کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

حالت تهوع نشانه چیست؟ راهکارهای درمانی حالت تهوع

حالت تهوع نوعی ناراحتی معده است که می­تواند پیش­ساز خروج محتویات آن باشد. این اختلال به دلایل مختلفی بروز می­کند.

برخی افراد نسبت به بعضی غذاها یا داروها حساسیت نشان می­دهند که باعث ایجاد چنین حالتی برای آن­ها می­شود. همچنین در بعضی مواقع مثل دوران بارداری و پیش از پریودی نیز بروز این اختلال ممکن است.

حالت تهوع نشانه چیست؟

عللی که سبب بروز این حالت می­شود، در افراد مختلف و بسته به سن متفاوت است. مثلا در کودکان بر اثر عفونت­های ویروسی امکان دارد که دچار تهوع و استفراغ شوند.

در زنان باردار به­دلیل آنکه تنظیمات هورمونی شدیدا دست‌خوش تغییرات می­شود، ایجاد چنین حالتی یک امر عادی و طبیعی است. در مطلبی از دکتردکتر حالت تهوع و نشانه­های آن نیز بررسی شده است.

حالت تهوع در بارداری

تهوع صبحگاهی در بارداری ممکن است نشانه خوبی باشد، برخی مطالعات حاکی از آن است که احتمال سقط جنین در ماه­های اول بارداری در افرادی که دچار این وضعیت می­شوند، نسبت به زنانی که این علائم را ندارند، کمتر است.

تحقیقات نشان می­دهد که بروز این عارضه در دوران بارداری به­دلیل اثرات هورمونی به­نام HCG است. در زنان باردار مدتی پس از آنکه تخمک بارورشده به دیواره رحم نفوذ می­کند، تولید این هورمون آغاز می­شود.

هرچه میزان ترشح این هورمون بالاتر باشد، ایجاد چنین وضعیتی در زنان نیز بیشتر است. اگر حاملگی دوقلو و چندقلویی باشد در این صورت نیز سطح این هورمون در مقایسه با سایر زنان باردار بالاتر می­باشد.

همچنین هورمون دیگری به­نام استروژن نیز در این دوران افزایش می­یابد که آن هم در بروز چنین حالاتی تاثیرگذار خواهد بود.

با وجود اینکه سطوح بالای این هورمون­ها می­تواند مسبب ایجاد چنین حالتی باشد اما بروز آن در دوران بارداری مداوم و همیشگی نیست اگر این وضعیت برای فرد بسیار آزاردهنده شود، با نظر پزشک متخصص استفاده از برخی داروهای مجاز منعی ندارد. از سوی دیگر اگر فرد اصلا دچار این حالت نشود نیز زیاد جای نگرانی نیست.

حالت تهوع بعد از غذا

بعضی از افراد بعد از پرخوری در یک وعده غذایی ممکن است دچار چنین عارضه­ای شوند. بروز این اختلال در افراد از وضعیت خفیف تا شدید متغییر است.

هرگونه مشکلی در مراحل هضم غذا می­تواند مسبب بروز این اختلال باشد. علائم چنین حالتی معمولا با ایجاد درد در ناحیه معده آغاز می­شود.

عواملی که می­تواند باعث ایجاد این مشکل بعد از غذا خوردن شود عبارت­اند از:

عفونت: امکان دارد به­دلیل نپختگی غذا یا نگهداری غلط از موادغذایی بعد از مصرف آن­ها شما دچار مسمومیت غذایی شوید که به­دنبال آن تحریک معده و در مواردی نیز استفراغ را به­همراه دارد.

عفونت­های ویروسی نیز یکی دیگر از این عوامل است که سبب آنفولانزای معده می­شود که از طریق تماس با فرد آلوده یا خوردن غذای آلوده به ویروس، فرد را مبتلا می­سازد.

آلرژی غذایی: افرادی هستند ک نسبت به برخی غذاها حساسیت دارند و بدن آن­ها برای هضم این مواد دچار مشکل می­شود.

این مشکل سیستم ایمنی را درگیر نمی­کند، اما ممکن است تا چند ساعت بعد از خوردن غذا سبب بروز مشکل تهوع در افراد شود.

مشکلات گوارشی: اگر یکی از اعضای سیستم گوارش به­درستی کار نکند، احتمال دارد فرد دچار مشکلات گوارشی شود. این مشکل نیز یکی از زمینه­سازهای ایجاد این حالت می­باشد.

 معمولا بروز این عارضه بعد از غذا نشانه­ی بیماری خیلی جدی نیست اما در صورتی که چندین روز دچار این وضعیت بودید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

در مورد کودکان نیز در صورتی که یکی از موارد زیر در آن­ها دیده شد حتما آن­ها را نزد یک متخصص ببرید.

