کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316253 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی سافت‌گذر: با رعایت این نکات، یک تدوینگر حرفه‌ای شوید

به گزارش سافت‌گذر ؛ «تدوین فیلم» اگرچه کاری حرفه‌ای به نظر می‌رسد و کاربران خانگی ممکن است از آوردن نام آن هم بترسند، اما با یاد گرفتن چند نکته ساده می‌‌توان این کار بزرگ را در خانه و برای فیلم‌های خصوصی خود هم انجام داد تا نتیجه، یک اثر هنری شود.

معمولا تدوین فیلم آخرین کاری است که پیش از آماده شدن فیلم برای نمایش نهایی انجام می‌شود. اگر تا کنون شما خود فیلمی تهیه کرده باشید به خوبی می‌دانید که این کار فرآیندی زمان‌بر و طولانی است.

چنانچه به تازگی وارد این کار شده باشید حجم وسیع کلیپ‌های موجود می‌تواند شما را دچار سردرگمی کند و به درستی ندانید که باید چطور از آن‌ها استفاده کنید. ما می‌خواهیم در این راه به شما کمک کنیم. در این‌جا 8 نکته را متذکر می‌شویم که توجه به آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا ویدیوهای خود را ویرایش کنید.

1- پوشه‌ای با نام پروژه‌تان ایجاد کنید

 

وقتی برای اولین بار تدوین یک پروژه طولانی را شروع می‌کنید، شاید راحت‌ترین کار این باشد که فایل مورد نظر را بر روی دسکتاپ رایانه خود قرار دهید و تا پایان کار همان‌جا بگذارید. اما ما از شما می‌خواهیم که دیگر این کار را انجام ندهید. به جای آن، هر زمان که قرار است پروژه جدیدی را شروع کنید، پوشه‌ای با نام همان پروژه ایجاد کنید.

این کار اصلا پیچیده نیست. در واقع شما باید ابتدا یک پوشه ایجاد کنید که خود شامل پوشه‌های دیگری با عناوینی چون «فیلم خام»، «صدا»، «موسیقی»، «عکس»، «جلوه‌های گرافیکی» و غیره می‌شود. سپس تمام آنچه در اختیار دارید را بر حسب نوع آن‌ها در این پوشه‌ها طبقه‌بندی کنید. در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید، حتی بهتر است توضیح مختصری درباره محتویات هر یک از پوشه‌ها برای خودتان داشته باشید.

به گزارش سافت‌گذر ؛ این طبقه‌بندی به کار شما نظم می‌دهد و دسترسی به موارد مورد نیاز را تسهیل می‌کند. چرا که در مدت زمان محدود هیچ چیز مثل دسترسی آسان به آن‌چه می‌خواهید، به روند کار شما سرعت نمی‌دهد.

از جادوی عدد "دو" غافل نباشید

شکستن و مخدوش شدن دیسک‌ها و کارت‌های حافظه از جمله مشکلات شایع است. بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که چنانچه محتویات آن‌ها برای شما مهم است یک کپی از آن در جای دیگری داشته باشید. برای این کار می‌توانید از روش "ذخیره‌سازی ابری" استفاده کنید، هر چند به کارگیری این شیوه برای ذخیره کردن فایل‌های ویدیویی اندکی زمان‌بر است. به هر حال، بهتر است علاوه بر نسخه اصلی، همواره یک کپی از آن بر روی یک هارد دیسک دیگر تهیه کنید.

پس از اتمام پروژه، چنانچه مایل باشید آرشیوی از کارهای انجام شده داشته باشید، از یک هارد دیسک دیگر استفاده کنید و بعد فایل‌های تمام شده را از روی رایانه خود حذف کنید. مطمئن باشید این کار ارزشش را دارد.

صحنه‌های زاید را حذف کنید

 

برای بهتر شدن ویدیو صحنه‌های بلااستفاده ابتدایی و انتهایی آن را حذف کنید. پیش از هر کاری لحظات حساس فیلم را پیدا کنید. هیچ کس دوست ندارد وقت خود را صرف تماشای صحنه‌هایی کند که هیچ اتفاقی در آن‌ها نمی‌افتد. باید تلاش کنید تا جایی که ممکن است فیلم را کوتاه کنید تا مخاطب از تماشای آن لذت ببرد.

ابزار کار خود را با دقت انتخاب کنید

مهم‌ترین نکته در انتخاب نوع نرم‌افزار تدوین فیلم، نحوه استفاده از آن است. به عبارت دیگر چنانچه شما فقط بخواهید تعدادی کلیپ را در کنار یک‌دیگر قرار دهید و بعد یک سری نوشته به آن اضافه کنید، برنامه‌هایی مثل «آی‌مووی» iMovie، «ویندوز مووی میکر» Windows Movie Maker و یا حتی «یوتیوب ویدیو ادیتور» YouTube Video Editor به خوبی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اما اگر به دنبال نرم‌افزار پیچیده‌تری هستید که مثلاً امکان استفاده از کلیدهای میانبر در آن وجود داشته باشد، ویرایشگر «کرییتیو کلاودز پریمیر» شرکت «ادوبی» Adobe Creative Cloud’s Premiere Pro می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته توجه داشته باشید که بکارگیری این نرم‌افزارها شگردهای خاص خود را دارد. مثلا گاهی اوقات بهتر است برای شروع ویرایش یک فیلم از نرم‌افزارهایی چون «پریمیر المنتس» شرکت ادوبی Adobe Premiere Elements، «فاینال کات پرو اکس» Final Cut Pro X و یا «سونی وگاس» Sony Vegas استفاده کرد.

