کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735260042 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316247 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی عکسبرداری در شب با گوشی هوشمند

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند یک مشکل دارند و آن هم این است که لنز آنها بسیار کوچک بوده و در شب به سختی می‌توان نور کافی پیدا کرد تا عکس‌های خوبی گرفته شود. البته برای پشت سر گذاشتن این چالش چند راهکار وجود دارد که امروز با آنها آشنا خواهید شد. با سافت گذر همراه باشید.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

چرا نور کم یک مشکل اساسی به حساب می‌آید؟

برای افراد مبتدی، امکان دارد سؤال باشد که چرا عکسبرداری در تاریکی بسیار سخت است. همان‌طور که در مقدمه نیز گفتیم، کوچک بودن لنزها یکی از دلایل اصلی می‌باشد. سایز قسمت حساس به نور اکثر سنسورها 15 تا 30 میلی‌متر مربع است که همین یک مشکل اساسی به حساب می‌آید. در مقایسه با لنزهای DSLR، این قسمت اشاره شده 30 تا 60 برابر بزرگ‌تر می‌باشد.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

در حالی که سنسورهای کوچک گوشی‌ها می‌توانند نور کمی را جمع کنند، ولی تراشه‌ها فوتون‌های بسیار کمی در تاریکی می‌گیرند. البته باز هم روش‌هایی برای پشت سر گذاشتن این معضل نیز وجود دارد.

از حالات شب استفاده کنید

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که حالت شب را به گوشی می‌آورند ولی صادقانه بگوییم که تقریباً هیچ‌کدام از آنها نتایج قابل‌قبولی از خود به جا نگذاشته‌اند. اما امروزه با معرفی گوگل پیکسل 3 و 3 ایکس ال، گزینه حالت شب به شکل قابل‌توجهی پیشرفت کرده است. Night Sight که در پرچمداران گوگل وجود دارد، سبب می‌شود در نهایت عکس‌های باکیفیتی بگیریم.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

Night Sight پرتوگیری را به حالات مختلف انجام می‌دهد و سپس تصاویر گرفته شده را با هم ترکیب می‌کند تا نتایج بهتری حاصل شده و نویز از بین برود. هوآوی نیز حالت مشابهی دارد که Night Mode نامیده می‌شود. البته بر اساس مقایسه‌های انجام شده، گزینه موجود در محصولات هوآوی نسبت به قابلیت Night Sight گوگل کیفیت چندان خوبی نداشت زیرا هوش مصنوعی کمی زودتر از انتظار فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حساسیت بیشتر

حتماً باید به عبارت ISO برخورد کرده باشید. برای گرفتن یک عکس شفاف در نور کم و به خاطر وجود سنسور کوچک، شما می‌توانید به سادگی حساسیت لنز به نور را بیشتر کنید. اپلیکیشن دوربین این کار را در حالت خودکار، بدون دخالت شخص کاربر انجام می‌دهد.

البته افزایش میزان ISO نیز باعث بروز خطا می‌شود که معمولاً به صورت نویز در عکس ظهور پیدا می‌کند. به طور خلاصه بگوییم: تصاویر گرفته شده در واقع بیش از حد نورانی خواهند شد.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

اگر گوشی شما اجازه نمی‌دهد میزان ISO را خودتان تنظیم کنید، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید آنها را دانلود نمایید که دارای تنظیمات بیشتری نیز هستند؛ مانند Camera FV-5 Lite برای اندروید و Pro Camera برای iOS.

نور بیشتر

برای نگه داشتن حساسیت لنز دوربین در مقدار کم، وجود نور بیشتر ضروری است. ممکن است عجیب به نظر برسد ولی می‌توانید این کار را با افزودن نور به سوژه مد نظر انجام دهید. برای مثال فلش LED یکی از این منابع نور است. بسیاری از گوشی‌های مدرن دارای چندین فلش LED هستند تا نور هنگام عکسبرداری را با نور محیط تطبیق دهد. این کار برای گرفتن تصاویر با کیفیت‌تر کارایی زیادی دارد.

البته LEDها نیز مشکلات خاص خود را دارند. مثلاً فلش زدن باعث از بین رفتن تمام سایه‌ها می‌شود که اغلب سوژه‌ها به صورت دو بعدی به نمایش در می‌آیند. بنابراین استفاده از این فلش‌ها باید تنها در مواقع ضروری صورت گیرد.

در بیشتر حالات، راهکارهایی وجود دارند که نور بیشتری فراهم کنند. برای مثال، اگر از یک شیء در حال حرکت عکس گرفتید، محل قرارگیری آن را تغییر دهید و یا وقتی تصاویر پرتره می‌گیرید، به سمت نزدیک‌ترین چراغ یا منابع نور بروید. کمی جابه‌جا شوید تا اطمینان حاصل نمایید که نور به صورت مستقیم به گوشی نمی‌تابد زیرا این کار باعث ایجاد سایه‌های متعددی خواهد شد.

مدت طولانی‌تر پرتوگیری

اگر نمی‌توانید نور اضافه کنید، باید به گوشی خود وقت بیشتری بدهید. مدت زمان بیشتر برای پرتوگیری به تلفن همراه اجازه می‌دهد سوژه را بهتر مشاهده کند بنابراین علاوه بر اینکه تصاویر شفاف گرفته می‌شود، تأثیرات دیگری نیز خواهد داشت مانند تار شدن هر چیزی که حرکت می‌کند. در بدترین حالت، تصاویر نامفهوم می‌شود ولی برخی اوقات خودروهای در حال حرکت را به هاله‌ای از نور تبدیل خواهد کرد.

برای افزایش مدت زمان پرتوگیری، شما باید از حالت دستی تنظیمات استفاده کنید که معمولاً pro mode نامیده می‌شود. این گزینه دارای آپشن‌هایی نظیر سرعت شاتر، مدت زمان پرتوگیری و . . . می‌باشد. اکثر گوشیها در حالت اتوماتیک با نهایت سرعت 1.10 ثانیه عکسبرداری می‌کنند. لازم به ذکر است که مدت زمان پرتوگیری بیشتر نیازمند این است که دست خود را ثابت نگه دارید وگرنه تصویر گرفته شده تار می‌شود. در این حالت قطارهای در حال حرکت به هاله‌ای زیبا از نور تبدیل خواهند شد.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

برای گرفتن تصاویر از جایی که توسط نور ماه روشن شده، شما به 30 ثانیه پرتوگیری نیاز دارید که در اکثر گوشی‌ها حداکثر مقدار موجود است. اگر در حالت پرتوگیری زیاد نیز تصاویر بیش از حد شفاف شدند، شما باید اطمینان حاصل کنید که حساسیت ISO به مقدار کم و یا به صورت اتوماتیک تنظیم شده است. اگر این کار نیز فایده‌ای نداشت، یا سوژه بیش از حد نورانی است و یا خودِ شما باید دست به کار شوید و تنظیمات را تغییر دهید.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

مطمئناً هنگام استفاده از زمان پرتوگیری طولانی‌تر، گوشی نباید حرکت کند. برای انجام این کار می‌توانید دستگاه خود را به چیزی تکیه دهید و یا از ابزارهای خاص بهره ببرید.

ابزارها

هر آن کس که به عکسبرداری در شب علاقه دارد، باید حداقل یک سه پایه داشته باشد زیرا گوشی‌های هوشمند نسبت به دوربین‌های دیجیتال سبک و فشرده هستند. لازم به ذکر است که قیمت این وسایل بسیار پایین بوده و جابه‌جایی آنها کار راحتی است.

عکسبرداری اندروید دوربین iOS عکسبرداری در شب

البته کناره‌های گوشی‌های سونی معمولاً صاف است بنابراین کاربران می‌توانند آنها را به راحتی و بدون نیاز به ابزارهای اضافه روی زمین قرار دهند.

خلاصه

شما حتی در شرایط با نور کم نیز می‌توانید تصاویر باکیفیتی بگیرید فقط کافی است به این نکته توجه داشته باشید که باید زمان بگذارید تا در این زمینه خبره شوید. با تنظیمات اپلیکیشن دوربین گوشی آشنا شوید و در نهایت آن‌قدر عکس بگیرید تا مهارت کافی را به دست آورید زیرا اگر در کنار خواندن مقالات بیشتر تمرین صورت نگیرد، هیچ‌گاه عکاس ماهری نخواهید شد.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43383 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/08/22 تعداد مشاهده: 1897
سافت گذر