کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316242 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی تبلت ویندوزی Genesis Tab 3 گرین

iGreen با تبلت ویندوزی جنسیس تب 3 قصد دارد تجربه‌ای شبیه به سرفیس پرو مایکروسافت را با قیمتی بسیار کمتر به کاربر ارائه دهد.


به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ شرکت پردیس صنعت سیاره سبز که در بازار لوازم جانبی و کیس و پاورهای تحت برند گرین معروف است، سال گذشته برندی با نام iGreen را ثبت و تبلت‌های خود را با این نام تجاری روانه بازار کرد. این کمپانی به دلیل ارائه‌ی محصولات با کیفیت در بازار PC شناخته شده و با همان پشتوانه وارد بازار تبلت‌ شده است. نسل اول تبلت‌های این کمپانی در سه سایز 7، 10.1 و 11.6 اینچ و تحت سیستم عامل‌های اندروید و ویندوز 8 روانه بازار شدند. تبلت‌های iGreen در کشور چین و تحت نظارت گرین طراحی و تولید می‌شوند. گرین تبلت‌های جدید خود را با کسب تجربه از ارائه نسل قبلی روانه‌ی بازار کشور کرده است.

چندی پیش به بررسی تبلت اندرویدی Genesis Tab 2 از این کمپانی ایرانی پرداختیم و حالا قصد داریم تبلت ویندوزی Genesis Tab 3 را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی و سخت‌افزار

تبلت جنسیس تب 3 گرین از همان زبان طراحی جنسیس تب 2 بهره می‌برد؛ طراحی ساده و معمولی که در بسیاری از تبلت‌های موجود در بازار نیز شاهدش هستیم. بدنه این دستگاه فلزی است و متاسفانه همچون جنسیس تب 2 نوشته‌ها و علامت‌های زیادی روی بدنه پشتی آن دیده می‌شود که باعث شلوغی پشت دستگاه شده است. این موضوع ظاهر دستگاه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

روی بدنه علاوه بر لوگوی نسبتا بزرگ iGreen، برچسب لوگوی اینتل نیز وجود دارد که می‌توانید آن را از تبلت جدا کنید. به علاوه در بخش پایینی هم مشخصات کمپانی گرین و استانداردهای اخذ شده توسط این محصول قابل مشاهده هستند. در کناره‌ها دو اسپیکر استریو وجود دارند که شاید بهتر بود در جای دیگری قرار می‌گرفتند، چرا که هنگامی که تبلت را در حالت افقی در دست می‌گیرید، دستان شما روی این اسپیکرها را می‌پوشانند و مانع خروج صدا می‌شوند.

Genesis Tab 3 گرین

همان طور که گفتیم، بدنه‌ی پشتی دستگاه فلزی است و مقاومت بالایی در برابر ضربات دارد، اما بخش کوچکی از بالای بدنه که دوربین و پورت‌ها نیز روی آن قرار دارند و بخش کوچک‌تری در سمت راست پشت بدنه، که محل قرارگیری ماژول 3G است، از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. بله ماژول 3G! به همراه این تبلت یک ماژول ارائه می‌شود که می‌توانید سیم‌کارت را در داخل آن قرار داده و از طریق این بخش، وارد تبلت کنید تا بتوانید از اینترنت نسل سوم روی این ابزار استفاده کنید.

Genesis Tab 3 گرین

دوربینی که در بالای بدنه‌ی پشتی مشاهده می‌شود شکل مربعی دارد و کمی از بدنه بیرون زده است. در واقع بخش پلاستیکی بالا بر روی لبه‌ها کمی انحنا دارد، ولی دوربینی که روی آن قرار گرفته صاف است. این موضوع باعث شده تا بخش بالای لنز دوربین بیشتر از بخش پایین آن، از بدنه بیرون زده باشد. همچنین در بخش سمت چپ بدنه پشتی یک حفره کوچک هم دیده می‌شود که در واقع دکمه فکتوری ریست دستگاه است. بدنه دستگاه در لبه‌ها کمی‌ انحنا دارد که به ارگونومی دستگاه بسیار کمک می‌کند.

مشخصات فنی Genesis Tab 3

  • پردازنده دوهسته‌ای Celeron N2807 از سری Bay Trail اینتل با فرکانس کلاک ۱.۶ گیگاهرتز
  • حافظه رم ۴ گیگابایتی DDR3
  • پردازنده گرافیکی مجتمع Intel HD Graphics
  • نمایشگر ۱۰.۱ اینچ IPS براق با رزولوشن ۱۲۸۰در ۸۰۰ پیکسل
  • بلندگوهای استریو
  • حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت ۳۲ گیگابایت
  • باتری پلیمری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • درگاه‌های mini HDMI ،USB 3.0، جک هدفون و قابلیت‌های بلوتوث و وای‌فای به همراه ماژول 3G هواوی E1220
  • ابعاد ۲۵۸ در ۱۷۳.۲ در ۱۰.۸ میلی‌متر
  • وزن بدون کیبورد ۵۸۰ گرم/ با کیبورد ۹۱۰ گرم
  • قیمت ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ تومان

وقتی دستگاه را برمی‌گردانیم، با تبلتی روبرو می‌شویم که اگر ندانیم محصول گرین است، حدس زدن برند آن دشوار خواهد بود. طراحی جنسیس تب 3 بسیار شبیه به محصولات ایسوس یا شرکت‌های متعدد تولیدکننده‌ی تبلت است. حاشیه‌های دور نمایشگر باریک نیستند، اما خیلی ضخیم هم محسوب نمی‌شوند. در واقع پهنای حاشیه‌ها به گونه‌ای است که هم می‌توانید تبلت را بدون مشکل در دست بگیرید و هم ظاهر آن خیلی زمخت نیست.

روی حاشیه بالایی، وب‌کم و سنسور نور و روی حاشیه پایین لوگوی ویندوز مشاهده می‌شود که در واقع دکمه لمسی استارت این تبلت است. وقتی با دستگاه کار می‌کنید متوجه خواهید شد که دقت این دکمه لمسی کمی پایین است و بسیاری مواقع با لمس آن منوی استارت باز نمی‌شود. البته خوبی ویندوز 8.1 این است که دیگر به این دکمه نیازی ندارد و شما با لمس گوشه سمت چپ پایین ویندوز می‌توانید وارد منوی استارت شوید.

محافظ نمایشگر از جنس شیشه نیست و گرین از تلقی پلاستیکی برای محافظت از پنل نمایشگر استفاده کرده است. امروزه اکثر کمپانی‌ها به شیوه‌های مختلفی سعی بر آن دارند تا فاصله بین محافظ و خود پنل را کمتر کنند. این کار منجر به تجربه دیداری بهتر کاربر از نمایشگر دستگاه می‌شود. اما در Genesis Tab 3 این فاصله وجود دارد و کاربر متوجه خواهد شد که تصویر کمی پایین‌تر از محل لمس انگشتانش قرار گرفته است.

Genesis Tab 3 گرین

وقتی با این تبلت کار می‌کنید پس از مدت کوتاهی اثر انگشتان شما بر روی تبلت باقی می‌ماند و شما مجبور خواهید بود مرتبا نمایشگر دستگاه را تمیز کنید.

روی لبه بالایی و در سمت راست آن جک هدفون، میکروفون، پورت مینی HDMI، یک درگاه USB 3.0 و ورودی برق DC برای شارژ کردن دستگاه قرار داده شده است. روی لبه سمت چپ دکه پاور و چراغ LED نشانگر وضعیت و بر روی لبه سمت راست نیز دکمه فعال‌سازی چرخش خودکار صفحه و دکمه‌های تغییر حجم صدا قرار داده شده است. روی لبه پایینی نیز درگاه داک کیبورد قابل مشاهده است.

جنسیس تب iGreen

وزن ۵۸۰ گرمی این تبلت برای یک پی‌سی تمام‌عیار بسیار خوب است و در استفاد‌ه‌ی طولانی مدت، دست را خسته نمی‌کند و ضخامت آن هم کمتر از ۱۱ میلی‌متر است. معمولا تبلت پی‌سی‌های ویندوزی ضخامت بیشتری نسبت به آیپد یا تبلت‌های اندرویدی دارند و از این رو می‌توان ضخامت تبلت ویندوزی گرین را نیز قابل قبول تلقی کرد.

به همراه این تبلت یک کاور کیبورد، یک محافظ نمایشگر، ماژول 3G، مبدل HDMI به mini HDMI، هدفون، دفترچه راهنما و دیسک درایورها ارائه می‌شود. همان طور که گفتیم با استفاده از ماژول 3G می‌توانید یک سیم‌کارت را در داخل این تبلت قرار دهید تا از اینترنت همراه بهره ببرید. برای این کار باید درایور این ماژول را هم که در دیسک درایورها موجود است، روی این پی‌سی نصب کنید.

Genesis Tab 3 گرین

کاور کیبوردی که به همراه این تبلت ارائه شده طراحی جذابی دارد ولی جنس کلیدهای کیبورد آن چندان خوب نیست، ارتفاع آنها کم و اندازه آنها کوچک است.

به طور کلی کیفیت ساخت و طراحی این تبلت را در حد متوسط ارزیابی می‌کنیم، اما امکانات جانبی همراه آن، مثل کاور کیبورد، مبدل mini HDMI و ماژول 3G جنسیس تب 3 را به ابزار هیبریدی همه‌کاره‌ای تبدیل می‌کنند.

نمایشگر و اسپیکر

Genesis Tab 3 به نمایشگر IPS LCD با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ مجهز شده است. این نمایشگر عالی نیست ولی کیفیت خوبی را ارائه می‌کند. استفاده از پنل IPS باعث شده تا این ابزار هیبریدی زاویه دید خوبی داشته باشد. دقت نمایش رنگ‌ها و کنتراست تصویر نیز مناسب است. رنگ سفید نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شود و عمق رنگ مشکی در این نمایشگر، هر چند به خوبی دقت در نمایش رنگ سفید نیست، اما راضی کننده است.

Genesis Tab 3 گرین

رزولوشن تصویر خیلی زیاد نیست ولی تصاویر در این نمایشگر خوب و چشم‌نواز نمایش داده می‌شوند. اگر کمی به جزئیات دقت کنید می‌توانید پیکسل‌ها را با چشم غیرمسلح ببینید، اما تجربه کلی کاربری نمایشگر این تبلت خوب است. این رزولوشن در ابعاد ۱۰.۱ اینچی تبلت منجر به ارائه‌ی تراکم ۱۴۹ پیکسل بر اینچ خواهد شد.

بر خلاف سایر مولفه‌های نمایشگر که در این تبلت در حد مطلوب هستند، روشنایی آن پاشنه آشیل آن است. در واقع روشنایی تصویر در حالت بیشینه در حدی نیست که بتوان از آن در زیر نور مستقیم آفتاب، به راحتی استفاده کرد. صفحه‌ی کاملا براق این تبلت نیز مزید بر علت می‌شود تا وقتی کمی نور محیط زیاد می شود، کار کردن با آن دشوار باشد. بنابراین می‌توان از میزان روشنایی تصویر به عنوان یکی از اصلی‌ترین معایب این تبلت یاد کرد.

در مورد اسپیکرها حرف زیادی برای گفتن نداریم. این اسپیکرها به شکل غیرقابل باوری ضعیف هستند. در بالاترین حجم صدا، در محیط کاملا ساکت نیز به سختی می‌توان صدا را شنید! در واقع این اسپیکرها به حدی ضعیف هستند که به راحتی به شما می‌گوییم باید قید گوش دادن به موسیقی یا فیلم دیدن با اسپیکرها را بزنید و حتما از هدفون استفاده کنید. شاید یکی از دلایلی که گرین به همراه این تبلت یک ایرفون نیز ارائه کرده همین اسپیکرهای ضعیف باشند. البته ایرفون ارائه شده نیز کیفیت خیلی بالایی ندارد و حجم و کیفیت صدای خروجی آن در حد متوسط است. موضوع به اینجا ختم نمی‌شود؛ محل قرارگیری اسپیکرها نیز جایی است که دستان کاربر انها را می‌پوشاند و این موضوع باعث می‌شود همان اندک صدای خروجی نیز به کلی از بین برود!

جنسیس تب iGreen

ایراد دیگری که گرین به آن توجه نکرده این است که وقتی حجم صدای تبلت بالا باشد و دستگاه در داخل کاور قرار گیرد، هنگام بسته شدن کاور به دلیل استفاده از آهنربا برای بسته شدن کاور، شاهد صدای سوت گوش خراشی خواهید بود. دلیل این موضوع نزدیک شدن آهنربای کاور به بلندگوها است؛ بنابراین حتما قبل از قرار دادن تبلت در داخل کاور در حالت استندبای، باید حجم صدا را کم کنید!

کاور کیبورد

یکی از مزایای تبلت جنسیس تب 3 گرین، هیبریدی بودن آن و امکان تبدیل شدن به یک نت‌بوک از طریق کاور کیبورد همراه آن است. پس از ارائه سرفیس توسط مایکروسافت، فرم فکتور جدیدی برای تبلت/لپ‌تاپ‌های هیبریدی معرفی شد که در استفاده از کیبورد همراه به عنوان کاور دستگاه خلاصه می‌شد. پس از آن بود که بسیاری از کمپانی‌های چینی به اشکال مختلف این ایده را مورد استفاده قرار دادند. گرین نیز به شکلی متفاوت این فرم فکتور را به کار گرفته است.

جنسیس تب iGreen

کاوری که به همراه تبلت گرین ارائه می‌شود، مجهز به یک کیبورد باکیفیتی معمولی است، اما جنس خود کاور نسبتا مناسب است و طراحی آن هوشمندانه! چرا هوشمندانه؟ چون گرین از اصول اُریگامی برای تبدیل این کاور به یک استند استفاده کرده است. کافی است وقتی تبلت را در داخل کاور قرار داده‌اید، بخش پشتی کاور را از روی خطوط تا بزنید تا تبلت شما به مانند یک نت‌بوک روی هر سطحی بایستد.

اتصال تبلت به کاور کیبورد از طریق درگاه داک واقع در لبه پایینی تبلت صورت می‌گیرد. برای اتصال راحت‌تر، منطقه اتصال حالت مغناطیسی دارد. وقتی تبلت را در حالت استند استفاده می‌کنید، دستگاه محکم سر جای خود استاده و وضعیت پایداری دارد، اما اشکال کار این است که بخشی که برای بسته شدن کاور وجود دارد در حالت عادی به سمت بالا تا خورده و هنگام کار با دست برخورد می‌کند و کمی مشکل‌ساز می‌شود.

جنس بکار رفته در ساخت این کیبورد چندان دلچسب نیست و از طرفی ارتفاع کلیدها بسیار کم است. ارتفاع کم کلیدها در کنار کوچک بودن ابعاد آنها باعث می‌شود تا تایپ کردن روی این تبلت چندان تجربه خوبی برای کاربر تلقی نشود. اهمیت ندادن به کیبورد در جنسیس تب 3 یک دلیل می‌تواند داشته باشد: کاهش هزینه‌ها؛ کیبوردی که در تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت به کار گرفته شده کیفیت به مراتب بهتری دارد و با وجود آن که در آن محصول نیز مساله عدم وجود فضای کافی وجود دارد، اما مایکروسافت توانسته کیبوردهایی با اندازه مطلوب و ارتفاعی قابل قبول را به کار گیرد، موضوعی که در تبلت گرین شاهد  آن نیستیم. با این حال نباید اختلاف قیمت چند برابری سرفیس نسبت به تبلت گرین را نیز فراموش کنید.

Genesis Tab 3 گرین

 تاچ‌پدی که در پایین این کیبورد قرار گرفته نیز کمی کوچک است و هنگام کشیدن آیکون‌ها یا اسکرول کردن متوجه کوچک بودن آن خواهید شد. با توجه به این که این دستگاه از یک صفحه لمسی برخوردار است، شاید بهتر بود گرین تاچ‌پد را روی دستگاه خود قرار نمی‌داد و به جای آن ابعاد کیبورد را بزرگتر می‌کرد.

با تمام این اوصاف، تجهیز Genesis Tab 3 به یک کاور کیبورد که هم نقش محافظ دستگاه را دارد و هم در مواقع نیاز یک کیبورد کامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، یک مزیت برای این محصول محسوب می‌شود.

نرم‌افزار

 Genesis Tab 3 گرین به ویندوز 8.1 مجهز شده است. از آنجایی که تبلت گرین از پردازنده‌ی مبتنی بر معماری x86 اینتل بهره می‌برد نسخه‌ی کامل ویندوز ۸.۱ نیز بر روی آن نصب شده است و از این رو کلیه‌ی اپلیکیشن های رابط کاربری مترو و نرم‌افزارهای سنتی دسکتاپ در این تبلت قابل اجرا هستند.

Genesis Tab 3 گرین

به هر حال آن چه به عنوان نرم‌افزار روی این تبلت وجود دارد ویندوز 8.1 خام است و هیچ نرم‌افزار اختصاصی یا بومی روی آن دیده نمی‌شود. شما می‌توانید از تمام امکانات و قابلیت‌های ویندوز 8.1 روی این تبلت استفاده کنید.

ما برای آزمایش این تبلت نرم‌افزارهای مختلفی از جمله فوتوشاپ تا نرم‌افزارهای فارسی را بر روی آن نصب کردیم و بدون مشکل قادر به اجرای همه‌ی آن‌ها بود.

بازده و عملکرد

تبلت گرین مجهز به یک پردازنده‌ی دوهسته‌ای سلرون اینتل از سری Bay Trail است. این پردازنده به همراه پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع اینتل HD و حافظه رم ۴ گیگابایتی جنسیس تب 3 را به یک تبلت با قدرت سخت‌افزاری مناسب و مصرف توان بهینه تبدیل کرده است. نمی‌توانید از یک تبلت ویندوزی ارزان‌قیمت انتظار اجرای نرم‌افزارهای محاسباتی و گرافیکی سنگین را داشته باشید. جنسیس تب 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست و تراشه به کار رفته در آن بیشتر بر روی مصرف پایین انرژی تمرکز دارد تا قدرت پردازشی فوق‌العاده. اما از آن جا که به هر حال با دستگاه مواجه هستیم که مجهز به ویندوز 8.1 است، پس می‌توان تمام نرم‌افزارهای ویندوزی را روی آن نصب و اجرا کرد. حتی نرم افزاری مثل فوتوشاپ در آن با سرعت و عملکرد قابل قبولی اجرا می‌شود.

جنسیس تب iGreen

هنگامی که در رابط کاربری ویندوز مشغول به کار هستید همه چیز به سرعت و به شکل نرمی اجرا می‌شود. حساسیت صفحه لمسی مناسب است اما دکمه لمسی اختصاصی ویندوز که روی این تبلت قرار داده شده چندان دقیق نیست و بسیاری مواقع با لمس آن نمی‌توانید منوی استارت را مشاهده کنید.

تاکید می‌کنیم که این محصول یک تبلت ویندوزی است، نه یک لپ‌تاپ! در صورتی که استفاده شما از لپ‌تاپ به کار کردن با نرم‌افزارهای ساده، بسته آفیس مایکروسافت و وب‌گردی، اجرای بازی‌های سبک، مطالعه کتاب، سرگرمی و اموری از این دست محدود می‌شود، این محصول می‌تواند برای شما گزینه‌‌ی مناسبی باشد. اما اگر بخواهید کارهای جدی‌تری چون توسعه وب، برنامه‌نویسی، کارهای گرافیکی انجام دهید، این تبلت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. تبلت ابزاری برای مصرف محتوا است، نه تولید آن! اما تبلت‌های ویندوز در این زمینه چند گام جلوتر از تبلت‌های اندرویدی یا آیپد هستند چرا که اپلیکیشن‌های به مراتب بهتری در این زمینه برای ویندوز در دسترس است.

در ادامه می‌توانید جدول و نمودار بنچمارک‌های اجرا شده روی Genesis Tab 3 را مشاهده کنید:

لپ‌تاپ 3D Mark 2006 PC Mark 2007 3D Mark 2011 Nova
Bench
3D Mark 2013
Ice / Cloud / Fire
iGreen Genesis Tab 3 2034 2334 223 256 13494 / 1035 / 502
ASUS ROG G551JM 8334 3449 4866 653 82759 / 5741 / 2437
HP Pavilion 15 P062 7290 2855 2344 657 54004 / 5477 / 1344
ASUS ZENBOOK UX303L 10336 4991 2379 723 17667 / 5748 / 1318
ASUS X553 1988 1601 490 684 -
Lenovo Flex 2 10101 2790 2316 684 47280 / 5.836 / 1288
Lenovo Yoga 2 Pro 5711 5274 1373 704 569 / 3412 / 23096
Lenovo ThinkPad Tablet 2 463 1215 - 222 -
Asus ET2321 AIO 8807 3784 1893 654 12230 / 4494 / 1032
Acer Aspire S7 2013 6166 5408 903 689 16365 / 4634 / 706

3D Mark 2013 آخرین نسخه از نرم‌افزار بررسی قدرت سخت‌افزار گرافیکی است که قدرت دستگاه را در انجام به روز ترین بازی‌ها نشان می‌دهد.

Loading infographic

3D Mark 2011 ورژن کمی قدیمی‌تر از این نرم‌افزار است که برای مقایسه سخت‌افزارها در بازی‌های معمولی کاربرد دارد. بنچمارک 3D Mark 2006 که در آن تمرکز بر روی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است.

Loading infographic

بنچمارک 3D Mark 2006 که در آن تمرکز بر روی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) است.

Loading infographic

بنچمارک PC Mark نشان دهنده‌ی قدرت پردازشی دستگاه است که در آن سرعت حافظه‌ی ذخیره سازی، قدرت پردازنده‌ی گرافیکی، سرعت انتقال اطلاعات در حافظه‌ی رم و قدرت پردازنده‌ی اصلی (CPU) تاثیر گذار است.

Loading infographic

در بنچمارک Nova benchmark تمرکز بر روی قدرت پردازنده‌ی گرافیکی است.

Loading infographic

گرین Genesis Tab 3 را به یک حافظه ۳۲ گیگابایتی SSD مجهز کرده است. این حجم حافظه برای یک تبلت ویندوزی کافی به نظر نمی‌رسد، اما کاربر می‌تواند با استفاده از کارت microSD، حافظه کلی دستگاهش را افزایش دهد. استفاده از حافظه SSD منجر به عملکرد بهتر سیستم عامل و مصرف پایین‌تر آن می‌شود. در ادامه می‌توانید تست‌های مربوط به بنچمارک HD Tune Pro و AS SSD را بر روی تبلت ویندوزی iGreen مشاهده کنید. نتایج این تست‌ها نشان می‌دهد که SSD به کار رفته در این تبلت سرعت خوبی ندارد و نرخ انتقال اطلاعات در آن فقط اندکی بیشتر از دیسک سخت است.

لپ‌تاپ / سرعت انتقال اطلاعات نوع حافظه حداکثر سرعت حداقل سرعت میانگین
iGreen Genesis Tab 3 SSD 203.8MB/s 148.6MB/s 153MB/s
ASUS ROG G551JM SSD 294.7MB/s 185.8MB/s 263.0MB/s
HP Pavilion 15 P062 HDD 112.2MB/s 51.3MB/s 83.1MB/s
Asus Zenbook UX303L SSD 426.6MB/s 344.3MB/s 388.9MB/s
Lenovo Flex 2 HDD 116.2MB/s 48.5MB/s 86.6MB/s
Lenovo Yoga 2 Pro SSD 326.7MB/s 207.8MB/s 240.6MB/s
Lenovo ThinkPad Tablet 2 e-MMC 54.2MB/s 23.9MB/s 50.5MB/s
ET2321 INTH HDD 190.2MB/s 23.0MB/s 138.5MB/s
Asus N550JV HDD 107.5MB/s 18.3MB/s 80.5MB/s
Acer Aspire S7 2013 SSD 932.6MB/s 766.6MB/s 915.8MB/s

