کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316243 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بررسی مقایسه آی‌فون ۶ با HTC One M8

آی‌فون ۶ وارد بازار شده است و بسیاری از مشتاقان محصولات اپل آن را خریداری کرده‌اند. با اینکه انتقادهای بسیاری به طراحی و جنس و دوام آن وارد شده است، اما معتادان محصولات اپل گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست و دوست دارند همیشه جدیدترین نسخه محصولات این شرکت آمریکایی را داشته باشند.

به گزارش سافت گذر به نقل ازبرسام؛ آی‌فون ۶ ویژگی‌های بسیار خوبی دارد اما بد نیست ببینیم با دیگر پرچم‌دارهای بازار چه شباهت یا تفاوت‌هایی دارد  و چه امکاناتی می‌تواند آن را در صدر دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار قرار دهد.

پیش از ورود به این مقایسه باید یادآوری کنیم اچ‌تی‌سی One M8 حدود ۷ ماه پیش معرفی شده است و آی‌فون ۶ تازه‌وارد است.

آی‌فون طراحی

آی‌فون ۶ و اچ‌تی‌سی One M8 از نظر فنی تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. اما از نظر طراحی، شباهت‌های قابل بیانی دارند. در درجه اول، باید گفت که هر دو گوشی بدنه فلزی دارند و از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. این جنس بدنه نه تنها از مقاومت و دوام زیاد گوشی نشان دارد، بلکه بسیار خوب نیز در دست می‌نشیند. البته هر دو گوشی نیز در اطراف خود قاب پلاستیکی دارند. البته باید بدانید که این حلقه‌ها فقط دکوری هستند. آنتن گوشی‌ها در زیر پلاستیک‌ها تعبیه شده‌اند زیرا پلاستیک بهتر از  فلز می‌تواند امواج رادیویی را منتقل کنند.  اچ‌تی‌سی از این نظر بهتر از اپل ظاهر شده است و طراحی M8 از این لحاظ موفق‌تر است.

از نظر اندازه، آی‌فون ۶ بلندتر و عریض‌تر از مدل‌های پیشین آی‌فون است اما با همه این اوصاف، همچنان از اچ‌تی‌سی One M8جمع‌وجورتر و کوچک‌تر است. البته هر دو گوشی با هر اندازه‌ای که دارند، استفاده بسیار آسانی برای کاربر دارند و می‌توان با انگشت شست در میان آیکون‌های منو گشت و گزینه‌های موردنظر را انتخاب کرد.

آی‌فون

لبه‌های گرد گوشی موبایل آی‌فون ۶ در دست نشستن گوشی را بسیار آسان کرده است. از نظر ضخامت، آی‌فون ۶ فقط ۶٫۹ میلی‌متر ضخامت دارد و این را می‌توان شاهکار معماری این گوشی به‌شمار آورد. بدنه باریک این گوشی بسیار شیک به نظر می‌رسد اما لنز دوربین در عقب کمی کار را خراب کرده است.

در مقایسه، اچ‌تی‌سی One M8 خیلی خوب در دست نمی‌نشیند و در جیب جا کردن آن نیز راحت نیست. این گوشی از آی‌فون ۶ بزرگ‌تر است. اما نمی‌توان به این ویژگی ایراد گرفت. خمیده بودن قاب پشت گوشی باعث می‌شود تا گوشی راحت از دست به زمین نیفتد و این یک مزیت بسیار عالی است. لبه‌های باریک بدنه گوشی این مزیت را دارد که آن را باریک‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. از نظر اندازه، گوشی One M8 حدود ۹٫۳۵ میلی‌متر ضخامت دارد. این اندازه حدود ۳۵ درصد ضخیم‌تر از آی‌فون ۶ است.

صفحه‌نمایش

میانگین اندازه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند در طول سال‌های گذشته دایما در حال بزرگ شدن است، اپل نیز این بار سعی کرده است تا از قافله جا نماند. صفحه‌نمایش آی‌فون ۶، ۴٫۷ اینچ اندازه دارد و از دیگر نسخه‌های آی‌فون بزرگ‌تر است.

اما گوشی اچ‌تی‌سی One M8 روی دست آی‌فون برخواسته است. این گوشی، نمایشگر ۵ اینچ دارد. این بزرگ بودن مزیت‌های بسیار یدارد. به طور مثال، اپلیکیشن‌های بیشتری می‌توان در صفحه ذخیره کرد. یا عکس‌ها و ویدئوها با اندازه بزرگ‌تری دیده می‌شوند و جزئیات آنها قابل لمس‌تر هستند.

آی‌فون

البته نباید فراموش کرد اندازه ۴٫۷ اینچ صفحه نمایش آی‌فون نیز برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است. اما از طرفی هم، همان ۰٫۳ میلی‌متری که M8 بزرگ‌تر است، خیلی چیزها فرق می‌کند. رزولوشن صفحه نمایش فاکتور دیگری است که اچ‌تی‌سی One M8 از آی‌فون ۶ قوی‌تر ظاهر شده است. گوشی M8، رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل و ۴۴۱ پیکسل در هر این تراکم تصویر دارد. اما رزولوشن آی‌فون ۷۵۰×۱۳۳۴ پیکسل و تراکم آن نیز ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ است.

تفاوت این دو نمایشگر در جزئیات تصویر به خوبی دیده می‌شود. M8 بسیار بهتر جزئیات را به تصویر می‌کشد و کاربر از این موضوع راضی‌تر خواهد بود.

پردازنده و حافظه

اگر فقط بخواهیم به مشخصات این دو گوشی نگاه کنیم، آی‌فون ۶ ظاهرا از اچ‌تی‌سی One M8 ضعیف‌تر است. گوشی هوشمند آی‌فون با پردازنده A8 با معماری ۶۴ بیتی و ۲۰ نانومتری عرضه شده است. از دیگر جزئیات سخت‌افزاری آی‌فون ۶ باید به پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز و یک گیگابایت رم اشاره کرد. پردازنده گرافیکی این دستگاه،  PowerVR GX6650 است.

آی‌فون

در مقایسه، اچ‌تی‌سی One M8 تراشه اسنپ‌دراگون ۸۰۱ کوالکوم مدل MSM8974-AB و ۲ گیگابایت رم دارد. پردازنده این گوشی چهار هسته Krait 400 با سرعت ۰٫۳ گیگاهرتز دارد. از نظر تئوری آی‌فون ضعیف‌تر از اچ‌تی‌سی ظاهر شده است. اما در واقعیت آی‌فون بسیار پرسرعت است و عملکرد قوی و قابل قبولی دارد. این گوشی به هیچ عنوان تاخیر ندارد و کارکرد همه اپلیکیشن‌ها بسیار عالی است.

اما در عوض، اچ‌تی‌سی One M8 با آن اعداد و ارقام، بسیار کند است. البته یکی از بهترین اندرویدی‌ها است. اما در مقایسه با آی‌فون، ضعیف است. با همه این حرف‌ها همچنان قوی و پرقدرت است و به خوبی می‌توان به آن اعتماد کرد.

مدل پایه آی‌فون ۶ با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. اچ‌تی‌سی One (M8) نیز همین میزان حافظه داخلی دارد. فرق این دوگوشی این است که آی‌فون دیگر قابلیت ارتقا ندارد و هر چه هست، همین ۱۶ گیگابایت است. اما گوشی اچ‌تی‌سی از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند و می‌توان آن را تا ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داد. البته برای هر کدام از آنها باید به ترتیب، ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار آمریکا بیشتر هزینه کنید.

دوربین

گوشی موبایل اچ‌تی‌سی One M8 دوربین چندان خوبی ندارد. در این مورد باید گفت حتی به پای آی‌فون ۶ هم نمی‌رسد. شاید در برخی موارد بتوان دوربین آن را با آی‌فون ۵s مقایسه کرد. اما با دوربین آی‌فون ۶ فاصله بسیاری دارد.

از نظر فنی، دوربین اچ‌تی‌سی M8 بر اساس فناوری UltraPixel ساخته شده است. این دوربین، پیکسل‌های بزرگ‌تر از حد استاندارد و حدود ۲ میکرونی دارد. اندازه حسگر آن نیز ۱٫۳ اینچ  و دیافراگم آن f/2.0 است. رزولوشن عکس‌های این دوربین ۴ مگاپیکسل هستند و با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ ثبت می‌شوند. این میزان کیفیت برای عکاسان آماتور بسیار خوب است و نیاز آنها را برآورده می‌کند. البته کیفیت عکس‌های این دوربین را می‌توانید با دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسل مقایسه کرد. فلاش دوربین، دوگانه و از نوع LED است و دو رنگ نور منتشر می‌کند که موجب طبیعی‌تر دیده شدن تصاویر می‌شود. متاسفانه این دوربین لرزش‌گیر نوری ندارد و برای این منظور از الگوریتم‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند.

آی‌فون

در پشت گوشی آی‌فون ۶، یک دوربین ۸ مگاپیکسل با فلاش True Tone LED قرار دارد. حسگر این دوربین ۵/۱ میکرون‌پیکسلی و دیافراگم آن f/2.2 است. دوربین اپل، فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز دارد که خود اپل از آن به نام Focus Pixels یاد می‌کند. این قابلیت بسیار سریع‌تر از فوکوس خودکار تشخیص کنتراست عمل می‌کند و اصولا در دوربین‌های پوینت-اند- شوت از آن استفاده می‌شود.

دوربین آی‌فون ۶ نیز همانند One (M8)، لرزش‌گیر نوری ندارد و در عوض به طور نرم‌افزاری این ویژگی را روی عکس‌ها اعمال می‌کند.

 عمر باتری

آی‌فون ۶، باتری ۱۸۱۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اچ‌تی‌سی One M8 کوچک‌تر است. میزان شارژدهی کمتری نیز دارد. گوشی M8 اچ‌تی‌سی تا ۷ ساعت و ۱۲ دقیقه استفاده را پاسخ‌گو است. اما گوشی آی‌فون فقط تا ۵ ساعت و ۲۲ دقیقه استفاده را دوام می‌آورد.

زمان مکالمه آی‌فون ۶ حدود ۱۴ ساعت است. این در حالی است که گوشی اچ‌تی‌سی M8 تا ۲۰ ساعت روی شبکه ۳G را پاسخ‌گوست.

نتیجه‌گیری

اینکه یک گوشی را برتر از دیگری اعلام کنیم چندان کار منطقی و جالبی نیست. به ویژه در مورد این دو گوشی که پلتفورم کاملا متفاوت از هم دارند. یکی از آنها کاملا تازه‌وارد و تازه‌نفس است و دیگری، ۷ ماه پیش به عرصه دنیای موبایل‌های هوشمند پا گذاشته است.

هر دو گوشی اچ‌تی‌سی One M8 و آی‌فون ۶، ویژگی‌های عالی و ارزش خرید دارند. این کاربر است که با نیاز خود تعیین می‌کند کدام گوشی برای او مناسب‌تر است.

از نظر طراحی، هر دو فلزی و مقاوم هستند، هر دو تقریبا باریک و سبک هستند و در دست نشستن آنها عالی است. M8 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است اما در عوض صفحه‌نمایش بزرگ‌تر هم دارد. در قاب جلوی خود، بلندگوی صوتی هم دارد. از نظر تئوری، سخت‌افزار M8 قوی‌تر از آی‌فون ۶ است، اما در واقع آی‌فون قدرت و سرعت بسیار بهتر دارد. گوشی‌ ا‌تی‌سی در برخی اپلیکیشن‌ها سرعت پایینی دارد، اما آی‌فون به هیچ عنوان این ایراد را ندارد.

آی‌فون ۶، دوربین بهتری دارد. کاربرانی که کیفیت عکس برایشان مهم است، باید بدانند دوربین M8 در مقایسه با آی‌فون بسیار ضعیف است. اما اگر عمر طولانی باتری برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، باید بدانید HTC One M8 عمر طولانی‌تری دارد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 23664 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: برسام تاریخ خبر: 1393/08/26 تعداد مشاهده: 2349
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر