کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316133 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رقابت نفس گیر اپل، سونی و سامسونگ (2)

آی‌فون 6، سامسونگ گلکسی آلفا و سونی اکسپریا Z3 Compact از جمله اسمارت‌فون‌هایی هستند که با اندازه کوچک اما قابلیت‌های عالی وارد بازار شده‌‌اند تا به همه نشان دهند، هیکل بزرگ دلیل بر قدرت بیشتر نیست. این سه گوشی هوشمند، رسم همیشگی برتر بودن صفحه‌بزرگ‌ها را در هم شکسته‌اند و در این میان حسابی برای خودشان جولان می‌دهند.

به گزارش سافت گذر به نقل از برترین ها؛ در قسمت اول این مطلب، سخت افزار هر سه گوشی را مورد بررسی قرار دادیم و برگ برنده به اپل آی‌فون 6 تعلق گرفت. در این قسمت، صفحه نمایش و باتری آنها را در مقایسه می‌کنیم.


کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

صفحه نمایش

در این بخش، دو ال‌سی‌دی را در مقابل یک AMOLED داریم که هر سه تقریبا یک اندازه دارند. سامسونگ تنها شرکتی است که مصرانه نمایشگرهای گوشی موبایل‌ها را با فناوری AMOLED می‌سازد و قصدی هم برای تغییر این سیاست ندارد. گلکسی آلفا سامسونگ، نمایشگر 7/4 اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 720p دارد. تراکم تصویر این نمایشگر 312 پیکسل در هر اینچ است و ماتریکس آن نیز چیدمان الماس PenTile است که موجب شده است تا وضوح نمایشگر بسیار زیاد باشد.

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

نمایشگر هر دو گوشی آی‌فون 6 و سونی از نوع ال‌سی‌دی است. این ال‌سی‌دی‌ها هم فناوری IPS دارند که موجب می‌شود تا زاویه دید تصویر خوب باشد. در مقایسه با SuperAMOLED، ال‌سی‌دی‌ها نور بیشتر اما کنتراست کمتر دارند. در ضمن، گاهی به خلوص رنگ‌های آنها نیز می‌توان شک کرد.

آی‌فون 6 نیز صفحه نمایش 4/7 اینچ با رزولوشن 750×1334 پیکسل و تراکم تصویر 326 پیکسل در هر اینچ دارد.  البته ذکر این نکته ضروری است، اپلیکیشن‌هایی که این رزولوشن را پشتیبانی نمی‌کنند آن را به 640×1136 پیکسل کاهش می‌دهند. این مساله موجب کاهش نور و زنده بودن تصاویر می‌شود.

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

گوشی سونی اکسپریا Z3 Compact، صفحه نمایش کوچک‌تر و 6/4 اینچ با رزولوشن 720p دارد. تفاوت اندازه آنها در ظاهر بسیار کم و کمتر از 5 درصد است. سونی تنها گوشی هوشمند این مقایسه است که روی نمایشگر نیز کلیدهای کنترلی دارد. این مساله میان آن و دو گوشی دیگر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند زیرا این کلیدها حدود 8 درصد از فضای نمایشگر را اشغال می‌کنند. پیش از اینکه بخواهیم در مورد کیفیت عکس‌ها سخن بگوییم، اجازه دهید در مورد کاور حفاظتی روی نمایشگر حرف بزنیم. هر سه گوشی شیشه ضد خش و ضدضربه دارند. شیشه محافظ آی‌فون 6، لبه‌های گردی دارد که در حاشیه‌های منحنی بدنه گوشی به خوبی جا افتاده است. دو صفحه‌نمایش LCD نور بسیار خوبی دارند و می‌توانند 720 تا 740 نیت نور از خود منتشر کنند. اما بیشترین نور نمایشگر Super AMOLED، 450 نیت است.

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

عمق نور مشکی در هر سه نمایشگر در وضعیت مشابه قرار دارد. میزان کنتراست آنها نیز 1,200:1 است، البته گوشی اکسپریا زیر 1,000:1 کنتراست دارد. طبق روال همیشگی نمایشگرهای AMOLED، بیشترین و با کیفیت‌ترین کنتراست تصویر در میان این گوشی‌ها برای گلکسی آلفا سامسونگ است.

زیر نور خورشید، هر سه گوشی خوانایی تقریبا خوبی دارند. آی‌فون 6 از همه بهتر در این زمینه ظاهر شده است. البته با همه برتری، از نظر خوانایی محتوای نمایشگر زیر نور خورشید پس از گوشی‌های با آی‌فون 5 و گلکسی نوت 3 قرار دارد. نمایشگر Super AMOLED سامسونگ تا اندازه زیادی بازتاب نور را کم می‌کند. سونی اکسپریا  Z3 Compact اما باز مایه ناامیدی است. نمایشگر این گوشی زیر نور خورشید خوانایی لازم را ندارد.

در مورد رنگ‌هایی که این نمایشگرها نشان می‌دهند، باید گفت AMOLED سامسونگ اغراق زیادی در خلوص رنگ‌ها دارد. البته کاربر امکان تنظیم رنگ در سه حالت مختلف را دارد. سونی نیز امکان تنظیم تعادل نور سفید را به کاربر می‌دهد. بعلاوه؛ این گوشی گزینه‌های تقویت رنگ همانند X-Reality و Super-vivid نیز دارد.

با مقایسه تعادل نور سفید این گوشی‌ها،  آی‌فون 6 از همه بهتر است و تصاویر آن تناژ گرم دارند. پس از آن سونی اکسپریا Z3 Compact است که تا اندازه‌ای سرد به نظر می‌رسد. در آخر هم گلکسی آلفا سامسونگ است که به طور کلی، رنگ سفید آن به زرد تمایل دارد. با سویئچ میان تنظیمات رنگی گوشی می‌توان تا اندازه‌ای این مشکل را برطرف کرد. اما همچنان نور سفید در وضعیت متعادل قرار نمی‌گیرد.

در مورد زاویه دید گوشی‌ها باید گفت در آی‌فون 6 و گلکسی آلفا سامسونگ رنگ و کنتراست تصویر دست‌خوش تغییرات محسوس نمی‌شود. اما نمایشگر اکسپریا Z3 Compact در عرض رنگ یا کنتراست خوبی ندارد.

در انتها اشاره کنیم هر دو گوشی سامسونگ و سونی، حساسیت لمسی بالا دارند که حتی می‌توانید با دستکش نیز از نمایشگر گوشی استفاده کنید. سونی اکسپریا Z3 Compact نیز در عوض، قابلیت کلیک دوگانه دارد که موجب بیدار شدن نمایشگر می‌شود و به فشار کلید پاور نیازی ندارد.

برنده: آی‌فون 6

این گوشی شفاف‌ترین و خواناترین نمایشگر را دارد. رنگ‌ها کاملا طبیعی نمایش داده می‌شود و زاویه دید نمایشگر نیز عالی است. یعنی از هر طرف به آن نگاه کنید، نور، کنتراست یا رنگ نمایشگر دستخوش تغییر نمی‌شود. شیشه محافظ آن نیز از دو گوشی دیگر کیفیت بالاتری دارد.

عمر باتری

هر سه گوشی حاضر در این مقایسه، صفحه نمایش‌های کوچک دارند. این می‌توان برای آنها مزیت بزرگی محسوب شود. اما برخی از کاربران، عمر و میزان شارژدهی باتری از اندازه جمع‌وجور و باریک بودن بدنه برایشان مهم‌تر است. سونی اکسپریا Z3 Compact در میان این سه گوشی از هم تابلوتر است زیرا بدنه آن از دو مدل دیگر ضخیم‌‎تر است. اما در عین حال، ظرفیت باتری آن نیز زیاد است. باتری این دستگاه، 2600 میلی آمپر ساعت است که حدود 40 درصد بیشتر از باتری‌های 1810 و 1860 میلی آمپر ساعت گوشی‌های گلکسی آلفا و آی‌فون 6 عمر می‌کند.

باید اشاره کنیم نسخه‌ Exynos 5430 گلکسی آلفا سامسونگ در این بررسی مورد تست قرار گرفته است.

اپل، سخت‌افزار و نرم‌افزار آی‌فون 6 را طوری بهینه‌سازی کرده است که مصرف باتری کمی داشته باشد. گلکسی آلفا نیز در این مورد بی‌کار ننشسته است و نسبت به اینکه یک اندرویدی است اما مصرف باتری آن خیلی هم زیاد نیست. 

سامسونگ سعی کرده است گوشی گلکسی آلفا را طوری طراحی کند که تا 16 ساعت و 40 دقیقه مکالمه پشت‌سر هم را پشتیبانی کند. این میزان 3 تا 4 ساعت بیشتر از زمان مکالمه دو گوشی دیگر است. باتری گلکسی آلفا از نظر مکالمه یک ساعت بیشتر از آی‌فون 6 دوام دارد.

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

باتری سونی اکسپریا Z3 Compact در مورد مرور وب موجب حیرت است. این گوشی تا 15 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است و با یک بار شارژ می‌توانید بیش از یک شبانه‌روز با آن در اینترنت بچرخید و نگران تمام شدن باتری هم نباشید. این گوشی گزینه‌ای برای بهبود مصرف انرژی به نام Stamina نیز دارد. گلکسی آلفا نیز مشخصات مشابه دارد. اما آی‌فون متفاوت از این دو گوشی اندرویدی ظاهر شده است. 

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

باتری آی‌فون 6 حدود 10 و نیم ساعت مرور وب را پاسخ‌گوست. گلکسی آلفا دو ساعت کمتر از آن عمر می‌کند. این اعداد را دست‌کم نگیرید و این را بدانید که 8 ساعت و نیم عمر مفید باتری برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند مزیت بسیار عالی به‌شمار می‌رود. به طور مثال، ال‌جی G3 با یک بار شارژ، فقط 6 ساعت و 40 دقیقه شارژدهی دارد. 

کی گفته قد و هیکل مهمه؟! (2)

در پخش ویدئو، سونی اکسپریا Z3 Compact  حدود 15 ساعت استفاده را پاسخ‌گو است و از این لحاظ در صدر این بررسی قرار می‌گیرد. این در حالی است که گلکسی آلفا سامسونگ، فقط 8 ساعت دوام دارد و آی‌فون 6 نیز 5/9 ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند. 

باتری سونی اکسپریا Z3 Compact در حالت کلی حدود 101 ساعت دوام دارد. این رقم بسیار قابل تحسین است.

اپل ای‌فون 6 و ساموسنگ گلکسی آلفا نیز تقریبا عمر مشابه دارند.

برنده: سونی اکسپریا Z3 Compact

این گوشی تا چهار روز استفاده را دوام می‌آورد و کاربر می‌تواند در بسیاری از مواقع روی حمایت و همراهی آن حساب کند. اگر استفاده سنگینی از گوشی داشته باشید، این میزان به دو روز کاهش می‌یابد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24234 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: bartarinha.ir تاریخ خبر: 1393/10/01 تعداد مشاهده: 2481
سافت گذر
نظرات بینندگان

رضا 1393/10/02 14:34
به نظر من همین الان هم این شرکت ها ی نامبرده شده قادرند موبایل هایی با رم بسیار بالا و قطعات سخت افزاری قوی بسازن
مثلا خیلی راحت می تونن موبایل با رم 16 و پردازنده در حد لپ تاب بسازن
ولی این کار رو تدریجا انجام میدن جهت حفظ بازار و دریافت سود بیشتر
روحیه ی مصرف گرایی هم که تو مردم دنیا تقریبا نهادینه شده و همیشه دنبال جدیدترین ها و بهترین ها هستن
و این شرکت ها حد اکثر بهره برداری رو می کنن
هر از چند گاهی تو اینترنت میخونیم که مثلا عکس گوشی جدید سامسونگ گلگسی اس 6 لو رفت
سخت افزارش لو رفت صفحه نمایشش لو رفت با این کار تبلیغ می کنن
فلان گوشی که میخواد سال آینده بیاد چند عکس ازش مثلا لو میره!
....... 1393/10/01 18:20
سونی همیشه برتر بوده . حتی توی صحفه نمایش بازم بهتر از ایفون بوده