عمر باتری

همواره در محصولات چینی و ابزارهای هوشمند با برند ایرانی شاهد آن بوده‌ایم که به عمر باتری اهمیتی داده نمی‌شود. این سهل‌انگاری در زمینه مصرف انرژی و ظرفیت باتری باعث می‌شود تا کاربر به مرور اعتماد خود به محصولات این برندها را از دست دهد. تا جایی که به خاطر داریم، یکی از مشکلات اصلی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های ایرانی عمر باتری آنها بوده، اما Genesis Tab 3 این سنت را شکسته است! بر خلاف روند معمول در محصولات با برند ایرانی، عمر باتری اصلی‌ترین نقطه قوت جنسیس تب 3 است. عمر باتری این تبلت ویندوزی بسیار خوب است و به لطف استفاده از پردازنده کم‌مصرف بی‌تریل، رزولوشن متوسط و روشنایی پایین نمایشگر و ظرفیت بالای باتری توانسته فراتر از انتظار باشد.

Genesis Tab 3 گرین

در استفاده روزمره و معمول می‌توانید حداقل یک روز کامل با این تبلت کار کنید. در تست همیشگی زومیت، یک فیلم استاندارد با رزولوشن 720p را آنقدر پخش کردیم تا شارژ این تبلت از ۱۰۰ به صفر برسد. در این تست، جنسیس تب 3 توانست ۵ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام بیاورد که رکورد خوبی برای یک تبلت ۱۰ اینچی ویندوزی محسوب می‌شود. در تست Battery Eater برای ابزارهای ویندوزی نیز این تبلت توانست مدت زمان ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد. در ادامه می توانید نمودار تست باتری را مشاهده کرده و Genesis Tab3 را در مصرف انرژی با سایر محصولات بررسی شده در زومیت مقایسه کنید.

Loading infographic

جمع‌بندی

تبلت جدید ویندوزی گرین می‌تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از کاربران باشد، اما بعضی از مشکلات این تبلت مانند کیفیت پایین اسپیکرها کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند. تبلت های جدید گرین از نظر طراحی، کیفیت ساخت و دقت در قرارگیری قطعات در کنار یکدیگر به مراتب نسبت به نسل قبل بهبود یافته‌اند. این تبلت‌ها قیمت بسیار خوبی دارند و از نظر کارایی نیز در سطح قابل قبولی هستند. با این حال هنوز جای بهبود وجود دارد و صفحه نمایش، اسپیکر و طراحی دستگاه می‌توانند بهتر شوند.

با تمام این اوصاف اگر اسپیکر و صدای خروجی دستگاه برایتان مهم نباشد، می‌توان Genesis Tab 3 را یک ابزار خوش قیمت با امکانات قابل قبول قلمداد کرد. قیمت یک میلیون و صد هزار تومانی این محصول هر کاربری را وسوسه می‌کند تا با پرداخت این مبلغ کم بتواند یک تبلت ویندوزی تهیه کند که برخی نیازهای وی به یک لپ‌تاپ را نیز پوشش دهد.

Genesis Tab 3 گرین

Genesis Tab 3، تبلتی است که طراحی و ظاهر خیلی زیبایی ندارد، اما استفاده از فلز در ساخت بدنه باعث شده مقاومت قابل قبولی داشته باشد. نمایشگر آن از نظر رزولوشن در سطح متوسط است و زاویه دید و دقت در نمایش رنگ‌ها در آن بسیار خوب است، اما روشنایی تصویر بسیار کم است. سخت‌افزار آن مثل اغلب تبلت‌های ویندوزی، از سری کم‌مصرف اینتل است و نباید انتظار قدرت سخت‌افزاری بالا از این تبلت یا هیچ تبلت ویندوزی دیگر با پردازنده سری اتم را داشته باشید. کاور کیبورد طراحی خلاقانه‌ای دارد و می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد. نرم‌افزار آن هیچ اپلیکیشن اختصاصی یا بومی ندارد و با یک ویندوز 8.1 خام روبرو هستید. اما عمر باتری این محصول بسیار خوب است و ساعت‌ها پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

نقاط قوت

  • عمر باتری بسیار خوب
  • بهره‌گیری از کاور کیبورد خلاقانه
  • امکان اتصال ماژول 3G
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • اسپیکرهای بسیار ضعیف
  • کیبورد با ارگونومی نامناسب
  • سوت کشیدن اسپیکرها به هنگام قرار گرفتن در داخل کاور
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24938 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/11/12 تعداد مشاهده: 1960
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر