کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316146 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نحوه تشخیص رنگ توسط دوربین‌ گوشی‌ های هوشمند

امروز تماس گرفتن با گوشی‌های هوشمند را نمی‌توان بیشترین کاربرد آنها دانست و معمولا افراد از دوربین این دستگاه‌ها استفاده زیادی می‌کنند. به همین دلیل کاربران هنگام انتخاب گوشی، تاکید ویژه‌ای بر کیفیت دوربین دارند. در این مقاله، به بررسی مختصری از نحوه تشخیص رنگ توسط دوربین گوشی‌ها می‌پردازیم.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ معمولا گوشی‌های هوشمند برای برآورده ساختن نیاز‌های مختلفی مانند وب گردی، اجرای برنامه‌های مختلف و البته گرفتن عکس و ویدئو مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین گوشی، ماژول پیشرفته‌ای است که عملکرد پیچیده‌ای دارد. اگرچه کاربران علاقه‌ی زیادی به دوربین گوشی خود دارند، فقط افراد کمی با ساختار و نحوه عملکرد آن آشنایی دارند.

بطور خلاصه دوربین‌های امروزی دارای سنسور‌هایی هستند که عبارت است از صفحه‌ای که روی آن المان‌هایی حساس به نور، موسوم به پیکسل وجود دارند. به عنوان مثال اگر ۱۲ میلیون از این المان‌ها یا پیکسل‌ها روی سنسور جای گرفته باشند می‌گوییم سنسور ۱۲ مگاپیکسل است. با فشردن کلید شاتر، نور به این پیکسل‌ها برخورد کرده و سپس شدت این نور‌ها بصورت یک جریان الکتریکی کالیبره شده، به یک مبدل فرستاده می‌شود و پس از پردازش آن، عکس نهایی تشکیل می‌شود.

Bayerr

 نکته جالب این که، المان‌های حساس به نور یا همان پیکسل، توانایی تشخیص رنگ‌ها را ندارند و صرفا شدت نور را شناسایی می‌کنند؛ به همین دلیل است که فیلتری موسوم به Bayer در دستگاه قرار دارد تا این شدت نور را تبدیل به عددی به نام RGB (قرمز، سبز، آبی) کند. سپس این RGB برای هر پیکسل به محلی برای پردازش فرستاده شده و در آنجا رنگ نهایی هر پیکسل تعیین می‌شود، همچنین برای جلوگیری از اشتباه در تشخیص رنگ، رنگ هر پیکسل با پیکسل‌های کنارش مطابقت داده می‌شود و از کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها عکس نهایی به وجود می‌آید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 25452 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/12/14 تعداد مشاهده: 2533
سافت گذر
نظرات بینندگان

علیرضا پهلوانی 1393/12/15 14:50
اطلاعات در مورد نحوه تشخیص رنگ وپردازش آن بسیارجالب ومفید بود.تشکر