کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316095 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

ثبت عکس خام، مزیت نرم‌افزار دوربین در اندروید 5.0

نسخه جدید اندروید گوگل دارای یک ویژگی جدید برای علاقه‌مندان به عکاسی است؛ قابلیت داشتن عکس‌های خام. حالا در گوشی‌های اندرویدی هم مانند دوربین‌های حرفه‌ای می‌توان از مزیت عکس‌های خام بهره گرفت.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ این امر به این معنا است که کاربران قادر خواهند بود ببیند عکس‌ها قبل از این که توسط دوربین گوشی پردازش شده و به یک فایل JPEG تبدیل شوند، چه شکلی هستند. امروزه عکس‌برداری به یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است چرا که حالا به کمک شبکه‌های اجتماعی کاربران لحظه به لحظه زندگی خود را ثبت کرده و با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. این تصمیم جدید گوگل برای ایجاد قابلیت داشتن عکس خام نه تنها موجب قدمی جدید در دنیای عکاسی با گوشی‌های هوشمند می‌شود بلکه نسبت به آیفون اپل نیز یک مزیت محسوب می‌شود چرا که گوشی‌های آیفون اگرچه کیفیت عکس بالایی دارند ولی عکس خام را پشتیبانی نمی‌کنند.

قابلیت عکس‌برداری خام (RAW) در دوربین‌های پیشرفته DSLR امری کاملا متداول است، ولی این نکته تا به امروز وارد دنیای گوشی‌های اندرویدی نشده بود (لومیا 1020 و لومیا 1520 که ویندوزفونی هستند این قابلیت را دارند). اما چرا اضافه شدن این ویژگی مهم است؟ شاید برای کاربران عادی قابلیت انداختن عکس‌ها بصورت خام اصلا مهم نباشد و حتی به جای این‌که یک بهبود محسوب شود، آنها را دچار زحمت کند.

نرم‌افزار دوربین در گوشی‌های هوشمند وظیفه تبدیل عکس‌های خام به JPEG یا فرمت‌های مشابه را دارد که برای ویرایش و البته به اشتراک‌گذاری ساده‌تر هستند؛ اما کسانی که با هنر عکاسی آشنایی بیشتری دارند، حتما از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد. برخلاف JPEG و PNG عکس‌های خام آزادی عمل بیشتری به شما برای ویرایش قسمت‌های خاصی از عکس می‌دهند.

البته شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد که تصاویر خام حدود 3 برابر یک عکس JPEG فضا اِشغال می‌کنند و بنابراین حافظه گوشی هوشمند شما سریع‌تر پُر می‌شود. برای مثال یک عکس 5 مگابایتی با فرمت JPEG اگر به صورت خام باشد، 15 مگابایت فضا می‌گیرد که معادل یک ویدیوی کوتاه است.

اما مزیت دیگر عکس‌های خام این است که این عکس‌ها با bit depth بالاتری ذخیره می‌شوند که دامنه بیشتری از اعداد را برای توصیف رنگ سیاه تا روشنایی کامل را شامل می‌شود که باعث می‌شود کیفیت تصویر بالاتر بوده و برای مثال جزئیات بیشتری از اشیایی که در عکس، سایه روی آنها افتاده است، ببینیم. هچنین تصاویر خام این قابلیت را به کاربران می‌دهند تا تصمیم بگیرند که چه میزان  sharpening، کنتراست، اشباع رنگ و کاهش نویز برای عکس مناسب است.

jpeg-vs-raw-nexus-5-highlights

همانطور که ذکر شد تصاویر خام انعطاف‌پذیری بیشتری برای ویرایش دارند. در تصاویر بالا، عکس سمت چپ دارای فرمت JPEG است و همانطور که مشاهده می‌کنید جلوی عکس کمی تیره شده تا آسمان روشن بیشتر به چشم بیاید. تصویر وسط، همان تصویر سمت چپ در حالت خام است که همانطور که مشاهده می‌کنید، نمای جلوی عکس در تصویر خام روشن است و این اجازه را به شما می‌دهد تا در صورت تمایل آن را ویرایش کنید. در تصویر سمت راست با اعمال برخی ویرایش‌ها، سایه‌های موجود در نمای جلوی تصویر حذف شده و نمای جلوی تصویر روشن‌تر شده است.

عکس‌های خام، داده‌های خاصی هستند که هیچگونه تنظیمات و تغییراتی روی آنها اعمال نشده و عکاس می‌تواند با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ هرگونه تغییری که مایل است به عکس بدهد. به عبارت دیگر، وقتی شما در حالت خام عکس‌برداری می‌کنید، نرم‌افزار بطور پیش‌فرض هیچ تغییری در این که رنگ  یک قسمت از عکس باید چگونه به نظر بیاید، نمی‌دهد.

jpeg-vs-raw-nexus-5-white-balance

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید تنظیمات نکسوس 5 به گونه‌ای است که در آن یک آسمان ابری در عکسی مانند عکس سمت چپ به صورت نارنجی در می‌آید در حالی که در عکس خام که در سمت راست قرار دارد، آسمان حالت طبیعی‌تری دارد. البته شاید در یک عکس با فرمت JPEG نیز بتوانیم آسمان را به حالت طبیعی خود تبدیل کنیم ولی بدون تردید با کاهش کیفیت عکس مواجه خواهیم شد.

 اضافه شدن پشتیبانی از عکاسی RAW مهمترین قابلیت اضافه شده به اندروید آبنبات چوبی نیست، ولی درهای جدیدی را برای گوشی‌های هوشمند باز می‌کند تا در شرایط خاص، جایگزین مناسبی برای دوربین‌های حرفه‌ای باشند. علاوه بر این، قابلیت ارائه تصاویر خام یک مزیت برای اندروید نسبت به iOS خواهد بود. بدون تردید این قدم اول در این مسیر است و حالا باید منتظر بمانیم تا تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند اندروید 5.0 را برای محصولات خود ارائه کنند و شاهد حجم انبوهی از گوشی‌های هوشمند مجهز به این قابلیت باشیم. در آن زمان شرکت‌هایی مانند ادوبی با محصولات و ابزارهای ویژه خود که مناسب برای کار روی عکس‌های خام هستند و البته فرمت DNG متعلق به این شرکت می‌توانند کمک زیادی به علاقه‌مندان عکاسی با گوشی‌های هوشمند بکنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24223 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/10/01 تعداد مشاهده: 1699
سافت گذر
 
 
 
نظرات بینندگان

مجید ق 1393/10/02 11:21
خیلی عالیه مدتها دنبال همچین نرم افزاری بودم اما پیدا نکردم ولی اندروید 5 این امکان عالی رو میسر کرده :))