کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی تشخیص اپلیکیشن جعلی در گوگل پلی استور

بارها و بارها خبرهایی منتشر شده که تعدادی اپلیکیشن به دلایل امنیتی از گوگل پلی استور حذف شده‌اند و حتی در خودِ سافت گذر نیز چندین بار به آنها اشاره کرده‌ایم. دلیل این اتفاق، تعداد زیاد نرم‌افزارهای جعلی و بدافزارها می‌باشد که اگرچه گوگل به سرعت با این اپلیکیشن‌ها مقابله می‌کند ولی تعداد روزافزون آنها سبب شده این غول دنیای تکنولوژی نیز کم بیاورد. به همین دلیل، در این مقاله سعی شده به شما آموزش دهیم که چگونه یک بدافزار را از یک نرم‌افزار سالم در گوگل پلی استور تشخیص دهید. با سافت گذر همراه باشید.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

در گذشته چنین بود که اگر ویژگی جدیدی در گوشی خود می‌خواستید، به گوگل پلی استور می‌رفتید و اپلیکیشن مورد نظر را دانلود می‌کردید ولی حالا با اقدامات کلاهبرداران، توسعه‌دهندگان می‌توانند نرم‌افزارهایشان را ارتقا داده و حتی نمره مثبت بگیرند. خودِ گوگل نیز معمولاً از روش‌های مشابه تکنیک‌های آنتی ویروس‌های رایانه‌ها استفاده می‌کند که تشخیص دهد آیا فلان اپلیکیشن صلاحیت حضور در گوگل پلی استور را دارد یا خیر. سپس چنان‌چه یک هشدار داده شد، مشکل نرم‌افزار به توسعه‌دهنده ارجاع داده می‌شود.

الگوریتم به کار رفته توسط گوگل اطمینان خاطر می‌دهد که 99 درصد بدافزارها اصلاً به دست کاربران نمی‌رسند زیرا شیوه‌های تشخیص نسبت به گذشته هوشمندتر شده‌اند. در حال حاضر این الگوریتم‌ها می‌توانند حساب‌های کاربری جعلی، محتوای غیراخلاقی و بدافزارها را شناسایی کنند.

سازندگان بدافزارها بهتر دسته‌بندی می‌شوند

در سال 2017، SoniSpy اعلام کرد که تولیدکنندگان بدافزارها و شبکه‌ها، به گوگل پلی استور از همه طرف حمله کرده‌اند. خودِ گوگل نیز حالا فیلترهای خاصی را برای ایجاد حساب کاربری برای توسعه‌دهندگان اعمال کرده است که همین سبب شده تا بیش از 100 هزار برنامه از گوگل پلی استور حذف شوند. البته هنوز راه‌هایی وجود دارد که تولیدکنندگان بدافزار وارد این مرجع برنامه‌های اندرویدی شوند. در سال 2018، نیم میلیون کاربر بدافزارهایی با عنوان بازی‌های رانندگی دانلود کرده‌اند.

اما چگونه باید بدافزارها را تشخیص دهیم؟

نرم‌افزارهای فلاش لایت؛ مظنون‌های اصلی

برخی اپلیکیشن‌ها واقعاً پتانسیل بد بودن را دارند که از آن جمله می‌توانیم به نرم‌افزارهای فلاش لایت اشاره کنیم. کاربران معمولاً پیش از نصب یک برنامه، از دسترسی‌های آن آگاه می‌شوند هرچند کمتر کسی به آنها توجه می‌کند. چندی پیش، اپلیکیشن‌های فلاش لایت می‌خواستند SMS به کاربران ارسال نمایند که بسیاری از افراد این درخواست را پذیرفتند و در تله گرفتار شدند زیرا بعدها پیام‌هایی برای کاربران ارسال می‌شد که می‌توانستند به نفع توسعه‌دهندگان، پول جمع‌آوری نمایند.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

امروزه نیز اکثر اپلیکیشن‌های فلاش لایت تنها به دسترسی به دوربین نیاز دارند. این کار کاملاً منطقی به حساب می‌آید زیرا اگر قرار است یک نرم‌افزار فلاش لایت چراغ LED را روشن کند، می‌تواند بدون هیچ دردسری دوربین را اجرا کرده و فلاش را روشن نماید. در این بین، کاربران زیادی اصلاً نمی‌دانند چنین چیزی وجود دارد. برای اینکه این قابلیت را غیرفعال کنید، به تنظیمات سریع گوشی بروید و با لمس آیکون فلاش لایت، آن را خاموش نمایید.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

اگر شما یک نرم‌افزار فلاش لایت نصب کردید، احتمال سوءاستفاده از گوشی وجود دارد. تبلیغ در برنامه‌ها تا حدودی قابل تحمل است ولی ارزشی که اپلیکیشن ارائه می‌دهد، باید با تبلیغاتی که در آن می‌شود، مطابقت داشته باشد.

نرم‌افزارهای افزایش سرعت و تمیز کننده؛ کم کاربرد و پردردسر

اگر حافظه گوشی پر است، سرعت آن کم شده یا وای‌فای به خوبی کار نمی‌کند، راهکارهایی وجود دارد که چنین مشکلاتی را رفع نمایید بنابراین اپلیکیشن‌هایی تحت عنوان تمیز کننده، افزایش دهنده سرعت، پاک کننده مموری و . . . هیچ کاربرد خاصی ندارند پس دنبال این برنامه‌ها در گوگل پلی استور نگردید. تولیدکنندگان چنین اپلیکیشن‌هایی، روش‌های زیادی برای ساخت نرم‌افزارهای بی‌فایده و برخی اوقات مشکل‌ساز دارند.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

اپلیکیشن‌های افزایش دهنده سرعت به راحتی از طریق گوشی شما درآمدزایی می‌کنند. آنها از هر روشی استفاده می‌کنند تا بگویند باتری موبایل شما را بهبود می‌بخشند. برای مثال، Cheetah Mobile توانست چند صد میلیون دانلود را به خود اختصاص دهد ولی حتی خودِ مدیر این کمپانی نیز اقرار کرده که این نرم‌افزار اصلاً کارایی خاصی ندارد.

دلیل چنین اتفاقی این است که اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند معجزه کنند. سیستم عامل اندروید اصولی دارد که می‌گوید هیچ نرم‌افزاری نباید در امور سیستمی دخالت کند.

به هر حال، عملکرد ضعیف و سرعت پایین گوشی، به خاطر مصرف انرژی بیش از حد گوشی است. در چنین شرایطی، شما باید اپلیکیشن مشکل‌ساز را شناسایی و آن را لغو نصب نمایید.

اپلیکیشن‌های جایگزین؛ به وجود آوردن مشکل

وقتی می‌خواهید بازی‌هایی نظیر Solitaire، Tetris یا Bubble Poppers را پیدا کنید، تقریباً غیرممکن است که بتوانید از طریق ابزارهای جستجو گوگل پلی استور آنها را بیابید زیرا:

1) امکان مخفی‌سازی اپلیکیشن‌های دارای خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغات وجود ندارد

2) امتیاز دریافت شده اعتبار ندارد به دلیل اینکه به راحتی می‌توان با چند کلیک آنها را افزایش داد

3) خیلی کم پیش می‌آید که یک اپلیکیشن توضیح دهد چرا به فلان قسمت گوشی دسترسی دارد

4) نمی‌دانیم که خریدهای درون برنامه‌ای فقط یک بار اتفاق می‌افتد یا چند بار رخ خواهد داد

5) همه نرم‌افزارها، آن سرویسی که باید و شاید را ارائه نمی‌دهند

6) اکثر نرم‌افزارها تنها سیستمی بی‌فایده دارند

اکثر گیمرها وقتی یک بازی را دانلود و در چند ساعت اول بازی می‌کنند، برای خرید سرویس‌های مختلف وسوسه می‌شوند. در این بین برخی نرم‌افزارها با یک بار پرداخت دست از سر کاربر برمی‌دارند ولی برخی دیگر بارها و بارها جیب افراد را خالی می‌کنند.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

بررسی کنید و ببینید نرم‌افزارها چه اجازه‌هایی دارند

از آن جایی که اپلیکیشن‌های جعلی روزبه‌روز در حال هوشمندتر شدن هستند، باید ببینید آنها به چه تنظیماتی دسترسی دارند. نیازی به کارشناس بودن در این زمینه نیست. برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی و سپس برنامه‌ها بروید و ببینید نرم‌افزار مربوطه چه‌قدر داده و حافظه پنهان مصرف می‌کند و چه مقدار رم توسط آن اشغال شده است. ضمن اینکه دسترسی‌های آن را نیز بررسی کنید. روشن کردن داده‌ها نشان خواهد داد که آیا این برنامه از اینترنت پس‌زمینه استفاده می‌نماید یا خیر. همچنین اگر یک بازی آفلاین دارید و از اینترنت پس‌زمینه بهره می‌برد، به آن نرم‌افزار مشکوک شوید. البته این روش برای تشخیص بدافزارها چندان معتبر نیست ولی بهتر است همیشه از دسترسی‌های نرم‌افزارهای مختلف آگاه شوید.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

یک اپلیکیشن خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک نرم‌افزار خوب، به صورت واضح و روشن به شما توضیح خواهد داد که آیا باید برای خدمات آن پرداختی صورت گیرد یا خیر. در گوگل پلی استور و در کنار دکمه دانلود، گزینه‌ای به نام In-app purchase (خرید درون برنامه‌ای) به چشم می‌خورد که این مطلب را به خوبی نشان می‌دهد.

اپلیکیشن نرم‌افزار گوگل پلی استور گوگل پلی استور بدافزار

مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که بیشتر به تبلیغات و دسترسی‌ها مربوط می‌شود. یک توسعه‌دهنده باید تمامی تنظیماتی که یک اپلیکیشن نیاز دارد را به صورت کامل و جامع به فرد کاربر نشان دهد. یک نرم‌افزار فلاش لایت اصلاً نیازی به ارسال SMS ندارد و یا بازی Bubble Popper به هیچ‌وجه نباید دوربین شما را باز کند.

گوگل نیز در این بین باید تبلیغات را به صورت دقیق بررسی نماید؛ یعنی ببیند بنر تبلیغاتی کوچک است یا تمام صفحه؟ آیا ویدیویی پخش می‌شود یا فقط تصویر است؟ آیا تبلیغات پیش از اجرای بازی یا نرم‌افزار، به مدت چند ثانیه پخش می‌شوند یا خیر؟

خلاصه: تحقیقات در مورد نرم‌افزار مناسب یعنی داشتن اطلاعات کافی

واقعیت این است؛ همچنان که گوگل در تشخیص بدافزارها تبحر پیدا کرده، تولیدکنندگان این برنامه‌ها نیز هوشمندتر شده‌اند بنابراین فقط کاربر است که باید جانب احتیاط را رعایت نماید و بهترین نرم‌افزار را دانلود کند.

آیا شما تا کنون با چنین مشکلاتی روبه‌رو شده‌اید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43964 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/10/25 تعداد مشاهده: 2019
سافت گذر