کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9196 | مشاهده و دانلود: 739976849 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/29 | اعضاء: 316743 | نظرات: 37906
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نفوذ فیزیکى اینترنت عامل مهم توسعه سلامت الکترونیکى

سلامت الکترونیک

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: میزان نفوذ فیزیکى اینترنت در کشور و درصد کاربران اینترنت، از عوامل مهم در توسعه سلامت الکترونیکى است.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فناوری اطلاعات ایران؛ پریسا فتحعلی‌بیگی، اظهار کرد: سلامت الکترونیک (e-Health) یک زمینه نوظهور از برخورد انفورماتیک، پزشکى، بهداشت عمومى و تجارت است که از طریق شبکه جهانى وب (world wide web) و تکنولوژى‌هاى مرتبط با آن ارتقا و تکامل مى‌یابد.

وی تصریح کرد: سلامت الکترونیک را نه تنها به‌عنوان یک توسعه فنى بلکه به‌عنوان حالتى روحى، طرز تفکر و یک حرکت عمومى جهانى مى‌توان توصیف کرد. براى توصیف واژه سلامت الکترونیک باید از فناورى اطلاعات و ارتباطات در بخش سلامت بهره برد و باید گفت که اطلاعات دیجیتالى در بخش سلامت و بهداشت براى مقاصد بالینى و آموزشى و مدیریتى از طریق الکترونیکى، انتقال ذخیره و بازیابى مى‌شود.

فتحعلی‌بیگی ابراز کرد: سلامت الکترونیکى یک زمینه جدید و روبه رشد از تلاقى اطلاع رسانى پزشکى، سلامت عمومى و مبادلات تجارى است که به خدمات و اطلاعات سلامت ارائه شده و یا تقویت شده از طریق اینترنت و فناورى‌هاى وابسته اطلاق مى‌گردد و در مفهومى وسیع‌تر این واژه نه تنها به توسعه فناورى اشاره مى‌کند، بلکه زمینه‌اى جامع براى ارتقاى محلى ـ منطقه‌اى و بین‌المللى مراقبت بهداشتى با استفاده از فناورى اطلاعات و ارتباطات است.

این کارشناس فناوری اطلاعات در ادامه به تاریخچه سلامت دیجیتال اشاره کرد و افزود: واژه e-Health ابتدا در دهه ۹۰ میلادى کلمه‌اى عمومى بود و به تمام مسائل مشترک میان کامپیوتر و پزشکى اطلاق مى‌شد و از طرفی باید گفت که این کلمه بیشتر به وسیله بخش صنعت و تجارت مورد استفاده واقع مى‌شد و کاربرد علمى آن بسیار کم بود و در آن زمان تمام خدماتى که اینترنت براى سلامت جامعه مى‌توانست ارائه دهد در این حوزه قرار مى‌گرفت، اما با گسترش نفوذ اینترنت در جوامع و افزایش گرایش کاربران به استفاده از اینترنت، سلامت دیجیتال نیز دچار تحولى عظیم شد و از کاربردى عمومى خارج شده و تبدیل به یک زیرشاخه از بهداشت عمومى شد.

وی در ادامه به زیرساخت‌هاى e-Health تاکید کرد و افزود: بحث سلامت الکترونیک رابطه نزدیکى با زیرساخت‌هاى دیجیتالى هر کشورى و نیز فرهنگ دیجیتالى آن کشور دارد. براى برقرارى نظام سلامت دیجیتالى هر کشورى زیرساخت‌هاى مخابراتى و اینترنتى آن کشور نقش تعیین کننده‌اى دارد و درصد کاربران از اینترنت، میزان نفوذ فیزیکى اینترنت در کشور، سایت‌هاى ارائه دهنده اطلاعات پزشکى و درمانى، سرویس دهندگان اینترنت و غیره از عوامل مهم در توسعه سلامت الکترونیکى هستند.

او همچنین نقش وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاى درگیر در حوزه سلامت الکترونیکى مانند وزارت فناورى اطلاعات و ارتباطات (ICT) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى و دیگر سازمان‌هاى مرتبط بسیار مهم دانست.

به گفته این کارشناس توسعه و گسترش خدمات بهداشتى و درمانى بدون استفاده از رایانه و تکنولوژى‌هاى مرتبط عملیاتى نخواهد بود و خصوصیاتى همچون حافظه، سرعت در پردازش و تحلیل و توانایى انجام حجم زیادى از عملیات موجب خواهد شد که مدیریت خدمات بهداشتى و درمانى با استفاده از رایانه بتواند پیشرفت‌هاى قابل ملاحظه‌اى در راه توسعه و پیشرفت بردارد.

او ادامه داد: پزشکان قادر خواهند بود تا با حضور مجازى در کشورهاى عقب مانده به مشکلات بیماران این کشورها رسیدگى کنند و بدون آن که حضور فیزیکى خود را در کشورشان از دست بدهند و این امر به افزایش سطح جهانى سلامت بهداشتى منجر خواهد شد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11281 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1391/07/11 تعداد مشاهده: 1593
سافت گذر