کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316109 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

IBM جزئیات بیشتری از تراشه قدرتمند Power9 ارائه کرد

کمپانی IBM سابقه‌ی درخشانی در حوزه‌ی طراحی و تولید تراشه‌ دارد. بارزترین جلوه‌ی قدرت تراشه‌های IBM‌ را باید در ابررایانه‌ی واتسون یافت که موفق شد در سال ۲۰۱۱ طی برنامه‌ی تلویزیونی Jeopardy، یک انسان را شکست دهد.

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ کمپانی IBM جزو قدیمی‌ترین نام‌های حوزه‌ی فناوری است که کارنامه‌ی بلند بالایی در حوزه‌ی تولید تراشه‌ها دارد. ابررایانه‌ی شناخته شده‌ی این کمپانی که واتسون نام دارد موفق شد تا در سال ۲۰۱۱ به لطف بهره‌گیری از تراشه‌های توسعه یافته توسط این کمپانی، یک انسان را در جریان برنامه‌ی تلویزیونی Jeopardy شکست دهد. Jeopardy یک برنامه‌ی تلویزیونی محبوب آمریکایی است که اطلاعات عمومی شرکت‌کنندگان در این رقابت به چالش کشیده می‌شود.

آخرین نسل از تراشه‌‌ی IBM با نام Power9 تولید شده و سال آینده راهی بازار خواهد شد. این تراشه سرعت پردازشی بالایی داشته و فناوری‌های به کار گرفته شده در آن‌‌ها تاکنون در هیچ تراشه‌ای به کار گرفته نشده است.

IBM Power9

IBM طی هفته‌ی جاری با برگزاری کنفرانسی در کاپرتینوی کالیفرنیا، جزئیات بیشتری از تراشه‌ی خود را ارائه کرد که در ادامه به شماری از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سرور‌های مبتنی بر Power9 بسیار قدرتمندتر از واتسونِ برنده‌ی Jeopardy خواهد بود

قدرت پردازشی تراشه‌ی جدید Power9 کمپانی IBM به اندازه‌ای بالا است که ابررایانه‌ها در مسابقاتی نظیر Jeopardy شکست ناپذیر می‌کند، مگر آنکه یک ابرقهرمان بتواند این ابررایانه را از نظر پردازش اطلاعات پشت سر بگذارد. تراشه‌ی Power9 از وجود ۲۴ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که قدرت پردازشی فوق العاده بالایی را برای انجام پردازش‌های پیچیده در اختیار ابررایانه‌ها قرار می‌دهد.

نکته جالب توجه در مورد در مورد قابلیت‌های این تراشه، تطبیق‌پذیری این تراشه‌ی پردازشی است، بطوریکه می‌توان انواع تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی (FPGA)، پردازنده‌های گرافیکی و تراشه‌های اختصاصی برای پردازش‌های خاص (ASIC) را به آن متصل کرد. این واحدهای پردازشی به ابررایانه‌های مبتنی بر Power9 امکان اجرای سریع‌تر و قدرت پردازشی بالاتر را در کاربردهایی نظیر ارتباط با پایگاه داده‌ها، یادگیری ماشین، پردازش گرافیکی و ارائه‌ی سرویس‌های وب در حجم بالا را می‌دهد.

Power9 تراشه‌‌ای به منظور استفاده در پی‌سی نیست

IBM تراشه‌های Power9 را در سرورهای تولید آمریکا که قیمتی قریب به ۶۰۰۰ دلار دارند، مورد استفاده قرار خواهد داد. نمونه‌های ارزان‌تر مبتنی بر این تراشه‌ی پردازشی توسط تولیدکنندگان چینی راهی بازار خواهد شد که سرورهای مبتنی بر معماری x86 را نیز با قیمت ارزان راهی بازار می کنند. IBM تا سال ۲۰۱۳ تراشه‌های سری Power خود را فقط در سرورهای تولید شده توسط خود مورد استفاده قرار می‌داد، حال آنکه از سال ۲۰۱۳ به این سو، بهره‌گیری از این سری تراشه‌های پردازشی از طریق OpenPower Foundation توسط سایر تولیدکنندگان قابل استفاده خواهد بود. IBM به منظور گسترش استفاده از تراشه‌هایش این امکان را فراهم کرده است.

