کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهیانه فقط 2900 تومان از این امکان بهره مند شوید
عضویــــــت
x
بستن
 
آنلاین: 5008 نفر | تعداد برنامه ها: 5734 | مشاهده و دانلود: 390992469 | آخرین بروزرسانی: 44 دقیقه و 30 ثانیه پیش | اعضاء: 229550 | نظرات: 34950
جار میزنم samtik.com سرور آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
خرید گیفت کارت
مناسب ترین قیمت با ارائه آنی اسکن کارت
Geefti.com
سلامت
سلامتیسم ، سلامت و سبک زندگی
salamatism.com
دانلود آهنگ جدید
ایران موزیک
iranmusic.ir
خرید هاست
میهن وب هاست
mihanwebhost.com
رزرو هتل
رزرو هتل
eghamat24.com
تور لحظه آخری
تور لحظه آخری
arshinparvaz.com
تور مشهد
تور مشهد
alefbatour.com
طراحی سایت
طراحی سایت
www.papgroup.ir
مبل
مبلمان سام اکسون
samexxonsofa.com
سافت گذر

فتوایی عجیب! استفاده از قرآن یا اذان به عنوان زنگ موبایل حرام است

دار الافتای شرعی مصر در فتوایی استفاده از قرآن کریم یا اذان به عنوان آهنگ تلفن همراه را حرام اعلام کرد.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از سیتنا، در این فتوا آمده است: قرآن کریم، کلام خداوند متعال است که باید مورد احترام و تجلیل قرار گیرد، همانگونه که قرار دادن سایر کتاب‎ها بر روی قرآن جایز نیست.
 
دارالافتای مصر تأکید کرد: کلام خداوند بر همه کلام‎ها برتری دارد و استفاده از این کلام به عنوان آهنگ تلفن همراه زیبنده نیست و به دور از ادب به شمار می آید.
 
این فتوا می افزاید: قرآن کریم برای عبادت و تلاوت نازل شده است، نه اینکه برای اموری مورد استفاده قرار گیرد که در شأن آن نیست.
 
دارالافتای مصر با اشاره به اینکه در هنگام پاسخ دادن به تلفن همراه به آیات قرآنی توجه نمی شود از این امر به عنوان عاملی برای کم ارزش شمردن قرآن یاد کرد.
 
در ادامه این فتوا آمده است که حکم اذان نیز همانند قرآن به شمار می آید، زیرا اذان به معنای اعلام وقت نماز است در حالی که تلاوت اذان در هنگام تماس با تلفن همراه در وقتی به جز وقت نماز استفاده می شود.

کد خبر: 14309 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: citna.ir تاریخ خبر: 1392/01/21 تعداد مشاهده: 1604
کلید واژه ها:

, , ,

سافت گذر
نظرات بینندگان

یاسر 1392/01/22 09:19
خوشم اومد .
باریکلا و دمشون گرم
اصلا ما باید این فتوا را میدادیم .
امیر 1392/01/22 05:49
فتوای خوبی است
ضیاءالدین 1392/01/22 01:17
به نظر من کاملاً قابل قبوله! اگه لطف کنید و بفرمایید کجای این فتوا عجیبه ممنون میشم.
قاسم چهارده چریکی 1392/01/21 23:11
بسمه تعالی

با توضیحاتی که درادامه فتوا داده شده خیلی خوب است ای کاش علمای بزرگوار ما هم فتوا می دادندتا در روزنامه ها و کاغذهایی

که بعضا" زیرپامی افتند آیات قرآنی و نام خدا را ننویسند.
امین 1392/01/21 22:40
به نظر نمیاد عجیب باشه خیلی هم منطقی و خوبه
احمد 1392/01/21 22:01
خدایش درست گفتند
دوست 1392/01/21 21:50
باسلام تعجب است که بازم نگفتین وهابی ها فتوا دادن
دارین پیشرفت می کنین
مصطفی 1392/01/21 20:54
اینکه فتوای خوبیه ، تازه با دلیل و منطق خوبی توجیه کرده
کلام الهی رو باید با تعمق و تفکر شنید یا تلاوت کرد .
pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
reza 1392/01/21 19:29
خیلی فتوایی خوبی داده گوشی هر چیزی داخلش می ریزند که با قران یا اذان همخوانی ندارد گوشی همه جا حمل میشود که صدا اذان یا قران ممکن پخش شود
که بسیار گناه دارد
ایول به این فتوا دمش گرم.
پويا ايراني 1392/01/21 17:28
عجب نداره !!!
طبق فرمایشات دوست گرامی "محمد امین" این کار درست نیست. و جدا باید از ان دوری کرد
حتی مراجع ما هم نسبت به این موضوع اعلام نظر ها کرده اند و ترک آن را خواستار شده اند
عجب! 1392/01/21 17:16
برا اولین بار تو عمرم دارم میبینم که از عرب اونم سنیش ، دارین حق بهش حق میدین باشد با این قدم کوچیک گام بلندی در فرهنگ خودمون برداشته باشین
hosein 1392/01/21 17:08
من بیشتر از این تعجب کردم که تو سایت نرم افزاری این خبرو گذاشتن.
سینا 1392/01/21 17:04
کجاش عجیبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی هم خوب گفته
elham 1392/01/21 15:06
اگه یه مرجع تقلید ایرانی، این فتوا رو داده بود، بازهم آخر تیتر خبر علامت تعجب داشت !
محمدامین 1392/01/21 14:51
سلام، بله این فتوا عجیب نیست و واقعا به جاست الان بعضی اپراتوراهای همراه در ایران آهنگ پیشواز دعاهای مختلف و یا قران را ارائه می دهند که اصلا کار درستی نیست و موجب بی احترامی به دعا و قرآن است.
وقتی زنگ گوشیش رو دعا باشه وسط دعا هم یه دفعه طرف جواب میده و اصلا کار درستی نیست.
pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
محمد 1392/01/21 13:21
به نظر من که خوب گفته
pantoprazol 1a pharma pantoprazol kur pantoprazol bolus
محمد 1392/01/21 13:03
راس میگن خب ادم با موبایل ببخشید ها توالت هم میره نباید زنگش قرآن باشه
fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
امیر 1392/01/21 12:27
"تعجب" از چی ؟ کجای این فتوی عجیبه ؟؟؟!!!!!!!
احسنت به کسی که این فتوی رو صادر کرده .
محمد امین 1392/01/21 11:49
سلام
این که دیگر عجیب نیست! همه باید این موارد را بدانند که:
- ممکن است تلفن در جیبشان یا کسفشان باشد و در سرویس بهداشتی زنگ بخورد!
- صحبت کردن هنگام تلاوت قرآن مکروه است (به دور از ادب است که سخن کسی را قطع کنیم، مخصوصاً اگر او پروردگار و خدای شما باشد!).
- قطع کردن کلام خدا هم دقیقاً یادم نیست، اما به هر صورت رویه‌ی خوبی ندارد.
- قرائت قرآن باید با "اعوذ بالله من الشیطان الرجیم" و "بسم الله الرحمن الرحیم" شروع شود، اما چه کسی این کار را در گوشی خود انجام می‌دهد (نسبتشان خیلی کم است)؟
- و خیلی چیزهای بدیهی دیگر که مجال گفتنشان را ندارم.
من نمی‌گویم باید حرام اعلام شود، اما اگر به هر صورت مرجع تقلیدی آن را حرام اعلام کرد، نباید تعجب کنیم؛ چون احتمالاً او از چیزی خبر دارد که ما ممکن است ندانیم.
محمد 1392/01/21 09:38
عجب فتوایی
(کسانی که عمل میکنند) عجب انسان هایی
fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
نام و نام خانوادگی:
نظر شما:
لطفاً فارسی بنویسید
ایمیل:
نام پایتخت ایران؟
» ایمیل وارد شده نمایش داده نمی شود و فقط برای ارتباط با شما مورد استفاده قرار می گیرد.