  • اگر کودک شما علاوه بر تهوع دچار استفراغ شدید می­شود.
  • اگر درد در ناحیه شکم تا چند ساعت ادامه داشت.
  • اگر کودک شما دچار استفراغ خونی شد.

برای درمان چنین وضعیتی که بعد از صرف غذا بروز می­کند، در ابتدا لازم است که منشا این اختلال را پیدا کنید اگر دلیل آن تنها به­خاطر پرخوری باشد که قابل حل است اما درصورتی که این اختلال ناشی از وجود بیماری در سیستم گوارش باشد نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

حالت تهوع بعد از ورزش

باوجود اینکه همه­ی ما از اثرات مثبت ورزش آگاه هستیم اما گاهی ممکن است تحرک زیاد و ورزش کردن برای برخی افراد عوارضی را به‌دنبال داشته باشد. داشتن حس تهوع بعد از ورزش یکی از اثرات منفی است که ممکن است بروز نماید.

یکی از عللی که باعث ایجاد چنین حالتی در افراد می­شود، عدم توجه به گرم کردن قبل از شروع ورزش یا سرد نکردن بدن بعد از یک ورزش سنگین است. از خوردن غذا پیش از ورزش و بلافاصله بعد از آن خودداری کنید.

از آنجایی که هضم غذا نیاز به خون­رسانی سیستم گوارش دارد، اگر با شکم پر اقدام به ورزش نمایید بروز این اختلال امری طبیعی خواهد بود.

سعی کنید 3 ساعت قبل از ورزش و تا 2 ساعت بعد از آن از پرخوری و استفاده از غذاهایی که هضم آن­ها زمان­بر است صرف­ نظر کنید. اجازه ندهید در حین ورزش بدن شما زیاد دچار کم­آبی شود.

نیازی نیست در هنگام ورزش خیلی به خودتان فشار وارد کنید، تمرینات خیلی سنگین و بدون استراحت کافی نیز می­تواند شما را دچار این عارضه کند.

حالت تهوع قبل از پریودی

این حالت یک وضعیت شایع پیش از پریودی است که در بیشتر افراد وجود دارد. این وضعیت می­تواند در اغلب موارد ناشی از سندروم پیش از قاعدگی باشد.

در این زمان به­دلیل تغییر سطح هورمون­های استروژن و پروژسترون نیز امکان بروز تهوع در فرد افزایش می­یابد. برخی بیماری­ها مانند سندروم تخمدان پلی­کیستیک و آندومتریوز نیز می­تواند از علل ایجاد چنین حالتی باشد.

در این زمان دکتر برای شما قرص­های ضد بارداری را تجویز می­کند تا با استفاده از آن­ها سطح هورمون­های بدن کنترل شود. در موارد شدید امکان دارد دکتر پیشنهاد کند تا با جراحی بافت آندومتر از رحم خارج شود.

تعدادی از راه­کارها برای کاهش این حالت قبل از پریودی: استفاده از داروهای ضدتهوع، داشتن برنامه غذایی مناسب و همچنین در صورتی که این وضعیت به­دلیل یک بیماری زمینه­ای بروز می­کند بهتر است تحت نظر پزشک اقدام به معالجه نمایید.

حالت تهوع با معده خالی

آیا برایتان پیش آمده مدت زمان زیادی از روز را گرسنه بمانید اما به­جای میل به غذا دچار حس تهوع شوید؟

در زمانی که معده خالی است، امکان انباشته شدن اسید معده وجود دارد و درصورت بازگشت اسید به مری می­تواند عامل ایجاد رفلاکس و بروز این اختلال شود.

سیستم هورمونی بدن شما تاثیر زیادی بر تغییرات بدن دارد مثلا هورمون­هایی که برای تنظیم میزان قند خون ترشح می­شود. در صورتی که شما زمان زیادی را گرسنه بمانید، میزان قند خون شما کاهش یافته که علاوه‌بر ضعف باعث ایجاد این حالت نیز می­شود؛ بنابراین بهتر است وعده­های غذایی را به­موقع مصرف کنید تا بدن شما در معرض ابتلا به این عارضه قرار نگیرد.

باتوجه به اینکه حالت تهوع در دوره­های مختلف و براثر بروز عوامل متفاوتی ایجاد می­شود، اگر این علائم بسیار جدی باشند و به‌مدت طولانی ادامه پیدا کند بهترین کار این است که با یک پزشک مشورت کنید.

زیرا این وضعیت آزاردهنده ممکن است ناشی از یک بیماری باشد که ما از آن بی­خبر هستیم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 49596 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: تریبون 1401/11/16 تاریخ خبر: 1400/11/16 تعداد مشاهده: 9088
کلید واژه ها:
سافت گذر