کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316267 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ویندوز 10 پرو یا Home؛ کدام نسخه مناسب استفاده ما است ؟

هرچند بیش از یک سال از عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 می‌گذرد، با این حال این سیستم عامل در حال حاضر کمتر از 30 درصد بازار سیستم‌عامل‌ها را در اختیار دارد. در هر حال اگر  قصد دارید در آینده‌ای نزدیک  سیستم عامل دستگاه خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید، با ما در ادامه در فارنت همراه باشید تا تفاوت نسخه‌های مختلف آخرین سیستم عامل ردموندی‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.


windows-10-home-vs-pro

به کدام یک از نسخه‌های 32 یا 64 بیتی ویندوز 10 احتیاج خواهید داشت؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ پیش از آنکه تشخیص دهید کدام نسخه از ویندوز 10 برای شما کاربردی‌تر است، بایستی دریابید که سیستم مدنظرتان با کدام یک از ورژن‌های 32 یا 64 بیتی سازگاری دارد. بدین منظور و برای مشاهده System Information می‌توانید عبارت “System Information” را در منوی کورتانای ویندوز 10 جستجو نمایید.

در پنجره System Information می‌توان خلاصه‌ای از مشخصات سخت افزاری سیستم را دید. در این پنجره بر روی مشخصه Processor کلیک می‌کنیم تا مشخصات آن را ببینیم. اگر مقدار متناظر با Processor با عبارت X86 شروع شود، کامپیوتر دارای CPU یا پردازنده 32 بیتی است. اگر مقدار متناظر با Processor با عبارت ia64 یا AMD64 یا X64 آغاز شود، یعنی این کامپیوتر دارای CPU یا پردازنده 64 بیتی است.

علاوه بر این می‌توانید با رفتن به خط فرمان ویندوز با تایپ عبارت cmd در منوی کورتانا، در خط اول تنها کافی است عبارت “SET Processor” را تایپ کرده و سپس دکمه اینتر را انتخاب کنید. اگر مقدار متناظر PROCESSOR_ARCHITECTURE برابر با X86 بود، سیستم شما 32 بیتی است و در غیر این صورت از تراشه‌های 64 بیتی بهره می‌برد.


قابلیت‌های جدید و مشترک تمامی نسخه‌های ویندوز 10

کورتانا: مایکروسافت کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱، مایکروسافت بند و ویندوز ۱۰ است. این برنامه مانند سیری در سیستم عامل آی‌اواس اپل است. کورتانا منطقه‌ای است و صدای خود را می‌تواند با همهٔ زبان‌ها، فرهنگ و الگوهای گفتار مطابقت دهد و سازگار کند. کورتانا به تناسب نیاز کاربر خود را سازگار می‌کند و اطلاعات مربوطه را بر اساس منطقه مانند تیم‌های محلی، کسب‌وکار، سری‌های تلویزیون و… نمایش می‌دهد.

windows-hello

Windows Hello: قابلیت احراز هویت از طریق روش‌های بیومتریک از قبیل سنسور اثر انگشت و یا دوربین تشخیص چهره برای ورود به محیط ویندوز را Windows Hello می‌نامند. تا پیش از این صرفاً از قابلیت مذکور می‌توانستیم در جهت ورود امن به محیط سیستم‌عامل استفاده کنید و این در حالیست که در آپدیت سالانه ساز و کاری تعبیه شد تا بتوان از آن در جهت احراز هویت برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای یا ورود به اکانت وب‌سایت ها استفاده کرد.

Virtual Desktop: دسکتاپ مجازی یکی از بهترین ویژگی‌هایی هست که در ویندوز 10 اضافه شده است. اگر شما از سیستم‌عامل‌های مک یا لینوکس استفاده می‌کنید این قابلیت به شما در سازمان‌دهی محیط‌های مجازی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. دسکتاپ مجازی که در ویندوز 10 با نام Task View معرفی شده است که در نوار ابزار تسک‌بار قرار داده شده است. مایکروسافت در ویندوز 10 به جای استفاده بیشتر از سخت‌افزار دستگاه، با یک ترفند نرم‌افزاری مدیریت برنامه‌های در حال اجرا را آسان‌تر کرده است.

ie-vs-edge

مرورگر مایکروسافت اج: مایکروسافت اوایل سال گذشته در مراسم معرفی نسخه جدید ویندوز فون، از مرورگر جایگزین اینترنت اکسپلورر که قرار است به طور پیش‌فرض بر روی ویندوز 10 نیز قرار گیرد با نام رمزی اسپارتان رونمایی کرد. این مرورگر سبک که بعدها به مایکروسافت اج تغییر نام یافت، قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهره‌مندی از موتور رندر اختصاصی و امکان حاشیه‌نویسی لحظه‌ای اشاره کرد.

Windows Defender : ویندوز دفندر تعبیه شده در ویندوز ۱۰ چالاکی خوبی دارد و باعث کندی سرعت سیستم‌ نمی‌شود. طرز کار ویندوز دفندر نیز به این ترتیب است که در صورت پیدا شدن بدافزار، به کاربر در قسمت اعلان‌ها، اخطار داده می‌شود و هم‌زمان بد افزار در قرنطینه قرار می‌گیرد. بانک‌ اطلاعاتی ویروس‌های این ابزار امنیتی مایکروسافت نیز به صورت خودکار از طریق ویندوز آپدیت، به‌روزرسانی می‌شود.

Windows Firewall : ویندوز 10 علاوه بر قابلیت فوق، دارای دیوار آتش یا فایروال است که اتصالات اپلیکیشن ها و نرم‌افزارهای مختلف به شبکه اینترنت را مدریت می‌کند.


Windows 10 Home

ویندوز 10 هوم، بهترین نسخه از این سیستم عامل برای کاربران خانگی و اعضای یک خانه است که امکانات پایه و اساسی را در کنار امنیت بالا ارائه می‌دهد. امکان ساخت اکانت های مختلف، ساخت شبکه‌های داخلی متعدد و حتی استریم بازی‌های کنسول بازی ایکس باکس به واسط نرم‌افزار یونیورسال Xbox Live از دیگر قابلیت‌های نسخه خانگی ویندوز 10 محسوب می‌شود.

با خرید اکانت یک سال ویندوز 10 خانگی به مبلغ 120 دلار همچنین قادر خواهید بود به رایگان به نرم‌افزارهای Calendar, Mail, Maps, Movies & TV, و Photos دسترسی پیدا کنید. بدون شک Windows 10 Home، مناسب‌ترین نسخه از آخرین سیستم عامل ردموندی‌ها برای سیستم‌های استاندارد است که رابط کاربری شبیه به چیزی که پیش‌تر نیز از مایکروسافت شاهد بودیم را در اختیارتان قرار می‌دهد.


Windows 10 Pro

شاید بتوان ویندوز 10 پرو را نسخه ارتقا یافته توزیع خانگی دانست که به طور مؤثر و کار آمدی به مدیریت دستگاه‌ها و برنامه‌ها، حافظت از اطلاعات حساس تجاری و پشتیبانی از فناوری‌های تحت پردازش ابری  کمک خواهد کرد.

ویندوز 10 پرو  با توجه به امکاناتی نظیر رمزنگاری پیشرفته و remote desktop و پشتیبانی مرورگر اینترنت اکسپلورر شاید بیشتر مربوط به کاربران پیشرفته و همچنین شرکت‌های کوچک‌تر می‌شود. در سوی دیگر این نسخه، به مراتب به روز رسانی‌های امنیتی بیشتری را دریافت خواهد کرد و حتی از چند نرم‌افزار جانبی در این زمینه همچون Device Guard و Secure Boot بهره می‌برد. ناگفته نماند که استفاده کنندگان توزیع پرو ویندوز 10، همچنین قادر خواهند بود به صورت رایگان به روز رسانی‌های تجاری این سیستم عامل را که هزینه مدیریت و نگه داری می‌دهد را به صورت دائمی دریافت کنند و هم اینکه از ویندوز 10 پرو بر روی پی‌سی، لپ‌تاپ، تبلت و حتی گوشی هوشمند خود استفاده نمایند.


Windows 10 Enterprise

به طور کلی، ویندوز 10 اینترپرایز تمامی قابلیت‌های نسخه پرو این سیستم عامل را داشته، با این حال بنا به قابلیت‌های امنیتی و دایرکت اکسس، Windows To Go برای کاربران حرفه‌ای و اهالی کسب و کار سازمانی مناسب است.

این توزیع همچنین امکان دریافت به روز رسانی‌های امنیتی در کنار حفظ ساز و کار اصلی سیستم عامل را به همراه دارد. Windows 10 Enterprise علاوه بر این، قابلیت‌های مدیریتی پیشرفته‌تری نسبت به سایر نسخه‌ها خواهد داشت و  پشتیبانی آن از سوی مایکروسافت بالاترین اولویت را خواهد داشت. این نسخه همچنین برای محیط‌های آموزشی و حتی سازمان‌های اداری که امکان آموزش یک ابزار جدید برای تمامی کارمندان وجود ندارد بهینه شده است.

ویندوز 10 اینترپرایز در دو نسخه E3 و E5 قابل خرید خواهد بود که در کنار قابلیت‌های ذکر شده، مدل اول امکان نظارت مدیران بر سیستم‌های کارمندان را به همراه داشته و E5 نیز برای دستگاه‌های صنعتی نظیر خودپردازها کارایی دارد. علاوه بر این مایکروسافت نسخه‌ Enterprise ویندوز ۱۰ موبایل را ارائه می‌کند؛ این نسخه برای کسب و کارهای بزرگ ویژه‌ لاینس‌ دار کردن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ ها کاربرد دارد.

البته ناگفته نماند که مایکروسافت، توزیع مناسب مدارس و دانشگاه‌های ویندوز 10 را که از تمامی قابلیت‌های سازمانی نسخه اینترپرایز بهره می‌برد را هم تحت عنوان Windows 10 Education عرضه کرده که البته استفاده از آن با توجه به اختلاف قیمت لایسنس و تخفیف‌های اعمال شده، تنها برای مکان‌های آموزشی مجاز است.


Windows 10 IoT Core

کمتر شناخته شده‌ترین توزیع سیستم عامل ویندوز 10، IoT Core نامیده می‌شود. از آنجا که این نسخه به هیچ عنوان برای کاربران خانگی مناسب نیست، به بیان همین مطلب بسنده می‌کنیم که از Windows 10 IoT Core صرفا برای اتصال ابزارهای هوشمند می‌توان استفاده کرد. به نوعی این نسخه از ویندوز 10 را می‌توان پلتفرم اشیاء نوپای مایکروسافت بدانیم که به صورت رایگان قابل استفاده است.


به طور کلی اگر یک کاربر ساده هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از نسخه Home ویندوز 10 بوده که امکانات پایه و اساسی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در سوی دیگر اگر به ریموت دسکتاپ و اینترنت اکسپلورر نیاز دارید، می‌توانید از توزیع پرو استفاده نمایید و در نهایت اینکه اگر صاحب کسب و کار سازمان یافته‌ای هستید، بدون شک Windows 10 Enterprise به کارتان خواهد آمد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33832 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: فارنت تاریخ خبر: 1395/07/04 تعداد مشاهده: 2486
سافت گذر