کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9165 | مشاهده و دانلود: 737534512 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/11 | اعضاء: 316395 | نظرات: 37891
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اینترنت به خانه‌های مردم می‌آید یا گوگل؟!

گوگل مي‌خواهد تلويزيون را به اينترنت متصل كند. اين يك اتفاق مهم در عرصه ارتباطات است.

دكتر يونس شكرخواه در ادامه مطلب وبلاگ خود به نشاني http://younesspace.blogspot.com آورده است: اگر اين امر از سوي گوگل رخ دهد، براي نخستين بار است كه همه امور ارتباطي در يك اينترفيس دنبال‌ مي‌شود و براي نخستين بار هم خواهد بود كه دستان يك تكنولوژي قديمي‌ با يك وضعيت كامل دوسويه‌گي صرفا از طريق يك پورت HDMI در دستان يك تكنولوژي جديد گذاشته خواهد شد.

"گوگل تي وي" (Google TV) با استفاده از سيستم عامل اندروئيد (Google Android) [ سيستم عامل اوپن سورسي که گوگل براي تلفن‌هاي همراه هوشمند ايجاد كرد و آن موقع گمان مي‌رفت كه فقط رقيبي براي نوکيا و نرم‌افزار سيمبين در موبايل‌هاي هوشمند باشد] در آينده نزديك با اتكا به پهناي باند وسيع، به عنوان پلي ارتباطي ميان تلويزيون و اينترنت عمل خواهد كرد. اما پاسخ دادن به اين پرسش كه اين تلويزيون گوگل صرفا يك پلتفرم است يا محصول؛ به زمان نياز دارد.

اما حالا مشخص مي‌شود كه چرا گوگل يك تنه احساس كرده بود كه دنيا به يك سيستم عامل ديگر نياز دارد و اندروئيد را خلق كرده بود. بي‌ترديد روياهاي گوگل با اندروئيد طولاني‌تر از اين‌ها خواهد شد: بايد در كوتاه مدت منتظر اين بود كه كومپايلرهاي اندروئيد پرقدرت‌تر شود؛ اندروئيد اوتوآپديت شود؛ همينطور اپليكشن‌ها هم اوتوآپديت باشند؛ مثل وضعيتي كه گوگل كروم الان دارد.

گوگل به دنبال سازگارترسازي اندروئيد با طيف گسترده‌اي از اپليكشن‌ها باشد (قابليت نصب اپليكشن‌هاي مختلف - و صد البته از شركت‌هاي مختلف - برروي اندروئيد)؛ به عبارت بهتر از حالا به بعد مي‌توانيد اندروئيد را دروازه فروش اپليكيشن بدانيد. در كنار اين اندروئيد در خدمت اينترنت، گوگل كروم هم به يك مروگر رديف اول تبديل شود.

گوگل غول جست‌وجوست، وجود يك سرچ باكس گوگل در اندروئيد اين غول را بزرگ‌تر مي‌كند؛ گوگل تجربه تبليغات مبتني بر ادسنس (Google AdSense) را هم دارد؛ بايد ديد گوگل با اين عرصه تازه براي تبليغ چه خواهد كرد.

گوگل پروژه "گوگل تي‌ وي" را كه از پاييز 2010 در آمريكا قابل دسترس مي‌شود، با همكاري سه شركت ارتباطي سوني (Sony) (براي ساختن تلويزيون + پلير بلوري)، لاجيتك (Logitech) (براي توليد باكس همراه) و اينتل (Intel) (براي تراشه‌هاي مرتبط) دنبال خواهد كرد.

پس آنچه در اين باره لازم است يك كي‌بورد است؛ يك نشانگر و يك باكس و احتمالا طبق گفته‌هاي اوليه؛ موبايل اندروئيد هم مي‌تواند به‌جاي ريموت كنترل در اين زمينه عمل كند.

اين كار گوگل يعني به زير يك سقف كشاندن غول‌هاي صنايع ارتباطي و همچنين مشاركت دادن برنامه‌نويسان براي ساخت اپليكيشن‌هاي تازه براي اين اينترفيس تازه و به عبارت بهتر يك نوع مانور مرگبار است، در برابر مايكروسافت و اپل كه اساسا مثل برادر بزرگ رمان 1984 جورج اورول نگاه انحصاري به زمين و زمان دارند و همه كاربران را فقط وابسته به محصولات خود مي‌خواهند: يا مايكروسافتي باش يا اپلي يا بمير!

در همين حال افق براي سيستم عامل ويندوز؛ براي سيستم عامل موبايل Windows Phone 7 كه بسياري از سرويس‌هاي مايکروسافت نظير Xbox Live و سرويس موزيک Zune را دارد، براي مرورگر آي اي (مايكروسافت) و براي آي‌فون و آي‌تيونز (اپل) هم تيره‌تر خواهد شد.

پس به نظر مي‌رسد گوگل از اين طريق نه تنها اندروئيد را به‌عنوان اپليكيشن دانلود جا خواهد انداخت، بلكه همزمان مرورگر كروم را هم به مرورگري درجه يك تبديل خواهد كرد و شايد هم برنامه‌هاي اعلام نشده‌اي براي بازار ديش‌ها داشته باشد. اما موضوع به همين جا خلاصه نمي‌شود.

مي‌دانيد كه در ميان ابزارهاي ارتباطي، تلويزيون احتياج به سواد خاصي براي استفاده ندارد، خاموش و روشن كردن يك وسيله كه مهارت خاصي نمي‌خواهد و به علاوه، تلويزيون هنوز يكي از فراگيرترين ابزارهاي سرگرم كننده است و به همين دليل هم هست كه تلويزيون 4 ميليارد بيننده دارد.

حالا فكر كنيد به مقوله‌اي به نام تبليغات تلويزيوني و... نمي‌خواهد به سهم گوگل در اين بازار فكر كنيد! اما به نقش درآمدزايي آتي يوتيوب (YouTube) كه گوگل آن را در سال 2006 به قيمت 1.65 ميليارد دلار خريداري کرد، فكر كنيد! گوگل تي وي فعلا به جز دو بازيگر اصلي يعني اندروئيد و گوگل كروم يك ستاره مهمان هم دارد: فلش ده (Flash 10.1).

پس به اين ترتيب يكي از همراهان نرم‌افزاري اتفاق تازه گوگل شركت ادوبي است كه حالا حمايت رسمي‌ گوگل را به همراه دارد و بايد منتظر بمانيم كه ادوبي چه صندلي‌هايي را براي گوگل در اپليكشن‌هايش در نظر خواهد گرفت.

اما بزرگ‌ترين پرسش به گمان من درباره گوگل تي وي اين است: اينترنت دارد به خانه‌هاي مردم مي‌آيد يا گوگل؟

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2372 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1389/03/06 تعداد مشاهده: 1644
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر