کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9196 | مشاهده و دانلود: 739976849 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/29 | اعضاء: 316737 | نظرات: 37906
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بازی های رایانه ای چگونه مغز انسان را تغییر می دهند

محققان با بيش از 10 سال مطالعه بر روي تاثير بازي هاي رايانه اي بر مغز انسان اعلام کردند انجام بازي هاي پازلي مانند تتريس مي تواند تاثير گذاري بخشهايي از مغز را بر روي حل مسائل، تصميم گيري و پردازش افزايش دهد.

تاثير بازي هاي رايانه اي بر روي مغز انسان براي سالها است که مورد مطالعه و بررسي قرار گرفته است اما تحقيقات جديد نشان مي دهد همچنان پازل پيچيده اي براي حل کردن در اين رابطه باقي مانده است.

يکي از جديد ترين و قابل توجه ترين مطالعات در اين زمينه در سال 1992 توسط نورولوژيست دانشگاه کاليفرنيا، ريچارد هاير انجام گرفته است. وي بر روي ميزان تاثيرگذاري بازي رايانه اي تتريس بر روي مغز کاربران مطالعه کرد. در اين بازي فرد بايد قطعات رنگارنگ پازلها را در مدت زماني کوتاه در کنار يکديگر بچيند.

وي از اسکن مغز براي کشف اين پديده استفاده کرد که برخي قسمتهاي مغز در هنگامي که بازيکنان در انجام بازي به مهارت مي رسند گلوکز کمتري مصرف مي کند. اين "تاثير تتريسي" نشان مي دهد چگونه آموختن يک بازي مي تواند بر روي عملکرد مغز تاثير بگذارد، ايده اي که به تدريج به شکل گيري بازي هاي پرورش دهنده مغز تبديل خواهد شد.

هاير در حال حاضر مشاور شرکت نرم افزاري سياره آبي که تجارت بازي تتريس را به عهده دارد بوده و مطالعات 17 ساله خود در اين زمينه را با کمک ابزارهاي جديد تر دنبال مي کند. وي به منظور اثبات ايده خود آزمايشي را با همکاري 26 دختر 12 تا 15 ساله آغاز کرد. دليل نوجوان بودن داوطلبان فعاليت بالاي مغزي و دليل استفاده از دختران گرايش کمتر آنها به بازي هاي رايانه اي نسب به پسران است.

15 دختر از ميان داوطلبان بايد به مدت سه ماه و 90 دقيقه در هفته بازي هاي رايانه اي انجام مي دادند و از گروه ديگر خواسته شد به هيچ وجه بازيهاي رايانه اي انجام ندهند. تغييرات در عملکرد مغزي هر دو گروه در اين مدت تحت نظر و کنترل بود. تحليل تغييرات ايجاد شده در عملکرد مغز گروهي که بازيهاي رايانه اي را انجام مي دادند در مقايسه با گروهي که از بازي منع شده بودند نشان داد عملکرد مغزي گروه اول در پاسخ دادن به سوالات پيچيده، فکر کردن، و پردازش اطلاعات بسيار موثر تر از عملکرد گروه دوم است.

نتايج همچنان نشان داد غشاي مخ در افرادي که بازي مي کنند در مناطق مختلف و نا منظمي از مغز ضخيم تر مي شوند که اين تفاوت در قسمتهاي ضخيم شده سئوالي جديد را در مسير مطالعات دانشمندان قرار داد. اين قشر در نواحي از مغز که با برنامه ريزي و فعاليتهاي پيچيده در ارتباط است ضخيم تر مي شود.

بر اساس گزارش ام اس ان بي سي، اکنون دانشمندان در تلاشند با استفاده از فناوري جديدي به نام MEG کوچکترين تغييرات ايجاد شده در فعاليتهاي مغزي را به ثبت برسانند و با مطالعه تغييرات مغزي در طول زمان به رابطه ميان قسمتهاي ضخيم شده قشاي مخ با قسمتهاي تاثير گذارتر مغز در حل مشکلات پي ببرند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 1039 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سلامت نیوز تاریخ خبر: 1388/06/12 تعداد مشاهده: 1598
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر