کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/05 | اعضاء: 316237 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

لینک‌ چاق‌کن‌های خانواده AC1200

دانگل ac1200

این روزها اگر یک نوت‌ بوک یا کامپیوتر دسکتاپ جدید خریداری کنید، به احتمال مجهز به کارت شبکه وای‌ فای گیگابیتی با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac است. برای استفاده از سرعت‌های بالا در شبکه‌های بی‌سیم هم باید یک روتر/اکسس‌ پوینت و هم یک کارت شبکه گیگابیتی داشته باشید.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، صرف داشتن یک روتر/اکسس‌ پوینت گیگابیتی ۸۰۲٫۱۱ac کافی نیست؛ اشتباهی که بیشتر کاربران و گاهی مدیران شبکه مرتکب آن می‌شوند و برای ارتقای شبکه بی‌ سیم فقط به تعویض دستگاه اصلی شبکه اقدام می‌کنند و توجهی به کارت‌های قدیمی شبکه ندارند.

در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به جدیدترین دانگل‌های شبکه USB و یک کارت شبکه PCI Express گیگابیتی شرکت‌های معتبر بازار در محدود قیمتی ۴۰ تا ۷۰ دلار داشته باشیم.

چگونه یک دانگل شبکه ۸۰۲٫۱۱ac انتخاب کنیم؟
برای انتخاب یک دانگل شبکه گیگابیتی باید چندین نکته را در نظر بگیریم. به‌طور طبیعی نخستین نکته پشتیبانی استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac از دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز است که به کمک این ویژگی می‌تواند به‌صورت همزمان و با سرعت‌های بیشتر از یک گیگابیت اطلاعات را منتقل کند.

همچنین محدوده سیکنال‌دهی بیشتری را پوشش می‌دهد. پس یک دانگل شبکه گیگابیتی علاوه‌بر استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac، باید دوبانده هم باشد و اگر بتواند با هر دو باند ارسال/دریافت داشته باشد، می‌توانید تا سرعت‌های ۱٫۷ (دو کانال استریم) یا ۱٫۷ (سه کانال استریم) گیگابیت‌ بر ثانیه نیز اطلاعات رد‌و‌بدل کنید.

نکته بعدی راحتی استفاده از دانگل‌های USB برای کارایی غیر فنی است. برای دستگاه‌هایی مانند نوت‌ بوک یا All-in-One کارت شبکه USB بهتر است. زیراراحت نصب و جدا می‌شود و می‌توانید برای چندین دستگاه نوت‌ بوک در مکان‌های مختلف از یک کارت شبکه گیگابیتی استفاده کنید. روی این سیستم‌ها به‌طور معمول اصراری روی سرعت زیاد و کارایی بالا نیست و دانگل‌های USB شبکه نیز از آنتن‌های داخلی استفاده می‌کنند.

در عین حال، برای دستگاه‌های کامپیوتر خانگی بهتر است از کارت شبکه PCI Express که دارای آنتن خارجی است و روی مادربورد نصب می‌شود بهره گرفت. البته کاربران خانگی که فاصله زیادی با روتر/اکسس‌ پوینت شبکه بی‌سیم خود ندارند یا فقط می‌خواهند از اینترنت استفاده کنند می‌توانند به سراغ دانگل‌های شبکه گیگابیتی USB هم بروند. نکته دیگری که باید در هنگام انتخاب و خرید حواستان باشد، پشتیبانی از سیستم‌عامل مک، لینوکس و ویندوز۸ است. همه دانگل‌های شبکه از مک و لینوکس پشتیبانی نمی‌کنند.

مثلاً اگر می‌خواهید برای مک‌ بوک‌ پرو خود یک کارت شبکه گیگابیتی بخرید، باید ابتدا تحقیق کنید کدام دانگل شبکه موجود بازار از سیستم‌عامل روی این نوت‌ بوک پشتیبانی می‌کند. بحث‌های قیمتی نیز اهمیت دارند. برخی برندها ارزانتر و برخی دیگر گران‌تر و شاید هم خیلی گران‌تر باشند. دانگل شبکه در شکل و شمایل ظاهری و نحوه اتصال به کامپیوتر یا نوت‌ بوک و استفاده از پایه نیز تفاوت‌هایی دارند. در ادامه سعی می‌کنیم برای هر دانگل شبکه تمامی این عامل‌ها را بیان کنیم.

NETGEAR A6100 WiFi USB Mini
یک دانگل شبکه بسیار کوچک و جمع‌و‌جور با پشتیبانی از پیش‌ نویس استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac و دو باند فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز. سرعت انتقال اطلاعات روی باند ۲٫۴ گیگاهرتز برابر ۱۵۰ مگابیت (روی این فرکانس از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac پشتیبانی نمی‌کند) و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر ۴۳۳ گیگابیت است. همان‌طور که می‌بینید سرعت‌های این کارت شبکه Mini USB بسیار پایین است و به مرز گیگابیت نمی‌رسد.

اما برای کارهای روزانه معمولی و اتصال به شبکه و ارتباط با دستگاه‌های دیگر یک کارت شبکه مناسب است. از سیستم‌عامل‌های ویندوز اکس‌ پی، ویستا، ۷ و ۸ پشتیبانی می‌کند و خبری از مک و لینوکس نیست. یکی از کوچکترین کارت‌های شبکه ۸۰۲٫۱۱ac بازار است و به راحتی جابه‌جا می‌شود.

زیرا فقط هشت گرم وزن دارد و اندازه آن ۸٫۱×۱۸٫۴×۳۶٫۱ میلی‌متر است. دارای یک کلید WPS و یک کلید N برای تنظیمات سریع و ساده استاندارد ۸۰۲٫۱۱n است. شرکت نت‌ گیر برای این کارت شبکه از پردازنده Realtek RTL8811AU استفاده کرده است و مجهز به فناوری +Beamforming برای بهبود سرعت، پوشش‌دهی و دسترس‌ پذیری است. قیمت این محصول در بازار بین ۵۰ تا ۶۰ دلار است.

NETGEAR A6200 Wi-Fi USB
شرکت نت‌ گیر کارت شبکه A6100 را برای نوت‌ بوک و دستگاه‌های همراه قابل حمل طراحی و با کمترین مشخصات و ویژگی‌ها روانه بازار کرده است اما کمبودها روی کارت شبکه A6200 جبران شده و تمام امکانات و ویژگی‌های یک کارت شبکه گیگابیتی پرقدرت را گنجانده است. کارت شبکه A6200 از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac روی فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه است. روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز سرعت به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد اما خبری از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac نیست.

باز هم مانند کارت شبکه A6100 فقط از سیستم‌عامل‌های ویندوز مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و دارای پایه و کابل اتصال USB است. وزن این کارت شبکه ۱۹٫۵ گرم و اندازه آن ۱۴٫۳×۳۱٫۴×۹۵٫۳ میلی‌متر است. بنابراین، اندازه‌ این محصول بزرگ است و شاید بزرگترین کارت شبکه ۸۰۲٫۱۱ac بازار باشد. برای دستگاه‌هایی مانند کامپیوترهای خانگی مناسبتر است تا نوت‌ بوک.

این دانگل یک کلید WPS و یک کلید N برای تنظیمات سریع و ساده استاندارد ۸۰۲٫۱۱n دارد. همراه آن یک دیسک نصب نرم‌افزار دسکتاپ NETGEAR Genie است و از فناوری +Beamforming و چیپ‌ست Broadcom BCM43526 بهره می‌برد. از درگاه USB 3.0 پشتیبانی می‌کند و طراحی آن طوری است که قابلیت چرخش ۴۵ درجه آنتن آن وجود دارد. قیمت این کارت شبکه ۵۰ تا ۷۰ دلار است.

Edimax AC1200 Wireless Dual-Band USB
این کارت شبکه ۴۰ تا ۵۰ دلاری اوایل امسال عرضه شد و به خاطر کارایی و ویژگی‌های بسیار خوبش خیلی زود راهی میان بازار یافت. نشریه پی‌سی مگزین به این کارت شبکه نمره ۴٫۵ از ۵ را داده است که امتیاز بسیار خوبی به‌ شمار می‌رود. AC1200 یک کارت شبکه ۸۰۲٫۱۱ac دو بانده با حداکثر سرعت ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه است. روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت است.

این دانگل دو آنتن داخلی و یک درگاه USB 3.0 دارد و کلید WPS و چراغ‌های LED روی بدنه قابل رویت هستند. خبر بسیار خوب برای کاربران پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های مک‌او‌اس و لینوکس در کنار ویندوز است. بنابراین، اگر می‌خواهید از شبکه بی‌سیم گیگابیتی روی دستگاهی با سیستم‌عامل غیر مایکروسافتی استفاده کنید، Edimax AC1200 گزینه انتخابی شما خواهد بود.

از نظر ظاهری با وزن ۲۳ گرم و اندازه ۱۸×۲۷×۸۷٫۱ میلی‌متر در رده کارت‌های شبکه USB متوسط بازار است که به‌طور مستقیم به نوت‌ بوک یا درگاه USB کامپیوترهای خانگی متصل می‌شود اما بخشی از دستگاه که شامل آنتن‌ها است قابلیت جابه‌جایی دارند.

چیپ‌ ست شبکه Realtek RTL8812AU روی این دستگاه نصب شده است اما جزء معدود کارت‌های شبکه بازار است که نرم‌افزار دسکتاپ ندارد. این محصول یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی است که هم قابلیت حمل کارت شبکه برایشان اهمیت دارد و هم به کارایی و سرعت بالا نیاز دارند. ضمن آن‌که قیمت مناسبی هم دارد.

ZyXEL AC1200 Wireless Dual-Band USB
دانگل زایکسل هم از نظر ظاهری و هم از نظر ویژگی‌ها به کارت شبکه معرفی شده از شرکت ادیمکس شباهت و قرابت زیادی دارد؛ یک کارت شبکه دوبانده ۸۰۲٫۱۱ac با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و سرعت ۸۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز. فقط از سیستم‌عامل‌های ویندوز شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌کند و چیپ‌ست شبکه آن همان چیپ‌ست آشنای Realtek RTL8812AU است که روی محصولات Edimax AC1200 و NETGEAR A6100 نیز استفاده می‌شود.

بنابراین، از نظر کارایی و سرعت و پوشش‌دهی امتیاز خوبی کسب می‌کند. طراحی این کارت شبکه طوری است که به‌طور مستقیم به درگاه USB 3.0 متصل می‌شود اما دو آنتن داخلی ۲T2R دستگاه قابل حرکت و جابه‌جایی هستند. اندازه دستگاه ۱۷٫۲× ۲۷٫۲×۸۷٫۱ میلی‌متر است و در رده اندازه متوسط بازار قرار می‌گیرد. وزن محصول ۲۸ گرم است. کلید WPS و چراغ‌های LED مربوط به Link/ACT/WPS روی بدنه دستگاه تعبیه شده‌اند. قیمت این محصول مناسب و بین ۴۰ تا ۵۰ دلار است و برنامه نصب دسکتاپ ندارد.

TRENDnet AC1200 Wireless Dual Band USB
ظاهر این دانگل شبکه آشنا است زیرا مدل‌های قبلی این شرکت روی استاندارد ۸۰۲٫۱۱n نیز مشکی رنگ و ساده بودند. البته کلیدها و چراغ‌های LED به طرز زیرکانه‌ای روی این کارت شبکه USB 3.0 تعبیه شده‌اند. این دانگل شبکه هم از خانواده AC1200 است یعنی دو بانده و مبتنی‌بر استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac است. سرعت ارتباط این دانگل روی فرکانس پایین‌ تر ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس بالاتر ۸۶۷ مگابیت است.

کاربران مک‌او‌اس نسخه ۱۰٫۴ تا ۱۰٫۸ در کنار کاربران ویندوز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. یک مزیت این کارت شبکه کوچکتر بودن نسبت به کارت شبکه ادیمکس و زایکسل است. وزن آن ۲۰ گرم و اندازه آن ۱۲×۲۷×۸۰ میلی‌متر است. به‌راحتی می‌توان حدس زد که چیپ‌ست شبکه استفاده شده روی این محصول Realtek RTL8812AU است و از یک نرم‌افزار مدیریت شبکه دسکتاپ قدرتمند به نام Wireless Configuration Utility بهره می‌برد.

این ابزار از تنظیمات EAP-TLS پشتیبانی می‌کند اما خبری از PEAP نیست. در این ابزار می‌توان SSID شبکه‌های فعال را دید و هر کدام را پیکربندی و راه‌اندازی کرد. قیمت این محصول به صورت خرید آنلاین بین ۴۰ تا ۵۰ دلار است. به‌طور کلی کارت شبکه AC1200 شرکت ترندنت جزء محصولات میانه بازار به شمار می‌رود و کاربران شبکه‌های مالتی‌مدیا بی‌سیم به سراغ محصولات قدرتمندتری می‌روند.

D-Link Wireless AC1200 Dual Band USB
یکی دیگر از کارت‌های شبکه با استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac بازار محصول شرکت دی‌‌لینک است. این کارت شبکه از دو کانال انتقال اطلاعات استفاده و روی دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز سرعت ۱٫۲ گیگابیت را تأمین می‌کند. این محصول ۷۰ دلاری از یک طراحی ساده برخوردار است و به‌طور مستقیم یا با استفاده از یک پایه به کامپیوتر یا نوت‌بوک متصل می‌شود. روی این محصول یک کلید WPS نیز تعبیه شده است. البته درگاه ارتباطی این کارت شبکه USB 2.0 است.

