کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نگاهی به روترهای لود بالانسر PROLiNK

PROLiNK

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، روترهای لودبالانسر محصولاتی هستند که می‌ توانند امکان استفاده از چندین اتصال اینترنت در یک شبکه محلی را فراهم کنند. ورودی این دستگاه‌ها چندین درگاه WAN و خروجی آن‌ها یک درگاه LAN است. این دستگاه‌ها می‌توانند چندین خط اینترنت ADSL را مدیریت و کنترل کرده و با متعادل کردن سرعت اینترنت برای هر گروه از کاربران شبکه‌ای منعطف با سرعت‌های مختلف دسترسی به اینترنت فراهم کنند. همچنین با سوئیچ کردن میان اتصالات اینترنت می‌ توانند در مواقعی که یک خط اتصال اینترنت قطع می‌شود یا به مشکل برمی‌خورد، کاربران را به استفاده از خط‌های دیگر اتصال اینترنت هدایت و از قطعی سراسری اینترنت در شبکه جلوگیری کنند. این دستگاه‌ها معمولاًٌ در شبکه‌های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌ گرفتند و کاربران خانگی یا اداری کمتر به سراغ این‌ محصولات می‌رفتند. اما ورود محصولات خانگی لودبالانسر این امکان را فراهم کرده است که شرکت‌ های کوچک و کاربران خانگی که از چندین اتصال اینترنت بهره می‌ برند نیز بتوانند از مزایای این دستگاه‌ها بهره ببرند. حتی می‌توان اینترنت‌ های بی‌سیم و وای‌ مکس را نیز روی این محصولات به اشتراک گذاشت.

معرفی و امکانات
شرکت پرولینک دو محصول لودبالانسر به نام‌های MH8241 و MH8221 دارد که به ترتیب قابلیت پشتیبانی از چهار خط و دو خط WAN اینترنت را دارند. بنابراین می‌توان اینطور تصور کرد که محصول MH8241 برای شرکت‌ های کوچک و متوسط مناسبتر است و کاربران خانگی که عمدتاً بیشتر از دو نوع اینترنت ندارند می‌توانند از دستگاه MH8221 استفاده کنند. شکل ۱ نحوه قرارگیری و استفاده این دستگاه‌ها در شبکه محلی را در وضعیت‌های مختلف نشان می‌دهد. این دستگاه‌ها علاوه بر نقش Inbound/Outbound در شبکه برای تبادل اطلاعات میان کامپیوترهای یک شبکه محلی با اینترنت می‌ توانند مدیریت پهنای‌ باند یا ایجاد لینک‌های اینترنت پرسرعت مخصوص سرورهای گیم و مالتی‌مدیا را نیز انجام دهند. همچنین باید در نظر داشت این دستگاه‌ها یک روتر کابلی نیز محسوب می‌شوند و می‌توانند در شبکه به عنوان یک هدایت‌ کننده ترافیک نیز استفاده شوند.


شکل ۱: محصولات لود بالانسر شرکت پرولینک در چهار وضعیت مختلف می‌توانند در شبکه داخلی استفاده شوند.

طراحی ظاهری هر دو دستگاه مشابه هم هست. در پنل پشتی آن‌ها درگاه‌های WAN و LAN قرار گرفته‌اند. دستگاه MH8241 دارای چهار درگاه WAN با سوکت RJ45 برای ورود خطوط اینترنت و یک درگاه LAN برای اتصال به شبکه محلی است(شکل ۲).


شکل ۲: نمایی از درگاه‌های محصول MH8241

اما دستگاه MH8221 دارای دو درگاه ورودی WAN و یک درگاه خروجی LAN است. این درگاه‌ها تمامی از استاندارد شبکه‌های اترنت ۱۰/۱۰۰ و پروتکل ۸۰۲٫۳/۳u بهره می‌برند و دارای قابلیت MDI/MDIX خودکار هستند. در پنل پشتی سوکت آداپتور برق و کلید Reset نیز دیده می‌شوند. در پنل آبی رنگ جلویی دستگاه نیز چراغ‌های LED مرتبط با درگاه‌های WAN و LAN دیده می‌‌شوند. شرکت پرولینک برای این محصولات از یک پردازنده با معماری MIPS و سرعت ۱۵۰ مگاهرتز در کنار ۲ مگابایت حافظه فلش و ۱۶ مگابایت حافظه SDRAM استفاده کرده است تا بتوانند با پردازش و قدرت مناسبی مدیریت و کنترل کانکشن‌های اینترنت را در شبکه انجام دهند. به گفته خود شرکت پرولینک این دستگاه‌ها می‌توانند ۸۰ الی ۱۰۰ کامپیوتر در شبکه را مدیریت و اینترنت را روی آن‌ها تقسیم کنند.

از مشخصات سخت‌افزاری و ظاهری دستگاه‌ها که بگذریم به فهرست پروتکل‌ها و استانداردهایی می‌رسیم که توسط این محصولات پشتیبانی می‌شوند و در اصل ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌کنند. در بخش شبکه پروتکل‌های TCP/IP، DHCP، UDP، BOOTP، ICMP، Routing، FTP/TFTP، Telnet و PPPoE مورد پشتیبانی و استفاده دستگاه‌های لودبالانسر پرولینک هستند. در بخش شبکه‌های خصوصی مجازی یا VPN نیز از دو پروتکل معروف IPSec و PPTP استفاده می‌شود. برای کاربردهای V0IP نیز پروتکل H.323 به کار گرفته خواهد شد. از نظر امنیتی این دستگاه‌ها از یک فایروال برای مقابله با حملات DoS استفاده می‌کنند. همچنین سیستم فیلترینگ بسته‌ها براساس URL و آدرس IP امکان‌پذیر است. سیستم هشدار از طریق ایمیل، DMZ، NAT/NAPT و PAP/CHAP از دیگر ویژگی‌های امنیتی این دستگاه هستند. علاوه بر راه‌اندازی و پیکربندی از طریق وب از نظر سیستم‌عاملی می‌توان از ویندوز، لینوکس و مک استفاده کرد. البته در مک از سیستم‌های مبتنی بر پردازنده‌های اینتل پشتیبانی می‌ شود.

نصب و راه‌اندازی
در بخش قبلی گفتیم که می‌توان دستگاه MH8241 را در چهار حالت مختلف میان شبکه داخلی و اینترنت قرار داد و از آن استفاده نمود. برای اینکه یک بررسی کوتاهی روی این محصول داشته باشیم و ببینیم پنل تحت وب آن چه امکانات و قابلیت‌هایی دارد، لینک یک اتصال اینترنت ADSL را به درگاه WAN1 دستگاه متصل کرده و از درگاه LAN آن یک کابل به کامپیوتر متصل کردیم. با آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۴ می‌توان وارد پنل تحت وب دستگاه شد. شکل ۳ نمایی کلی از این پنل را نمایش می‌دهد.


شکل ۳: پنل تحت وب این محصولات ساده است و امکانات و قابلیت‌های مناسبی دارد

همان‌طور که مشخص است با یک پنل ساده روبرو هستیم که تمامی تنظیمات و امکانات آن در بخش سمت چپ قابل دسترسی هستند. با یک نگاه می‌توان فهمید این پنل چه امکاناتی دارد و برای پیکربندی دستگاه باید از کدام گزینه‌ها استفاده کرد. برای نمونه مشاهده وضعیت لینک‌های ورودی به دستگاه در بخش Link Status نمایش داده شده است (شکل ۴).


شکل ۴: از بخش Link Status می‌توان وضعیت هر خط اینترنت WAN را مشاهده نمود

در این بخش با انتخاب هر WAN می‌توان وضعیت برقراری لینک اینترنت را مشاهده کرد. همچنین برای پیکربندی هر اتصال اینترنت می‌توان وارد بخش پیکربندی مربوط به آن شد. شکل ۵ نمایی از امکانات و قابلیت‌های این پنل را در سمت چپ پنجره نمایش می‌دهد. برخی از این قابلیت‌ها Work Mode، Data Monitor، Bandwidth Usage، Load Balance، Virtual Server، Access Control و Routing هستند. با این قابلیت‌ها می‌توان شبکه را گزارش‌گیری کرد، پهنای‌باند شبکه را کنترل نمود، تنظیمات امنیتی شبکه و فیلترینگ لازم را صورت داد، عملیات لود بالانسینگ و مسیریابی شبکه را بهبود بخشید و قابلیت‌های دیگری که از این دستگاه‌ها انتظار می‌رود. در مجموع این پنل قابلیت‌ها و امکانات خوبی دارد. به خصوص برای کاربران شرکت‌های متوسط تا با استفاده از آن بتوانند در کل شبکه شامل چند ده کامپیوتر یک توازن و تعادل برقرار کنند و همیشه از اینترنت استفاده نمایند.


شکل ۵: از بخش Configuration WAN می‌توان هر اتصال اینترنت را تنظیم کرد

جمع‌بندی
دستگاه‌های لودبالانسر شرکت پرولینک می‌توانند با پشتیبانی از چندین خط اتصال اینترنت برای یک شبکه داخلی امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های مورد نیاز مدیران شبکه مانند کنترل ترافیک ورودی شبکه، کنترل ترافیک خروجی، تعریف پهنای‌باند برای کامپیوترهای مختلف، ایجاد پشتیبان در هنگام قطعی یک اتصال اینترنت، گزارش‌گیری شبکه، دسترسی به اینترنت روی کل شبکه و مزایای دیگری را فراهم کنند. محصول MH8241 با پشتیبانی از چهار خط WAN و محصول MH8221 با پشتیبانی از دو خط WAN به سادگی می‌توانند مشکل وجود چندین سرویس اینترنت در یک شبکه را برطرف کنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 13755 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1391/12/13 تعداد مشاهده: 2372
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر