کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316089 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

رمزنگاری اطلاعات در اندروید نوقا برخلاف ادعاها بی نقص نیست

رمزنگاری اندروید نوقا یکی از شعارهای تبلیغاتی آن است، اما ظاهرا آن‌طور که به نظر می‌رسد بی‌نقص نیست.

رمزنگاری اطلاعات در اندروید نوقا برخلاف ادعاها بی نقص نیست

به گزارش سافت گذر و به نقل اززومیت؛ رمزنگاری اطلاعات یا Encryption یکی از مباحث امنیتی است که در ۱۲ ماه گذشته، یکی از بحث‌های داغ دنیای فناوری بوده است. پس از حادثه‌ی تیراندازی در سن‌برناردینو و امتناع اپل از در اختیار گذاشتن اطلاعات رمزنگاری شده به FBI، این بحث به عنوان موضوعی اساسی در حفظ حریم شخصی کاربران مطرح شد. در زمان دعوای اپل و FBI، گوگل به عنوان یکی از حامیان اپل بیانیه‌هایی صادر کرد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که هنوز درصد زیادی از کاربران سیستم‌عامل موبایل گوگل یعنی اندروید، از نسخه‌های بدون رمزنگاری استفاده می‌کردند و البته هنوز هم درصد زیادی از کاربران از سیستم‌عامل مجهز به رمزنگاری محروم هستند.

گوگل در ادعاهای خود در مورد نسخه‌ی جدید اندروید یعنی اندروید نوقا، اعلام کرده بود قابلیت‌های رمزنگاری این سیستم‌عامل به‌طور کامل توسط متخصصان انجمن رمزنگاری بررسی شده‌اند. گفته شده است اندروید ۷.۰ نوقا از قابلیت رمزنگاری بر پایه‌ی فایل (File-Based Encription) پشتیانی می‌کند. نسخه‌ی قبلی یعنی اندروید مارشمالو،‌ تنها قابلیت رمزنگاری کل دیسک (Full Disk Encryption - FDE) را داشت. سیستم رمزنگاری استاندارد دیسک، به این صورت عمل می‌کند که در ابتدای بوت شدن، رمزی از کاربر درخواست می‌کند؛ پس از آن، یک تابع استخراج، کلید رمز را پردازش می‌کند و یک کلید رمزنگاری را به عنوان خروجی ارائه می‌دهد. در مواردی که نیاز به امنیت اضافه باشد؛ یک پردازنده‌ی کمکی فیزیکی،‌ وظیفه‌ی اجرا و کنترل این تابع را بر عهده دارد و یک سطح امنیتی بالاتر و محلی به دستگاه اضافه می‌کند. بنابراین، رمزنگاری به دو صورت عمومی یا روش فوق دقیق قابل اجرا است. روش فوق دقیق، همان روش بر پایه‌ی فایل است که گفته شده در اندروید ۷.۰ نوقا اجرا می‌شود.

سیستم رمزنگاری کل دیسک، عملیات را در سطح «سکتور دیسک» و سیستم رمزنگاری بر پایه‌ی فایل، این عملیات را در سطح «فایل‌» انجام می‌دهد و از کلیدهای مختلف در یک درایو استفاده می‌کند. عملیات رمزنگاری در این سیستم، کندتر از رمزنگاری کل دیسک است؛ اما رمزگشایی آن با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

استفاده از رمزنگاری کل دیسک در رایانه‌ شخصی و لپ‌تاپ‌، امری عمومی و مفید بود و به خاطر ارزان‌تر بودن، توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای رمزنگاری نیز از این سیستم استفاده می‌کردند. اما در گوشی‌های تلفن همراه که کاربر به‌ندرت آن‌ها را خاموش می‌کند؛ این روش، تقریبا ناکارآمد است. البته از لحاظ تئوری می‌توان عملیات رمزنگاری را در هر بار که قفل گوشی باز می‌شود انجام داد؛ اما از لحاظ عملی این کار باعث هنگ کردن گوشی می‌شود. به بیان دیگر اگر گوشی شما دزدیده شود و از روش رمزنگاری کل دیسک در آن استفاده کرده باشید؛ این روش در حفظ اطلاعات شما مفید نخواهد بود، مگر این‌که گوشی در حالت خاموش دزدیده شود.

به خاطر مشکلات ذکرشده، گوگل تصمیم گرفت از رمزنگاری بر پایه‌ی فایل در سیستم عامل خود استفاده کند؛ قابلیتی که آیفون از iOS 4 به آن مجهز بوده است. البته گوگل به خاطر محدودیت‌های فنی در توسعه‌ی اندروید، نمی‌تواند این قابلیت را به‌طور کامل در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. علاوه بر آن، حتی اگر گوگل توانسته باشد روشی برای اجرای کامل سیستم رمزنگاری بر پایه فایل ابداع کند، اپلیکیشن‌های قدیمی در هماهنگی با سیستم جدید مشکل خواهند داشت و نمی‌توانند فایل‌های خود را بازخوانی کنند.

به هر حال، سر‌سخت‌ترین طرفداران گوگل و اندروید هم به این نکته واقف هستند که این شرکت، هنوز در توسعه سیستم امنیتی قوی برای رمزنگاری اطلاعات با مشکل مواجه است و آن طور که مشخص است، اندروید نوقا نیز نمی‌تواند این مشکل را به‌طور کامل حل کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 34621 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1395/09/06 تعداد مشاهده: 2459
سافت گذر