اندازه و وزن این کارت شبکه نیز در رده متوسط بازار است. زیرا با وزن ۲۰ گرم و اندازه ۱۳٫۵×۲۹٫۱×۹۷٫۳ میلی‌متر از کارت شبکه NETGEAR A6200 کوچکتر اما از کارت شبکه‌های زایکسل و ادیمکس بزرگتر است. از نظر کارایی و سرعت انتقال اطلاعات نیز این کارت امتیازهای متوسطی به خود اختصاص داده است. کاربران ویندوز تنها مصرف‌کننده این کارت شبکه هستند.

Linksys Dual Band AC1200 Wireless USB
شرکت لینک‌سیس یکی از سازندگان معروف تجهیزات شبکه بی‌سیم است. پس دور از انتظار نیست که کارت شبکه‌های ۸۰۲٫۱۱ac آن در بازار رونمایی شده باشند. این شرکت هم مانند نت‌گیر دو کارت شبکه جدید ۸۰۲٫۱۱ac دارد؛ یکی برای کاربران نوت‌ بوک و دیگری برای کاربران دسکتاپ. مدل WUSB6300 با وزن ۱۷ گرم و اندازه ۱۱×۳۰×۸۹ میلی‌متر برای کاربران پرقدرت دسکتاپ مناسبتر است و تا حدودی جزء کارت‌های شبکه USB بزرگ بازار به‌شمار می‌رود. این کارت شبکه دو بانده روی دو کانال اطلاعات را استریم می‌کند و روی ۲٫۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت در ثانیه و روی ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد.

درگاه ارتباطی آن USB 3.0 است و به‌طور مستقیم به نوت‌ بوک یا کامپیوتر دسکتاپ متصل می‌شود و آنتن‌های آن به‌طور داخلی تعبیه شده‌اند. این محصول ۷۰ دلاری یک کلید WPS و دو چراغ LED برای نمایش وضعیت روشن/خاموش و امنیت دستگاه دارد. خبر بد برای کاربران لینوکس و مک عدم پشتیبانی این سیستم‌عامل است و خبر خوب کارایی بالای آن در بررسی‌های مختلف است. از نرم‌افزار نصب و مدیریت دسکتاپ بهره می‌برد و چیپ‌ ست شبکه بی‌سیم آن Broadcom BCM4360 است.

Linksys Mini USB Adapter AC580
همان‌طور که گفتیم شرکت لینک‌سیس دو کارت شبکه ۸۰۲٫۱۱ac برای کاربران تدارک دیده است. مدل WUSB6300 بزرگتر و پرقدرتتر است و برای کاربران دسکتاپ و مدل AE6000 کوچکتر و با قابلیت حمل آسان‌تر برای کاربران نوت‌ بوک. این کارت شبکه که به اندازه یک سنجاق قفلی است فقط ۴ گرم وزن و ۸×۱۵×۳۵ میلی‌متر اندازه دارد.

این محصول از دو باند فرکانسی معمول شبکه‌های وای‌ فای پشتیبانی می‌کند اما فقط می‌تواند روی یک باند کار کند و در نتیجه روی فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز سرعت ۱۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۰ مگابیت را دارا است.

درگاه ارتباطی این کارت شبکه USB 2.0 است و به‌طور مستقیم به نوت‌ بوک متصل می‌شود. یک آنتن داخلی دارد و روی سیستم‌عامل‌های نسخه‌های مختلف ویندوز نصب می‌شود و همراه آن دیسک نرم‌افزار نصب و راه‌اندازی و مدیریت کارت شبکه دسکتاپ ارائه شده است. این دانگل نیز همانند کارت شبکه دیگر لینک‌ سیس، کلید WPS و چراغ‌های LED وضعیت روشن/خاموش و امنیت شبکه دارد.

قیمت این محصول ۴۰ تا ۵۰ دلار است. همان‌طور که مشخص است کاربری این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های بی‌سیم ۸۰۲٫۱۱ac و تبادل اطلاعات معمولی است و نمی‌تواند از پس استریم اطلاعات مالتی‌مدیا روی شبکه وای‌ فای یا پوشش‌دهی مسافت‌های زیاد برآید.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 19441 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/11/29 تعداد مشاهده: 2282
سافت گذر