کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9267 | مشاهده و دانلود: 743886439 | آخرین بروزرسانی: 1403/03/27 | اعضاء: 317260 | نظرات: 37926
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 سالروز ازدواج آقا امیرالمومنین وحضرت زهرا علیهما السلام برشیعیان مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختلال در دسترسی به جی‎میل برای مشترکان اینترنت مخابرات

دسترسی به جی‌میل در بسیاری از خدمات دهندگان اینترنت در ایران از جمله در خط اشتراک اینترنت پرسرعت مشترکانی که از شرکت مخابرات تهران خدمت می‌گیرند باعث قطع دسترسی کاربران جی‌میل به این سرویس پست‌ الکترونیک در کشور شده است.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از سیتنا؛ در خبر منتشره توسط "حمید ضیایی‌پرور" در سایت خبرنگار ، اضافه شده است: البته از مدت‌ها پیش صحبت از پست الکترونیک ایرانی و ملی بود و تا‌کنون نیز حداقل سه سرویس ای‌میل در کشور راه‌اندازی شده است که به‌رغم اقدامات انجام شده نتوانسته جایگزین یاهو و جی‌میل شود.

هر چند در برخی سرویس‌دهندگان اینترنت به‌ویژه سرویس‌دهندگان خصوصی هنوز این دسترسی‌ها دچار اختلال نشده است اما به‌نظر می‌رسد این نوعی آزمایش رفتار و واکنش کاربران در برابر قطع کامل جی‌میل در ایران باشد. علاوه بر این اختلال‌ها، چیزی که در این مرحله قابل مشاهده است قطع دسترسی به پروتکل ssl است. این پروتکل امکان دستیابی امن به محتوای سایت‌ها را فراهم می‌کند. کاربرانی که از این پروتکل در وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند به جای http، حروف https را در اول آدرس‌ها مشاهده می‌کنند.

به‌دلیل قطع دسترسی به این پروتکل بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر که صرفا از این فناوری استفاده می‌کنند نیز با اختلال مواجه شده‌اند و در این میان عجیب‌ترین رخدادی که اتفاق افتاده قطع دسترسی به یکی از ای‌میل‌های داخلی پر کاربر یعنی پست الکترونیک چاپار موسوم به chmail است.

حالا متوجه شدیم که چرا پست‌ الکترونیک ایران دات‌ای‌آر از ابتدای راه‌اندازی تا‌کنون اصرار بر عدم‌استفاده از پروتکل مذکور داشته است. در شرایط حاضر این ای‌میل بدون سرآدرس https برای کاربران کاملا قابل استفاده است.روز گذشته براساس خبری که روی خروجی خبرگزاری‌ها مخابره شد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران صرفا از ایجاد محدودیت دسترسی در گوگل برای شرکت‌هایی که از این سایت برای بازاریابی، فروش و تبلیغات اقدام می‌کردند خبر داده و گفته که تلاش می‌شود این محدودیت برطرف شود.

او حتی خبر داده که مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این محدودیت تقاضا داده است اما مرجع ایجاد این محدودیت وزارت ارتباطات نیست و مراجع تصمیم‌گیر و کمیته تعیین مصادیق این مسئله را به وزارت مذکور ابلاغ کرده‌اند.

اختلال در دسترسی به جی‌میل به‌عنوان پرکاربرترین پست‌الکترونیک در دنیا در حالی صورت می‌گیرد که بعد از انتشار خبرهایی درباره احتمال قطعی دسترسی کاربران اینترنت در ایران به شبکه جهانی اینترنت بعد از راه‌اندازی طرحی موسوم به اینترنت ملی، بارها مسئولان عالی رتبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه‌هایشان اظهار داشته بودند که با آمدن اینترنت ملی، دسترسی به اینترنت جهانی قطع نخواهد شد.

واقعیت این است که ای‌میل پرکاربردترین و قدیمی‌ترین سرویس اینترنتی است و با زور و اجبار نمی‌توان کسی را وادار به استفاده از ای‌میل خاصی کرد بلکه این مزیت‌های نسبی و قدرت و قابلیت‌های سرویس‌دهندگان ای‌میل است که میزان استفاده از آن را تعیین می‌کند. براساس برآوردها ایران دارای ۳۳میلیون کاربر اینترنتی است که همه آنها حداقل دارای یک آدرس ای‌میل در یاهو یا جی‌میل هستند.

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های علمی و تجاری کاربران براساس ای‌میل آنها تنظیم و جاری شده است، قطع دسترسی به این سرویس‌ها می‌تواند تبعات زیانباری از نظر علمی و اقتصادی برای مردم داشته باشد. همچنین قطع دسترسی به پروتکل‌های امن‌سازی‌ انتقال داده در کشور می‌تواند تصویر نامناسبی از فعالیت در فضای مجازی در ایران ایجاد کند؛ تصویری که به صراحت به طرف مقابل این پیام را می‌دهد که ای‌میل من امن نیست حال می‌خواهد این ای‌میل، ایران دات‌آی‌آر باشد یا هر ای‌میل غیرایمن دیگر!

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11171 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: citna.ir تاریخ خبر: 1391/07/01 تعداد مشاهده: 1999
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ایران 1391/07/02 02:29
الان تنها مشکل اینترنت کشور قیمت گزافش و قطعی ان هست این مسولانی که هیچ کاری نمی کنند واقعا شورشو دراوردند هر روز یک مسخره بازی
امین 1391/07/01 22:04
سلام
به دنبال اعلام مدیرگوگل مبنی برعدم پخش فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص)،علمای مسلمان برای نشان دادن اعتراض استفاده از جستجوگر گوگل را در تمامی کشور های مسلمان به مدت دو روز(3 و 4 مهر )منع و تحریم کردند طبق پیش بینی انتظار می رود سهام شرکت گوگل افت کرده و خسارتس به میلیون دلار برسد لطفا پخش کنید تا بزرگترین حرکت در دفاع از رسول الله را انجام دهیم.
ذبیح 1391/07/01 19:26
با سلام میخواستم بگم وقتی که من نمی توانم از خدمات گوگل برای اندروید استفاده کنم یعنی کشور مارو از این خدمات محروم کرده دیگه نیازی نیست از جی میل استفاده کنم حالا چرا امریکا این جی میل و برای ایرانیان محروم نکرده خدا میدونه!!!!!!!!!!!lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
محسن 1391/07/01 19:12
کلا ایرانی جماعت به توسری خوردن عادت کرده.اقا عقیل شما چیکار به فیس داری اخه؟؟همه چیزت درسته فقط همین زیادیه برات؟
ارتش صلح 1391/07/01 17:57
اصلا مگه ما ایرانی ها تا حالا دسترسی به اینترنت داشتیم؟((آهان فکر کنم منظورشون فیلترنت باشه که تک و توک یه چیزایی رویت میشه))
ناشناس 1391/07/01 16:02
google map هم کار نمی کنه و قادر به باز کردن نقشه نمی باشد ؟
امیر 1391/07/01 12:38
گوگل یه SSL داره که روی همۀ سرویس‌ها و دامنه‌هاش از اون استفاده می‌کنه.
به همین دلیل مخابرات وقتی SSL گوگل رو مختل کنه نه تنها GMAIL و سایر سرویس‌هایی مثل Reader ، Plus ، Talk ، Voice به مشکل می‌خورن بلکه خود Google.com هم دیگه لود نمی‌شه!!

حالا مخابرات مونده چی کار کنه نه می‌تونه به طور خاص یک سرویس خاص مثل Google Reader رو که باهاش راحت می‌شه مطالب سایت‌های مسدود شده رو خوند ، محدود کنه ...
نه این توانُ داره کل گوگل رو ببنده...lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
عقیل زارعی 1391/07/01 11:47
خدا کنه عدم دسترسی به فیس بوک و توییتر هر چه سریعتر شروع بشه .lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus