کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316265 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا راهی برای درمان علاءالدین وجود دارد

این روزها اوضاع پاساژ علاءالدین چندان خوب نیست. بازار راکد است، خریدارن هم مکان‌های بهتری را برای خرید پیدا کرده‌اند، باقی نیز بیشتر تماشاچی‌ هستند. بازار شور و حالی ندارد و کمتر کسی به قصد خرید وارد فروشگاهي می‌شود.

عموما کمتر کسی دل خوش از پاساژ علاءالدین دارد؛ بازاری که سال‌ها حاکم بی‌چون و چرای بازار موبایل تهران بوده است. عموما هر بار حرفی از علاءالدین در هر محفلی می‌شود، هر کسی خاطره بدی به یاد می‌آورد و با تلخی سخنانی سخت نثار ساختمان و فروشندگان و مدیرانش می‌کند.

به پایان سال نزدیک می‌شویم و همه روزهای پایانی سال را موقعیتی برای کسب درآمد خود می‌دانند و این فروشندگان منفور هم به روزهای پایانی سال چشم دوخته‌اند تا بتوانند رکودی را که در سال جاری در پی بالا و پایین شدن قیمت در نمودار دلار و از سوی دیگر تخریب مغازه‌ها و بی‌خانمان‌ شدن‌شان تجربه کردند، جبران کنند.

بارها درباره اتفاقات ریز و درشتی که در این مرکز افتاده خوانده و نوشته‌ایم، از کلاهبرداری، فروش گوشی‌های دست دوم به جای نو، گوشی‌های تقلبی، فروش گوشی‌ به چند برابر قیمت و خلاف‌هایی به کوچکی فروش برچسب به قیمت گوشی و هزاران خلاف دیگر که بسیاری می‌دانند و حتما خاطره‌ یا کامنتی را با خود در زیر این گزارش در پی خواهد داشت...

اما آیا از خود پرسیده‌ایم چرا بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش گوشی دستخوش چنین اتفاقاتی شده است؟ مقصر این همه اتفاق کیست و از کجا نشات گرفته است؟

مدیریت غلط

بزرگ‌ترین مرکز خرید و فروش حال حاضر گوشی‌های موبایل در تهران، ظاهرا به روشی سنتی مدیریت می‌شود.

احتمالا گذرتان به این مرکز خرید افتاده و از دو در ورودی پاساژ که وارد علاءالدین شوید چهره‌ای نه‌چندان زیبا شما را از ورود به این مرکز باز می‌دارد. فروشگاه‌های کوچک و تو در تو که به هر کدام سرک بکشید دست‌کم 5 نفر پاسخگوی‌تان خواهند بود.

aladin 01

از ویترین‌های شلوغ که اگر درست چیده شوند با آن همه گوشی‌های رنگارنگ و زیبا حتما جلوه بهتری پیدا می‌کند تا سردر مغازه‌ها که ویترینی از تابلوهایی است که هر کدام حرفی برای گفتن دارند و چهره زشتی را به این فروشگاه‌های گران‌قیمت بخشیده‌اند.

برخورد فروشندگان که در میان‌شان کمتر کسی ادای ادب می‌کند و مشتری مداری که معمولا در این مرکز خرید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. کمتر نمایندگی در این پاساژ فروشگاهی دارد و هیچ نمایندگی اصلی تعمیرگاه اختصاصی ندارد.

تهویه هوا به سختی صورت می‌گیرد، راه‌پله و آسانسور و پله برقی که به بدترین شکل ممکن برای رفت و آمد در نظر گرفته شده است. به مسایل ایمنی ساختمان که اصلا توجهی نشده و هزار مشکل دیگر که در این گزارش مجالی به پرداختن آن نیست.

aladin 02

در پاساژی که اجاره بهای هر یک از یک‌هزار و 200 فروشگاه آن به طور میانگین به بیش از 20 میلیون تومان می‌رسد، مطمئنا پرداختن به مشکلات ظاهری هزینه‌ زیادی برای مدیران در پی ندارد.

اما به نظر می‌رسد مدیریت سنتی مانع از پرداختن به مسایلی می‌شود که این روزها می‌تواند این غول را از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند و حضور مراکز رقیب که هر روز بیشتر این مرکز خرید را تهدید می‌کند، نجات دهد.

حضور رقبا

از چند سال پیش که بازار موبایل راه اندازی شد، مدیران علاءالدین معتقد بودند که هرگز بازاری نمی‌تواند با علاءالدین رقابت کند. اما این روزها اکثر خریداران بخصوص خانواده‌ها برای خرید، بازارهای جایگزین را انتخاب می‌کنند، چرا که با وجود فضایی سالم و امن برای خرید، این مرکز دارای پارکینگ اختصاصی، رستوران و کافی‌شاپ و از سوی دیگر امنیت خرید است. همه مواردی که در طول سال‌های گذشته هرگز در علاءالدین مورد توجه قرار نگرفت!

از سوی دیگر به تازگی مرکزی با عظمت‌ درست در جوار علاءالدین بنا شده که علاوه بر همه امکاناتی که در بازار موبایل لحاظ شده بود، دارای مراکز تفریحی همچون سینما است که مشتریان و بویژه خانواده‌ها را به خود جذب می‌کند. حضور نمایندگی‌های اصلی موبایل، اختصاص بخش اعظم آن به گوشی موبایل و حتی گردآوری عمده‌فروشان، امتیازاتی است که مطمئنا بخش بزرگی از مشتریان علاءالدین را به خود جلب می‌کند.

حق با مشتری نیست

معمولا مشتریان علاءالدین از خریدی که می‌کنند، راضی نیستند و بسیاری حتی جرات خرید از این مرکز را نیز ندارند، چرا که یا خاطره خوبی ندارند یا به آنها توصیه شده که از این مرکز خرید نکنند. در مرکز خرید علا‌ءالدین حق با مشتری نیست، حق با فروشنده هم نیست...

اجاره بهای چند ده‌میلیونی فروشگاه‌ها که هر سال هم به تعداد صفرهای آن اضافه می‌شود، فروشندگان را وادار می‌کند که محصول خود را به هر طریقی بفروشند. خواه مشتری راضی باشد یا نباشد. فروش گوشی دست دوم به جای نو، فروش برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اجباری با قیمت‌های نجومی و هزاران مورد دیگر همه و همه جبری است که فروشندگان علاءالدین هم ناگزیر از انجام آن هستند، چرا که برای دوام و بقا در بزرگ‌ترین مرکز خرید موبایل چاره‌ای جز آن ندارند.

پس شعار "همیشه حق با مشتری است" در این مرکز خرید فعلا معنایی ندارد.

ازدحام کاذب

مدیران علاءالدین هنوز هم اصرار دارند که این فروشگاه تا ابد جایگاهی برای خرید و فروش گوشی است و هرگز مرکز خریدی نمی‌تواند با آن رقابت کند. اگر با مدیران علاءالدین به صحبت بنشینید حتما در میان حرف‌های‌شان می‌شنوید: "اگر علاءالدین نام خوشی ندارد، چرا این پاساژ هنوز هم شلوغ است؟" مطمئنا متقاعد خواهید شد!

اگر به علاءالدین سر بزنید هنوز هم افرادی را در رفت و آمد می‌بینید، اما به شلوغی گذشته نیست. پیشتر ورودی علاءالدین به اندازه‌ای شلوغ بود که رفت آمد نه تنها برای خانم‌ها بلکه برای آقایان هم دشوار بود. اما این روزها آن شور و شوق همیشه را ندارد. کمتر کسی به قصد خرید به این پاساژ سر می‌زند. با این حال تردد داخل راهروها و راه‌پله‌ها زیاد است.

aladin 03

شاید جالب باشد بدانید که به گفته‌ی برخی از فروشنده‌های خود علاءالدین ازدحام و شلوغی این روزهای علاءالدین عموما کاذب است، چرا که همانطور که پیشتر هم گفته شد، هر فروشگاهی دست کم 5 فروشنده دارد و همین مغازه‌داران چند صد فروشگاه اگر فقط خودشان در رفت و آمد باشند، قطعا ازدحام در علاءالدین کم نخواهد شد.

دوام علاءالدین

وجود بازار موبایل و هم‌اکنون چارسو، علاءالدین را به شدت تهدید می‌کند. اتفاقاتی که به تازگی داخل علاءالدین افتاده و منجر به تخریب طبقات آن شده و در پی آن اجاره بهای مغازه‌های طبقات مختلف باعث شده که بسیاری از فروشندگان به چارسو رو بیاورند و با همه مشکلات و ضرر و زیانی که در پی فسق قراردادشان با علاءالدین متحمل می‌شوند، حاضر به ترک آن شده‌اند. از سوی دیگر همجواری با چارسو قطعا به ضرر علاءالدین خواهد شد چرا که مشتریان ترجیح می‌دهند در فضایی جذاب‌تر و زیباتر خرید کنند.

همچنین اختصاص یکی از طبقات چارسو به عمده‌فروشان روی کسب و کار علاءالدین هم تاثیر خواهد داشت.

راه‌هایی برای نجات

قطعا علاءالدین تا ابد حاکم مطلق خرید و فروش موبایل در تهران نخواهد بود. اگرچه ممکن است این حاکمیت تا چند سال دیگر هم ادامه داشته باشد که به اعتقاد بسیاری از جمله‌ برخی از فروشندگان خود علاءالدین تا یک سال دیگر علاءالدین در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

اما قطعا تغییر استراتژی می‌تواند این بازار را نجات دهد

به گفته بازاریان، هم اکنون مدیریت فشار زیادی را به لحاظ اجاره‌بها، قوانین نانوشته، نبود سند رسمی برای فروشگاه‌ها و فسخ قرارداد و خرید فروشگاه‌ها به بهایی کمتر از نصف قیمت خرید اصلی اعمال کرده که باعث می‌شود بسیاری از فروشندگان حتی با وجود ضرر و زیان حاضرند این مرکز را ترک کرده و به مراکز دیگر کوچ کنند.

اما اگر مدیریت راهکار درستی بیندیشد، اقدام به تعمیرات اساسی از راه‌پله‌ها و پله‌برقی گرفته تا آسانسور و ظاهرا کلی پاساژ کند، احتمالا این دوام علاءالدین تا چند سال آینده بیشتر خواهد شد. علاء‌الدین شناخته شده‌ترین مرکز خرید موبایل کشور است، بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل در این مرکز فعالیت می‌کنند، کسبه‌ی قدیمی دارد و اگر به پاساژ رسیدگی شود و کنترل بر قیمت‌ها و رفتار فروشگاه‌ها شود قطعا علاء‌الدین می‌تواند احیا شود.

شکل ظاهری، ورودی پاساژ، وجود نمایندگی‌های اصلی و تعمیرکاران مجاز، وجود کافی‌شاپ و غذاخوری می‌تواند در جلب مشتری موثر باشد و از سوی دیگر اعمال قوانین درست، اجاره‌های منطقی فروشگاه‌ها و جلوگیری قانونی از خلاف‌های ریز و درشت مطمئنا در دوام و بقای علاءالدین نقش بسزایی خواهد داشت.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 25343 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/12/07 تعداد مشاهده: 1863
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

مرادی 1393/12/10 01:51
اگر بعضی از این دزدان وکلاهبرداران دارند به چهارسو نقل مکان میکنند واقعا جای تاسف داره چون آرزو میکردم چهارسو از دست اشراری که لباس کاسب بتن کرده اند در امان بماند ولی ظاهرا مثل زیرزمین بازار موبایل قرار است تعدادی از این کلاهبرداران آنجا هم حضور داشته باشند یکبار برای خرید به زیر زمین بازار موبایل رفتم دفعه اول و آخرم شد خواهشا فقط از نمایندگی ها خرید کنید فکر پنجاه تومن گرانتر بودن را نکنید در عوض چیزی که بدست میاورید بیشتر از اون پنجاه تومن ارزش داره بعد از سالها تجربه این مطلب را عرض میکنم در ضمن مغازه های علائدین که فروشندهای زیادی دارند این عزیزان بجهت کتک زدن مشتری وقتی متوجه میشود کلاه سرش رفته و بخواهد معترض شود و جنس را پس بدهد حضور دارند .وقتی مشتری متوجه میشود چه مبلغ هنگفتی سرش کلاه رفته باید عواملی جهت ترساندن باشند تا مشتری بجای اعتراض التماس کند و سپس با چشم درشت کردن و صدا بالا بردن و تهدید بیخیال موضوع شودlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditet
مصطفی 1393/12/09 20:43
من یه موبایل از این مرکز خریدم. یه جوری رفت تو پاچه ام که کف کردم و ساکت و آرام اومدم بیرون و رفتم صنف موبایل شکایت کردم و بعدش صاحب مغازه با خواهش و تمنا ازم رضایت گرفت و فروشنده ای که سرم کلاه گذاشته بود رو بصورت صوری تنبیه کرد و دو سه تا داد الکی هم سرش زد ولی من که فهمیدم همه چیز تصنعی بود. به هر حال همینکه حالشون رو گرفتم خیلی برام ارزش داشت.
تا اینها باشند فکر نکنند که هر کی قیافه اش به منگول ها می خوره می شه ازش چاپیدlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
کسب درامد به هر طریقی؟؟؟چرا؟؟!! 1393/12/08 03:10
با سلام

به هر کسی کاسب نمیگن این روزها خیلی ها زدن تو کار ازاد و کسب و کاری راه انداختن ولی همشون کاسب نیستن اصول کسب و
تجارت در وهله ی اول احترام به مشتری و بعد جلب اعتماد مشتری است که متاسفانه در مملکت ما بالاخص شهرهای بزرگمون مثل
تهران و اصفهان و مشهد بدلیل جمعیت بالا و باطبع با داشتن درامد بالای کالاهای مصرفی در آن خیلی ها رو به وسوسه میاندازه تا در
این گونه شهرها یه کسب و کاری برای خودشون راه بیاندازن این که شما نوشتید حق با فروشنده هم نیست این کلام شما کاملا

اشتباهه چون فروشنده حق انتخاب داشته برای بیزینسی که راه انداخته اگر توانایی انجام اینکار رو نداره مثلا اخلاق خوبی نداره

نباید به هیچ عنوان مشاغلی رو انتخاب کنه که سر وکارش مستقیما با مردمه اینکه در هر جایی جابجایی نقدینگی بالاست

هرکسی به خودش اجازه ورود به اون حوزه رو بده نتیجش میشه این در صورتیکه با اگاهی از تواناییهای خودشون میتونستن در جای

دیگه ای سرمایه گذاری کنند و درامد خوبی داشته باشند الان با این وضعیت که مقصر مدیران پاساژ هستن این هم ایده ی جالبی برای
توجیح کلاهبرداری و دروغ گویی و رفتار نامناسب با مردم نیست مدیران پاساژ نرخ اجاره بهاء یه مغازه رو بر اساس عرف قیمتی بازار

تعیین می کنند گران بودن مغازه حقه بازی و دروغگویی رو توجیح نمیکنه مردم نه کورن نه احمق ممکنه طرف اسم این کار رو در

ظاهر زرنگی به زاره ولی اینکار حماقته نه زرنگی انسان باهوش و زرنگ کسی هست که وضعیتی رو بتونه ایجاد کنه که عین

چرخه ی آب باشه که دائم بتونه از اون بهره برداری کنه یعنی هم سود برسونه هم سود بگیره نه اینکه سوء استفاده کنه حالا

این افراد چوب عمل خودشون رو میخورن یعنی اگر 50 میلیون سود کردن در یه دوره ای که بعید میدونم حالا باید تا 2 برابراون

لیکن بیشتر ضرر بدن نه تقصیر دلار هست نه بازار راکد بلکه تقصیر رفتار و اخلاق غلط خودشون هست هر بازاری که فساد

ایجاد کنه مطمئن باشه عمل ما عین زمین گرده دیر یا زود باید جواب اون عمل رو بگیره و در فسادی که ایجاد کرده خودش گرفتار

میشه این افراد هم نیاز به دلسوزی ندارن طبیعتا اگر سرشون به سنگ خورده باشه این راه رسم غلط رو در پیش نمگیرن و

کسب و کار متناسب با خودشون رو راه میندازن و سرویس درست به مردم میدن

سادات علوی 1393/12/08 00:52
کاملاٌ درست است من که خودم بارها به این پاساژ رفته ام هرگز موبایل ازآنجا نمی خرم اگر می خواهید موبایل ارزان که بطور قاچاق وارد شده به طبقات 4 و 5 این پاساز بروید .. می گویند اسم این پاساژ علاالدین و 40 دزد بوده اما علاالدین خیلی وقت است که مرده ولی دزدان باقی مانده اند .. به کثیفی بسیار راه پله ها در گزارش اشاره نشده است. ممنون
حسن 1393/12/08 00:16
چیزی که در این مرکز خرید معنا دارد دزدی و کلاه برداری از نوع کلاهبرداری بدون ترس است .
خب آقا مجبور نیستیم که از اونجا بخریم . مگه پولمون رو از جوب پیدا کردیم ؟!!!
این مرکز بهترین مکان برای افرادی است که دنبال انواع کلاهبرداران در این صنعت هستند میباشد. بهتره یه مستندی از این مرکز تهیه بشه و از نزدیک روش های این کلاه برداران رو به صورت فیلم فول اچدی به همه نشون بده تا سر مردم کلاه نره اون هم در یک مملکت اسلامی . البته بهتره اسم مستند رو هم بذارن مرکز دزد ها و کلاهبرداران .