کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316289 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اختصاصی: بررسی ماوس بازی «ناگا هکس» شرکت «ریزر»

به گزارش سافت‌گذر ؛ در دنیای بازی‌های ویدیویی، استفاده از همه امکاناتی که ابزارهای جانبی می‌توانند در اختیارتان بگذارند، لازم و ضروری است، چه بهتر که این امکانات شامل شش دکمه روی ماوسی باشد که تا پیش از این استفاده بسیار عادی و تکراری داشته است.

 

در بازار ابزار و وسایل جانبی رایانه، بسیاری از شرکت‌های سازنده عمده، به سمت ماوس‌هایی رفته‌اند که نیازهای بازی‌خور را مورد توجه قرار داده باشد. بااین‌حال، شرکت «ریزر» Razer به این حقیقت پی برده است که ساختن ماوسی که مناسب همه بازی‌ها باشد با محدودیت‌های جدی روبه‌رو است. بدین‌ترتیب در طول چند سال گذشته محصولاتی را روانه بازار کرده که روی گروه خاصی از بازی‌خورها تمرکز دارد.

به‌عنوان نمونه خانواده «ناگا» Naga از سری محصولات این شرکت، بیش‌تر روی بازی‌کننده‌هایی که به بازی‌های «چند نفره آنلاین» MMO علاقه دارند، متمرکز است. سایر مدل‌ها در بازی‌های «تیراندازی اول‌شخص» خوب جواب می‌دهند. از‌طرفی، مدل‌های «برند» نیز جایگاه خاص خود را دارند، به‌عنوان مثال ابزارهای جانبی مخصوص «جنگ ستارگان: جمهوری سابق»، کاملاً مطابق با شرایط این بازی طراحی و هماهنگ‌سازی شده‌اند.

با آمدن ماوس «هکس» Hex، خانواده محصولات ناگا بسط و توسعه یافت. دکمه‌های سوییچ شستی در این نسخه اضافه شده و سوییچ‌های مکانیکی با هدف کاربرد در بازی‌های «چندنفره صحنه نبردی آنلاین» MOBA و «نقش‌آفرینی» طراحی شده‌اند. امروز به بررسی یکی از نخستین مدل‌های هکس می‌پردازیم تا ببینیم آیا تجربه بازی را خوشایندتر و باکیفیت‌تر می‌کند و نسبت به مدل‌های پیشین برتری دارد یا خیر.

بسته‌بندی و جعبه
 

 

شرکت «ریزر»، ماوس ناگا هکس را مانند اکثر ماوس‌های دیگرش در بسته‌بندی یکسانی جای داده است. جلوی جعبه، تصویر باکیفیتی از ماوس به همراه برخی مشخصاتش می‌بینیم. لبه جلویی را که باز می‌کنیم، شاهد روکش پلاستیکی روی ماوس هستیم. اسناد و مدارک، برچسب‌ها و چند جایگزین برای دکمه‌های شستی نیز درون بسته‌بندی گنجانده شده است.

ماوس بازی ناگا هکس
 

به گزارش سافت‌گذر ؛ طراحی این ماوس مانند دیگر مدل‌های ناگا است که پیش‌تر نیز شاهد بوده‌ایم. سطح رویی از پلاستیک بسیار درخشان با طراحی موج سبز و بخش مربوط به قرار گرفتن کف دست تشکیل شده است. اسکرول و دکمه‌های شستی نیز با فعال شدن، به رنگ سبز درمی‌آیند.

ابعاد ماوس 116 در 70 در 46 میلی‌متر است و حدوداً 134 گرم وزن دارد.

 

 

روی پهلوی چپ ماوس، یکی از ویژگی‌های بارز این مدل را می‌بینیم: 6 دکمه سوییچ مکانیکی که با شست عمل می‌کنند. هر کدام از این دکمه‌ها با دکمه‌های عدد روی صفحه‌کلید برابری می‌کنند، در مرکز این اعداد نیز محل قرارگیری شست در زمانی‌که با دکمه‌ها کار نمی‌کنیم را می‌بینیم؛ البته پلاستیک جایگذاری‌شده قابل تعویض است. با چرخاندن ماوس، سطح فرورفته پهلوی راست دیده می‌شود که انگشتان آن‌جا قرار می‌گیرند.

 

 

کابل بافته‌شده یواس‌بی از زیر دستگاه بیرون می‌آید و به رابط طلایی‌رنگ ختم می‌شود. در جلوی ماوس نیز کلیک‌های چپ و راست به چشم می‌خورد. عقب‌تر که برویم اسکرول قرار داده شده و بعد از آن دو دکمه قابل برنامه‌ریزی تعبیه‌شده‌اند که در حالت عادی در مرورگرها قابلیت عقب و جلو رفتن را دارند.

 

زیر شکم ماوس می‌رویم که موارد زیادی برای توضیح دارد. نخست سراغ چهار پایه پلاستیکی با اصطکاک پایین می‌رویم که در عین چسبندگی، حرکت روی سطح را روان می‌کنند. عوض کردن دکمه‌های شستی بین وضعیت کلیدهای 1 تا 6 یا «پد اعداد» 1 تا 6 در مرکز قرار گرفته است. کنار آن، حسگر لیزری دستگاه با دقت 5600 دی‌پی‌آی، نرخ ارسال اطلاعات 1000 هرتز به رایانه، و زمان واکنش 1 ثانیه‌ای واقع شده است.

نرم‌افزار
ماوس از نرم‌افزار جدید «سیناپس 2» بهره می‌برد. این نرم‌افزار جای درایور استاندارد و روش کنترل پنل به‌کاررفته در محصولات پیشین «ریزر» را گرفته است. روی نصب‌کننده می‌رویم و از ما خواسته می‌شود یک حساب کاربری مخصوص «ریزر» بسازیم. این کار که انجام شد، به‌روزرساننده به دنبال آخرین نسخه نرم‌افزار می‌گردد، آن‌را دانلود کرده و نصب می‌نماید. از آن مرحله به بعد «سیناپس» آماده استفاده می‌شود. اما سیناپس چیست؟

 

 

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ اساساً نرم‌افزار سیناپس 2 همه تنظیمات را در یک صفحه می‌آورد و آن‌ها را با سایت «ریزر» همگام‌سازی می‌کند. این بدین‌معنی‌است‌که وقتی به یک شبکه محلی وصل هستیم، می‌توانیم تمامی تنظیمات پیش را که در سایت ریزر همگام‌سازی کرده بودیم، روی یک رایانه دیگر دانلود نماییم. این موضوع برای زمانی‌که یک سیستم جدید می‌خریم نیز کاربرد پیدا می‌کند.

 

 

 

زمانی‌که برای نخستین‌بار سیناپس بالا می‌آید، گزینه‌های تنظیم پروفایل، دکمه‌ها و کلیدهای برنامه‌خور ماکرو را می‌بینیم.

 

 

وارد بخش مفصل‌تر تنظیمات که می‌شویم، می‌توانیم حساسیت، شتاب، نرخ ارسال اطلاعات و نور را تغییر دهیم. آن‌هایی‌که از ابزارهای جانبی دیگر «ریزر» استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوند که این نرم‌افزار تنظیمات آن دستگاه‌ها را نیز انجام می‌دهد. به‌علاوه سیناپس 2 به فیس‌بوک، توییتر و سرورهای ریزر متصل می‌شود.

تجربه کاربری و نتیجه‌گیری
 

به طراحی و بدنه ماوس «ناگا هکس» شرکت ریزر که نگاه می‌کنیم، می‌بینیم همان شکل و شمایل مدل اصلی در آن رعایت شده است. زیر کف دست راحت است، و رنگ براق و پد شستی آن احساس خوشایندی دارد. با وزن معقولی که دارد، ماوس محکم و مستحکمی به نظر می‌آید؛ به‌ویژه این‌که پایه‌های پلاستیکی آن روی سطح، اصطکاک کمی ایجاد می‌کند تا در بازی‌ها مشکلی نداشته باشید. مشخصه بارز دستگاه، سوییچ‌های مکانیکی در پهلوی چپ آن است. این سوییچ‌های شماره‌دار در زمان بازی، مقاومت خوبی از خود نشان داده و جایگذاری آن‌ها نیز برای شست مناسب است؛ طوری‌که با اندکی حوصله می‌توان جای دکمه مورد نظر را یافت. عمر هر دکمه 10 میلیون کلیک می‌باشد و در دقیقه می‌توان آن‌ها را تا 205 بار فشار داد؛ با این وضع، نیاز یک بازی‌خور به‌خوبی تامین می‌شود.

به نظر ما بهتر بود دکمه‌های عقب و جلوی مرورگر، از پشت اسکرول ماوس جابه‌جا شوند، زیرا در حالت عادی برای رسیدن به آن‌ها انگشتان باید زیاد کشیده شوند. از‌طرفی، بهتر بود پلاستیک وسط دکمه‌های سوییچ کمی بزرگ‌تر می‌بود چراکه زمانی که ماوس را بلند می‌کنیم تا به محل مورد نظر برویم، در گرماگرم بازی ممکن است دکمه اشتباهی را فشار دهیم.

 

عملکرد نرم‌افزار سیناپس 2 خیره‌کننده است. شاید بسیاری کارکرد آنلاین را نپسندند، اما نرم‌افزار، عالی عمل کرده و روی آن خوب کار شده است. یکی دیگر از مزایا، امکان تنظیم چندین ابزار جانبی توسط این نرم‌افزار است.

به گزارش سافت‌گذر ؛ در طول آزمایش‌های عملی، ماوس مشکل خاصی نداشت. درست است که برای بازی‌های «چندنفره صحنه نبردی آنلاین» MOBA و «نقش‌آفرینی» طراحی شده است و دلیل وجود دکمه‌های سوییچ مکانیکی نیز همین است، اما تجربه ما در بازی‌های تیراندازی اول‌شخص نیز نشان داد، سلاح‌ها به‌راحتی عوض شده و با انتخاب عملکرد برای دکمه‌های مکانیکی، فقط یک دست‌مان لازم بود روی دکمه‌های WASD صفحه‌کلید باشد. قیمت این ماوس هم با مدل استاندارد برابری می‌کند، ازاین‌رو گلایه‌ای دراین‌خصوص نداریم.

مختصر و مفید
«ناگا هکس» اصلاحات جالبی روی طراحی مدل استاندارد انجام داده تا بازی‌های «چندنفره صحنه نبردی آنلاین» MOBA و «نقش‌آفرینی» راحت‌تر و دلپذیرتر انجام شوند. حسگر سریع و دقیق عمل می‌کند، بسته نرم‌افزاری نیز عملکرد بالای دستگاه را پشتیبانی می‌کند. قسمت جالب این است که علی‌رغم هدف اصلی ماوس ناگا هکس، این دستگاه برای بازی‌های تیراندازی اول‌شخص هم بی‌نقص جواب می‌دهد.

 
امتیازات از 10 - کیفیت ساخت: 10، طراحی: 9، ارزش نسبت به هزینه: 9، عملکرد: 10، امتیاز کلی محصول: 9
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23168 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/07/24 تعداد مشاهده: 2080
سافت گذر