کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه با iOS 7 دوست شویم؟

به گزارش سافت‌گذر ؛ در عین حال که بسیاری از کاربران به یک‌نواختی در سیستم‌عامل iOS اپل انتقاد می‌کردند، بسیاری از آن‌ها هم با انتشار iOS 7 این بار از تغییرات فراوان در این سیستم‌عامل ناراضی هستند.



نویسنده این مقاله، خود را یکی از طرفداران رشته طراحی می‌داند؛ البته طراحی در حوزه فناوری و دقیق‌تر در حوزه نرم‌افزاری. من درباره HTML و CSS آشنایی بسیار ابتدایی دارم و در کار با فتوشاپ هم در خوش‌بینانه‌ترین حالت متوسط هستم. با این حال بسیار علاقه‌مندم تا کار افرادی را نقد کنم که از من بسیار مستعدتر و مجرب‌تر هستند.

کار با نسخه بتای iOS 7 پس از معرفی آن برای اولین بار در ماه ژوئن، به هیچ وجه مرا شگفت‌زده نکرد؛ از آیکن‌های جدید هوم‌اسکرین این سیستم‌عامل با تمام وجودم متنفر بودم، پس‌زمینه‌های سفید و رنگ‌های روشن iOS 7 را نمی‌توانستم تحمل کنم و خود سیستم‌عامل هم پر از اشکالات کوچک بود.

به گزارش سافت‌گذر ؛ اکنون از انتشار نسخه عمومی و نهایی iOS 7 بیش از یک ماه می‌گذرد و مردم هر روز از این سیستم‌عامل روی آیفون‌ها و آیپدهای خود استفاده می‌کنند. جوک‌های زیادی درباره رنگ‌بندی سیستم‌عامل جدید اپل ساخته شد که اتفاقاً دقیقاً با نظر اولیه من درباره iOS یکی بود. زیبایی طرح‌های جدید و تب‌های سه بعدی مرورگر سیستم‌عامل دقیقاً نقطه متضاد دکمه‌های جابه‌جایی آبی نئونی و دکمه‌های بی‌ذوق و مسطح تب در iOS 7 بود. به نظر من کاملاً واضح بود که iOS 6 بسیار زیبا‌تر بود: از آبی شیشه‌ای بخش پیام‌ها گرفته تا جزئیات بسیار در آیکن‌ها، نسخه قبلی iOS کاملاً بی‌نقص بود.

با این حال، خبر خوب این‌که من تازه دارم iOS 7 را می‌فهمم. می‌دانم که صفحه‌های لمسی معمولاً بسیار حساس هستند؛ اما خوشحالم که دو ریالی ذهنم تازه دارد روی صفحه آیفونم می‌افتد. به نظر من بهترین ویژگی iOS 7 این است که دیگر تلاش نمی‌کند آن چیزی باشد که هرگز نبوده است. پیام‌های نوشتاری دیگر نمی‌خواهند ابرهای شیشه‌ای (همان ابرهای نقل‌قول بالای سر افراد) باشند، آیکن‌های دیگر اصراری ندارند بدرخشند یا سه بعدی باشند، و برنامه موزیک نیز دیگر نمی‌خواهد نقش یک گرامافون مدرن را بازی کند. به عکس، مشخص است که هر چیزی هدفی خاص دارد.


پس‌زمینه شفاف بخشی مثل «مرکز اعلان» برای این است که به طور غیز مستقیم به کاربر نشان دهد که برنامه یا صفحه قبلی، همچنان زیر صفحه «مرکز اعلان» باز است. نمای خاص تصویر پس‌زمینه در هوم‌اسکرین نیز که بر اساس اختلاف دید طراحی شده، همین تذکر را درباره آیکن‌های درون هوم‌اسکرین می‌دهد. جلوه شیشه‌ای برنامه پیام‌ها از بین رفته و جای آن را یک رنگ ساده آبی یا سبز گرفته؛ زیرا جلوه قبلی ضرورت و کاربردی نداشت. لمس یک آیکن اکنون شما را با زوم کردن به درون همان آیکن وارد برنامه می‌کند تا دقیقاً مشخص شود که کدام برنامه را باز کرده‌اید. در طراحی برنامه‌های جدید بیش از هر چیز دیگری بر کاربردی بودن توجه شده و این‌که چه‌قدر می‌توان یک طراحی را زیبا و جذاب کرد از اولویت خارج شده است.

البته من اعتقاد ندارم که همه این پیشرفت‌ها را باید به حساب اپل نوشت؛ نباید انکار کرد که این کمپانی از رقبای دیگر خود تقلیدهای زیادی کرده است. با این حال، به نظر من علی‌رغم آن‌چه اغلب مردم تصور می‌کنند، اپل بیش از آن‌که از اندروید تقلید کند، از ویندوز فون تقلید کرده است. رابط کاربری ویندوز فون از همان ابتدا «مسطح» و به شدت مبتنی بر «نوشته» بود. بسیاری از بخش‌های رابط کاربری iOS 7 هم که قبلاً با دکمه و شکل کنترل می‌شد، اکنون با استفاده از نوشته‌های ساده کنترل می‌شود. قابلیت چندکارگی (مولتی‌تسکینگ) در سیستم‌عامل اپل نیز دقیقاً شبیه به ویندوز فون است؛ اگرچه هر دوی این سیستم‌عامل‌ها این قابلیت را مدیون webOS کمپانی Palm هستند. البته من نمی‌خواهم هیچ‌کس را به کپی‌برداری از کس دیگری متهم کنم؛ اما باید گفت که برخی از طراحی‌های جدید سابقه قبلی نیز دارند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ با وجود آن‌چه گفته شد، همه جنبه‌های iOS 7 نیز بی‌نقص نیستند و هنوز جای کار دارند. دکمه‌های جابه‌جایی در سیستم‌عامل گاهی به سختی قابل دیدن هستند؛ زیرا معمولاً از یک نوشته و شکل دور آن تشکیل شده‌اند و پس‌زمینه آن‌ها رنگی نیست. در طراحی برخی از آیکن‌های هوم‌اسکرین هم دقت لازم رعایت نشده است. کل سیستم‌عامل نیز نیاز به یک بررسی و اصلاح کلی دارد. من هنوز به رنگ‌های روشنن سیستم‌عامل جدید اپل عادت نکرده‌ام؛ اما به نظرم این رنگ‌ها لزوماً بی‌ذوقی در طراحی هم نیستند، بلکه صرفاً یک طراحی متفاوت هستند که برخی افراد نظیر من باید به کار با آن‌ها عادت کنیم.

آن‌چه حتی بیش از همه این مباحث من را مجذوب می‌کند، آینده است. این طراحی جدید اپل چه تأثیری می‌تواند بر رقابت بین سیستم‌عامل‌های همراه بگذارد؟ اپل چگونه این طراحی را با سیستم‌عامل OS X به لپ‌تاپ‌های مک خواهد آورد؟ چگونه می‌تواند به مشکلات خود و انتقادهای برخی مردم از این کمپانی پایان دهد؟ امیدوارم در آینده نزدیک پاسخ همه این سؤال‌ها را پیدا کنم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز به کار با iOS 7 عادت نکرده‌اید، توصیه من این است: باز هم صبر کنید. منتظر باشید اپل هم طراحی و رابط کاربری سیستم‌عامل جدید خود را در ماه‌ها و سال‌های آینده اصلاح کند. این سیستم‌عامل بی‌نقص نیست؛ اما اهدافی که در پیش گرفته قابل تقدیر است؛ و این احساس تقدیر تنها با گذشت زمان و کار بیش‌تر با iOS 7 در کاربران ایجاد خواهد شد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 17475 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1392/08/01 تعداد مشاهده: 1704
کلید واژه ها:
سافت گذر