کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9196 | مشاهده و دانلود: 739946538 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/28 | اعضاء: 316731 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بدترین ویروسها و ورمهای تاریخ اینترنت

اسامي بدترين ويروس‌ها و ورم‌هاي تاريخ اينترنت منتشر شد.

شركت امنيتي سيمانتك به مناسبت چهلمين سال‌روز تولد اينترنت فهرستي از بدترين تهديدات وب در طول تاريخ اينترنت را منتشر كرد.

- ويروس I Love YOU:

چه‌كسي ايميلي را كه عنوان آن I Love YOU است؛ باز نخواهد كرد؟ تا ماه مي سال 2000 آلودگي 50 ميليون رايانه به اين ورم گزارش شد. پنتاگون، سازمان جاسوسي سيا و پارلمان انگليس به منظور جلوگيري از آلوده شدن به اين تهديد، سيستم‌هاي ايميل خود را بستند.

اين ورم كه به نام‌هاي ديگري همچون Loveletter و TheLoveBug معروف بود و براي اولين بار در سوم ماه مي ‌سال ‌2000 در هنگ‌كنگ كشف شد، از فهرست تماس‌هاي برنامه اوت لوك مايكروسافت براي انتشار استفاده مي‌كرد و با جست‌وجوي اطلاعات شخصي و كلمات عبور موجود در رايانه‌ آلوده، آن‌ها را در اختيار هكرها قرار مي‌داد.

پس از تحقيقات بسيار در نهايت مشخص شد كه طراح اصلي اين ويروس در فيليپين ساكن است اما به اين علت كه در اين كشور هيچ قانوني براي مبارزه با ويروس‌نويسي وجود نداشت، كوچك‌ترين مجازاتي براي طراح I LOVE YOU در نظر گرفته نشد.

- كانفيكر:

ورم كانفيكر زيرساخت جهاني و مطمئني براي جرايم سايبر ايجاد كرد و به سازندگانش امكان داد از راه دور برروي رايانه‌هاي آلوده نرم‌افزار نصب كنند. اين ورم احتمالا براي ايجاد بوت نت - شبكه رايانه‌هاي آلوده - به‌كار گرفته شد كه براي ارسال هرزنامه، سرقت اطلاعات شخصي و هدايت كاربران به سايت‌هاي كلاهبرداري به خلافكاران اينترنتي كرايه داده مي‌شد.

كانفيكر كه به گفته محققان سيمانتك، در روز 50 هزار رايانه را آلوده مي‌كرد، برنامه خودتكثير شونده‌اي بود كه از شبكه‌ها و رايانه‌هاي داراي آسيب‌پذيري‌هاي ترميم نشده و همچنين با پنهان شدن در حافظه‌هاي USB براي انتشار سوءاستفاده مي‌كرد.

شركت نرم‌افزاري مايكروسافت يك جايزه 250 هزار دلاري براي اطلاعاتي كه به دستگيري سازندگان آن كمك كند، تعيين كرد.

-مليسا:

ويروس مليسا توسط ديويد ال اسميت نوشته شده و با آغاز فعاليت در 26 ماه مارس 1999 توجه تمامي رسانه‌هاي خبري جهان را به خود معطوف ساخت. آمارهاي موجود نشان مي‌دهد كه اين ويروس حدود ‌15 تا ‌20 درصد از تمام رايانه‌هاي تجاري جهان را آلوده ساخت.

انتشار مليسا به قدري سريع بود كه شركت‌هاي مايكروسافت، اينتل و شماري از ديگر شركت‌ها را مجبور ساخت به منظور اجتناب از خسارات ناشي از انتشار ويروس جديد، تمامي ‌سيستم‌هاي پست الكترونيك خود را غيرفعال كنند. اين ويروس بين سال 1999 تا 2005 تهديد مورد توجهي بود كه اينترنت را فراگرفت.

-اسلمر:

اين ورم كه انتشارش بسيار سريع بود، موفق شد به طور موقت اينترنت را به زانو درآورد. اين تهديد به قدري گسترده بود كه برخي از كشورها به اشتباه آن را حمله سازمان يافته‌اي عليه خود تصور كردند. اسلمر كه ‌در ‌25 ماه ژانويه‌ ‌2003 شروع به فعاليت كرد، تنها در طول ‌10 دقيقه ‌75 هزار رايانه را آلوده كرد تا در آن زمان ركورد بي‌نظيري را از خود به جاي بگذارد.

