کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با Sony Xperia Z3 Compact آشنا شوید

یکی از مواردی که هنگام خرید گوشی هوشمند برای بسیاری از کاربران مهم است، اندازه صفحه نمایش است. در ده سال گذشته، بیشتر گوشی‌ها کوچک بودند و نمایشگرهای کوچکی نیز داشتند. اما دوباره چند سالی است که تقریبا همه کمپانی‌ها به تولید گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ روی آورده‌اند. انگیزه رقابت از روی رزولوشن و واکنش‌پذیری به سمت اندازه تغییر کرده است.


به گزارش سافت گذر به نقل ازبرترین ها؛ سونی نیز در همین مسیر حرکت می‌کند و گوشی اکسپریا  Z3 خود را با صفحه نمایش 5.2 اینچ عرضه کرده است. از گوشی‌های رقیب آن نیز می‌توان به ال‌جی G3 با نمایشگر 5.5 اینچ یا سامسونگ گلکسی نوت چهار با صفحه‌نمایش 4.7 اینچ اشاره کرد. این اندازه‌ها نشان می‌دهند که تقاضای بازار برای اندازه گوشی‌های بزرگ زیاد شده است. حتی اپل نیز خود را به بازی تولید نمایشگرهای بزرگ وارد کرده است. آی‌فون 6 Plus این کمپانی نمایشگر 5.5 اینچ دارد.

Sony Xperia Z3 Compact

البته آی‌فون 6 اصلی از نظر اندازه خیلی با نسخه‌های پیشین فرق ندارد. نمایشگر آن 4.7 اینچ است.

با این مقدمه، می‌خواستیم بگوییم با اینکه گوشی‌های بزرگ طرفداران بسیاری دارند، اما نسخه‌های مینی یا کامپکت آنها نیز برای گروه دیگری از کاربران ارزش و اعتبار دارد. به همین دلیل، کمپانی‌ها تقریبا یک نسخه کوچک‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از گوشی‌های برتر خود را نیز تولید و عرضه می‌کنند. به طور مثال، سونی پس از گوشی اکسپریا Z3، نسخه اکسپریا Z3 Compact را عرضه کرده است. برای آشنایی با این گوشی با ما همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

سونی به طور کاملا واضح، اکسپریا Z3 Compact بسیار بهتر از نسخه قبلی (Z1 Compact ) طراحی کرده است. البته با اینکه در ابتدای مطلب گفتیم که نسخه‌های کامپکت نسخه‌های جمع‌وجور سردمداران هستند، اما این گوشی از این قاعده مستثنا است. یعنی صرفا نسخه کوچک شده اکسپریا Z3 نیست.

Sony Xperia Z3 Compact

زبان طراحی سونی، Omnibalance است که مخصوص خودش است. این زبان را در  Xperia Z3 شاهد بودیم. اما نسخه کامپکت اکسپریا Z3، بدنه فلزی ندارد و هر دو طرف گوشی، شیشه‌ای است. البته این جنس بسیار هم عالی است زیرا بدون اینکه بر وزن گوشی بیفزاید، چهره شیک و زیبایی هم به آن بخشیده است. از دیگر مزیت‌های اکسپریا Z3 Compact در برابر اکسپریا Z1 Compact همین بدنه شیشه‌ای است. قاب پشت بدنه مدل کامپکت گوشی اکسپریا Z1  از پلاستیک ساخته شده بود.

صفحه‌نمایش 4.6 اینچ با حاشیه کم

سونی اکسپریا Z3 Compact، صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی از نوع IPS دارد. این نمایشگر 4.6 اینچ اندازه دارد و از این لحاظ مشابه گوشی Z1 Compact است. اما خلوص رنگ‌های نمایشگر، کنتراست و نور آن در این نسخه بسیار بهبود یافته است. در نسخه سوم اکسپریا Z شاهد کمترین اشکالات نور و تصویری هستیم. راز این پیشرفت و تغییر اساسی وجود ال‌ای‌دی‌های Live Color است که در نمایشگرهای TRILUMINOS وجود دارند. این فناوری در موبایل‌های قبلی خانواده اکسپریا نیز استفاده می‌شد. فناوری Live Color LED فسفرهای سبز و قرمز را با ال‌ای‌دی‌های آبی ترکیب می‌کند تا نور شفاف‌تر و روشن‌تر تولید کند.

Sony Xperia Z3 Compact

عمر باتری

سونی اکسپریا Z3 Compact باتری بزرگ 2600 میلی‌آمپر ساعتی دارد. جا دارد اشاره کنیم باتری اکسپریا Z1 Compact، باتری 2300 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این گوشی با جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید یعنی 4.4.4  کیت‌کت عرضه شده است. همین 300 میلی‌آمپر ساعت باتری بیشتر تا 65 ساعت دوام گوشی را بیشتر می‌کند. باتری اکسپریا  Z3 کامپکت، در زمینه مرور وب و پخش ویدئو بسیار بهتر از گوشی‌های قبلی خانواده خود کار می‌کند. باتری این گوشی بالغ بر یکصد ساعت در حالت استندبای دوام دارد.

Sony Xperia Z3 Compact

اکسپریا  Z3 کامپکت، با یک بار شارژ تا 4 روز روشن می‌ماند. البته اگر روزی فقط یک ساعت مرور وب، تماس تلفنی و پخش ویدئو داشته باشید.

گزینه‌هایی که موجب کاهش باتری می‌شوند، وای‌فای، جی‌پی‌اس، بلوتوث، نور صفحه‌نمایش، سینک خودکار و اطلاعات زمینه است که تا اندازه زیادی عمر باتری را کم می‌کنند. اگر گیرنده‌های وای‌فای را قطع کنید، باتری شارژ بیشتری خواهد داشت.

بنچ‌مارک

سونی اکسپریا Z3 Compact تراشه اسنپ‌دراگون 801 از نوع MSM8974AC و چهار هسته Krait 400  دارد که با سرعت 2.5 گیگاهرتز کار می‌کنند. پردازنده گرافیکی این گوشی، Adreno 330 است. صرف‌نظر از دو گیگابایت رم (نسبت به 3 گیگابایت)، این گوشی مشخصات مشابه اکسپریا  Z3 دارد. سیستم‌عامل آن نیز جدیدترین نسخه کیت‌کت اندروید یعنی 4.4.4  است.

Sony Xperia Z3 Compact

در تست Geekbench 3، گوشی اکسپریا Z3 کامپکت، پردازنده آن رتبه خیلی بالایی کسب نکرده است. در میان جدول قرار دارد. در تست Basemark OS 2 نیز رتبه‌های متفاوتی در تست تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای دارد. تست Basemark 2 که به طور عمومی و کلی گرافیک و پردازنده را مورد بررسی قرار می‌دهد، این گوشی در رده خوبی دسته‌بندی شده است.

کیفیت صدا

سونی اکسپریا Z3 کامپکت، کیفیت صدای تقریبا خوبی دارد. با اتصال گوشی به آمپلی‌فایرهای خارجی، این گوشی رتبه خوبی کسب کرده است. میزان بلندی و کیفیت صدا خوب است. در مورد هدفون نیز کیفیت خوبی دارد. میزان بلندی صدا برای کاربر مناسب است. سیستم ضدنویز نیز دارد.

Sony Xperia Z3 Compact

دوربین 20.7 مگاپیکسل با پشتیبانی از ISO 12800

سونی اکسپریا Z3 کامپکت، دوربین 20.7 مگاپیکسل دارد. این همان دوربینی است که در گوشی موبایل اکسپریا Z1 نیز شاهد آن بودیم. این دوربین بارزولوشن 5248×3936 پیکسل (20.7 مگاپیکسل) در حالت تنظیمات دستی و 3264×2448 پیکسل (8 مگاپیکسل) عکاسی می‌کند. فلاش LED برای عکاسی در نور کم بسیار کاربردی است و این دوربین به آن مجهز شده است. خوشبختانه، گوشی جدید اکسپریا  Z3، حساسیت نوری 12800 دارد که کمک می‌کند تا کیفیت و وضوح عکس‌ها در محیط‌های کم‌نور و تاریک همچنان خوب باشد.

Sony Xperia Z3 Compact

گوشی اکسپریا Z3 Compact کلید سخت‌افزاری شاتر دارد. البته این کلید کوچک است و احتمالا برای بسیاری از کاربران استفاده دشواری خواهد داشت. مساله خوب و ارزشمند در مورد این است که از همان صفحه قفل نمایشگر می‌توانید با فشار این کلید به اپلیکیشن دوربین بروید و عکاسی کنید. همچنین می‌توانید در کمترین زمان ممکن، فیلم‌برداری را نیز آغاز کنید. این کلید برای عکاسی زیرآب نیز کاربردی است زیرا کلیدهای لمسی روی نمایشگر در این موقعیت‌ها چندان مناسب نیستند.

رابط‌کاربری دوربین دو ستون برای تنظیمات دارد. تنظیمات هر دو حالت عکاسی و فیلم‌برداری نیز یکی است. به این مفهوم که می‌توانید بدونتغییر مود، از عکاسی به فیلم‌برداری و برعکس سوئیچ کنید. در هر حالتی که باشید، کلید شاتر به گزینه دیگر تغییر فاز می‌دهد. یعن یدر حالت عکاسی، کلید شاتر حالت فیلم‌برداری را نشان می‌دهد. با انتخاب گزینه‌های عکاسی در پایین رابط‌کاربری، می‌توانید گزینه موردنظر را اعمال کنید. حتی برای داشتن گزینه‌های بیشتر، می‌توانید مودهای ساخته‌شده توسط خود سونی را نیز دانلود کنید.

فیلم‌برداری با کیفیت 4K

گوشی موبایل سونی اکسپریا Z3 Compact قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 2160p و سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. البته امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p نیز وجود دارد که با سرعت 60 فریم در ثانیه برداشته می‌شود. حتی کاربر می‌تواند با این دوربین صحنه آهسته نیز فلیم‌برداری کند. البته وضوح این تصاویر 720p خواهد بود. فیلم‌برداری HDR نیز در رزولوشن 1080p امکان‌پذیر است.

Sony Xperia Z3 Compact

فیلم‌هایی که کیفیت 4K (2160p) دارند با نرخ بیت 55 مگابیت در هر ثانیه ضبط می‌شوند. نرخ بیت صدای ویدئوها نیز 156 کیلوبیت در هر ثانیه است. در ضمن، میکروفون‌های آن قابلیت حذف نویز دارند که موجب می‌شود تا صداها واضح‌تر ضبط شوند.

کیفیت و وضوح ویدئوها بسیار عالی هستند و شاید بتوان گفت در مواردی حتی از عکس‌ها نیز بهتر هستند. البته تعادل نور سفید در این ویدئوها کمی به سمت قرمز کشش دارد که چندان خوب نیست.

کلام آخر

آخرین گوشی کامپکتی که سونی عرضه کرده بود، اکسپریا Z1 Compact بود و اکنون این کمپانی ژاپنی نسخه جدید از این گوشی‌های جمع‌وجور را روانه بازار کرده است. گوشی Z3 Compact با نسخه Z1 فرق چندانی ندارد. تغییرات خاص یا امکانات ویژه‌ای در این گوشی مشاهده نمی‌شود. فقط می‌توان به وضوح صفحه‌نمایش و عمر باتری آن اشاره کرد که بسیار بهتر از نسخه قبلی است.

Sony Xperia Z3 Compact

سونی نه تنها رزولوشن نمایشگر را بیشتر کرده است، بلکه کنتراست و زاویه دید آن را نیز  اصلاح کرده است و در زیر نور خورشید نیز خوانایی و وضوح بهتری پیدا کرده است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23588 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1393/08/21 تعداد مشاهده: 2391
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1393/08/21 17:20
خدای گوشی اندرویدیه سونی بهترین در بهترین گوشی