کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316236 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سیاستهای ضد ایرانی گوگل

امید کردستانی ایرانی تبار و مخ بیزینس گوگل از نت اسکیپ فراخوانده شد تا موفقیتهای اقتصادی نت اسکیپ را در گوگل ادامه دهد و موفق هم شد. او را آوردند و وجود او در گوگل سمپاتی خوبی را برای کاربران ایرانی هنگام استفاده از گوگل ایجاد کرد.

به گزارش سافت گذر به نقل ازخبرآنلاین؛ امید تا قائم مقام فروش جهانی و مشاور مدیر اجرایی هم پیشرفت اما در 16 آوریل 2009 از گوگل استپ داون شد. ترجمه آن شاید ترک اداره باشد، اما ما نمی دانیم این ترک چرا و چگونه شد.(ممکن است به جدایی وی از بیتا دریاباری و عاشق شدن با جیسل هیسکاک مربوط باشد)  گوگل صفحه او را و عکس و اطلاعات او را از صفحه مدیران ارشد برداشته است(http://www.google.com/about/company/facts/management/)
حالا چند نفر هندی به لیست اضافه شده و کارهای او را خرد کرده و چند نفری انجام می دهند.
این سکانس را همینجا کات کرده و نگه دارید.
اردیبهشت ماه سال 1391 یعنی همین ابتدای امسال بود که کاربران اینترنتی متوجه شدند گوگل نام خلیج فارس را از روی سرویس گوگل مپس خود برداشته است.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه ای به «لری پیج» مدیر اجرائی شرکت گوگل، ناخرسندی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از اقدام اخیر گوگل در حذف نام تاریخی خلیج فارس را ابراز و خواستار تجدید نظر در این زمینه شد.
محمد خزاعی در نامه خود با ابراز تعجب از اینکه گوگل از نامی تاریخی که در سطح جهانی به عنوان خلیج فارس مورد شناسائی قرار گرفته، استفاده نمی کند، تصریح کرد: سیاست جدید گوگل نتیجه ای جز تضعیف اعتبار و رویکرد حرفه ای این شرکت ندارد و این امر ناخرسندی یک ملت بزرگ و کسانی که نگران سوءاستفاده های سیاسی از واقعیتهای تاریخی و جغرافیائی هستند را در پی خواهد داشت.
مردم هم در کامنت های خود با شور و حرارات فراوان نوشتند: باید به گوگل ضرب العجل بدیم تا اسم را برگردونه وگرنه ایرانیا اولین ملتی باشن که ایمیل های گوگل و از این دسته از خدمات گوگل را تحریم کنند.
حسین علایی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از اقدام سایت گوگل در تغییر عنوان خلیج فارس گفت: گوگل اعلام کرده است این اقدام را به این دلیل انجام داده است که وقتی در جهان عرب این منطقه را جستجو می‌کنند (با عنوان خلیج ع‌ ر بی‌جستجو انجام می‌شود) خواسته‌ایم افرادی که دنبال این منطقه هستند بتوانند آن را پیدا کنند. البته این دلیل قانع‌کننده‌ این نیست؛ زیرا نمی‌توان اسامی تاریخی را به دلایل کاربرد‌های غلط از روی نقشه‌ها حذف کرد.
وی افزود: این اقدام گوگل غیرقانونی و خلاف عرف بین‌الملل است. اسامی تاریخی باید با همان نامی که در اسناد و مدارک و نقشه‌ها در گذشته تاریخی ثبت شده است در رسانه‌ها خوانده شوند؛ بنابراین اقدام گوگل از سوی دولت ایران قابل تعقیب و پیگیری حقوقی است.
علایی اضافه کرد: اقدام گوگل، اقدامی سیاسی تلقی می‌شود. برخلاف ادعای آن‌ها که ما در مسائل سیاسی نمی‌‌خواهیم خود را درگیر کنیم، اما عملا این اقدام سیاسی و به نفع کسانی است که به دنبال تحریف‌های تاریخی هستند و می‌خواهند اسامی تاریخی را بنا بر خواست دولت‌ها تغییر دهند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: سال‌هاست بین ایران و برخی از کشورهای عربی اختلافات سیاسی وجود دارد و طبیعتا این اختلافات سیاسی منجر شده است که این کشورها از به کارگیری اسامی ایرانی خودداری کنند و سعی کنند مناطق دریای مشترک را به نام خود بخوانند؛ در حالی که ایران تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده است و با اینکه ایران بیشترین ساحل را در کنار دریای عمان دارد و کشور عمان کمترین ساحل نسبت به ایران دارد، اما ایران هیچگاه اسم این دریا را تغییر نداده است؛ بلکه آن را همچنان دریای عمان می‌‌خواند.
کار به جایی رسید که وزیر ارشاد وارد عمل شده و از مردم خواست تا به اقدام گوگل واکنش نشان دهند. وی به ایسنا گفت: این موضوع در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، اما ما انتظار داریم که خود مردم هم نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.
سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت پیگیری شکایت ایران از گوگل درباره موضوع حذف نام خلیج فارس از روی نقشه این موتور جست‌وجو گفت: ما در گذشته هم شاهد بودیم که برخی تغییرات در نام خلیج‌فارس ایجاد شده بود، اما به دنبال واکنش مردم افرادی که دست به چنین اقدامی زده بودند، مجبور به عذر‌خواهی شدند. این‌بار هم خواسته ما این است که مردم منتظر تصمیم ادارات دولتی نمانند و در ارتباط با این موضوع چه ایرانیان داخل و چه ایرانیان خارج کشور از خود واکنش نشان دهند.
وی در چهارمین «سیمنار بررسی مسائل مطبوعات ایران چالش‌های و چشم‌اندازها» روز سه شنبه 2 خرداد 1391 موضع خود را تکرار کرده و گفت: ما پیگیر موضوع شکایت ایران از گوگل درباره موضوع حذف نام خلیج فارس از روی نقشه موتور جستجو هستیم و این موضوع در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود، این‌بار هم خواسته ‌ ما این است که مردم منتظر تصمیم ادارات دولتی نمانند و در ارتباط با این موضوع چه ایرانیان داخل و چه ایرانیان خارج کشور از خود واکنش نشان دهند.
وزیر ارشاد با این سخنان هم ایرانیان داخل و هم خارج را دعوت کرد تا علیه گوگل دست به اقدام زنند.
مردم نیز قبل از اینکه وزیر بگوید در شبکه های اجتماعی و سایتهای مختلف واکنش نشان داده و نامه و طومار اینترنتی جمع کرده و برای گوگل فرستادند.
اما دریغ از پاسخی قانع کننده از مسوولین درجه اول و مدیران ارشد گوگل.
این سکانس را هم در همینجا کات کنید تا وارد فصل بعدی داستان شویم.
اتفاق دیگری که کاربران ایرانی را عصبانی کرد موضوع تبریک تولد حکیم رازی ایرانی به عربها و سایتهای گوگل در کشورهای عربی بود که با انتشار این خبر، خون مردم به جوش آمده و نظرات تندی را د ر این باره علیه گوگل مطرح ساختند.
 
داستان ما و گوگل از یک زاویه دیگر و آنهم اقتصادی نیز قابل بررسی است. گفته شده هر کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه 5 بار در موتور جستجوگر گوگل جستجو می‌کند و با احتساب حدود 36.5 میلیون کاربر اینترنت در ایران، این موتور جستجوگر بالغ بر 443 میلیارد تومان در سال از کاربران ایرانی سود کسب می‌کند.
واکنش مردم به این خبر نیز در نوع خود متفاوت بود. لینکهای داده شده با گوگل های عربی بدلیل فیلتر شدن ، هم خشم مردم را علیه اعراب بر انگیخت و هم اینکه چرا دولت باید این سایتها را فیلتر کند.
این خشم ها و واکنش ها در حالی صورت گرفت که کاربران بدلیل سیاست ضد ایرانی گوگل در برداشتن نام خلیج فارس سخن از تحریم  و شکایت از گوگل زده بودند.