از «پرش» اجتناب کنید

 

در ویدیوهای مربوط به مصاحبه‌ها، می‌‌توان تمام جاهایی را که افراد در حین صحبت مکث کرده‌اند، به راحتی حذف کرد و به جای آن‌ها از تصاویر مرتبط با محتوای گفتگو استفاده کرد. اگر این کار به درستی انجام بگیرد در نهایت اینطور به نظر می‌رسد که در صحبت افراد، وقفه‌ای وجود نداشته است.

فراموش نکنید به منظور اضافه کردن تصویر در میانه گفتگو یا هر کلیپ دیگری، باید از نرم‌افزارهایی چون پریمیر یا فاینال کات استفاده کنید که سیستم ویرایش غیر خطی پیشرفته‌تری دارند. ویرایشگرهای نیمه‌حرفه‌ای نیز امکان لایه‌بندی ویدیوها را فراهم می‌کنند، اما نرم‌افزاری مثل آی‌مووی فاقد چنین امکانی هستند.

برای ضبط صدا از ابزار دیگری استفاده کنید

 

طبعاً استفاده از ابزار دیگری به جز دوربین می‌تواند بر روی کیفیت بهتر صدا تاثیر داشته باشد. از این رو در صورت امکان، برای ضبط صدای فیلم از میکروفون‌های بهتر و یا حتی یک سیستم ضبط صدای مجزا استفاده کنید. به علاوه می‌توانید برای ضبط صداها در صحنه از کسی کمک بگیرید که در این زمینه حرفه‌ای است و سپس صدا و تصویر را با هم تلفیق کنید. البته برای این کار هم به یک سیستم نسبتاً حرفه‌ای نیاز دارید. برای انجام این کار می‌توانید از نرم‌افزاری مثل «پلورال آیز» PluralEyes استفاده کنید. برنامه «پریمیر سی‌سی» شرکت ادوبی Adobe Premiere CC هم از چنین امکانی برخوردار است، لذا از آن هم می‌توانید کمک بگیرید.

در صورت امکان از میکروفونی استفاده کنید که مستقیماً به دوربین متصل می‌شود. این راه، سریع‌ترین شیوه برای ارتقای کیفیت صدا است. تا جایی که مقدور است از میکروفون‌های دوربین فیلمبرداری به عنوان منبع صدای فیلم استفاده نکنید.

از شات‌ها و زوایای مختلف در تصویربرداری استفاده کنید

نکته دیگری که در تدوین فیلم باید مد نظر بگیرید حفظ جذابیت بصری آن است. به عبارت بهتر به جای استفاده از یک شات در تمام فیلم، از شات‌های مختلف در زوایای جذاب‌تر بهره بگیرید. به این منظور می‌توانید از دو دوربین برای ضبط فیلم استفاده کنید. از این راهکار برای حذف مکث افراد در مصاحبه‌ها هم می‌توان بهره برد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ نکته مهم این است که از این دو دوربین به درستی استفاده شود. در واقع نباید تغییر دوربین در بازه‌های زمانی کوتاه صورت بگیرد. این قانون را نظر داشته باشید که بهتر است تغییر دوربین‌ها، هماهنگ با ضرباهنگ موسیقی و یا همزمان با مکث افراد در صحبت‌هایشان انجام شود. اگر تغییر دوربین‌ها موجب سرگیجه مخاطب شود، کار شما اشتباه بوده است.

داستان فیلم را روایت کنید

 

مهم‌ترین نکته این است که به هنگام تدوین فیلم، از روایت داستان فیلم غافل نشوید. فراموش نکنید که روایت هر داستانی بر سه اصل مقدمه، بدنه و پایان‌بندی استوار است.

تدوینگرها، به عنوان افراد حرفه‌ای در این زمینه، در نوع خود، داستان‌گوهای خوبی هستند. اگر این تدوینگرها نباشند فیلم‌ها به مجموعه‌ای از کلیپ‌های در هم ریخته تبدیل می‌شوند که هیچ رابطه‌ای بین آن‌ها وجود ندارد. در واقع تدوینگر ساختار نهایی فیلم را تعیین می‌کند. از این رو بسیاری از تدوینگرها از جمله کسانی هستند که در صنعت فیلمسازی دستمزدهای بالایی دریافت می‌کنند. حتی اگر شما نخواهید به یک تدوینگر «حرفه‌ای» هم تبدیل شوید، توجه به نکات مطرح شده در بالا ضرورت دارد. امیدواریم از بکارگیری آن‌ها لذت ببرید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23735 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/09/01 تعداد مشاهده: 2207
سافت گذر
نظرات بینندگان

مسعود عالمی 1393/09/01 10:48
ممنون، مفید بود.lay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet