کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316260 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

وجود اشیا ناشناخته بی شمار در اطراف کره زمین

به گزارش سافت گذر، گروهی از دانشمندان در مورد بررسی هر چه سریعتر اشیا اطراف کره زمین هشدار داده اند زیرا معتقدند که خطر برخورد آنها با یکدیگر وجود دارد.

فضا ناسا فضانورد

اشیا نزدیک زمین (NEOها) توده ها، سیارک ها، ستاره های دنباله دار و . . . می باشند که برخی اوقات امکان نزدیک شدن به سطح زمین را دارند.

یک تیم تحقیقاتی از سال 2013 تا 2016 این اشیا را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که تعداد آنها بیش از انتظار است. در واقع امکان دارد که هم اکنون هزاران عدد از آنها در حال نزدیک شدن به کره زمین باشند بنابراین داشتن آمار دقیقی از تعداد آنها امر بسیار مهمی به حساب می آید.

در 21 ژوئن، ناسا چگونگی آمادگی آمریکا برای مقابله با NEOهایی که در فاصله 30 میلیون مایلی کره زمین هستند مشخص کرد.

تعداد اشیا نزدیک زمین

به گزارش سافت گذر، مطالعه اخیر، در ژورنال فضانوردی 8 ژوئن به چاپ رسید و در آن مشخص شده بود بر اساس داده های جمع آوری شده در 2013 تا 2016، تعداد NEOها بیش از 17000 عدد می باشد. همچنین، به نظر می رسد 18000 عدد از این اشیا برای ما شناخته شده باشند. البته دانشمندان مرکز علوم فضانوردی هاروارد تخمین زده اند که تنها 18 درصد دیگر باقیمانده تا دیگر NEOها نیز شناسایی شوند.

دلایل زیادی برای ناشناخته ماندن این اشیا وجود دارد. یکی از این دلایل، تأخیر در گزارش پس از کشف NEOها می باشد.

محققان توضیح می دهند:(( از آنجایی که NEOها در حال حرکت می باشند، تیم هایی که آنها را بررسی می کنند نیز برای مشاهده آنها کار سختی در پیش دارند بنابراین گزارش مطالعه تیم های تحقیقاتی بین 2 تا 10 ساعت به تأخیر می افتد. اگرچه ممکن است این تأخیر جای دقیق اشیا را به خوبی مشخص کند ولی ممکن است در همین بازه زمانی تعداد آنها دو برابر شود. به علاوه، این تأخیر ممکن است به دلیل جابجایی همیشگی اشیا، نمایش آنها را با سختی رو به رو سازد)).

دلیل دیگر مربوط به تعداد نامشخص این اشیا، واضح نبودن NEOها می باشد که عملیات رهگیری آنها را سخت می کند. این اتفاق مشکل ساز است زیرا فرآیند شناخت و ناشناخته ماندن اینها را تحت الشعاع خود قرار می دهد. به علاوه، اشیا ناشناخته باید به صورت دقیق زیر نظر گرفته شوند تا جای آنها در مدار کره زمین مشخص شود.

به گزارش سافت گذر، تعداد نامشخص اشیا موجود در فضا سبب می شود که همیشه NEOها مورد بررسی قرار گیرند ولی پس از مدتی دوباره آمار آنها از دست انسانها خارج شود. ضمن اینکه همزمانی که بشر تعداد این اشیا را محاسبه می کند و معمولاً داده ها خود را نیز از دست می دهد، NEOهای جدیدتری پدید می آیند.

برنامه ناسا برای جلوگیری از پدید آمدن NEOها

ناسا اعلام کرده که هنوز شیء را در مدار زمین شناسایی نکرده که خطر برخورد با سیاره ما را داشته باشد. به علاوه، این آژانس فضایی اعلام کرده که برنامه ای برای بررسی این اشیا دارد. ناسا در برنامه خود، اقداماتی که انجام خواهد داد را شرح داده است.

به گزارش سافت گذر، ناسا از سال 1970 در حال بررسی NEOها می باشد و تا کنون 300000 از این اشیا کشف کرده که بیش از 40 متر اندازه دارند. ناسا همچنین می گوید که امکان مشاهده برخی از این NEOها اصلاً وجود ندارد.

از سال 1998، ناسا بیش از 96 درصد اشیایی که شناسایی کرده را یک خطر برای کره زمین پنداشته است.

البته علی رغم اعلام این سازمان هوایی مبنی بر نبود خطر برای کره زمین، می توانیم ادعا کنیم که ممکن است خطری وجود داشته باشد. برای مثال در ماه می، یک سنگ در فاصله 120 هزار مایلی کره زمین سقوط کرد که نزدیکترین فاصله برخورد با کره زمین را در 300 سال گذشته به ثبت رساند.




منبع: techtimes.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41931 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/04 تعداد مشاهده: 1526
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر