کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

آیا ویندوز ۱۰ ارزش به‌روزرسانی دارد؟

جدیدترین نسخه موجود برای ویندوز منتشر شده است که خیلی از افراد هنوز سردرگم این هستند که آیا باید از ویندوزهای قدیمی ۷ یا ۸٫۱ دست بکشند؟، تیم کلیک به چند موضوع مختلف اشاره می‌کند.

به گزارش سافت گذر به نقل ازکلیک- تیک‌تاک ساعت در حال چرخش و رسیدن به فردا است، فردایی که آخرین مهلت برای به‌روزرسانی ویندوزهای قدیمی به آخرین نسخه یعنی ویندوز ۱۰ است. حتما هنگام استفاده از ویندوز ۷ یا ۸ با پیام به‌روزرسانی به نسخه ۱۰ روبرو شده‌اید. در محتویات پیام نوشته شده است که ویندوز ۱۰ برای به‌روزرسانی رایگان است. این حرف کاملا درست است. اما تیم کلیک دلایل خاصی برای ردکردن پیشنهاد مایکروسافت دارد. نسخه‌ای که به عنوان رایگان در دسترس شما قرار می‌گیرد، نسخه‌ای است که تمام ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را به چالش نمی‌کشد و تمام بخش‌های آن در دسترس کاربران نیست. البته ویندوز ۱۰ در حال حاضر یکی از بی‌نقص‌ترین سیستم‌عامل‌های موجود برای نصب و استفاده شخصی است.

win 7/8 to 10

در این نسخه تمام ایرادات احتمالی که در نسخه‌های پیشین مشاهده می‌کردیم رفع و رجوع شده است. رابط کاربری آن ترکیبی از ویندوز ۷ و ۸ است که هم برای دستگاه‌های لمسی و هم غیرلمسی کاربرد دارد. این‌که سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کنید کاملا اختیاری است اما دلایل محکمه‌پسندی وجود دارد که ما به شما می‌گوییم: پیشنهاد را رد کنید. در زیر به ۱۰ دلیل خود اشاره می‌کنیم که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

ویندوز مدیا سنتر

media-center

ابتدا اجازه دهید در مورد نرم‌افزارهای رسانه‌ای و پخش صحبت کنیم. در ویندوز ۱۰ به صورت کامل دیگر مدیا سنتر ندارید. این نرم‌افزار در ویندوز۸ در تاریکی فرو رفت و تصمیمات جدی‌ در این‌باره گرفته شد. تصمیم نهایی بر این بود که مدیاسنتر حذف و به‌جای آن از نرم‌افزارهای جایگزین نظیر KodiPlex, و DVR workarounds استفاده شود. یک مورد دیگر در رابطه با پخش‌کننده دی‌وی‌دی (DVD playback) است که در ویندوز ۷ وجود داشت ولی در نسخه ویندوز ۱۰ این ویژگی موجود نیست و نرم‌افزار جایگزینی هم وجود ندارد. البته این موضوع زیاد حائز اهمیت نیست.

گجت

گجت

اگر شما طرفدار گجت (gadgets) و ویجت‌های (widgets) ویندوز۷ هستید باید بگویم که در ویندوز ۱۰ دیگر موجود نیست، که البته این چیز خوبی است زیرا خیلی از آن‌ها مشکلات امنیتی دارند و قابل اعتماد نیستند. چه در ویندوز ۷ باشید و چه در ویندوز ۱۰ پیشنهاد ما استفاده ار نرم‌افزار و ابزار جالب Rainmeter’s seriously slick interactive desktop software است.

سرویس ابری OneDrive

one drive

در ویندوز ۸٫۱ ویژگی جدیدی برای OneDrive به اسم placeholders معرفی شد. placeholders تمام فایل‌ها و پوشه‌های موجود در OneDrive را به شما در فایل‌سیستم ۸٫۱ نشان می‌دهد و فقط زمانی که فایلی را باز می‌کنید آن را بر روی پی‌سی دانلود می‌کند. این یک ویژگی عالی بود که به فایل‌های داخل OneDrive بدون دانلودکردن آن‌ها دسترسی داشتید. متاسفانه این گزینه در ویندوز ۱۰ دیده نمی‌شود، البته برخی زمزمه ها از روی کار‌امدن ویژگی جدیدی است که قرار است در این سیستم‌عامل جدید معرفی شود اما قطعی نیست. پس اگر طرفدار این ویژگی بوده‌اید فعلا از به‌روزرسانی رایگان دست بردارید.

Windows Update

windows-8.1-update

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اجازه کنترل دستی به‌روزرسانی‌ها را به کاربران نمی‌دهد و آن‌ها را به صورت پیش‌فرض دانلود و نصب می‌کند. پس برای کاربرانی که دوست دارند برخی به‌روزرسانی ها را نصب و برخی را نادیده بگیرند، این موضوع کمی آزارشان می‌دهد.

حریم خصوصی

privacy-100670197-orig

موضوع بحث‌برانگیز دیگری که وجود دارد این است که در ویندوز ۱۰ کارهای شما بیشتر از نسخه‌های پیشین مورد ردیابی قرار می‌گیرد. زمانی که در نصب اولیه تنظیمات سریع (express settings) را انتخاب کنید، این ویژگی ردیابی بیشتر از قبل نمایان می‌شود. دسنیار ویژه مایکروسافت، نوار جستجو و کورتانا، تمام اطلاعات شما را برای بهتر جستجوکردن به سرورهای مایکروسافت ارسال می‌کند. ویندوز استور (Windows Store)، اطلاعات شما را برای تبلیغات رهگیری می‌کند. هم‌چنین تایپ‌کردن، مکان، رفتارتان در مروگر ویندوز و برنامه‌هایی که نصب می‌کنید و … را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر منصفانه رفتار کنیم خیلی اطلاعات را برای مایکروسافت می‌فرستد. البته راه‌هایی برای غیرفعال کردن این فعالیت‌ها وجود دارد اما به صورت پیش‌فرض این اطلاعات فرستاده می‌شود چراکه مایکروسافت چنین اطلاعاتی را به قصد بهبود سیستم‌عامل می‌داند و آن را بخشی از حریم‌شخصی کاربران محسوب نمی‌کند.

تبلیغات

get-office-windows-10-pop-up-100670195-orig

 ویندوز ۱۰ فقط اطلاعات ویندوزاستور را برای هدف‌های تبلیغاتی الگوبرداری نمی‌کند، بلکه به‌صورت پیش‌فرض تبلیغاتی از خودش را برای شما ارسال می‌کند. شما مداوم تبلیغ آفیس و اسکایپ را مشاهده می‌کنید حتی اگر آفیس بر روی سیستم نصب شده باشد. در منوی استارت، ویندوزاستور تبلیغات نرم‌افزارهارا به شما نشان می‌دهد و …

به‌روز‌رسانی تهاجمی

windows-10-full-screen-prompt-100670199-orig

مایکروسافت در ماموریت خود خیلی پرتنش و تهاجمی رفتار کرده است. تبیلغات خود را از طریق پنجره‌های بازشو و در سیستم‌ترای ویندوز به نمایش می‌گذارد و مداوم در حال ایجادکردن تاکتیک‌های به‌روزرسانی است. فقط سیستم‌ترای نیست که از آن برای تبلیغ به‌روزرسانی استفاده می‌کند. مانند تصویر مشاهده می‌کنید که به‌صورت تمام صفحه کاربر را از کار خود باز می‌دارد و توجه کاربر را به به‌رزورسانی ویندوز۱۰ جلب می‌کند. خلاصه هرکاری می‌کند تا ویندوز ۷ یا ۸ خود را به ویندوز ۱۰ تبدیل کنید. ویندوز ۱۰ بسیار خوب و کارآمد است ولی اگر نسخه نهایی و پولی آن نصب شود بسیار عالی است. پیشنهاد به‌روزرسانی ویندوز تا فردا پابرجاست.

سازگاری نرم‌افزاری

windows-xp-mode-windows-7-100670207-orig

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از نرم‌افزارها سازگار با ویندوز ۱۰ نیستند همانند آفیس ۲۰۰۳ و نرم افزارهای قدیمی که برای اجرا بر روی ویندوز ۷ از حالت XP Mode استفاده می‌کردید دیگر در ویندوز ۱۰ امکان‌پذیر نیستند و اگر هم باشد شامل تمام نرم‌افزارها نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود قبل از نصب ویندوز۱۰ برای نرم‌افزارهای دلخواهتان در گوگل جستجو کنید و ببینید که نرم‌افزاهای مورد نظرتان سازگار با ویندوز۱۰ هستند یا خیر. از این طریق به‌روزرسانی راحت‌تر و امن‌تری می‌توانید داشته‌ باشید.

سازگاری سخت‌افزاری


about-64bit-windows-10-settings

حتما قبل از نصب ویندوز ۱۰ از نرم‌افزار Microsoft’s hardware compatibility tool استفاده کنید تا مشخص شود که پردازنده شما سازگار با ویندوز ۱۰ است. فقط کافی‌است این نرم‌افزار را در گوگل جستجو کرده، آن را نصب و اجرا کنید تا نرم‌افزار اطلاعات لازم را به شما بدهد. اما نکته قابل توجه این است که این نرم‌افزار کل سخت‌افزار شما را برای سازگاری بررسی نمی‌کند، مثلا یک مشکل سخت‌افزاری خیلی حاد، شناسایی پویشگرها و چاپگرهای قدیمی است. پس قبل از نصب ویندوز ۱۰، سازگاری تمامسخت‌افراهای موجود در کامپیوتر را با در گوگل جستجو کنید و صحت آن را مطمئن شوید.

تغییرات جدید

windows-10-samsung-laptop-100670200-orig
دلیل آخر باز می‌گردد به افرادی که در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و زیاد با تغییر رابط کاربری کنار نمی‌آیند. این موضوع برای افرادی که خیلی فنی و ماهر نیستند آزار دهنده است و اعمال ویژگی‌های جدید آن‌ها را در سردرگمی فرو می‌برد.

بله این موضوع درست است که ویندوز ۱۰ ستاره‌ای است در میان ویندوز‌های پیشین و تمام مسئولیت‌ها و خطاهای ویندوز ۸ را به دوش می‌کشد. برای کاربران حرفه‌ای که برایشان کورتانا و مرورگر ادج که جایگزین مرورگر قبلی شده است، یا این‌که منوی استارت شامل تعییرات جدی‌ شده است، فرقی در استفاده‌شان نمی‌کند. تکامل جدید در ویندوز ۱۰ آن‌قدر زیاد است که هر کسی با این موضوع نمی‌تواند کنار بیاید. آیا تغییرات ویندوز ۱۰ ارزش به‌روزرسانی را دارد؟، این سوال را باید از خود بپرسید که جزو کدام دسته هستید. افرادی هستند که به‌روزرسانی را انجام می‌دهند ولی به‌دلیل ناسازگاری و خو نگرفتن با سیستم‌عامل به نسخه‌های پیشین روی می‌اورند. پس شما جزو دسته‌ای باشد که می‌دانید چکاری انجام می‌دهید. اگر محیط کاری شما بر روی ویندوز ۷ یا ۸ است و اگر نمی‌توانید با ویژگی‌های جدید نظیر   Cortana، Windows Store، DirectX 12، virtual desktops منطبق شوید پس بهتر است در نسخه‌های قبلی بمانید. گذشته از این حرفا اگر به‌دنبال آخرین نسخه موجود ویندوز ۱۰ هستید در زیر لینک مربوط به آن را با دانلود رایگان قرار داده‌ایم. ضمنا ویندوز معرفی‌شده قابلیت بوت از طریق UEFI را دارا است.

دانلود آخرین نسخه ویندوز ۱۰

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33117 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: کلیک تاریخ خبر: 1395/05/09 تعداد مشاهده: 2670
کلید واژه ها: ,
سافت گذر