کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چطور در ترمینال لینوکس، بازی کنیم؟!

امروزه تجربه‌ی بازی‌کردن، بسیار متفاوت از آن چیزی است که در 30 یا 40 سال پیش وجود داشت. نسل فعلی رایانه‌ها، کنسول‌ها و دستگاه‌های همراه، می‌توانند سطح‌بالاترین بازی‌های سه‌بعدی را با ویژگی‌های نظیر Shaders، Anti-Aliasing و... اجرا نمایند. اما زمانی بود که تنها بازی‌های نوشته-محور برای بازی وجود داشتند. اگر مایلید نوستالوژی‌های کودکی خود را زنده کنید، هنوز برخی از این بازی‌ها در دسترس شما هستند. این بار در ترمینال دستوری لینوکس!

اغلب بازی‌های قابل احترام نوشته-محور (Text-Based) از مجموعه بازی‌های BSD هستند. این بازی‌ها چندین دهه قبل به عنوان بخشی از توزیع BSD Unix نوشته شده‌اند. حالا شما می‌توانید در سال 2014، دوباره از بازی با آنها در لینوکس، لذت ببرید.

نکته: اگر نگوییم همه، لااقل اغلب این بازی‌ها می‌توانند روی هر توزیعی از لینوکس نصب شوند. در این آموزش، ما بر روی نصب این بازی‌ها بر روی توزیع محبوب اوبونتو تمرکز کرده‌ایم. اگر شما از این توزیع استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این بازی‌ها را از Package Manager خود نصب نمایید.

برای نصب مجموعه بازی‌های BSD در اوبونتو، از دستور ذیل استفاده کنید:

sudo apt-get install bsdgames

در مجموع 43 بازی در این مجموعه وجود دارد. این بازی‌ها عبارتند از:

Random, Gomoku, Caesar, Countmail, rot13, bcd, atc, number, boggle, quiz, morse, teachgammon, snake, snscore, pig, wargames, tetris-bsd, adventure, arithmetic, worms, hunt, canfield, battlestar, rain, robots, cribbage, dab, sail, wump, trek, phantasia, wtf, go-fish, monop, backgammon, worm, hack, ppt, primes, hangman, pom, cfscores, mille

این لیست از بازی‌های بسیار کلاسیک و معروف تشکیل شده است: adventure، یکی از اصیل‌ترین بازی‌های نوشته-محور و همانند نام آن، جذاب است. Worm، نسخه اصلی بازی معروف Snake است که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های نوکیا به حساب می‌آمد. Tetris-BSD، نسخه تحت ترمینال بازی قدیمی Tetris است. و Trek، یک بازی برای مجموعه‌ی تلویزیونی پیشتازان فضا (Star Trek) که در آن می‌بایست Klingons را بکشید (البته این بازی پیش از این مجموعه‌ی تلویزیونی تولید شود).

tetris-bsd

اگر مایلید که بازی Tetrisرا در ترمینال لینوکس بازی کنید، می‌توانید نسخه بهتری را از آنچه در مجموعه بازی‌های BSD وجود دارد، با نام Bastet نصب نمایید. برای نصب آن روی اوبونتو از این دستور استفاده کنید:

sudo apt-get install bastet

برای اجرای بازی نیز کلمه‌ی bastet را تایپ کنید.

bastet

اما بازی‌های نوشته-محور به مجموعه بازی‌های BSD یا Tetris ختم نمی‌شوند؛ موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند. نظر شما در رابطه با یک نسخه از سری بازی‌های کلاسیک مهاجمان فضایی چیست؟ اسم این بازی ninvaders است و با دستور ذیل می‌توانید آن را نصب کنید:

sudo apt-get install ninvaders

حرف n در ابتدای اسم این بازی نشان از این حقیقت دارد که این بازی با استفاده از کتابخانه‌ی ncurses نوشته شده است. این کتابخانه API را برای برنامه‌نویسان ارائه می‌دهد که بتوانند رابط‌کاربری نوشته-محوری را در قالب یک ترمینال مستقل، بنویسند.

ninvaders

اگر تصور می‌کنید بازی‌های معروفی مانند Temple Run یا Subway Surfer در گوشی‌های هوشمند، نوع و دسته‌ی جدید از بازی‌ها را خلق کرده‌اند، پس بهتر است کمی بیشتر فکر کنید! نظر شما در رابطه با بازی Moon-buggy چیست؟ در این بازی شما یک ماشین را در سطح ماه می‌رانید؛ در حالی‌که تلاش می‌کنید تا با پریدن، از برخورد با دهانه‌ی کوه‌های ماه جلوگیری کنید. این بازی هم قابلیت نصب بر روی اوبونتو را با استفاده از دستور ذیل دارد:

sudo apt-get install moon-buggy

moonbuggy

یکی دیگر از بازی‌های جذاب، بازی 2048 بود. این بازی که بر روی وب و گوشی‌های هوشمند نیز در دسترس است، برای یادگیری بسیار ساده خواهد بود؛ ولی برای حرفه‌ای شدن بسیار سخت! ایده‌ی این بازی، کشیدن کاشی‌های شماره‌گذاری شده در سطحی 4 در 4 است. دو کاشی که یکدیگر را لمس می‌کنند، ادغام می‌شوند. شما می‌بایست ادغام‌نمودن کاشی‌ها را آنقدر ادامه دهید تا کاشی با مقدار 2048 را بدست آورید. نسخه‌ی نوشته-محور این بازی نیز موجود است.

این بازی نیاز دارد تا از کد منبع خود ساخته شود که کار آنچنان پیچیده‌ای نیست. کافیست دستورهای ذیل را در ترمینال وارد کنید:

wget https://raw.githubusercontent.com/mevdschee/2048.c/master/2048.c
gcc -o 2048 2048.c

این دستورات ابتدا کد بازی را دانلود کرده و سپس آن را در پوشه‌ی جاری، می‌سازد. سپس برای اجرای آن، می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

./2048

2048.c

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21608 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1393/04/23 تعداد مشاهده: 2484
سافت گذر