کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316269 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

نقد و بررسی کامل گلکسی اس 5

به گزارش سافت‌گذر ؛ گلکسی اس 5 تقریباً دو هفته است که رسماً به دنیا معرفی شده و اکنون وقت آن رسیده که (به قول خود عمل کنیم) و نقد و بررسی کاملی را از ویژگی‌های این گوشی داشته باشیم، دست‌کم از ویژگی‌هایی که در طول کنگره جهانی موبایل در بارسلونا توانستم در پرچم‌دار جدید سامسونگ کشف کنیم.

دو هفته پیش گلکسی اس 5 سامسونگ رسماً معرفی شد. کاربران بیش از هر گوشی دیگری، شاید به جز آیفون 6، برای معرفی گلکسی اس 5 لحظه‌شماری می‌کردند. این گوشی که در کنگره جهانی موبایل 2014 اولین حضور خود بین کاربران را تجربه کرد، مورد نقد و بررسی‌های مختلفی قرار گرفت که یکی از کامل‌ترین آن‌ها را می‌توانید امروز در سافت‌گذر بخوانید.

طراحی و ویژگی‌های جدید سخت‌افزاری

بحث‌های زیادی درباره ظاهر این گوشی شده است. برخی منتظر بودند سامسونگ با یک گوشی بدنه‌فلزی به نمایشگاه بیاید، اما گلکسی اس 5 قاب پلاستیکی دارد. قاب گوشی نه تنها پلاستیکی است، بلکه بیش‌تر از مدل قبلی هم پلاستیکی است! حتی روکش فلزی قلابی هم پشت گوشی نیست. تنها دو طرف گوشی نقره‌ای است.

قاب پشت گلکسی اس 5 طرحی از نقاط ریز فرورفته دارد که هم نگه داشتن گوشی را ساده‌تر می‌کند و هم ظاهر آن را از مدل‌های قبلی متمایز. سامسونگ این بدنه جدید را «مدرن و تر و تازه» توصیف می‌کند و گوشی را در چهار رنگ آبی، طلایی، سفید و سیاه روانه بازار خواهد کرد. اما یک نکته: مدل طلایی را نخرید، رنگش افتضاح است!

سایر ویژگی‌های طراحی اس 5 فرق زیادی با گوشی‌های قبلی ندارد. شکل گوشی همان است، وزن آن همان است، ضخامت آن تنها اندکی بیش‌تر است (8.1 میلی‌متر). اما طول گوشی کمی بیش‌تر است که احتمالاً به دلیل فناوری‌های جدیدی است که سامسونگ در گوشی گذاشته است. دکمه‌های لمسی و دکمه کلیکی «انتخاب» همچنان در گوشی باقی هستند، بر خلاف اکثر پرچم‌دارهایی که امسال عرضه شده‌اند.

 

دکمه مرکزی انتخاب در اس 5 یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی را در خود جا داده است: سنسور اثر انگشت. این سنسور در جایی شبیه به سنسور تاچ‌آی‌دی آیفون 5 اس قرار گرفته، اما فناوری استفاده شده در آن‌ها کمی متفاوت است. برای کار با تاچ‌آی‌دی آیفون کافی است انگشت خود را روی آن قرار دهید، اما برای استفاده از سنسور دکمه‌ای اس 5 باید انگشت خود را روی آن بکشید که کمی دشوارتر است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ سنسور اثر انگشت اس 5 علاوه بر باز کردن قفل گوشی امکان خرید اینترنتی مثلاً از طریق PayPal را نیز به کاربران می‌دهد. این ویژگی اگرچه کمی ترسناک و خطرناک است، اما مسلماً کاربردی هم هست.

سنسور اثر انگشت تنها یکی از ویژگی‌های سخت‌افزاری است که در نگاه اول نمی‌توانید به وجود آن پی ببرید. مقاومت در برابر آب و غبار هم یکی دیگر از ویژگی‌های بزرگ اس 5 است. قاب پلاستیکی پشت و پورت یواس‌بی گوشی با درپوش‌های لاستیکی عایق‌بندی شده تا بتوانید بدون ترس از خراب شدن گوشی آن را در آب غرق کنید.

 

اس 5 دارای استاندارد IP67 است، به این معنی که می‌تواند در آب سالم بماند و غبار هم در آن نفوذ نمی‌کند. البته مقاومت گلکسی اس 5 در برابر آب به درست بسته شدن درپوش‌ها بستگی دارد و سامسونگ به هیچ وجه کاربران را به آزمایش این قابلیت گوشی تشویق نمی‌کند.

پورت یواس‌بی که در پایین گوشی قرار دارد با درپوشی عایق‌بندی شده که از آن‌چه انتظارش را دارید خیلی بزرگ‌تر است. خود پورت یواس‌بی 3 است و با نوع عادی میکرو یواس‌بی تفاوت دارد. به کمک این پورت می‌توانید اطلاعات را سریع‌تر انتقال دهید و اگر گوشی را به پورت یواس‌بی 3 رایانه وصل کنید، از شارژ سریع‌تر گوشی لذت ببرید. با این حال، پورت بسیار بزرگ‌تر از میکرو یواس‌بی‌های معمولی است. البته می‌توانید از کابل‌های معمولی میکرو یواس‌بی هم استفاده کنید، بنابراین تفاوت عمده‌ای وجود ندارد... تنها ظاهر آن کمی عجیب و غریب است.

یک ویژگی سخت‌افزاری جدید و مهم دیگر هم در گلکسی اس 5 وجود دارد که البته استفاده «روزمره» ندارد: پشت گوشی یک حسگر ضربان قلب تعبیه شده که وقتی انگشت خود را روی آن می‌گذارید ضربان قلبتان را نشان می‌دهد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ این ویژگی در حال حاضر تنها با برنامه پیش‌فرض خود گوشی سازگار است و کار با آن هم اصلاً به اندازه ساعت‌های هوشمندی مثل «گیر 2» خود سامسونگ آسان نیست. تصور نمی‌کنم دونده‌ها بخواهند همین‌طور که می‌دوند انگشتشان هم به پشت گوشی‌شان چسبیده باشد!

 
حسگر ضربان قلب در کنار فلش ال‌ای‌دی و در مجموعه‌ای است که «سه تکه فناوری» را در خود جای داده است

هیچ یک از ویژگی‌های جدید اس 5 ویژگی ضروری نیستند. مقاومت در برابر آب، سنسور اثر انگشت و حسگر ضربان قلب برای کاربران حیاتی نیستند. اما حتی اگر این امکانات برایتان مهم نیستند، دیگر بهبودهای اس 5 ممکن است شما را راضی کند.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش اس 5 نسبت به اس 4 تغییر بزرگی نداشته است، تنها اندکی (0.1 اینچ) بزرگ‌تر است، اما نوع و وضوح آن مثل مدل قبلی است: صفحه Super AMOLED با وضوح 1080 .

مثل هر صفحه OLED دیگری، صفحه اس 5 هم کنتراست و عمق سیاهی بسیار عالی دارد. سامسونگ می‌گوید توان صفحه در تاریک شدن را هم به شدت افزایش داده است. این اولین باری است که یک کمپانی به چنین ویژگی‌ای در گوشی خود افتخار می‌کند، اما مسلماً اگر می‌خواهید قبل از خواب یک فیلم تماشا کنید یا ایمیل‌هایتان را همه ساعات روز چک کنید و بنابراین به باتری نیاز دارید، این قابلیت می‌تواند به کمکتان بیاید.

 

صفحه‌نمایش اس 5 در مقایسه با اس 4 و در حالت بیش‌ترین روشنایی، به نظر می‌رسید که نور بیش‌تری داشته باشد، اما این یکی از آزمایش‌هایی است که نمی‌توانستیم در خود نمایشگاه و سر فرصت انجام بدهیم و در نتیجه نظر قطعی نمی‌توانیم بدهیم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ سامسونگ همچنین مدعی است که طیف رنگ صفحه گوشی را هم افزایش داده که طبیعتاً باید مشکل رایج همه صفحه‌های OLED یعنی اشباع بیش از حد رنگ‌ها را تا حدی کم‌تر کند. در نظر اول، صفحه‌نمایش اس 5 بسیار عالی بود، اما برای نتایج دقیق‌تر باید منتظر عرضه گوشی و مقایسه آن با مدل‌های دیگر باشیم.

نرم‌افزار

این گوشی هم مثل همه گوشی‌های دیگر سری گلکسی اس از رابط کاربری مخصوص سامسونگ روی اندروید استفاده می‌کند. با این حال، سامسونگ رابط اس 5 را با «الهام از تأثیر منشوری الماس‌ها» بازسازی کرده است. در نتیجه این بازسازی، آیکن‌های گوشی و برخی جاهای دیگر رابط کاربری، ظاهری نو به خود گرفته‌اند.

آیکن‌ها کمی ساده‌تر و کمی مرتب‌تر شده‌اند. خود رابط زیباترین رابط کاربری گوشی‌های هوشمند نیست، اما نسبت به نسخه قبلی بهتر است. رابط سامسونگ بسیار بهتر شده و کم‌تر بی‌نظم و شلوغ به نظر می‌رسد. البته در مقام مقایسه باید گفت iOS 7 بسیار بهتر است، اما خب سامسونگ هم در جهت خوبی دارد پیش می‌رود.

 

طبق معمول گوشی‌های سامسونگ، اس 5 هم با چند برنامه جدید به استقبال کاربران می‌رود. مهم‌ترین‌های این برنامه‌ها «اس سلامتی 3» و «ناکس» هستند که البته دومی روی گوشی آزمایشی ما نبود، اما ظاهراً روی مدل نهایی گوشی خواهد بود. این برنامه یک بسته امنیتی است که بیش‌تر به ارتباط با شبکه‌های شرکتی مربوط است و عمدتاً کاربرد شخصی و خانوادگی ندارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ «حالت بچه‌ها» یکی از ویژگی‌های جدید اس 5 است که به خانواده ارتباط دارد و گوشی شما را به محیطی امن و جالب برای کودکان تبدیل می‌کند و خودتان می‌توانید انتخاب کنید که چه بخش‌هایی را شامل شود. نمونه از حالت کودک را در تصویر زیر می‌بینید.

 

عملکرد عمومی گوشی بسیار خوب است، اما سامسونگ هنوز جزئیات پردازنده گوشی را تأیید نکرده است. البته اس 5 هایی که در انگلیس به فروش می‌رسد، به احتمال بسیار زیاد پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوال‌کام و 2 گیگابایت رم خواهند داشت.

دوربین

دوربین اس 5 نسبت به اس 4 بسیار قوی‌تر شده است. از جمله با سنسور قوی‌تر 16 مگاپیکسلی، چندین نوع عکس‌برداری جدید و بازسازی حالت HDR . با این حال، جالب‌ترین ویژگی که به دوربین اس 5 اضافه شده و ممکن است مورد توجه قرار نگیرد، فوکوس اتوماتیک است. اغلب گوشی‌ها از یک سیستم فوکوس بر اساس تشخیص کنتراست استفاده می‌کنند. این سیستم از بخش‌های عکس که کنتراست بالا دارند برای تشخیص این‌که می‌خواهید روی کدام موضوع فوکوس کنید استفاده می‌کنند. این سیستم وقتی می‌خواهید روی موضوعی با رنگ یک‌دست فوکوس کنید مشکل‌ساز می‌شود و خوب عمل نمی‌کند. به علاوه، اغلب سرعت پایینی هم دارد.

