کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316109 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

سافت‌گذر: صفحه‌کلید‌ کی830، بسته‌ای کامل برای رایانه شما

به گزارش سافت‌گذر ؛ ابزارهای جانبی که برای «رایانه‌‌های سینمای خانگی» طراحی می‌شوند، از آن‌جا که طراحی منحصر به فرد و هدفمندی دارند، ممکن است بتوانند نظر کاربران دیگر را نیز جلب کنند.

معمولاً یافتن صفحه‌کلید مناسب برای «رایانه‌های سینمای خانگی» HTPC کار آسانی نیست. علی‌رغم آن‌ که بسیاری از صفحه‌کلیدهای موجود دارای قابلیت‌های فراوانی هستند، نواقصی نیز در آن‌ها به چشم می‌خورد. اما شاید صفحه‌کلید جدید شرکت لاجیتک «Logitech» با نام «کی‌830» کی830 بتواند در این زمینه از دیگر محصولات مشابه پیشی بگیرد. می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های صفحه‌کلید کی830 ببینیم شرکت لاجیتک تا چه اندازه در نیل به این هدف موفق بوده است.

من همواره شیفته استفاده از فایل‌های صوتی و تصویری بوده‌ام. هنگامی که اولین رایانه شخصی خود را با درایو نوری تهیه نمودم، ساعت‌ها صرف کردم تا فرمت سی‌دی‌ها را به «ام‌پی3» MP3 تغییر دهم. حتی با وسواس بیمارگونه‌ای زمان بیشتری را به مرتب کردن آن‌ها اختصاص دادم. در طول سال‌ها با پیشرفت فناوری و بهبود سلیقه شخصی من، سطح انتظاراتم از تولیدکنندگان نیز بالاتر رفت. حال، پس از گذشت سال‌ها از «حافظه‌های متصل به شبکه» NAS برای ذخیره‌سازی فایل‌هایم استفاده می‌کنم. این دستگاه‌ها قابلیت سرویس‌دهی به وسایل زیادی در منزل را دارد که مهم‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها، رایانه سینمای خانگی من است که مجهز به نرم‌افزار «مرکز سرگرمی کودی» Kodi Entertainment Center است.

رایانه‌های سینمای خانگی و تمام وسایلی که به آن‌ها متصل می‌شوند به یک تحول در صنعت رایانه‌ها منجر شده‌اند. با این حال، از اپلیکیشن‌های موبایل گرفته تا ماوس و صفحه‌کلیدهای معمولی که برای این رایانه‌ها طراحی می‌شوند، همگی علی‌رغم عملکرد منحصرفردشان، ضعف‌هایی دارند. از این رو یافتن وسیله‌ای که برای استفاده مداوم مناسب باشد و دردسرساز هم نباشد، قدری دشوار است. طبیعی است که برای استفاده از بسیاری از قابلیت‌های تلویزیون و سیستم‌های نمایش خانگی وجود یک صفحه‌کلید ضروری است، ولی من تا به حال برای استفاده از یک صفحه‌کلید وایرلس مردد بودم. درواقع تا کنون این وظیفه مهم بر عهده صفحه‌کلید «دی‌نوو اج» diNOVO Edge لاجیتک بود، وسیله‌ای که علی‌رغم این‌که سال‌ها از تولید آن می‌گذرد ظاهر به‌روزی دارد. البته پد ترک داخلی آن که به اندازه یک سکه 50 سنتی است چندان قابل استفاده نیست.

من و هم‌اتاقی قدیمی‌ام، درباره صفحه‌کلیدهای وایرلس با یکدیگر بسیار بحث می‌کردیم. سال‌ها پیش، هر دوی ما معتقد بودیم بهترین نوع صفحه‌کلید برای رایانه‌ای که بنا است به تلویزیون متصل شود، صفحه‌کلیدی است که دارای «ترک‌پد» trackpad باشد. به همین دلیل وقتی لاجیتک صفحه‌کلید کی830 خود را به بازار عرضه کرد، من بسیار هیجان‌زده شدم. با توجه به ویژگی‌های جذاب این صفحه‌کلید که کلیدهایی با نور پس‌زمینه، کلیدهای چندرسانه‌ای و ترک‌‌پد داخلی از جمله آن‌ها بودند، به نظر می‌رسید کی830 می‌تواند گزینه مطلوبی برای کسانی باشد که به دنبال چنین وسیله‌ای هستند.