یکی از کاربران خبرانلاین در واکنش به خبر تبریک تولد حکیم رازی به اعراب نوشت: گوگل دشمن ما نیست. فقط تجارت می کنه.گوگل در کشورهای یاد شده، مثله همه جای دنیا (بجز ایران، کره شمالی و چین) دفتر داره و از تجارت الکترونیک در این کشورها بهره می بره. طبیعتا برای خوشامد مشتریانش در کشورهای مختلف از هر چیزی بهره برداری میکنه. (البته من این رو تایید نمی کنم که بعضی از کشورها پول هم خرج این کارهای گوگل می کنند). به نظر من همین سروسهایی که به کاربران داخل ایران مجانی میده هم از هوشمندی گوگل محسوب میشه.
رضا نوروزپور دبیر بین الملل خبرآنلاین نیز در یادداشتیاین سوال را مطرح کرد که آیا گوگل به دنبال عربی کردن میراث ایرانیان است؟
وی در نهایت با انتقاد از ضعف دولتمردان ایران در نشان دادن واکنش مناسب به این رخداد ها و نخبگان علمی ایرانی در سراسر جهان در واداشتن گوگل به توقف چنین اقداماتی می نویسد: زمان آن رسیده است که به گوگل بگوییم لطفا از عربی ساختن میراث ما ایرانی ها دست بردار.
علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران البته معتقد است که عادت به استفاده از گوگل بیشتر جنبه روانی دارد. وی همچنین افزود: ما نمی گوییم گوگل موتور جستجوی کاملی نیست اما به آن شکل هم نیست که ما نتوانیم نیازهای روزانه خودمان را با موتورهای دیگر تامین کنیم.
براساس نتایج تحقیقات– البته با قیمت دلار 1600 تومانی - تخمین زده شده است. به عمل آمده که از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده است کل سود موتور جستجوی گوگل در سال 2011 حدود 36 میلیارد دلار بوده که سود این موتور جستجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، 443 میلیارد تومان
در واقع مقامات مخابراتی با توجه به رفتار گوگل صورت مسئله را طور دیگری مطرح کرده و با پیش کشیدن مسئله موتور جستجوگر ملی سعی کردند به نوعی غیر مستقیم گوگل را تهدید کنند. البته این تهدیدات در حال حاضر که 6 ماه از سال 1391 را پشت سر گذاشته ایم واقعی تر شده و دولت قصد دارد در اواخر شهریور با فعال کردن موتور جستجوی ملی ، سرویس های گوگل را قطع کند.
با اعلام این خبر از سوی وزیر ارتباطات نیز موج اعتراضات مجددا پیرامون فیلتر کردن گوگل و سرویس های آن از سوی کاربران مطرح شد.
در مجموع کاربران با استدلال های خود ضمن اعتراض به مطالب گفته شده توسط وزیر، بسته شدن سرویس های گوگل را کار درستی ندانستند.
حالا تمام این سکانس ها را با هم جمع ببندیم:
-         مردم دوست ندارند هیچ کسی هویت ملی آنها را زیر سوال ببرد.
-         مردم دوست دارند فناوری ها و سرویس های اینترنتی را داشته باشند.
-         محدودیت سازی را دوست ندارند.
-         دوست دارند گوگل به آنها احترام بگذارد.
-         گوگل غیر مستقیم از کلیک ایرانی ها سود برده ولی او نیز سعی کرده برخی سرویسها را از دسترس ایرانی ها خارج کند.
-         نوعی مسابقه بین گوگل و مسوولین ما شکل گرفته که هر دوی آنها نمی خواهند برخی سرویس ها در دسترس کاربران ایرانی باشد (به دلیل تحریم به گفته مقامات گوگل یا مسائل امنیتی به گفته مقامات ایرانی)
-         گوگل همین داستان را با چین داشت و بدلیل اینکه دولت چین تمهیدات فنی را از قبل آماده کرده بود، باعث زیان اقتصادی گوگل در چین بعد از فیلتر شدنش شد.
-         سرویس های ایرانی مشابه گوگل هنوز در سطح وسیع بکار گرفته نشده که نشان دهد آیا جایگزین گوگل خواهد شد یا نه!
-         دولت ایران و گوگل هنوز جنگ رسمی را شروع نکرده اند و معلوم نیست چه کسی برنده ماجرا شود.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 10826 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: khabaronline.ir تاریخ خبر: 1391/06/09 تعداد مشاهده: 3435
سافت گذر
نظرات بینندگان

علیرضا شجاعی 1391/06/14 02:29
ما توانایی اینو داریم که مرورگر ملی داشته باشیم.
فراموش نکنید که یکی از مدیران ارشد برنامه نویسی موزیلا فایرفاکس یک ایرانی و پروژه فارسی سازی فایرفاکس رو ایشون انجام داده.
علی 1391/06/11 08:25
ای کاش فقط مشکل ما گوگل بود و بس !!!
یک ایرانی 1391/06/10 23:32
از bing استفاده کنید از گوگل خیلی بهتره تازه تو قسمت نقشه هاش هنوز اسم خلیج فارس هست
حسن 1391/06/10 18:45
متاسفانه شما خبر سالروز تولد زکریای رازی رو توسط گوگل رو تحریف کردین. اصلا صحت نداره که گوگل این تبریک رو به اعراب و کشورهای عرب روا داشته، درضمن از عنوان کردن مطلب مربوط به امید کردستانی هم واقعا از بس که این مطلبتون فاقد هویست و اطلاعات صحیح و از اون بدتر درک غلط از سیاست های کلی شرکت های بزرگ اینترنتی و بعضا چند ملیتی هست که ازش میگذرم!!
گوگل حتی در وبلاگ رسمی خودش به زبان فارسی هم اینو عنوان کرده که زکریای رازی دانشممندی ایرانیست و اگه میبینین که چرا وقتی با آی پی های ایران نمیشه این تغییر لوگو رو مشاهده کرد خب باید بگم که مگه کدوم تغییر لوگو رو میتونیم تو ایران و از طریق آی پی کشورمون ببینیم که این دومیش باشه.
گوگل هیچ صفحه ی خونگی ای برای ایران ها نداره ولی مدتیه که مشغول فارسی کردن بسیاری از تولیداتش هست، درمورد ضدایرانی عمل کردنش هم بد نیست سری به نقشه های بینگ یزنید و جزایر ایرانی تینب و ابوموسی رو ببینین!!
محروم کردن خودمون از گوگل تنها به اونجا ختم میشه که در نهایت شما تو سایت وزینتون!! موتور جستجوی کرک شده تحویل ملت میدین که البته نوار ابزار سافت گذر هم بالاش داشته باشه!!!
vampire13 1391/06/10 01:10
من برنده رو نمی شناسم ولی مطمئنم بازنده کسی جز کاربر ایرانی نیست.lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
سینا 1391/06/09 13:04
سلام.این خبر و که حوصله نداشتم بخونم.ولی برای یه چیز دیگه ای اومدم.اولا روی اخبار ها کلیک می کردیم توی همون صفحه باز می کرد.ولی الان خوب شده که توی صفحه جدید باز میشه.من قبلا می خواستم این پیشنهاد و بدم به شما.ولی یادم نیست گفتم یا نه.ولی ایول که این کار و کردین.
ایول سافت گذر
منطق 1391/06/09 11:33
چرا ما ایرانی‌ها اینقدر به گوگل وابسته‌ایم در حالی که هزاران موتور جستجوگر در دنیا (اعم از داخل) وجود داره که کار گوگل رو حتی بهتر از خودش انجام میده؟

lay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
bbkgh 1391/06/09 11:04
حالا گوگل و بزارین کنار اخه اینا با کدوم کشورو تکنولوژی مشکل ندارن که بخوان به جای حل مشکل سریع صحبت تحریم و مرور گر خودشونو میکشن وسط خدا اون روزو نیاره که بخوام از مروگر ملی استفاده کنم lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol diarre pantoprazol bolus