کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316218 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

رکورد باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا را چینی‌های زده‌اند. این سومین بار است که محصولات این کشور در صدر باریک‌ترین اسمارت‌فون قرار می‌گیرد. پیش از این شاهد گوشی بسیار باریک Gionee Elife S5.1 بودیم که فقط 5.1 میلی‌متر ضخامت داشت. اما این رکورد خیلی زود شکسته شد و Oppo R5 با 4.85 میلی‌متر جای آن را گرفت و در صدر نشست. اما Oppo R5 هم نتوانست برای مدت طولانی در این جایگاه بماند و جای خود را به Vivo X5 Max داد. گوشی آخر فقط 4.75 میلی‌متر ضخامت دارد و در حال حاضر، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا به‌شمار می‌رود. جالب است که هر سه رکورد برای کشور چین است.


به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ با اینکه Oppo R5، باریک‌ترین نیست اما مشخصات بسیار عالی دارد. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم با جزئیات کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم.
 
طراحی و کیفیت ساخت

گوشی‌هایی همانند Oppo R5 کمی عجیب و نادر هستند و خیلی کم می‌توان نمونه‌های آن را پیدا کرد. البته رقیب چینی آن به نام Gionee Elife S5.1 یا لنوو Vibe X2 تقریبا از نظر ظاهر و امکانات شبیه R5 هستند، اما بدون شک باید گفت Oppo در میان دیگر گوشی‌های هوشمند یک استثنا به حساب می‌آید.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

بدنه این گوشی بسیار باریک، فلزی است و همین مساله موجب شده تا دوام و استحکام بسیار بالایی داشته باشد. در ضمن، صفحه نمایش دستگاه نیز با یک لایه شیشه گوریلا گلاس سه پوشانده شده که آن را در برابر هر نوع خراشیدگی محافظت می‌کند.

گوشی Oppo R5 از نظر زیبایی حرف ندارد و می‌تواند در نگاه اول، بسیاری از سلیقه‌ها را به خود جلب کند. قاب این دستگاه به طور کامل از فلز ساخته شده است به جز دو نوار در بالا و پایین که پلاستیکی هستند تا موجب تقویت آنتن باشند.
 
صفحه نمایش

گوشی هوشمند Oppo R5، صفحه نمایش 5.2 اینچ AMOLED با رزولوشن 1080p و تراکم تصویر 423 پیکسل در هر اینچ دارد. نمایشگر این گوشی مشابه نمونه‌ای است که در گلکسی S5 سامسونگ شاهد آن هستیم. کیفیت این دو نمایشگر کاملا شبیه هم است. نور، کنتراست و بازتاب کم از جمله ویژگی‌های این نمایشگر هستند. از دیگر مشخصات مشترک S5 و R5 باید به ماتریکس PenTile با چیدمان الماس‌گونه اشاره کرد. این چیدمان کمک می‌کند تا نمایشگر وضوح بیشتری داشته باشد و تصویر شفاف‌تر باشد.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

رندر کردن رنگ‌ها نیز کاملا راضی کننده است و رنگ‌های کاملا خالص و طبیعی دیده می‌شوند. البته شفافیتی که در خانواده گلکسی سامسونگ شاهد آن هستیم را در این گوشی نمی‌توان پیدا کرد. نور نمایشگر در هر دو حالت 50 و 100 درصد بسیار عالی هستند. از این نظر می‌توان آن را با نمایشگرهای IPS مقایسه کرد.  
 
Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

عمر باتری

گوشی Oppo R5 باتری 2 هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری دقیقا مشابه نمونه‌ای است که گوشی رقیب یعنی، Gionee Elife S5.1 دارد. متاسفانه، میزان شارژدهی این گوشی آن طور که از آن انتظار داریم نیست. از نظر عمر باتری، در ردیف متوسط‌ها قرار دارد و در حالت مکالمه 3G خیلی بیشتر و سریع‌تر باتری خالی می‌کند. اما در حالت استندبای وضعیت بهتری دارد.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

به طور کلی، باتری Oppo R5 حدود 38 ساعت استفاده را دوام می‌آورد. اگر در طول روز از هر کدام از امکانات تماس تلفنی، پخش ویدئو و وب‌گردی  گوشی فقط یک ساعت استفاده کنید، تا یک روز و نیم دوام خواهد داشت.

عملکرد

گوشی هوشمند Oppo R5، نخستین گوشی‌ای است که جدیدترین تراشه کوالکوم یعنی اسنپ‌دراگون 615 را در خود دارد. این تراشه، معماری 64 بیتی و 8 هسته‌ای Cortex-A53 دارد (چهار هسته با سرعت 1.7 گیگاهرتز بعلاوه چهارهسته با سرعت یک گیگاهرتز) دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی، Adreno 405 است و دو گیگابایت نیز رم دارد.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

نمایشگر گوشی Oppo R5 رزولوشن 1080p دارد که برای تراشه رده متوسط این گوشی انتخاب مناسبی نیست. اما بدون شک، Adreno 405 از عهده کیفیت این نمایشگر بر می‌آید و کاربر مشکلی نخواهد داشت.

از نظر بنچ‌مارک، در تست GeekBench 3 عملکرد کلی دستگاه مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه نشان می‌دهد، بهترین گوشی از نظر عملکرد نیست اما بد هم نیست و انتظارات کاربران را برآورده می‌کند. از نظر کارکرد می توان Oppo R5 را با اچ‌تی‌سی One (M8) و Oppo N3 مقایسه کرد. 

کیفیت صدا

کیفیت صدای گوشی Oppo R5 چندان عالی نیست و نمی‌توان خیلی از آن تعریف کرد. در ضمن، سوکت 3.5 میلی‌متری هدفون نیز ندارد به این مفهوم که برای پخش صدا باید از میکرو یواس‌بی استفاده کرد که چندان جالب به نظر نمی‌رسد. شاید دلیل حذف این سوکت، حفظ باریکی بدنه است.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

از نظر کیفیت، خیلی هم بد نیست و وقتی آن را به آمپلی‌فایر خارجی وصل می‌کنید، صدای واضح، بلند و بدون نویزی دارد. با وصل کردن هدفون، کیفیت تقریبا خوبی دارد اما در پخش برخی از فرکانس‌ها کمی مشکل دارد و نمی‌تواند با کیفیت لازم آنها را اجرا کند. از نظر بلندی صدا، بلندگوهای این گوشی زیر حد متوسط قرار دارد. البته از یک گوشی بسیار باریک نباید بیشتر از این انتظار داشت.  
 
دوربین 13 مگاپیکسل

دوربین گوشی Oppo R5 را می‌توان اصلی‌ترین دلیل فروش آن دانست. دوربین این گوشی از همان فناوری گوشی‌های Find 7 و Find 7a استفاده می‌کند و حسگر آن سیموس سونی اکسمور IMX214 BSI 1/3.06" است. اندازه حسگر 13 مگاپیکسل است. لنز دوربین نیز دیافراگم F/2.0 دارد. دوربین قابلیت این را دارد تا با فناوری‌های HDR، پانوراما و حتی در حالت خام با کیفیت 25 مگاپیکسل عکاسی کند.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

دوربین دوم این گوشی، 5 مگاپیکسل است که برای برداشتن سلفی‌های با کیفیت بسیار مناسب است. رابط‌کاربری این دوربین دو ستون دارد. در ستون سمت راست، کلیدهای دوربین عکاسی، فیلم‌برداری و کلید میان‌بر گالری قرار دارد. در سمت راست نیز گزینه‌های مختلف عکاسی از جمله، پانوراما، Beauty، HDR، HD Picture، خام، تخصصی، ماکرو، اشلوشاتر و نرمال قرار دارند. در حالت Expert، می‌توان میران نور، سرعت شاتر، ISO، بالانس نور سفید و فوکوس دستی را تنظیم کرد.

کیفیت عکس

در مقایسه کیفیت عکس‌های دوربین Oppo R5 با دیگر گوشی‌های هم‌ردیف، باید گفت این دوربین عالی ظاهر شده است. همه جزئیات تصویر به خوبی دیده می‌شوند و رنگ‌ها کاملا خالص و دقیق هستند و کنتراست آنها نیز خوب است.
 
قابلیت فیلم‌برداری

گوشی Oppo R5 با قابلیت فیلم‌برداری 4K معرفی و تبلیغ شده است، اما در واقعیت این قابلیت را ندارد. کیفیت ویدئوهایی که این موبایل ضبط می‌کند، فول اچ‌دی با سرعت 60 فریم در ثانیه است. این دوربین با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه و رزولوشن 720p و سرعت 120 فریم در ثانیه نیز می‌تواند فیلم‌برداری کند. فیلم‌های این گوشی با جزئیات کامل ضبط می‌شوند و بالانس نور سفید و میزان رنگ‌ها نیز کامل است.
 
Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

تصاویر با نرخ بیت 10 مگابیت در هر ثانیه ضبط می‌شوند و صداها نیز با کیفیت 96 کیلوبایت در ثانیه و نرخ سمپلینگ 48 کیلوهرتز ضبط می‌شوند.
 
نتیجه‌گیری

کمپانی چینی Oppo با تولید گوشی R5 نشان داد که تا چه اندازه می‌توان روی کیفیت ساخت یک گوشی و زیبایی آن تاکید داشت. هر کاربری که این گوشی را ببیند، در همان نگاه اول عاشق آن می‌شود. این گوشی بدنه باریک و فلزی دارد که علاوه بر زیبایی و خوش‌دستی، کاملا هم مقاوم است و در برابر ضربه و خراشیدگی دوام خوبی دارد.

Oppo R5؛ موبایل 5 میلی‌متری

پردازنده جدیدترین مدل تراشه کوالکوم را در خود دارد که اسنپ‌دراگون 615 می‌باشد. نمایشگر آن نیز فناوری AMOLED دارد. به این مفهوم که نور، کنتراست، زاویه دید و تراکم تصویر آن عالی است و همه تصاویر با جزئیات کامل دیده می‌شوند. زیر نور آفتاب، کمترین بازتاب را دارد و محتویات نمایشگر به خوبی دیده می‌شوند.

به نسبت قیمتی که دارد، این گوشی زیبا یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید به شمار می‌رود.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 25772 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1394/01/08 تعداد مشاهده: 1873
سافت گذر