هدف IBM‌ از اینکار رقابت با معماری x86 اینتل است که بازار سرور را در سیطره‌ی خود دارد. انتظار می‌رود تراشه‌های پاور ۹ این کمپانی در میانه‌های سال آینده‌ی میلادی راهی بازار شده و هر دو پلتفرم یونیکس و لینوکس را پشتیبانی کند.

فناوری های جدید در Power9

پردازنده پاور ۹ جدید در حوزه‌هایی نظیر یادگیری ماشین به وجود پردازنده‌های کمکی نیاز خواهد داشت، از این‌رو IBM باس اسلات‌های متعددی را برای اتصال با انواع مختلف کامپوننت‌ها در نظر گرفته است. Power9 اولین تراشه‌ای خواهد بود که از رابط PCI-Express 4.0با پهنای حداکثری ۱۶ گیگاترنسفر در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند. نرخ انتقال این رابط جدید دو برابر PCI-Express 3.0 است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در Power9 برای اولین بار از NVLink 2.0 پشتیبانی می‌شود که پهنای باندی ۲۵ گیگابیت در هر ثانیه را برای ارتباط با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به وجود اینترفیس CAPI 2.0 چند منظوره برای اتصال با FPGA، ASIC و حافظه‌های جدید PCM‌ اشاره کرد. 

IBM گواهی استفاده از معماری Power9 را نیز ارائه می‌کند

IBM‌ در نظر دارد تا گواهی استفاده از معماری تراشه‌‌ی Power9 را در اختیار کمپانی‌هایی قرار دهد که پردازنده‌های اختصاصی خود را طراحی و تولید می‌کنند، از این‌رو انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد پردازنده‌هایی باشیم که از معماری Power9 استفاده می‌کنند، اما ساخت IBM‌ نیستند. یکی از کمپانی‌هایی که احتمال می‌رود این پردازنده‌ها را تولید کند، Suzhou Powercore Technology است.

Power9 در دل سرورهای پروژه‌ی OpenCompute قرار می‌گیرد

در حال حاضر برای استفاده از پردازنده‌های پاور ۹ در شماری از سرورها برنامه‌ریزی شده است. سرور Zaius طراحی شده توسط گوگل و Rackspace از جمله‌ی این سرور‌ها هستند که جزو سرورهای پروژه‌ی OpenCompute هستند. پروژه‌ی مورد نظر با هدف اشتراک‌گذاری طراحی دیتاسنترها و سرورها میان کمپانی‌هایی نظیر گوگل، فیسبوک، اپل، سیسکو، مایکروسافت، سیگیت و شمار دیگری از کمپانی‌ها راه‌اندازی شده است.

پردازنده‌های سری پاور IBM‌در میان متخصصان سخت‌افزار در سازمان‌های مالی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. Power9 در ابررایانه‌ی Summit نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قدرت پردازشی ۲۰۰ پتافلاپس دارد. این ابررایانه‌ی در سال ۲۰۱۸ کار خود را در آزمایشگاه ملی Oak Ridge آغاز کرده و در خدمت وزارت انرژی آمریکا خواهد بود.

با توجه به اینکه کمپانی ARM نیز معماری جدید خود را برای استفاده در سرورها و ابررایانه‌ها معرفی کرد، از این‌رو کمپانی اینتل با رقبای بسیار کاربلدی در حوزه‌ی سرورها و ابررایانه‌ها دست و پنجه نرم خواهد کرد. باید دید که رقابت بین این کمپانی‌ها چه نتایجی را در پی خواهد داشت.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 33444 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1395/06/03 تعداد مشاهده: 2180
اخبار مرتبط
سافت گذر