نسبتا آشنایی داریم اما نکسوس ۹ با سیستم عامل جدید اندروید ۵ یا همان آب نبات چوبی به بازار خواهد آمد که هنوز منتشر نشده است و نمیتوان درباره آن نظر داد. در انتخاب سیستم عامل سلیقه شخصی حرف اول را میزند اما برای توضیح میتوان گفت نکسوس از سیستم عامل و محیطی بازتر بهره می برد و ایر ۲ نیز از نرم افزارهای اختصاصی بیشتر، هر دو سریع و روان و با امکانات فراوان هستند ، در بعضی موارد مانند notification ها و sharing دستگاه مانند Bluetooth و غیره اندروید برتری خواهد داشت و طرفداران آیپد نیز از ثبات و برنامه هایشان لذت خواهند برد.

اسپیکرها

اسپیکرها نیز مانند دوربین گزینه های عجیبی برای مقایسه تبلت ها به نظر می رسند اما برای مقایسه می توان گفت آیپد صدای خوبی را ارائه می دهد اما نکسوس جدید از دو اسپیکر در جلو بهره می برد که دارای تکنولوژی BoomSound شرکت HTC هستند که با توجه به سابقه شان صدای بهتری را ارائه خواهند داد و برای تماشای فیلم یا ویدیو یا حتی گوش دادن به موسیقی برتری قابل توجی به حساب خواهند آمد.

باتری

اپل ظرفیت باتری آیپد جدید را اعلام نکرده است اما تایید کرده است که همان عمر باتری فوق العاده ۱۰ ساعته را با این مدل نیز در اختیار خواهید داشت. نکسوس جدید نیز به باتری با ظرفیت ۶۷۰۰ میلی آمپر مجهز است که گوگل ادعا میکند ۹٫۵ ساعت عمر آن خواهد بود که با این اوصاف در زمینه باتری برابری بین این دو رقیب حکم فرما است.

قیمت

محصولات اپل و همینطور آیپد همیشه به گران بودنشان معروف بوده اند اما تبلت های اندرویدی با قیمت پایین شان، داشتن یک تبلت را برای هر کسی آسان تر کرده اند. نسخه ۱۶ گیگابایتی نسکوس ۹ تنها ۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت در حالی که همین نسخه ایر۲ صد دلار گران تر یعنی ۴۹۹ دلار قیمت دارد، نسخه ۳۲ گیگابایتی نکسوس ۴۷۹ دلار قیمت دارد ( کماکان ارزان تر از نسخه ۱۶ گیگابایتی آیپد!) و مانند باقی محصولات امسال اپل ، نسخه ۳۲ گیگابایتی وجود ندارد و نسخه بعدی ایر۲ که ۶۴ گیگابایتی است ۵۹۹ دلار قیمت دارد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری در مورد اینکه کدام یک از این دو تبلت بهتر هستند عملا غیر ممکن است مخصوصا اینکه هنوز منتشر نشده اند و هیچ پیش زمینه ای در باره آنها نداریم و انتخاب بین این دو به مقدار زیادی به سلیقه بر میگردد و برای هر کس فاکتورهای منحصر به فردی برای انتخاب وجود دارد اما اگر بخواهیم تنها با اکتفا به سخت افزار و قیمت مقایسه کنیم قطعا نکسوس برنده خواهد بود اما برای انتخاب صحیح تر حتما باید منتظر بود تا زمان عرضه شدن تا عملکرد هر کدام را در برابر قیمت سنجید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23246 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/07/29 تعداد مشاهده: 1777
سافت گذر
نظرات بینندگان

زکریا رحمانی 1393/07/29 10:44
به نظر و سلیقه من اگه پول زیاد داشته باشم اپل اگه پول داشتم نکسوس (تجربه کار با نکسوس رو داشتم واقعا عالیه و معرکست ) حالا که پول ندارم چینی میگیرم