کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316139 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

Meizu MX3؛ سرباز چشم‌بادامی‌ها

کمپانی آسیایی Meizu از نظر جهانی هنوز شهرت چندانی ندارد اما در حال پیشرفت است و برای کاربران داخلی کشور خود، برندی شناخته شده به حساب می‌آید. این شرکت چینی که تازه چند سال است وارد بازار رقابت‌ها شده است، سخت‌افزار خوب با قیمت عالی به کاربران خود ارایه می‌کند. نام Meizu شاید برای کاربرانی که قبلا با  گوشی‌های MX و MX چهار هسته‌ای کار کرده‌اند، آشنا باشد.  اما ما قصد داریم در این مطلب، افرادی که با این شرکت و محصولاتش آشنایی چندانی ندارند را با محصول جدید این شرکت چینی آشنا کنیم.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از برترین ها؛ این محصول، Meizu MX3 نام دارد و از نظر طراحی و امکانات مشابه MX اصلی است. اِم‌ایکس اصلی با پردازنده دو هسته‌ای با تراشه Exynos و صفحه نمایشی با رزولوشن 640×960 پیکسل عرضه شده بود که در این دوره از دنیای گوشی‌های هوشمند به هیچ وجه عالی نیست اما در ردیف ارزان‌قیمت‌ها خوب است. MX چهار هسته‌ای نیز همان طور که از نامش پیدا است تک‌خال این شرکت چینی است و پردازنده چهار هسته‌ای دارد. مدل MX3 نیز از همه آنها بهتر ظاهر شده و می‌خواهد دل کاربران بیشتری را ببرد.

جالب است بدانید MX اصلی رزولوشن رتینا آی‌فون 4 را دارد. تراشه داخلی آن Exynos است و باید گفت یک 5 اینچی بسیار با قدرت همچون گلکسی اس 4 سامسونگ است. 

سیستم‌عامل این گوشی Flyme است که به روش خاص خود کار می‌کند و می‌توان گفت نسخه بسیار ضعیف پلتفورم‌های اندروید و iOS است. این سیستم‌عامل بسیار ساده و واکنش‌پذیر است و از نظر طراحی همچون سیستم‌عامل اپل مینیمال و بدون منوی اپلیکیشن‌ است.



همه امکانات و بخش‌های این گوشی کاملا اختصاصی شرکت Meizu  هستند. به طور مثال، منوی اعلان رویدادهای گوشی فقط به اندازه تعداد نوتیفیکیشن‌ها باز می‌شود و تا پایین صفحه ادامه ندارد. صفحه اصلی نمایش را می‌توان به صورت عمودی قابل اسکرول کردن تغییر شکل داد. در ضمن دو صفحه نمایش کمکی نیز وجود دارد که می‌توان انواع ویجت‌ها، فولدرها و اپلیکیشن‌ها را در آنها به طور مرتب جای داد و استفاده کرد. کلید خازنی خانه را می‌توان یکی از مواردی دانست که Meizu از اندرویدی‌ها الهام گرفته است.

یکی از بهترین امکانات گوشی هوشمند Meizu MX3 ، تراشه Exynos 5 Octa آن است. این تراشه سرعت و قدرت بسیار عالی دارد و می‌تواند فعالیت‌های صفحه نمایش 5.1 اینچ با وضوح 1080×1800 پیکسل (فول اچ‌دی) با نسبت تصویر 15:9 را بدون هیچ تاخیر و اشکالی مدیریت کند.

داخل جعبه گوشی

جعبه گوشی‌های Meizus بسیار شیک و کامل هستند و داخل آنها انواع امکانات گوشی به چشم می‌خورد. اما در مورد گوشی MX3، با اینکه جعبه آن بزرگ‌تر است اما گویا لوازم جانبی کمتری داخل آن وجود دارد. Meizus فقط یک شارژر درون جعبه گذاشته است و حتی هدست نیز وجود ندارد.



شارژر به همراه آداپتور برق و کابل جداگانه یواس‌بی برای شارژ با کامپیوتر و انتقال داده عرضه شده است. مورد دیگری که در جعبه هست، وسیله‌ای عجیب برای باز کردن قاب پشت گوشی است. این وسیله باعث قفل شدن کاور پشت می‌شود.

این گوشی میکروسیم‌کارت می‌خورد و متاسفانه جایگاه کارت حافظه ندارد. یعنی نمی‌توان حافظه آن را ارتقا داد.



نمای 360 از Meizu MX3

گوشی هوشمند Meizu MX3، 9.1×71.9139  میلی‌متر اندازه دارد و بسیار شبیه گوشی G2 ال‌جی است. البته MX3 صفحه نمایش کوچک‌تری دارد. وزن دستگاه نیز 143 گرم است که برای یک گوشی 5 اینچی بسیار عالی و سبک به نظر می‌رسد.







طراحی و قابلیت استفاده

گوشی MX3 از نظر طراحی با مدل‌های پیشین تفاوت چندانی ندارد. هیچ قابلیت یا ویژگی خاصی نیز به طراحی آن اضافه نشده است که بتوان در اینجا به آن اشاره کرد. فقط می‌توانیم بگوییم شرکت چینی Meizu از گوشی‌های سونی اکسپریا Z و اچ‌تی‌سی وان برای طراحی MX3 الهام گرفته است.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که Meizu شدیدا سعی می‌کند تلفیقی از آی‌فون با پلتفورم اندروید را در گوشی‌های خود – به ویژه MX3 – پیاده کند. مورد خوب و جالب این گوشی، نسبت تصویر عجیب 15:9  آن است.

قاب جلویی گوشی همیشه مشکی است و رنگ‌های آن فقط در قاب پشتی تغییر می‌کنند. قاب عقب از پلاستیک ساخته شده است و Meizu پوشش نهایی بسیار درخشان روی آن اعمال کرده است. این گوشی تنوع رنگ زیادی دارد و هر کاربری با هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد.



در زیر صفحه نمایش، کلید خانه قرار دارد که فیزیکی، گرد و کوچک است و اطراف آن نور LED وجود دارد که هنگام استفاده روشن می‌شود. اگر بخواهیم باز با آی‌فون مقایسه کنیم، دقیقا همچون آی‌فون یک کلید ساده و کوچک در زیر صفحه نمایش دارد. با فشار و نگه داشتن این کلید می‌توانید صفحه نمایش را قفل کنید. برای باز کردن قفل نیز، فشار دهید نگه دارید و به سمت بالا بکشید.

از آنجا که این گوشی کلید سوئیچ میان برنامه‌ها ندارد، Meizu یک حالت لمسی از پایین صفحه نمایش برای آن در نظر گرفته است که نوار آیکون اپلیکیشن در حال اجرا را به سمت بالا می‌کشد. برای غیر فعال کردن نیز می‌توانید آن را به سمت بالا بکشید. با کشیدن نوار چندکار هم‌زمان در سمت راست، می‌توانید 5 کلید میان‌بر دیگر برای صفحه تعیین کنید.

صفحه نمایش گوشی MX3، هیچ نوع حاشیه‌ای ندارد و لب‌به‌لب قاب گوشی ساخته شده است. این کار همچون طراحی گوشی‌های ال‌جی است. البته همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم، Meizu MX3 از نظر اندازه و ظاهر همچون ال‌جی G2 است. G2 صفحه نمایش 5.2 اینچ با رزولوشن 1080×1920 پیکسل دارد اما MX3، 5.1 اینچ با رزولوشن 1080×1800 پیکسل است. تفاوت آنها بسیار کم است اما در مقایسه، گوشی هوشمند کره‌ای به چینی سرتر است. تفاوت دیگر آنها اینجا است که ال‌جی از کلیدهای لمسی روی صفحه در گوشی خود استفاده کرده است اما  Meizu لمس و حرکت مجزایی برای هر صفحه تعیین کرده است. البته می‌توانید تعیین کنید که همه کارهای گوشی در همه جای آن به صورت لمسی صورت بگیرند.



صفحه نمایش فول اچ‌دی با نسبت تصویر 15:9

صفحه نمایش گوشی هوشمند Meizu MX از نوع ال‌سی‌دی با رزولوشن 1080×1800 پیکسل و نسبت تصویر 15:9 است و تراکم تصویر 412 پیمسل در هر اینچ دارد. اندازه آن نیز همان طور که گفته شد، 5.1 اینچ می‌باشد.

رنگ‌ها کاملا خالص و طبیعی دیده می‌شوند. زاویه دید صفحه نمایش نیز خوب است و خیلی مشکل بازتاب نور ندارد.



از نظر ماتریکس RGB، زیرپیکسل‌های قرمز، سبز و آبی در وضعیت نرمال قرار دارند. کنتراست تصویر و نور و شفافیت آنها در نمایشگر Meizu MX3 خوب هستند. از نظر خوانایی زیر نور مستقیم آفتاب، باید بدانید در نورهای شدید نمی‌توان به درستی محتویات صفحه را دید اما اگر شدت نور کم باشد، نمایشگر بازتاب کمی نیز دارد و خوانا است. گوشی‌هایی همچون اپل آی‌فون 5 یا سامسونگ گلکسی نوت 3 زیر نور آفتاب بسیار خوانا هستند و محتویات آن کامل و واضح دیده می‌شود.

عمر باتری

باتری Meizu MX3 از نوع Li-Po و 2400 میلی آمپر ساعت است. میزان شارژدهی آن بین 12 تا 14 ساعت می‌باشد و می‌توان تا 40 ساعت به طور مداوم با آن موسیقی پخش کرد.



البته در مقایسه با رقبا، این باتری به پای گوشی‌های هوشمند و برتر بازار نمی‌رسد و در مواردی همچون وب‌گردی یا تماشای ویدئو، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. در حالت استندبای نیز فقط 36 ساعت دوام می‌آرد.



بنچ‌مارک

گوشی Meizu MX3، تراشه‌ای مشابه گلکسی S4 که پردازنده چهارهسته‌ای Cortex-A15 از ARM دارد، پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A7 روی تراشه Exynos 5410 Octa SoC دارد. سرعت 1.2 گیگاهرتز این پردازنده عالی است و همه فعالیت‌های گوشی را با کمترین تاخیر و اشکالی اجرا می‌کند.

این گوشی 2 گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 دارد.

پردازنده کنونی اپل که اسنپ‌دراگون 800 با تراشه 64 بیتی A7 است را می‌توان با تراشه Exynos 5 Octa این گوشی چینی مقایسه کرد. البته بدون هیچ شکی پردازنده اپل در صدر قرار دارد.

کارشناسان BenchmarkPi گوشی MX3 را در ردیف اچ‌تی‌سی وان و گلکسی S4 ساموسنگ قرار می‌دهند. Linpack نیز آن را از نظر پردازنده و حافظه همچون One X اچ‌تی‌سی، گلکسی اس 3 سامسونگ و نکسوس 4 می‌داند. شرکت دیگری به نام AnTuTu 4، گوشی چینی MX3 را از نظر پردازنده گرافیکی پس از ال‌جی G2، گلکسی S4، اچ‌تی‌سی وان، اچ‌تی‌سی وان X و نکسوس 4 معرفی کرده است.

دوربین

گوشی چینی Meizu MX3، دوربین 8 مگاپیکسل با رزولوشن بسیار عالی 3264×2448 پیکسل و فلاش ال‌ای‌دی دارد. اندازه پیکسل‌های این دوربین 1.4 µm است و دیافراگم f/2 دارد. فلاش ال‌ای‌دی برای تصویربرداری در محیط‌های کم نور بسیار عالی است. در حالت عکاسی هم کاربرد بدی ندارد.



اگر بخواهیم در مورد رابط کاربری دوربین صحبت کنیم، Meizu یک کلید شاتر مجازی برای عکاسی و شاتر کوچک‌تری در بالای آن برای فیلم‌برداری تعبیه کرده است. در حالت عکاسی، نسبت تصویر منظره‌یاب 4:3 و در حالت فیلم‌برداری، 16:9 است.

مقایسه کیفیت عکس

عکس‌های Meizu MX3 را می‌توان با کیفیت عکس‌های ال‌جی G2 و گلکسی S4 سامسونگ مقایسه کرد.

فیلم‌برداری فول اچ‌دی

تقریبا همه گوشی‌های هوشمند دنیا در حال حاضر می‌توانند با سرعت 60 فریم در ثانیه و کیفیت‌های 720p یا 1080p فیلم‌برداری کنند، برخی از گوشی‌ها با سرعت 120 فریم در ثانیه و کیفیت  720p فیلم می‌گیرند و برخی دیگر، ویدئوهای 2160p 4K ضبط می‌کنند. اما گوشی Meizu MX3، با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه می‌تواند فیلم‌برداری کند.

مقایسه کیفیت فیلم‌برداری

ویدئوهای Meizu MX3 را می‌توان با کیفیت فیلم‌های ال‌جی G2 و گلکسی S4 سامسونگ مقایسه کرد.

کلام آخر

Meizu، یک گوشی هوشمند زیبا یا قابلیت‌های خوب به خانواده اندرویدی‌ها اضافه کرده است. MX3 با نوآوری و خاص بودن خودش و البته صرف نظر از چینی بودنش، ویژگی‌های بسیار خوبی برای کاربران دارد. این اندرویدی همچون بقیه نیست و می‌توانید تجربه جدیدی از این پلتفورم داشته باشید.  پردازنده Exynos 5 Octa این گوشی سرعت و قدرت خوبی دارد و می‌تواند مخلوط Flyme و نسخه آب‌نبات ژله‌ای اندروید را به خوبی مدیریت کند. اگر چینی بودن محصول برایتان ناخوشایند است و شما را به این گوشی بدبین می‌کند، ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که  Meizu در حال پیشرفت است و رقبایی همچون هواوی و Xiaomi در بازار دارد. قیمت این گوشی چینی با این همه امکانات و گارانتی بین‌المللی، زیر یکصد دلار آمریکا است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 19488 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1392/12/01 تعداد مشاهده: 2286
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

حامد 1392/12/02 01:44
اگر زیر 200-300 تومنه 10تا ازش میخام هدیه تولد بدم بچه ها......................................
محسن 1392/12/01 09:11
قیمتش 418 دلار هست و نه یکصد دلار!!