کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9196 | مشاهده و دانلود: 739976849 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/29 | اعضاء: 316741 | نظرات: 37906
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا یادتان می‌آید سونی زمانی اپل بود؟

سونی چندین دهه سلطان بی‌چون و چرای بازار کالاهای الکترونیک بود اما از آن زمان بسیار گذشته است.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فارنت؛ زمانی بود که سونی اولین نام مطرح در بازار کالاهای الکترونیک به حساب می‌آمد. تلویزیون‌های ترینیترون سونی برای چندین دهه بازار تلویزیون‌ها را در اشغال خود داشت. در سال ۱۹۷۵ سونی فرمت بتامکس را عرضه کرد که اولین فرمت ویدیوئی ضبط تصاویر ویدیوئی در زمان خود بود. واکمن در سال ۱۹۷۹ به بازار عرضه شد و راه و روش گوش دادن به موسیقی را در میان مردم تغییر داد و رده شخصی‌ را در بازار صوتی ایجاد کرد.در سال ۱۹۸۲ سر و کله سی دی پیدا شد که سونی آن را به طور مشترک با فیلیپس توسعه داده بود و سبک شنیدن موسیقی ما را تغییر داد و دامنه تاثیر آن حتی در دنیای امروز ما هم دیده می‌شود.

سونی دامنه تاثیرگذاری خود را در بازار با خرید سی.بی.اس رکوردز در سال ۱۹۸۸و کلمبیا پیکچرز در سال ۱۹۸۹ افزایش داد و در سال ۱۹۹۴ با عرضه اولین نسل پلی‌استیشن، اولین قدم پیروزمندانه برای تصرف بی‌چون و چرای بازار کنسول‌های بازی ویدیوئی برداشت. سونی این اواخر از بلو-ری حمایت کرده و به سرعت تنها رقیب چالش‌برانگیز اچ.دی ویدئو یعنی اچ.دی دی.وی.دی را عرضه کرده است.

همانند اپل، سبک حرکت سونی همواره در قله و پیشرو بوده است. سهم بازار سونی، محصولات سونی و فناوری‌های سونی بسیار گسترده بوده و حتی دامنه نفوذ آن از اپل نیز بیشتر بوده است اما درخشش سونی و یا شاید بهتر باشد بگوئیم سرعت درخشش سونی در چند سال اخیر کم‌رنگ‌تر و یا کمتر شده است.

البته حتی در بهترین زمان‌ها، سابقه سونی بی‌عیب و نقص نبوده است. در سابقه این شرکت قدم‌های اشتباه و شکست در عرضه فرمت‌ها مانند فرمت R-DAT یا DAT (Digital Audio Tape) که در سال ۱۹۸۷ مطرح شده، دیده می‌شود که شاید به جای رهبری این شرکت در سال‌های بعدی و در فناوری‌های نمایشگرهای ال.سی.دی و پلاسما قرار گرفت.

بتامکس اگرچه به عنوان اولین فرمت ضبط ویدیوئی شناخته می‌شود اما نتوانست از پس وی.اچ.اس بربیاید و در سال ۱۹۸۰ فرمت وی.اچ.اس بازار ویدیو آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده بود.سونی پس از آن به جای پیوستن به بازار ام.پی.تری پلیرها سعی کرد فرمت نیمه‌کاره مینی‌دیسک‌ها را گسترش دهد که البته این بار هم نتوانست از پس حریفی همچون آی‌پاد بربیاید و یا بهتر است بگوئیم نتوانست با بازار آن نزدیک شود. پس از آن باز هم به جای استفاده از فرمت ام.پی.تری در مینی‌دیسک‌ها سعی در گسترش فناوری فشرده‌سازی صدا خود با نام ATRAC  را داشت که ناکام ماند و اصلا مورد اقبال عمومی قرار نگرفت.

این جالب است که وقتی نگاهی به گذشته نزدیک می‌اندازیم آی‌پاد را محصولی می‌بینیم که در لیست محصولات سونی جای خالی آن در ادامه مسیر این شرکت دیده می‌شود. سونی با اینکه مالک شرکت بزرگ Sony Music Entertainment  است اما این موضوع نتوانسته به سونی در ساختن رقیبی برای آی‌پاد شرکت اپل کمکی بکند.

به هر حال اگر چه ممکن است سونی آن غول بزرگ همیشگی که بود نباشد و حتی از کاهش نیروهای خود خبر دهد اما همچنان یک نیروی تاثیرگذار و صاحب فناوری در بازار به‌حساب می‌آید. دیروز سی‌امین سالگرد عرضه اولین سی‌دی با مشارکت سونی و فیلیپس بود تا ما را بر آن دارد که نگاهی به تاریخچه این شرکت بیندازیم که این روزها با برند اکسپریا خود در بازار دستگاه‌های دیجیتال همراه عرض اندام می‌کند!

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 11289 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1391/07/11 تعداد مشاهده: 2358
کلید واژه ها: ,
سافت گذر
نظرات بینندگان

ارسلان 1391/07/12 07:09
مگه شک دارید که سلطان کالای الکترونیکی است.
ss 1391/07/11 14:24
سونی هنوز هم بهترینه.
فارسی 1391/07/11 10:32
کیفیت و یعنی سونی
آیین 1391/07/11 10:27
یه طوری حرف میزنی که انگار اپل سلطان کالای الکترونیکه
سید 1391/07/11 09:26
لطفاً خبر را به روز رسانی کنید، "اچ دی. دی وی دی" رو که به عنوان رقیب سونی معرفی کردید، مدتهاست که اعلام شکست کرده و دیگه تولید نمیشه. این خبر دستکم مال دو سال پیشه. لطفاً قبل از اینکه مطلبی رو بذارید، به روز رسانیش کنید.