کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سواد رسانه‌ای به مسئولیت اجتماعی در کشور تبدیل شود

عضو هیئت علمی نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای در کشور ایران نوپا و جدید است، گفت: سواد رسانه‌ای در کشور باید به مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.


به گزارش سافت گذر به نقل ازایتنا؛ احسان پوری افزود: با توجه به رشد و توسعه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و فضای جدید اطلاع‌رسانی که شاهد آن هستیم، انسان امروزی را در آماج رسانه‌ها قرار داده و تعداد کانال‌های اطلاع‌رسانی و شبکه‌های ارتباطی به حدی رسیده که تمام زندگی ما را اعم از حریم خصوصی و اجتماعی دربرگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در این فضا تولید محتوا حجم وسیعی را دربرگرفته و برخلاف گذشته که عده‌ای صرفا تولید کننده و عده‌ای هم صرفا مصرف کننده بودند امروز مخاطبان هم می‌توانند قابلیت تولید هم قابلیت مصرف داشته باشند و با توجه به دسترسی نوین ارتباطی همه می‌توانند تولید کننده باشند، برهمین اساس نیاز است مخاطب امروزی آموزش‌هایی را ببیند و مهارت‌هایی را بلد باشد تا با مدیریت در برابر آماج این اطلاعات، وقتش را برای گزینش خبر و تشخیص اطلاعات درست از نادرست استفاده کند.

«سواد رسانه‌ای» یعنی دربرابر اثر رسانه‌ها منفعل نبودن
عضو هیئت علمی نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی تاکید کرد: سواد رسانه‌ای یعنی منفعل نبودن در برابر محتوا و اثر رسانه‌ها و اینکه تحت تاثیر این موارد قرار نگیریم و قابلیت تمیز و تشخیص داشته باشیم.
وی با بیان اینکه این مفهوم سواد رسانه‌ای را می‌توان در سطح مخاطب پی گرفت، ادامه داد: حتی در ابعاد بالاتر در حد تولید کنندگان محتوا و اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران رسانه قرار می‌گیرد و این موارد با توجه به دنیای امروز که دنیای اطلاعات است مطرح می‌شود.
پوری بحث سواد رسانه‌ای را در کشور بحث نسبتا جدیدی عنوان کرد و گفت: سواد رسانه‌ای در چند سال اخیر بیشتر مطرح و محتوای جدید در این باره تولید شده است؛ در این زمینه کاملا نوپا هستیم و اقدامی نکرده‌ایم در حالی که برخی کشورها سابقه سی ساله در بحث سواد رسانه‌ای دارند.

این کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال ایتنا که آیا این همایش ادامه‌دار و تاثیرگذار خواهد بود یا نه، اظهار داشت: به نظر من همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی بیشتر در جهت معرفی کردن این حوزه و در جهت ایجاد فضایی برای حمایت از محصولاتی که در این حوزه تولید می‌شود فعالیت خواهد کرد و اجتماعی از دست‌اندرکاران و متخصصان و افرادی که در این حوزه فعالیت حرفه‌ای می‌کنند و می‌خواهند در تولید علم، حوزه آموزشی و کاربردی وارد شوند، فراهم می‌کند و سعی دارد تا اثر مثتبی در این حوزه هم از لحاظ علمی و هم آکادمیک داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر این همایش چنین اقدام نکند، متاسفانه در حد اکثر همایش‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی که در حد کسب مقاله است و جلوتر نمی‌رود، خواهد ماند.
پوری تاکید کرد: برگزار کنندگان نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی اگر بتوانند این همایش را مرتب برگزار کنند و خروجی اثرگذاری در حد سواد رسانه‌ای کشور داشته باشند، خیلی موثر خواهد بود و البته سازمان‌های حمایتی و بخش خصوصی باید وارد شوند تا با یک برنامه‌ریزی منسجم و حمایت‌های مادی و معنوی بحث سواد رسانه‌ای به مسئولیت اجتماعی تبدیل شود.

استفاده از فضای ایجابی به جای سلبی در مواجهه با رسانه‌ها
عضو هیئت علمی نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با تاکید بر تبدیل شدن بحث سواد رسانه‌ای به مسئولیتی اجتماعی در کشور، تصریح کرد: با توجه به جو رسانه‌ای نیاز است این مسئولیت اجتماعی را ایجاد کنیم و اگر سواد رسانه‌ای در کشور به عنوان مسئولیت اجتماعی ایجاد شود به صورت روش ایجابی بجای روش سلبی بسیار مثمرثمرتر در مواجهه و نظارت بر رسانه‌ها خواهد بود.
پوری یادآور شد: باید تلاش کنیم سواد رسانه‌ای را بعنوان یک دستورالعمل ایجابی بالا ببریم و اگر دستورالعمل ایجابی روی کار بیاید دیگر چیزی به نام فیلتر و سانسور نخواهیم داشت و مخاطب خودآگاه می‌شود و خود او می‌تواند در این زمینه فعالیت مثبت داشته باشد.

به گزارش ایتنا، نخستین همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی با رسالت افزایش مسئولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای و با تأکید بر جایگاه و اهمیت «نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی-پژوهشی و ترویجی–کاربردی، دهم تا دوازدهم آبانماه(روز فرهنگ عمومی) برگزار می‌شود.

شایان ذکر است همزمان با برگزاری همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تهران، علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و شرکت در همایش تنها تا ۱۵ شهریورماه می‌توانند به نشانی اینترنتی saramad.ir مراجعه کنند.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33523 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: ایتنا تاریخ خبر: 1395/06/07 تعداد مشاهده: 1629
سافت گذر