کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

چشم مصنوعی: چاپ سه‌بعدی برای ترکیب لنز با QLED

دانشمندان موفق شدند با استفاده از پرینت سه‌بعدی، QLED را در درون لنز تماسی پرینت کنند. هرچند هنوز نمی‌توان لنز تولید شده را به‌عنوان لنز مصنوعی مورد استفاده قرار داد، اما امکان پرینت ماژول‌های الکترونیک در انواع شکل‌ها راه را برای تولید انواع گجت‌ها باز کرده است.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ دانشمندان دانشگاه پرینستون با پرینت LEDهای Quantom Dot، موفق شدند تا ماژول‌های الکترونیک را درون یک لنز تماسی جاگذاری کنند. این ال‌ای‌دی‌ها قادرند تا پرتوهای نور رنگارنگ را منتشر کنند.

نقاط کوانتومی همان نانوکریستال‌های نیمه‌رسانا هستند که از فناوری انتشار نور تبعیت کرده و از کریستال‌های بسیار کوچکی تشکیل یافته‌اند که آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای فناوری‌های کنونی مورد استفاده در صفحات‌نمایش کرده است. این فناوری مشابه OLED‌ است؛ اما از الگوی مصرف انرژی بهینه‌تری استفاده می‌کند. از این‌رو با استفاده از این صفحات‌نمایش می‌توان عمر باتری گجت‌های قابل‌حمل را افزایش داد.

همانطور که گفتیم، هنوز نمی‌توان این محصول را روی چشم قرار داده و به‌عنوان لنز مصنوعی از آن استفاده کرد، چراکه برای مثال برای روشن شدن ال‌ای‌دی‌ها باید از یک منبع انرژی خارجی کمک گرفت. همچنین ماده‌ی مورد استفاده برای ساخت لنز نیز یک پلاستیک سخت است که برای تماس با چشم مناسب نیست. در هر حال دستاورد حاصل شده در این پروسه به‌دلیل موفقیت در پرینت سه بعدی ماژول‌های الکترونیک در قالب یک ماده‌ی دیگر با شکل متفاوت بوده است.

یکی از دانشمندانی که در این پروژه شرکت داشته، در این مورد می‌گوید:

موفقیت این پروژه نشان می‌دهد که می‌توان برای تولید قطعات الکترونیک شبیه به نیمه‌رسانا‌ها از روش پرینت سه‌بعدی بهره برد. ما می‌توانیم یک قطعه را بصورت کامل پرینت کنیم که در این مورد خاص قطعه‌ی الکترونیکی مورد نظر یک LED بود. ما از نانوذرات یا همان نقطه‌های کوانتومی به‌عنوان جوهر در پرینتر استفاده کردیم. با استفاده از این روش می‌توان دو رنگ نارنجی و سبز را تولید کرد.

امکان پرینت سه‌بعدی ال‌ای‌دی راه را برای تولید صفحات نمایش در انواع شکل‌ها باز کرده است. در حال حاضر تولیدکنندگان قادرند انواع صفحات نمایش دو بعدی را برای استفاده در گوشی‌های‌هوشمند و تلویزیون‌ها مورد استفاده قرار دهند.

 برای پرینت QLEDها درون این لنز از یک پرینتر سه‌بعدی ۲۰٫۰۰۰ دلاری استفاده شده است. ابتدا دانشمندان این لنز را اسکن کرده و نقشه‌ی پرینت را در اختیار پریتنر سه بعدی قرار داده‌اند. پرینتر با استفاده از این نقشه، QLEDها را درون سطح خمیده‌ و کروی شکل قرار داده است.

هنوز فاصله‌ی زیادی تا ساخت لنز‌هایی که بتوان از آن‌ها به‌عنوان نمایشگر پوشیدنی استفاده کرد، باقی مانده است. حل مشکل تامین انرژی و استفاده از مواد نرم‌تر و کم‌خطرتر برای چشم از جمله‌ی مواردی است که در ابتدا باید توسط محققان حل شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24181 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/09/27 تعداد مشاهده: 1561
کلید واژه ها: , , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر