کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316128 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

10 ابزار معروف بازیابی کلمات عبور


به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله شبکه؛ برای محرمانه کردن سطح دسترسی به اطلاعات معمولا از کلمات عبور استفاده می‎شود تا تنها به افراد خاصی اجازه دسترسی به این اطلاعات داده شود. کاربران با استفاده از کلمات عبور پیچیده از اطلاعات شخصی خود محافظت می‎کنند. اما ابزارهای زیادی ساخته شده‎ که می‎تواند کلمات عبور را شناسایی و بازیابی کند. شما می‎توانید انواع مختلفی از نرم‌افزارهای دستیابی به کلمات عبور را در اینترنت پیدا کنید که برخی رایگان و بعضی دیگر تجاری هستند. در ادامه با بعضی از این ابزارهای دسترسی به کلمات عبور معروف که توسط کاربران حرفه‎ای امنیتی توصیه شده‎اند، آشنا خواهیم شد. این ابزارها غالبا برای افرادی مناسب هستند که رمزعبور خود را فراموش کردند یا می‌خواهند سطح قدرتمندی و غیرقابل‌نفوذ بودن سیستم را آزمایش کنند. هکرهای کلاه سفید از این ابزارها استفاده می‌کنند.

Aircrack

از Aircrack برای بازیابی کلمات عبور شبکه بی‎سیم استفاده می‎شود. این ابزار از بهترین الگوريتم‎های نفوذ شناخته شده استفاده کرده و بسته‎های کدگذاری شده را جمع آوری می‎کند. Aircrack تشکیل شده از مجموعه‎ای از ابزارهایی برای نفوذ به شبکه‎های 802.11 ، WEP و WPA است. این مجموعه از ابزارهايی مثل airodump ،aireplay ،aircrack ،airdecap برای دستیابی به پکت‎های منتقل شده در شبکه بی‎سیم استفاده می‎کند.

Cain and Abel

Cain and Abel یک نرم‌افزار دستیابی به کلمات عبور تحت ویندوز است که خیلی از کاربران حرفه‎ای امنیت سایبری از آن برای بازیابی کلمات عبور استفاده می‎کنند. این ابزار با استفاده از دایره لغات داخلی خود شبکه را تحت نظر قرار داده و کلمات عبور کد شده را رمزگشایی می‎کند. این نرم‌افزار قادر است با استفاده از فناوری‎های brute force و cryptanalysis حملات خود را انجام دهد و همچنین می‎تواند ارتباطات VoIP را ذخیره کند، کلمات عبور کش شده را بازیابی کند و پروتکل‎های ارتباطی را تجزیه تحلیل کند.

THC Hydra

خیلی از حرفه‎ای‎های امنیت سایبری وقتی قصد دارند با استفاده از حملات brute force به سرویس احراز هویت از راه دور نفوذ کنند؛ THC hydra را انتخاب می‎کنند. این ابزار می‎تواند از طریق کتابخانه واژگان داخلی خود به بیش از 50 پروتکل مختلف از جمله http, ftp, https, smb و چندین پایگاه داده به سرعت حمله کند.

Ophcrack

Ophcrack یک ابزار دستیابی به کلمات عبور ویندوز است، هر چند می‎توان آن را روی هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس نیز اجرا کرد. این نرم افزار شامل قابلیت‎های زیادی از جمله نفوذ LM و NTLM است. hash ها را هم می‎توان از طریق بازیابی SAM کد شده از پارتيشن ويندوز و هم نسخه live CD فراخوانی کرد.

Medusa

Medusa یک ابزار سریع، ماژولار و یک لاگ کننده brute force موازی است. این نرم افزار از بسیاری از پروتکل‎ها از جمله AFP ،cvs ،ftp ،http ،imap ،SSH  و غیره پشتیبانی می‎کند.

Fgdump

Fgdump ابزاری برای استخراج کلمات عبور NTLM  و LanMan ویندوز است. این نرم‌افزار قبل از شروع به کار سعی می‎کند آنتی ویروس سیستم را غیرفعال کند. بعد از آن pwdump ،cachedumpم(cached credentials dump) و pstgdumpم(protected storage dump) اجرا می‎شود. این ابزار همچنین سعی می‎کند تاریخچه کلمات عبور را در صورت موجود بودن غیرفعال کند.

L0phtCrack

L0phtCrack یک ابزار بازیابی کلمات عبور مخصوص پلتفرم ویندوز است که سعی می‎کند این بازیابی را با استفاده از توابع hash انجام دهد. این توابع هش را می‎توان از طریق ایستگاه کاری مستقل ویندوز، خدمات شبکه یا اکتیو دایرکتوری‎ها به دست آورد. این نرم‌افزار همچنین از چندین شیوه مختلف تولید کلمات عبور (کتابخانه لغات داخلی، brute force و غیره) استفاده می‎کند.

RainbowCrack

RainbowCrack یک ابزار نفوذ hash است که از حملات time-memory tradeoff در مقیاس وسیع استفاده می‎کند. یک نفوذ brute force متعارف تمام عبارات متنی ممکن را یک به یک امتحان می‎کند که برای کلمات عبور پیچیده کاری بسیار زمان‎بر است. در حالی که RainbowCrack  از شیوه  time-memory tradeoff برای انجام محاسبات استفاده کرده و نتایج را در جداولی به نام rainbow tables ذخیره می‎کند. هر چند انجام محاسبات روی این جداول هم مدت زیادی به طول خواهد انجامید اما RainbowCrack می‎تواند صدها بار سریع‎تر از شیوه نفوذ brute force عمل کند.

Brutus

Brutus یک ابزار رایگان بازیابی کلمه عبور است که تنها در پلتفرم ویندوز کار می‎کند. این نرم‌افزار برای بازیابی کلمه عبور از مجموعه دایره لغات برای نفوذ به خدمات تحت شبکه یا سیستم از راه دور استفاده می‎کند. Brutus از پروتکل‎های http ،pop3 ،ftp ،smb ،telnet ،imap و غیره استفاده می‎کند.

Wfuzz

Wfuzz یک ابزار نفوذ به شیوه brute force برای اپلیکیشن‎های تحت وب است. حرفه‎ای‎های امنیت سایبری از این ابزار برای پیدا کردن منابعی نظیر دایرکتوری‎ها، servletها، اسکریپت‎ها و پارامترهای GET و POST برای انواع مختلفی از شیوه‎های تزریق مثل SQL ،XSS و LDAP و پارامترهای داخل فرم‎ها مثل نام کاربری و کلمه عبور با استفاده از شیوه brute forcing  استفاده می‎کنند.

ابزارهای بازیابی کلمات عبور تنها به همین عناوین معرفی شده خلاصه نمی‎شوند و ابزارهای زیاد دیگری نیز برای این کار وجود دارند. اما پیشنهاد خیلی از حرفه‎ای‎های امنیت سایبری این است که برای بازیابی کلمات عبور از این ابزار استفاده شود.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 32781 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1395/04/11 تعداد مشاهده: 2400
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1395/04/13 11:05
خوبه بسیار عالی . هکر های کلاه سیاه از چه نرم افزارهایی برای هک و کرک استفاده می کنند؟