کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316250 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پاسخ گوگل به مساله امنیتی WebView در اندروید

گوگل در پاسخ به مساله‌ی امنیتی موجود در قابلیت WebView اندروید 4.3 آبنبات پاستیلی به قبل، اعلام کرده که این شرکت بیش از این به ارائه‌ی بروزرسانی برای این نسخه از اندروید ادامه نخواهد داد.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ یک یا دو هفته پیش گزارش‌ها در خصوص مشکلی که به سیستم‌عامل اندروید گوگل و قابلیت موسوم به WebView مربوط می‌شد بالا گرفت. برای آن دسته از شما که با این قابلیت آشنایی ندارید، می‌توان چنین گفت که WebView خصوصیتی برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیررسمی و طرف سوم است که با استفاده از آن، اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود بدون منتقل کردن کاربر به مرورگر، صفحات وب را مستقیما به وی نشان دهند. بصورت خلاصه، به این خصوصیت می‌توان بعنوان نمایشگر متحوای وب در درون اپلیکیشن‌ها نگاه کرد.

مشکل از آنجا آغاز شد که گوگل تصمیم گرفت بصورت رسمی، پشتیبانی از WebView و ارائه‌ی بروزرسانی برای آن را برای هرکسی که از اندروید 4.3 آبنبات پاستیلی به قبل استفاده می‌کند متوقف کند. بنابراین اگر از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده کنید، خصوصیت WebView که البته یکی از قسمت‌های مورد تهاجم هکرها در موارد پیشین نیز بوده دیگر بروزرسانی نخواهد شد. آنچه در اصل توجه عموم را به خود جلب کرد، به این مساله مربوط می‌شد که اگرچه گوگل ارائه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی برای WebView را در نسخه‌های قدیمی اندروید متوقف کرده، اما هیچ اعلام عمومی در این خصوص از سوی این شرکت صورت نگرفته است.

تشخیص این اتفاق بصورت کاملا تصادفی، و هنگامی روی داد که یک توسعه‌دهنده متوجه ایرادی در WebView شد و گوگل را از آن مطلع ساخت. نقطه آغاز روشن شدن ماجرا و اطلاع از عدم پشتیبانی از این قابلیت توسط گوگل همین ماجرا بود. گوگل اعلام کرده که از تلاش مستقل توسعه‌دهندگان برای ارائه وصله استقبال خواهد کرد اما خود در این زمینه دست به کار نخواهد شد؛ موضع‌گیری که وضعیت را از آنچه که بود وخیم‌تر کرد.

البته از نظر فنی باید به این مساله اشاره کرد که گوگل در برخورد با این ماجرا و تصمیم به عدم ارائه‌ی بروزرسانی، چندان هم مقصر نیست. زمانی که دستگاه‌های موبایل به سن خاصی (نزدیک به ۲ سال) می‌رسند، سازندگان این دستگاه‌ها ارائه‌ی بروزرسانی برای سیستم‌عامل آن‌ها را متوقف می‌کنند. بنابراین از این جهت که در واقع تولیدکنندگان مسئول ارائه‌ی وصله‌های ارائه شده توسط گوگل هستند، حتی اگر گوگل اقدام به تصحیح مشکل و ارائه‌ی بروزرسانی کند اما به احتمال بسیار، این وصله هیچ‌گاه به دست کاربر نخواهد رسید. در هر صورت گوگل از زمان درز این خبر هدف حمله‌ی کاربران و منتقدان بسیاری قرار گرفته و موجب شد سرانجام این شرکت بصورت نیمه‌رسمی به مساله پاسخ دهد.

بر اساس پست ارسال شده در گوگل پلاس توسط آدریان لودوینگ - مهندس ارشد بخش امنیتی گوگل، این شرکت از این پس از دستگاه‌های مجهز به اندروید 4.3 آبنبات پاستیلی از نظر ارائه‌ی بروزرسانی برای WebView پشتیبانی نخواهد کرد. در این پست چنین ذکر شده که چنین اقدامی از نظر فنی برای سیستم‌عاملی با این سن ممکن نخواهد بود.

اعمال وصله‌های امنیتی به شاخه‌ای از وب‌کیت که بیش از ۲ سال از ایجاد آن گذشته، نیازمند ایجاد تغییر در بخش بزرگی از کدهای برنامه خواهد بود و این اقدام از نظر فنی به گونه‌ای امن قابل اجرا نیست.

افزون بر این، در پست نیمه رسمی ارسال شده در گوگل پلاس، راه‌هایی به منظور «فرار» از نفوذپذیری برای کاربران چنین دستگاه‌هایی پیشنهاد شده است. راه‌حل اول، از این قرار است که کاربران تنها به استفاده از مرورگر مستقل برای مرور محتوای وب بپردازند؛ مرورگری که بصورت مرتب بروزرسانی دریافت کرده و از سیستم رندر محتوای خود بهره ببرد. این پست، مرورگرهای کروم و فایرفاکس را بعنوان نمونه‌های عالی پیشنهاد می‌کند. در قسمت دوم نیز این پست به ارائه‌ی توصیه‌هایی برای توسعه‌دهندگان می‌پردازد که به موجب آن قادر خواهند بود کاربران اپلیکیشن‌های خود را از پیچیدگی‌های حاصل از نفوذپذیری WebView ایمن نگاه دارند. این توصیه‌ها، شامل مواردی نظیر منحصر کردن محتوا به منابع مطمئن و ایجاد سیستم رندر محتوای اختصاصی به منظور حداکثر سازی سطح امنیت می‌شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24817 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/11/05 تعداد مشاهده: 1598
سافت گذر