- Nimda:

ورمي كه براي نخستين بار در سال 2001 به طور انبوه ايميل شده و از روش‌هاي متعدد براي ارسال استفاده مي‌كرد، در ظرف 22 دقيقه شايع‌ترين ورم در اينترنت شد؛ نام اين ورم تلفظ برعكس كلمه admin بود.

- Code Red:

يك ورم رايانه‌يي بود كه در ‌31 ماه ژوييه ‌2001 با استفاده از آسيب‌پذيري در IIS مايكروسافت، سرورهاي شبكه را مورد حمله قرار داد و اين شركت را ناچار ساخت براي رفع اين مشكل بسته‌ امنيتي عرضه كند. Code Red كه به Baby نيز معروف بود، براي وارد كردن حداكثر خسارت طراحي شده بود و به محض آلوده كردن يك وب‌سايت كه توسط سرور آلوده شده كنترل مي‌شد، پيامي با مضمون «سلام، به آدرس اينترنتي http://www.worm.com خوش آمديد؛ هك شده توسط چيني‌ها» را نمايش مي‌داد. در اوج فعاليت، شمار وب‌سايت‌هاي ميزبان اين ورم به 359 هزار رسيد.

- بلستر:

اين ورم كه در تابستان 2003 شروع به فعاليت كرد حاوي دستوراتي بود كه حمله انكار سرويس عليه windowsupdate.com به‌راه مي‌انداخت و شامل پيامي با مضمون «بيل گيتس چرا اين كار را امكان‌پذير كردي؟ از پول درآوردن دست بردار و نرم‌افزارت را ترميم كن» بود.

-ساسر:

اين ورم در سال 2004 با بهره‌برداري از آسيب‌پذيري در پورت شبكه منتشر ‌شد يعني نيازي به دخالت كاربر نداشت. ساسر لطمات زيادي به بار آورد كه مي‌توان به لغو پروازهاي شركت هواپيمايي دلتاايرلاينز در پي آلوده شدن رايانه‌هاي آن به اين ورم و اختلال در سيستم‌هاي بسياري از شركت‌ها اشاره كرد.

ساسر توسط يك جوان ‌17 ساله‌ آلماني كه دانش‌آموز دوره‌ متوسطه بود نوشته و در هجدهمين سالروز تولدش منتشر شد. نويسنده اين ورم در دادگاه گناهكار شناخته شد ولي به به دليل نرسيدن به سن قانوني محكوميتش به تعويق افتاد.

- استورم:

اين ورم كه در سال 2007 شروع به فعاليت كرد مانند بلستر و ورم‌هاي ديگر حمله انكار سرويسي را عليه سايت مايكروسافت به‌راه انداخت. در طول آزمايش سيمانتك، يك رايانه آلوده به اين ورم تقريبا 1800 ايميل در طول پنج دقيقه ارسال كرد. برآورد شمار رايانه‌هايي كه توسط ورم استورم آلوده شدند طبق گزارش منابع امنيتي مختلف از يك تا 10 ميليون متغير است.

-موريس:

ورم موريس يا ورم اينترنت كه بدون آن تهديدات فعلي وجود نداشتند، نخستين ورم اينترنتي به شمار مي‌رود كه بدون نيت بد ايجاد و در سال 1988 منتشر شد. موريس با بهره‌برداري از آسيب‌پذيري‌هاي متعدد براي انتشار در سيستم‌هاي يونيکس طراحي شده بود اما حاوي خطايي بود كه موجب شد بيش از اندازه منتشر شده و نزديک به 10 درصد از سيستم‌هاي متصل به اينترنت را که بيش از 60 هزار رايانه برآورد شده بودند، از کار انداخت.

در زماني که اين ورم منتشر شد اينترنت هيچ ترافيک يا وب‌سايت تجاري نداشت و خسارت به محققان در سازمان‌هاي دولتي، دانشگاه‌ها و شرکت‌هايي محدود بود که براي تبادل ايميل و فايل از شبکه استفاده مي‌کردند. با اين همه حمله‌ مذکور توسط نشريه‌هاي کثيرالانتشاري مانند نيويورک تايمز پوشش داده شد و زنگ خطر درباره ايرادهاي نرم‌افزاري را براي جامعه مهندسي اينترنتي به صدا درآورده و امنيت شبکه را به‌عنوان يک حوزه‌ معتبر تحقيق و توسعه مطرح کرد .

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 1062 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1388/06/15 تعداد مشاهده: 1424
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر