کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آشنایی با سنجش استانداردهای نظامی در لپ‌تاپ‌ها

در سال‌های اخیر استفاده از استانداردهای نظامی برای تایید استقامت ابزارهای پردازشی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند و سازندگان مختلف تلاش می‌کنند با استفاده از این معیار، کیفیت محصولات خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از ایتنا؛ عبور از این استانداردها چندان هم برای لوازم حساس الکترونیکی آسان نیست و تنها تعداد معدودی از داوطلبان موفق به گذراندن این دوره‌ها می‌شوند در نتیجه ادعای فعالیت در شرایط دشوار برای تولیدکنندگان مختلف بی‌هزینه نخواهد بود.
در حوزه رایانه و ابزارهای همراه پس از تعداد اندکی از هارددیسک‌ها و دوربین‌های فیلمبرداری، لپ‌تاپ‌های لنوو توانستد استاندارد نظامی با درجه سختی بالا در رده MIL-SPEC را پشت سر گذارند و این در حالی است که اغلب این مدل‌ها به عنوان یک کالای لوکس برای کاربران حرفه‌ای شناخته می‌شوند.
مطالب مربوط به استاندارد MIL-STD-961 را می‌توانید در مرکز اسناد وزارت دفاع امریکا مطالعه کنید.

لپ‌تاپ‌های تینک‌پد قبل از اینکه خط تولید رایانه‌های IBM به لنوو منتقل شود در آزمایشگاهی به نام یاماتو در ژاپن مورد بررسی قرار می‌گرفتند و این آزمایشگاه وظیفه تحقیق و توسعه برای مقاومت در برابر آسیب‌های فیزیکی این محصولات را برعهده داشت. از سال ۲۰۰۵ و با انتقال رایانه‌های IBM به لنوو این آزمایشگاه از لنوو جدا شد اما همچنان وظیفه بررسی تینک‌پدها را برعهده دارد.
این آزمایش‌ها برای تمام رده‌های تینک‌پد در گروه لپ‌تاپ و تبلت با شدت‌های مختلف تکرار می‌شوند و سختی این آزمایش‌ها نیز به نوع محصول وابسته است. به عنوان مثال لپ‌تاپ‌های سری T که به عنوان یک دفتر کاری در ماشین‌های پلیس استفاده می‌شوند باید بتوانند دشوارترین آزمون‌های لرزش، شوک‌های فیزیکی و ضربه را با توانی بالاتر از استاندارد تعیین شده پشت سر گذارند.
آزمایشگاه یاماتو این تست‌ها را با شبیه‌سازی دقیق شرایط محیطی انجام می‌دهد با این حال برخی از آنها نیز در محیط‌های واقعی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. موارد زیر نمونه‌ای از آزمایش‌های انجام شده روی محصولات لنوو هستند.
تست فشار پایین: بررسی عملکرد در ارتفاع پنج کیلومتری از سطح زمین
تست رطوبت: بررسی عملکرد در رطوبت ۹۵ درصد
تست لرزش: بررسی توان مقاومت دستگاه در برابر تکان‌های شدید
تست حرارت: بررسی مقاومت دستگاه در دمای ۱۴۰ درجه
تست سرما: بررسی مقاومت در دمای منفی ۴ درجه
شوک‌ حرارتی: فعالیت با تغییر دمای منفی ۴ تا ۱۴۰ درجه
گرد و غبار: تست طولانی مدت فعالیت در محیط‌های آلوده به غبار

لنوو برای دستیابی به این سطح کارایی از برخی فناوری‌‌‌های اختصاصی استفاده می‌کند که شامل موارد زیر هستند:
Active Protection System: در این فناوری هنگامی که دستگاه از طریق گیرنده‌های موقعیت‌یاب خود متوجه حرکت سریع یا سقوط می‌شود به هارددیسک دستور توقف فعالیت و انتقال هد به محل پارک را می‌دهد. این روش تاثیر قابل توجهی روی امنیت اطلاعات دارد زیرا اغلب آسیب‌ها به دلیل تکان‌ ناگهانی هد حین خواندن اطلاعات و تماس آن با سطح پلاتر رخ می‌دهد.
Roll Cage: بخش‌های داخلی دستگاه علاوه بر بدنه تیتانیومی، توسط یک فریم از جنس آلیاژ منیزیوم احاطه شده است. زمانی که لپ‌تاپ با شوک فیزیکی روبرو می‌شود این پوشش علاوه بر مقاومت در برابر ضربه باعث پخش فشار می‌شوند.
Shock Mounted Hard Drive: برای جلوگیری از آسیب به هارددیسک، در این بخش از یک محافظ جداگانه برای پوشش هارد درایور استفاده شده است.
Spill Resistant Keyboard: کیبورد دستگاه‌های لنوو ضد آب نیست اما مقاومت بسیار بالایی نسبت به ریزش مایعات نشان می‌دهد. این کیبوردها نسبت به نشت مایعات تا ۵۰ میلی‌گرم مقاوم هستند و مایعات از زیر کیبورد تخلیه می‌شوند.


لپ‌تاپ و شارژرهای تینک‌پد به مدت چندین روز تحت تنش ناشی از نوسانات دمایی قرار می‌گیرند. در آین آزمایش‌ها دما بطور ناگهانی بین منفی ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند. این شبیه‌سازی‌ها بر اساس محیط کاکپیت هواپیما با کاهش ناگهانی دما و کشتی‌های باری با دمای بالای ۶۰ درجه سانتی‌گراد انجام می‌شود. 

میزان نویز لپ‌تاپ‌ها برای استفاده در محیط‌های ساکت مانند کتابخانه بررسی می‌شود. اغلب صداهای مزاحم به دلیل فعالیت هارددیسک و فن ایجاد می‌شود با این حال اجزای دیگر مانند شارژر و پورت‌های دستگاه نیز مورد بررسی صوتی قرار می‌گیرند. 

در اتاق EMI میزان تداخل الکترومغناطیسی لپ‌تاپ‌ها بررسی می‌شود. تمام تجهیزات الکترونیکی دارای مقدار مشخصی از القا هستند و در این بررسی‌ها سطح تشعشعات الکترومغناطیسی با استانداردهای تعیین شده اندازه‌گیری می‌شود. 

مقاومت لپ‌تاپ به گرد و غبار یکی دیگر از موارد بررسی در آزمایشگاه یاماتو است. این دستگاه در معرض حجم گسترده‌ای از ذرات معلق قرار می‌گیرند و در این شرایط پردازنده دستگاه باید بتواند بدون افزایش دما و نقص عملکرد به کار خود ادامه دهد. 

یک بازوی رباتیک بارها روی کلیدهای دستگاه فشار وارد می‌کند تا مقاوت آنها قبل از شکستن بررسی شود. میزان فشار این ربات‌ روی کلیدها متغیر است و علاوه بر مقاومت کلید، سطح تحمل کیبورد نیز آزمایش می‌شود. 

آزمون خمیدگی با فشار یک بازو روی نقاط مختلف پنل امتحان می‌شود. دستگاه باید در مقابل این فشار مقاومت کند و ترک‌خوردگی صفحه نمایش باعث عدم تایید محصول می‌شود. 

ازمون سقوط دستگاه برای بررسی مقاومت لپ‌تاپ به شوک‌های فیزیکی است. در این تست دستگاه از ارتفاع ۱.۵ متری بطور مستقیم رها می‌شود و پس از سقوط باید بتواند به کار خود ادامه دهد. 

تست سقوط برای زاویه‌های مختلف تکرار می‌شود و در این مرحله تمرکز روی حاشیه‌‌های دستگاه است. یک صفحه دوار دستگاه را می‌چرخاند وآن را از قسمت‌های مختلف رها می‌کند. 

کاربران در حالت‌های مختلفی از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و در این آزمایش کارایی دستگاه روی سطوح شیبدار بررسی می‌شود. در این وضعیت‌ها اجزای مختلف مانند هارددیسک باید بتوانند به کار خود ادامه دهند. 
 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 12676 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: itna.ir تاریخ خبر: 1391/10/06 تعداد مشاهده: 2416
سافت گذر
نظرات بینندگان

ناشناس 1391/10/08 14:21
عجب آدمای بی عقلی هستند. خوب از هارد ssd استفاده کنید که خراب نشه. دروغ میگم؟