کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دام های اینترنتی برای استادان ایران

هکر

استادان دانشگاه‌های ایرانی وقتی ایمیلی دریافت می‌کردند که باید حساب‌های بانکیشان را به روز کنند نمی‌دانستند در دام باندی نیجریه‌ای در مالزی افتاده‌اند

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، اینترپل تهران با دستور دادیار جرایم رایانه‌ای مأموریتی برون‌مرزی دارد تا این کلاهبرداران بین‌المللی را ردیابی کند. کلاهبرداران نامرئی در سایت دانشگاه‌های معتبر با دسترسی به پست الکترونیک استادان به فریب آنها پرداخته‌اند.ادعاهای عجیب یک استاد دانشگاه مبنی بر این‌که هیچ پولی از طریق اینترنت واریز نکرده‌ام.

ولی حسابم خالی شده است و تکرار آن از سوی مردان و زنان زیادی پرونده‌های مشابهی را در دادسرای ۳۱ جرایم رایانه‌ای کلید زد. تجسس‌ها نشان داد این سرقت‌های مجازی در حالی رخ می‌دهد که صاحبان حساب هیچ پولی برداشت نکرده ‌اما گروهی ناشناس به‌طور مرموزی اقدام به سرقت و کلاهبرداری از آنان کرده‌اند.

یک استاد دانشگاه با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای روبه‌روی قاضی روح‌الله رئیسی ایستاد و گفت: بدون اینکه از حسابم پولی برداشت کنم، متوجه شدم ۴۰ میلیون تومان از حسابم کسر شده این در حالی است که من از همه‌جا بی‌اطلاع هستم و وقتی به بانک مراجعه کردم متوجه این موضوع شدم. وی گفت: چند روز پیش برایم یک ایمیل ارسال شد که باید حساب بانکی‌ام را به‌روز‌رسانی کنم.

وقتی این مطلب را از بانک دیدم برای امنیت از همان لینکی که برایم ارسال شده بود وارد سایت اینترنتی بانک شدم و با واردکردن شناسه حساب و رمز بانکداری، حسابم را به روز کردم اما پس از مدتی متوجه شدم پول میلیونی از حسابم کسر شده است. با ادعاهای این استاد دانشگاه، پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

تا زوایای پنهان آن آشکار شود. مأموران در بررسی‌هایشان وقتی دیدند چند استاد دیگر از همان دانشگاه در دام کلاهبرداران افتاده‌اند دریافتند دزدان میلیونی، ایمیل‌های طعمه‌هایشان را از سایت‌های دانشگاه‌های ایرانی به دست آورده‌اند و به‌اجرای توطئه‌هایشان دست زده‌اند.

بدین‌ ترتیب با توجه به سریالی بودن سرقت‌ها، پلیس فرضیه کلاهبرداری نیجریه‌ای و جعل صفحات بانکی –فیشینگ- را که نه تنها استادان دانشگاه‌ها بلکه زنان و مردان زیادی را به دام کشیده‌اند در دستور کار خود قرار داد.

ردپای یک دانشجوی ایرانی در مالزی:
مأموران در بررسی‌ها متوجه شدند سرنخ‌ همه این سرقت‌ها به کشور مالزی می‌رسد و با انجام تحقیقات و پیگیری‌های پلیسی یک زن در این خصوص دستگیر شد. زن جوان که می‌گوید خودش فریب خورده است به قاضی رئیسی گفت: در دانشگاه مالزی تحصیل می‌کنم، به پیشنهاد یکی از دوستان مجازی‌ام یک حساب ایرانی باز کردم تا از این طریق پول‌ها به حسابم واریز شود و خودم نیز درصدی دریافت کنم.

هرگز نمی‌دانستم این کلاهبرداری بزرگی است. خواهرم بارها از صرافی برایم پول واریز می‌کرد، من فقط صاحب حساب بودم اما هیچ دخالتی در این کلاهبرداری و سرقت‌ها ندارم و در ازای افتتاح حساب، درصدی دریافت کردم.

با ادعاهای زن فریب‌ خورده، تحقیقات و بررسی‌های پلیسی برای شناسایی کلاهبرداران نیجریه‌ای وارد مرحله تازه‌ای شد. تحقیقات نشان داد کلاهبرداران از طریق فضای مجازی با ایرانی‌ها در ارتباط بوده و با جلب اعتماد آنان و دادن پیشنهادهای وسوسه‌انگیز به حساب بانکی آنها دسترسی پیدا می‌کنند و با ID‌های VPN از خارج ایران به حساب بانکی ایرانی دست یافته و به‌کلاهبرداری‌هایشان ادامه می‌دهند.

هشدار قاضی:
قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای در خصوص این پرونده گفت: حدود ۵۳ زن و مرد در این پرونده هستند که شیادان با شگرد استفاده از صفحات جعلی و فیشینگ بانکی افراد را به دام انداخته که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان پول به جیب زده‌اند.

قاضی رئیسی با هشدار به استادان دانشگاه‌ها گفت: مسئولان دانشگاه باید دسترسی به سایت و اطلاعات خصوصی‌شان را محدود کنند چرا که دیده می‌شود شیادان از طریق رزومه‌ای که اعضای هیأت علمی و استادان در سایت قرار می‌دهند، به آنها دسترسی پیدا می‌کنند و با در دست داشتن ایمیل آنها پیامی را در خصوص به‌روز‌رسانی اطلاعات بانکی از طریق لینک جعلی دریافت می‌کنند و سپس افراد بی‌خبر از همه‌جا با وارد شدن به صفحه بانک جعلی، اطلاعاتشان را وارد می‌کنند که از این طریق کلاهبرداران با داشتن اطلاعات به اهداف شومشان می‌رسند و بانک‌ها نیز باید بخشی از هزینه‌های میلیاردی‌‌شان را صرف تأمین و ارتقای ضریب امنیت کنند.

وی اظهار داشت: متأسفانه یکی دیگر از مشکلات، دسترسی راحت افراد در خارج از ایران به حساب بانکی با ID‌های VPN است که همین امر باعث گسترش این کلاهبرداری‌ها در خارج از کشور می‌شود چرا که در ایران با داشتن همان ID سریعاً به ردیابی کلاهبرداران می‌پردازند اما استفاده ID از طریق VPN این امر را با مشکل مواجه کرده و بهتر است صاحبان حساب بانک هماهنگ باشند و VPN کشورشان را دریافت کنند.

تا از این حوادث جلوگیری شود. قاضی دادسرای جرایم رایانه‌ای با توصیه به خانواده‌ها نیز گفت: افراد در کافی‌نت‌ها مراقب اطلاعات خصوصی‌شان باشند چرا که دیده می‌شود بعضی شیادان با نصب نرم‌افزار کیلاگر اطلاعات مشتری‌ها را حفظ می‌کنند و با جعل یک صفحه به‌کلاهبرداری می‌پردازند. افراد در همه شرایط مراقب باشند در دام کلاهبرداران حرفه‌ای نیفتند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 19661 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/12/12 تعداد مشاهده: 1465
سافت گذر
نظرات بینندگان

بهزاد جعفرپور 1392/12/12 10:21
الان باید چکار کنیم؟ از وی پی ان استفاده نکنیم، مثل استادان دانشگاه بی دقت نباشیم، ایمیل هامون رو پنهان کنیم!! من فکر کنم یکم قضیه بو داره.