طراحی ظاهری و نرم افزار

محصول جدید شرکت لاجیتک با اندازه 12.5 در 36.5 و قطر 1.5 سانتی‌متر بسیار کوچک‌تر از اغلب صفحه‌کلید‌هایی است که امروزه استفاده می‌شود. حتی با در نظر گرفتن ترک پد 5.2 در 7.8 سانتی‌متری آن که در قسمت راست صفحه‌کلید (جایی که معمولا کلیدهای اعداد قرار می‌گیرد) وجود دارد، کی830 از مدل قبلی من یعنی همان دی‌نوو اج کوچکتر است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ طرفین صفحه‌کلید منحنی شکل بوده و قطعه‌ای نقره‌ای رنگ در قسمت بالا و پایین صفحه‌کلید مشاهده می‌شود. صرفنظر از ظاهر معمولی صفحه‌کلید و جای کلیدها از چپ به راست، سه ویژگی خاص در آن وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم. اولین نکته، دکمه چپ ماوس است که اگر صفحه‌کلید را به صورت تبلت در دست بگیریم، با انگشت شست دست راست می‌توانیم از این کلید استفاده کنیم. مورد دیگر، پورت میکرو یواس‌بی است که از آن برای شارژ کردن صفحه‌کلید استفاده می‌شود. نکته آخر این است که کلید روشن/خاموش دستگاه با رنگ، نشانه‌گذاری شده است تا تشخیص آن آسان‌تر باشد، بدین ترتیب که رنگ سبز به معنای روشن بودن و نارنجی به معنای خاموش بودن صفحه‌کلید است.

 

کلیدهای کی830 از نوع «چیکلت» Chiclet است. کسانی که از لپ‌تاپ‌های مک‌ بوک اپل استفاده کرده باشند، با این نوع صفحه‌کلیدها آشنایی دارند. البته در طول سال‌های اخیر بسیاری از تولیدکنندگان از این صفحه‌کلیدها الگوبرداری کرده‌اند. کلیدها در اندازه‌ای طراحی شده‌اند که امکان تایپ سریع را فراهم می‌آورند، به علاوه فاصله آن‌ها از یکدیگر به قدری نیست که بر ابعاد نهایی کی830 تأثیر چندانی داشته باشد. عملکرد کلیدها نرم و مطلوب است. بعد از یک روز استفاده از این صفحه‌کلید و عادت کردن به آن، سرعت من در تایپ کردن در مقایسه با صفحه‌کلید دی‌نوو که سال‌ها با آن تایپ کرده بودم، تفاوتی نداشت.

 

بهتر است بار دیگر نگاهی دقیق‌تر به قسمت بالای صفحه‌کلید بیندازیم که دکمه پاور و پورت میکرو یواس‌بی در آن‌جا تعبیه شده‌اند. البته در این قسمت کلیدهای کنترل صدا هم وجود دارند که درست در بالای ترک‌‌پد جای گرفته‌اند. علاوه بر این دکمه‌ها، در بالای ترک‌پد یک حسگر نوری قرار دارد که تنظیم میزان نور پس‌زمینه کلیدها را بر عهده دارد. نور این کلیدها متناسب با نور فضای اتاق کم و زیاد می‌شود. این چراغ‌ها تا پنج ثانیه پس از اینکه استفاده از صفحه‌کلید متوقف شده باشد، همچنان روشن باقی می‌مانند.

 

از آن‌جا که من نتوانستم عکس مناسبی از زمان روشن بودن چراغ‌ها بگیرم، یک نمونه عکس از صفحه اختصاصی این محصول در وبسایت لاجیتک برای شما انتخاب کرده ام. در واقع هنگامی که کلیدهای قرمز رنگ چندرسانه‌ای روشن‌تر می‌شوند، نور پس‌زمینه مناسب است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ پس از اتصال صفحه‌کلید از طریق گیرنده اتصال دهنده «فرکانس رادیویی» که در محصولاتی از این دست رایج است، می‌‌توان به منظور استفاده بهتر از آن، اقدام به نصب نرم‌فزار صفحه‌کلید نمود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان عملکرد کلید‌ها را از حالت استاندارد رایانه‌های شخصی به کلیدهای رسانه‌ای تغییر دهید. برای این کار فقط کافی است پس از باز شدن نرم‌افزار، چک باکسی را که در اولین صفحه نمایان می‌شود، فعال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این برنامه این است که می‌تواند تصویر گرافیکی دقیقی از میزان شارژ باتری صفحه‌کلید نشان دهد.
 

قابلیت بالا و پایین بردن سرعت حرکت و نشان‌گر صفحه‌کلید («پوینتر» pointer) در کی830 در تب دیگری از برنامه تعریف شده است. در این تب می‌توان برخی از مشخصه‌های ترک‌پد را تغییر داد. از نظر من به عنوان کسی که سال‌ها از صفحه‌کلید‌های مک استفاده کرده، چنین تغییری تحسین برانگیز است.

 

آخرین تب این برنامه به کاربر این امکان را می‌دهد که عملکرد برخی از کلیدها را تغییر دهد و یا آن‌ها را غیرفعال کند. چنین قابلیتی سبب شده است تا بتوان کی830 را کاملا متناسب با نیازهای شخصی کاربر تنظیم کرد.

 

نکته پایانی
در طول یک دهه گذشته، شرکت لاجیتک همواره یکی از تولیدکنندگان پیشگام در ساخت لوازم جانبی باکیفیت برای رایانه‌‌های شخصی بوده است. واقعیت این است که برخی از این محصولات، دنیای جدیدی برای کاربر به ارمغان می‌آورد در حالی‌که برخی دیگر تنها نسخه اصلاح‌شده محصولات فعلی هستند. می‌توان گفت کی830 ترکیبی از هر دو گونه این محصولات است. این مدل با افزودن گزینه‌های چندرسانه‌ای بیش‌تر و بهبود ظاهر آن، بر پایه مدل افسانه‌ای «کی400» K400 طراحی شده است. از این رو می‌توان گفت کی830 می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک صفحه‌کلید مناسب برای رایانه‌های سینمای خانگی هستند، انتخاب مناسبی باشد.

در مدتی که من از این صفحه‌کلید استفاده کرده‌ام نیازی به شارژ مجدد آن نبوده است. بنا به گفته سازندگان این محصول، در صورتی که روزی دو ساعت از صفحه‌کلید کی830 استفاده شود، این وسیله تا ده روز می‌تواند شارژ نگه دارد. من از این صفحه‌کلید فقط برای رایانه سینمای خانگی خود و کار با «مرکز سرگرمی کودی» استفاده می‌کنم. البته در چند روز اول، کی830 برای من بیش‌تر کاربرد آزمایشی داشت، ولی در حال حاضر، همان‌طور که گفتم فقط برای رایانه سینمای خانگی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که عملکرد این صفحه‌کلید در هر دو شکل بسیار مطلوب بود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ با توجه به قیمت 99 دلاری که (هنگام نوشت این بررسی) برای این محصول در نظر گرفته شده است، بسیاری با بی‌توجهی از کنار آن عبور می‌کنند. اگرچه گزینه‌های ارزان‌تری نیز در بازار وجود دارد، اما ما بر این باوریم که قیمت این محصول، مناسب است. من با اطمینان خرید کی830 را به تمام کسانی که درصدد تهیه یک صفحه‌کلید برای سیستم سینمای خانگی یا رایانه عادی خود هستند و ظاهر و طراحی این صفحه‌کلید را پسندیده‌اند، توصیه می‌کنم. طراحی سبک و دقیق کی830، آن را به محصولی تبدیل کرده است که مناسب استفاده در اتاق نشیمن خانه است، هر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چند گستره استفاده از آن وسیع‌تر از این حرف‌هاست.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23777 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/09/03 تعداد مشاهده: 1359
اخبار مرتبط
سافت گذر