اما گلکسی اس 5 از این سیستم ساده فوکوس اتوماتیک استفاده نمی‌کند، بلکه سیستمی ترکیبی دارد که از تشخیص کنتراست و تشخیص فاصله هم زمان استفاده می‌کند. تشخیص فاصله قابلیتی است که دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی SLR دارند و این قابلیت در اس 5 باعث می‌شود فوکوس در شرایط عادی تنها 0.3 ثانیه زمان نیاز داشته باشد. در نور کم این زمان افزایش پیدا می‌کند، اما در نور عادی از سرعت فوکوس اتوماتیک گوشی شگفت‌زده خواهید شد.

100 درصد مطمئن نیستم که اس 5 در کل از آیفون 5 اس سریع‌تر باشد، اما خوشحالم از این‌که سامسونگ تصمیم گرفته این همه امکانات خوب به دوربین گوشی جدید خود اضافه کند. امکاناتی که تنها برنامه‌های زیبایی نیستند، بلکه واقعاً کاربرد هم دارند.

لنز دوربین اس 5 هم لنز بسیار خوبی است: قطر دهانه لنز f/2.2 و فاصله کانونی آن 31 میلی‌متر (معادل 35 میلی‌متر استاندارد) است، یعنی همان مشخصات لنزی که اس 4 هم دارد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آزمایش‌های کاملی از دوربین اس 5 داشته باشیم، اما در فرصت محدود خود چند عکس با آن گرفتیم. تیزی رنگ‌ها مثل اس 4 عالی بود، و البته از کمی پردازش هم کمک می‌گرفت. در مقیاس پیکسل می‌توانید کمی اشکال به دوربین بگیرید، اما بی‌شک می‌گوییم که دوربین اس 5 یکی از بهترین دوربین‌های بازار گوشی‌های هوشمند است.

 
خود عکس بالا جذابیتی ندارد، اما کیفیت آن کاملاً عالی است و رنگ‌هایش زنده و تیز هستند

 تصاویری با مقیاس 1:1 که از تصویر قبلی جدا شده‌اند و روی آن‌ها زوم کرده‌ایم

علاوه بر فوکوس فوق‌العاده سریع، اس 5 حالت بازسازی شده HDR هم دارد که آن هم تأکید زیادی روی سرعت می‌کند. آن‌گونه که سامسونگ می‌گوید، حالت جدید HDR می‌تواند از یک بار دریافت نور تهیه شود و نیازی به چندبار تکرار نیست. بنابراین این ویژگی هم پایه نرم‌افزاری پیدا کرده و در نتیجه راحت‌تر و سریع‌تر شده است.

ویژگی پیش‌نمایش زنده هم به دوربین اس 5 اضافه شده، به این معنا که می‌توانید عکس نهایی را قبل از گرفتن آن مشاهده کنید. این قابلیت هم با امکان استفاده از یک بار ورود نور ممکن شده است، در صورتی که تا کنون تنها باید تخمین می‌زدید که تصویر نهایی بعد از فوکوس و تنظیمات دیگر چه شکلی خواهد شد.

سامسونگ برنامه دوربین را هم کمی مرتب‌تر کرده است. به جای آن‌که حالت‌های مختلف را روی سر کاربر خراب کند، چند حالت را در اس 5 قرار داده و تصمیم دانلود یا صرف‌نظر از بقیه را به کاربر واگذار کرده است. ظاهراً سامسونگ دارد به این نتیجه عاقلانه می‌رسد که بعضی وقت‌ها کم‌تر به معنای بهتر است.

حالت جدید دیگری که به دوربین اضافه شده و به طور پیش‌فرض هم روی گوشی هست، فوکوس انتخابی است. با این امکان می‌توانید بین پس‌زمینه و پیش‌زمینه با دادن عمق مصنوعی تمایز ایجاد کنید. تا حدی هم به کارتان می‌آید اما به نظر می‌رسد بیش‌تر بر الگوریتم‌های نرم‌افزاری تشخیص اشیای دور و نزدیک استوار باشد تا روشی هوشمندانه‌تر.

به گزارش سافت‌گذر ؛ در زیر می‌توانید تصاویری را از کارکرد دوربین گلکسی اس 5 ببینید.

 

 

 عمر باتری

مثل گوشی‌های دیگر سری اس، باتری اس 5 هم به سادگی توسط کاربر قابل دسترسی است. قاب پشت جدا می‌شود و می‌توانید باتری را دربیاورید. باتری اس 5 نسبت به اس 4 تقویت شده و از 2600 میلی‌آمپر به 2800 میلی‌آمپر رسیده است. سامسونگ ادعا می‌کند که اس 5 می‌تواند 12 ساعت ویدیوی مداوم را پخش کند، در حالی که اس 4 می‌توانست 11 ساعت این کار را ادامه دهد. که البته آن‌قدرها هم تغییر بزرگی به حساب نمی‌آید.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ آن‌چه شاید بیش‌تر در زندگی روزمره به کمک کاربران بیاید، حالت جدید «فوق ذخیره انرژی» است. این حالت کارکرد بسیار شدیدی دارد و تقریباً همه عملکردهای گوشی به جز تماس و ارسال پیامک را از کار می‌اندازد. سامسونگ می‌گوید اس 5 می‌تواند تنها با 10 درصد باتری یک روز تمام را در حالت استندبای سپری کند.

قابلیت‌های اتصال

اتصال‌های بی‌سیم بخش‌های اصلی یک گوشی نیستند، اما گلکسی اس 5 امکانات خوبی در این زمینه دارد که ارزش بیان کردن را دارند. بنابراین بد نیست این قسمت را هم بخوانید، اگرچه شاید برای ما ایرانی‌ها خیلی هم مهم نباشد.

این گوشی طبیعتاً با نسل چهارم اپراتورها سازگار است و از وای‌فای ac پشتیبانی می‌کند و برد آنتن MIMO هم دارد تا بتواند سیگنال‌ها را به خوبی دریافت کند. همچنین می‌تواند همزمان با وای‌فای و 4G دانلود کند تا سرعت دانلود افزایش پیدا کند.

 

نتیجه

گلکسی اس 5 گوشی‌ای است که مسلماً نشانه‌ها و امکانات یک گوشی عالی دیگر از سری گلکسی اس سامسونگ را دارد. ویژگی‌ها و امکانات زیادی هم به آن اضافه شده است، به علاوه بهبودهایی در رابط کاربری سامسونگ که مدت‌ها انتظارشان را می‌کشیدیم. علی‌رغم همه این‌ها هنوز معلوم نیست که آیا امکانات جدید این گوشی می‌تواند کاربران را جذب خود کند و به آن‌ها انگیزه خرید این گوشی را بدهد یا خیر.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 19711 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1392/12/14 تعداد مشاهده: 3170
کلید واژه ها:
سافت گذر
نظرات بینندگان

محمد 1394/04/27 00:28
قطعه سیمداری که با نام آلارم به قسمت پشت و سوکت شارژ گوشی وصله چیه؟
علیرضا کاظمی ــــــــ09368321615 1393/05/14 12:20
قطعه سیمداری که با نام آلارم به قسمت پشت و سوکت شارژ گوشی وصله چیه؟
سهند محمودیان 1393/04/12 05:38
واقعا عالی من که ازش رازیم. lay:none">pantoprazol 1a pharma pantoprazol dosis pantoprazol bolus
نوید 1392/12/14 19:27
ممنون نقد نسبتا کاملی بود. اگه سعی کنید از همه محصولات جدید فناوری نقد و بررسی انجام بدین خیلی خوب میشه.
علی جوادی 1392/12/14 08:34
بدون شک باز هم موفق و سربلند بیرون میاد